Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n51t17o41n54í10n 43S76e46b12e93r92a 7663858410409

No to je fajn, ale na kole jezdim abych mel fyzicku. Kdyz chci vykon a jen relaxovat, tak sednu na motorku. ;-)

+2/0
12.9.2015 7:24

P84a53v41e83l 23O90d55r55a94z39i43l 6864419817420

Předinstalovaný systém? Tak to znám kolo, které jezdí jako normální, a během 500ms je z něj elektrokolo, když zapnete vypinač.

0/0
11.9.2015 10:45

J55a42n 87S34l62a44b31ý 9757809254528

to přítlačné kolečko silně ničí plášť!!!!

+2/0
9.9.2015 21:37
Foto

I52v53o 15L31a18d19e17n41b75e13r19g54e19r 3663683227806

To vypadá dobře, byť cena je převysoká, ale určitě rychle zlevní . . .

+1/−1
9.9.2015 21:07

T34o90m48á44š 65H29o52u92š59k94a 2265473424167

13.500,-  to raději tohle za 19.900,- :

http://www.beznamahy.cz/Classic-II-26-2014-seda-d103.htm

+1/0
9.9.2015 16:00

V70á16c16l68a89v 63J21o87n30á60š 8332833952493

Lepší kolo s přídavným spalovacím motorem.. Za cenu kolem 5 tisic

+2/0
8.9.2015 22:34

L81i88b59o92r 76K89ř57u40p35a29l14a 3185493128658

fuj, si děláte srandu ?

0/0
9.9.2015 6:52

T26o57m45á59š 65H75o47u48š59k62a 2525903694797

jakou srandu

http://www.beznamahy.cz/elektrokola/sady-na-stavbu-elektrokol

+1/0
9.9.2015 16:17

P60a24v14e94l 67J96a20n23s36a 2865489391794

ne, že bych to snad chtěl, ale troufám si zpochybnit tu "snadnou montáž" - do mýho favorita z roku 1984 by to přimontovat nejspíš vůbec nešlo... (nemá ty sériově předvrtaný díry ;-D;-D;-D)

+2/0
8.9.2015 22:01

L44i16b96o28r 46K32ř32u77p37a18l67a 3125863188308

hmm, tohle bude použitelné jen na pláštích bez vzorku a o to víc je to asi bude odírat, navíc se tak ztratí dost energie, kdo potřebuje elektrokolo ať si koupí rovnou nebo přestavbu, za stejný peníz bude středový systém i s baterkou co ujede víc jak 100KM

+4/−1
8.9.2015 16:53

M20a76r22c96e19l 87P41a47v30l96í24k 7741934228529

v urob si sám to bolo DVAKRÁT, raz ako trofejný elektromotor, druhý krát ako elektroskrutkovač

+1/0
8.9.2015 15:09

J51i35r77k30a 16S19i12r20k96a 5872882375669

Já jsem si na jaře přestavěl svoje 7 let staré kolo pomocí sady evbike. Mám tam 500W motor od www.evbike.cz  Po prvni sezone jsem s tim spokojen.

0/0
8.9.2015 14:44

J47a84r13o85s24l49a95v 28L54e71b39e95d34a 3286659807260

A z elektrického kola uděláte obyčejné za pár sekund. ;-D

+2/0
8.9.2015 14:10

E13m54i17l 32M57i76n22á77ř 7910419179717

0,2 kWh = 60 km dojezd. To to moc cyklistovi nepomáhá. Něco to váží, má to nějaké tření o plášť. Aby pak člověk nevydal víc energie s tím pohonem.;-(

Motor přímo v kole bez převodů nenahradíš.

+1/0
8.9.2015 12:07

T13o58m43á51š 17K70u63c87h65a27ř 3517131298191

Kdo pamatuje, jak se nadřel, když se třecím převodem pohánělo dynamo osvětlení, ten vám na to neskočí.:-P

+7/−5
8.9.2015 11:43

J23a28n 23P70a62ř73í78z41e35k 9966220147536

ale tady se po vás nechce, abyste poháněl elektromotor, ale on má pohánět vás

+2/0
10.9.2015 8:28

L17u51k36á54š 41V93a79ň92u78r16a 1145264863633

Podle mne je jediné rozumné řešení do terénu středový motor. Na rovinu pak motor v předním nebo zadním kole. Pokud bych šel do elektrokola, tak bych zvolil středový motor. Má hodně výhod a málo nevýhod. Uváděné řešení se používalo už kdysi se spalovacím motorem a myslím, že umístění motoru nad zadním kolem a baterie v nosiči je mnohem lepší řešení. Může to být udělané třeba jako nosič.

+2/0
8.9.2015 11:18

J46a43k24u88b 88Š80a54f56a13n64d73a 7285457181381

Jaké má středový motor výhody? Sice u něj můžete řadit ale zase se musí více ničit převody...

