Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koně jsou život, říká Vydra, který těm svým dopřává revoluční péči

Bez koní by Václav Vydra nemohl žít. Co všechno kolem nich děláme špatně, zjistil až poté, co málem přišel o svou milovanou kobylku. Dnes je vyhlášeným zastáncem celostního přístupu k chovu. Pro páteční magazín Rodina DNES, přílohu deníku MF DNES, ovšem přiznal, že se k tomu musel doslova proklopýtat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I70s43a44b37e70l20l47a 42Z19á33z98v50o77r17k21o62v65á 3140371660386

Vytáhnout uprostřed stáda koní svazek mrkve a tím se začít cítit bezpečně? Holčina je z města, ne? Takovou ... jsem jednou vezla do nemocnice poté co se koně o pamlsky začali přestrkávat a jeden jí kopl.

0/0
4.9.2015 16:34

S92e38b53a82s58t56i95a64n 98S71e25h59n76a21l 9918404772207

Ještě se opomenulo uvézt, že paní "Dr." Strasser je blokovanou osobou kvůli její fanatické revoluční metodě....a Vašek Vydrů je její zatvrzelý žák... Způsob jakým jsou ti koně "strouháni" není daleko od týrání...

+5/0
2.9.2015 23:07

J61a19n 68H64l70e49d25í49k 8548649938816

panu Vydrovi se nedivím--- 100-krát lepší je mít  osobního koně, než neposlušné, náročné, nevděčné děti, beroucí marihuanu, naději a bývá trestem  sledovat jejich  budoucnost

0/0
2.9.2015 21:12

D14a70v64i26d 13E15v51a97n 6273370871851

Je to samozřejmě jen jeho věc. Jezdit bez sedla, udidla, třmenů a já nevím čeho všeho ještě, je to určitě mnohem méně pohodlné...hůřse nasedá, hůř se vysedá, i pro toho koně to musí být horší...

Ale za mě, pohled na ty koně s omotanými lasy kolem krku, mi moc dobře nedělá...Tak když na volno, tak už i bez toho lasa...:-/

0/0
2.9.2015 19:26

P23e67t98r 77M61a57r44š51á72l72e59k 9555752834699

Krásná zvířata. To by bylo stejků a klobásků.R^

+2/−2
2.9.2015 15:02
Foto

D87a22n19a 40H55a19n44g77e43b54r15a56u75k 7361729682629

Jsou krasni.

+1/0
2.9.2015 14:25

J90a40n 76T84r35u56n50e76č12e45k 2479629972907

Spokojenost koní má s kováním nebo nekováním jen málo společného. Samozřejmě záleží za pracovní zátěži koně a na tom, kde se kůň převážně pohybuje. Pokud bude chodit jen po poli, loukách a polních cestách, pak klidně nekovat a kopyto jen upravovat, aby mělo správný úhel a nebo nebylo přerostlé. 

Podobné je to i s argumentem o ustájení nebo neustájení. Samozřejmě je koním lépe na volno. Jenže pokud po koni chci vyjímečné výkony třeba na dostizích a mám velmi prošlechtěného anglického plnokrevníka, pak nemůžu takto postupovat v době plného tréninku. A na druhou stranu, pokud budu mít chladnokrevníky na práci v lese, pak jim bude stačit jen přístřešek a to i v zimě. 

Problém ovšem neleží v tom, zda koně kovat nebo nekovat, jak je nám tady předkládáno a neustále omíláno. Problém je v tom, jakým způsobem se kopyto upravuje. Vše je v uměřenosti. Pokud je kopyto v pořádku, nemusím do něj zasahovat tolik, jako zasáhnu, když má kůň hnilobu v kopytě. Pan Vydra, podle toho videa a nejenom podle videa, zasahuje to kopyta tolik, že to koně nutně musí při pohybu bolet. Je to podobné, jako bych zastřihával nehet na noze vždy až do krve. Takto prostě zasahuji jen v tom případě, že nehet zarůstá. (snad jsem použil pochopitelné přirovnání). 

Panu Vydrovi bych ošmrdlal nohy stejným způsobem, jako to dělá on svým koním a pak bych ho vypustil do pražských ulic. Určitě by mě miloval. 

Velmi mi chybí uměřenost a normální selský rozum v celém tom článku. Jak říká můj kamarád, vystudovaný koňák, celoživotně se vzdělávající a jezdící za koňáky po celém světě: "Já taky ve třetí třídě hrál muchomůrku a nikdy bych si nedovolil kecat mu do toho, jak má hrát. Tak ať neplácá takovéhle blbosti o koních, když tomu rozumí stejně, jako já herectví."

+12/−3
2.9.2015 13:57

J66a57n 38T67r38u39n25e78č54e67k 2579639102287

pane Stupko. Máte nějaký argument ke svému mínusu?

0/0
2.9.2015 15:28

P13e38t94r96a 46M86a86l23á 7911388211375

Pan Vydra má hlavně velmi úzký pohled na koně. On vidí jen ty své, za kterými zajde když má čas, hupne na ně a vyjede si na louku, do lesa.

Dneska je velká spousta takových hobby jezdců (mezi nimi i já) a ti to opravdu povětšinou nepotřebují, ale taky je velmi populární sport (třeba na nízké úrovni), který provozuje taky mnoho koní a jezdců a každé odvětví sportu má podmínky, které musí dodržet, aby měl účastník šanci na úspěch. U koní právě podkovy. nedokážu si představit koně v dneska tak moderním reiningu, kteří nemají podkovy(pár sliding stopů a mají po kopytech), stejně tak parkur na trávě, kde by se koně místo obratů spíše poklouzali.

To je stejné jako fotbalista bez kopaček

+2/0
2.9.2015 16:31

J82a83n 14T42r41u42n94e91č17e64k 2189789432107

máte naprostou pravdu a souhlasím s Vámi. 

Problém tohoto článku a vlastně i celé diskuze je ten, že se zúžila diskuze jen na kovat-nekovat. I když je pravda, že takto v podstatě zužuje problém hlavně pan Vydra. K mé smůle jsem měl tu možnost vidět koně, který se narodil u mě ve stáji a kterému pan Vydra "ošetřil" kopyta dle jím propagované metody. Koník stál na místě a bál se udělat krok, protože ho každý krok bolel. Z mého pohledu naprosto nevhodný a nepřiměřeně velký zákrok do kopyta. Podotýkám, že koník neměl žádné problémy s tvarem nebo zdravím kopyta. 

Spokojenost koně se přece neodvíjí od toho, jestli je okovaný nebo bosý. Neodvíjí se od toho, jestli má nebo nemá udidlo. Jeho spokojenost se odvíjí od toho, jestli člověk, který je jeho parťákem, rozumí jeho potřebám, tomu, co koník chce, jestli ví, co si myslí a proč se tak chová. Většinou se musí změnit člověk ve svém přístupu ke koni, než "lámat" koně k potřebám člověka. Prostě když něco po koni chci, tak mu to vysvětlit po "koňsku" a nevztekat se, že nerozumí češtině. Ne maďarštině. Ale to už je vlastně fuk

+1/0
2.9.2015 21:40

P34e61t25r96a 39M67a97l86á 7761838421185

Tak odsuzuje lidi, kteří mají jiné názory a sám vlastně tluče ten svůj jediný pravdivý...taky koně nekovu, ale kdyby měli rohovinu slabou a bylo to potřeba samozřejmě je kovat budu...

a kupodivu i moji koně jsou spokojení

+8/0
2.9.2015 13:35

S54o78ň69a 25K74a10l28u87ž95í70k63o25v32á 4673324202315

když byla moje kobyla mladší - kovala jsem, teď už je starší - nekovu .....a zdá se mi šťastná a spokojená stále stejně;-)

+1/0
2.9.2015 14:31

P66e52t86r87a 40M22a23l96á 7241848271655

taky je podle mě důležitější spíše to pastevní ustájení, nebo pokud možno opravdu maximum času ve stádě a venku na prostranství

0/0
2.9.2015 16:32
Foto

H56a98n86a 34M16a19l39i19c28h35o34v43a 9370107683133

Krásný rozhovor R^

+4/−1
2.9.2015 10:52

J82a63n 19Č60e32r86v37e22n87k35a 2825369442862

Plky, plky a zase plky.

+2/−12
2.9.2015 10:42

P14e90t80r 84K46o58l74d67u45š85e25k 7299577568

Dyk ten kovář to říká jasně - kdo máte doma mazlíka buďte bosí, kdo s koněm pracujete, měli byste kovat. Jestliže se já budu flákat po pláži, mohu být bosý, když půjdu soustružit, rubat či řídit traktor, měl bych být obutý.  A opravdu, bota někdy tlačí a noha z ní smrdí a někdy je i plochá... Druhá otázka je jestli lidé či koně by měli pracovat? Jestli práce není v rozporu s naším evolučním vývojem...

+21/0
2.9.2015 10:10

E34l61a 63N95ě84m22c37o21v11á 4628567955768

A to je dobře...že je to tu zase. Je dobře, že někdo bourá zažité mýty a že o tom mluví. Moc V.V. držím palce, ať se mu daří. R^

+3/−1
2.9.2015 9:08

V38a46c29l82a66v 33P88e50r25o46u71t17k63a 6408107304711

tak si ještě přečtěte příspěvky kde píší lidé co mají s koňmi zkušenosti  a pak přidejte další paleček ..

0/0
2.9.2015 17:28

Z47d11e90n62ě69k 83T82r12u78t90n45o88v31s97k53ý 7293423706270

Už je to tu zas.... ;-D

+2/0
2.9.2015 2:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.