0/0
8.9.2015 16:34
Foto

P78e11t26r 20Š57r58a43i57e75r 9253582862247

Tohle je dobré možná tak do německých rovin, kde nepotřebujete ani terénní vzorek...:-P

0/0
8.9.2015 11:09

T42o34m43á64š 58F57i91r77b87a62c96h25e64r 9360960784510

...a ani elektrokolo ;-)

+8/0
8.9.2015 11:24

P76e30t60r 56K69a76r34a24s 3692522876845

tu cenu nechápu, to asi moc příznivců nezíská, ale kdo ví, třeba pro ty co kolo už mají, ale jinak ten kdo ne, tak to koupí rovnou hotové a to se dá někde třeba v Německu koupit i pod touto cenou. Ale jinak jim přeji mnoho úspěchů.

0/0
8.9.2015 10:35

J79a40n 23P64a95v68e87l31k48a 3847791594801

Pohony kolečkem na plášť stojí za prd. Za děště to klouže a kolečko se rychle obrousí. Dělají se takto motorové a po pár kilometrech to ani nejde nastartovat (startuje se rozjetím). Za tu cenu máte elektrokolo s dojezdem 100km a za 6 litrů  benzínový motorek, který se připevňuje stejně, jen dáte delší řetěz.

+12/0
8.9.2015 10:35

P86e33t37r 56N60o43v78á30k 3783456164194

Za tu ceno je origo elektrokolo...:-/

+2/0
8.9.2015 10:29

M93i81c77h72a86l 33M43a31c34h98e77k 1274832514709

Postrádám info, zda se baterie jízdou z kopce dobíjí.

0/0
8.9.2015 10:14

R11a19d63o55s81l75a76v 20K95l47a89u41d95a 5374508114192

To tam v podstatě je. Jakmile přestanete šlapat, motor se zvedne.... takže logicky se nic dobíjet nemůže.

+12/0
8.9.2015 10:21

M44i28c88h58a93l 48M70a21c91h35e46k 1644982384789

To je možné, ale třeba chybí info, že když se začne brzdit, motor se přiklopí...a bylo by to logické. Ale asi už technicky náročnější.

0/0
8.9.2015 11:09

R43a58d37o59s76l36a51v 63K21l15a10u61d90a 5844528884382

S brzdou to nemá nic společného. Ta je úplně jinde. Tohle vůbec netuší kdy brzdíte. Jen kdy šlapete.

+1/0
8.9.2015 12:07

M71i36c25h74a17l 51M21a59c68h16e21k 1634832834589

Tak by stačil do obvodu integrovat g-senzor, který by při sklonu větším než třeba 3% a trvajícím déle než 3 vteřiny motorek přiklopil. Spolu s dobíjecí elektronikou by to nemuselo náklady citelně zvýšit. Ještě na tom dost co k vylepšení.

0/0
8.9.2015 12:41

R82a90d13o26s93l91a72v 59K66l91a46u94d82a 5434698584112

A k čemu to? Když bych nechtěl šlapat vůbec, koupím si skútr. Tohle je furt jen kolo. Motorek má pouze pomoct.

0/0
8.9.2015 12:47

M49i93c74h69a65l 51M27a82c30h17e65k 1754812564989

No k prodloužení dojezdu přeci. Hádám, že by to tak 10 - 20 % mohlo přidat. Senzor vyhodnocuje velikost sklonu a podle toho kolo samo dobíjením přibrzďuje. Kdo to chce, ten to jistě uvítá.

0/0
8.9.2015 13:05

F51i25l77i41p 12H61r84b21e76k 2444520246490

Nápad určitě dobrý, ale kdyby to tam bylo, tak by to zmínili. Takže to tam evidentně není.

0/0
8.9.2015 13:55

Č48e82s91t53m80í68r 47P42r88o58c88h17á73z68k79a 8568900218951

To si myslím, že ne. S rekuperací by to bylo mnohem dražší a složitější.

0/0
8.9.2015 10:21

S95t32a27n71i57s66l12a49v 71M94i19l15e67r 5642347540213

Dobry napad, ale trenim se dost energie ztrati, hlavne na terenich pneumatikach.  Na stejnem porincipu treni mam cyklo generator a ucinnost je mensi nez kdyz je elektromotor/alternator propojeni retezem. www.cykloelektrarna.cz

+2/−1
8.9.2015 9:59

Z47b90y52n11ě50k 22Š87t81o73r96k 2406246812948

Takže nějaký cyklista si pořídí horské kolo (teréní jak vy říkáte) a bude si na něj chtít pořídit motorek?? ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 7:57

J91a12r60o23s28l46a54v 76K68a89d78l96e85c 5371759392371

R^

0/0
8.9.2015 9:36

M50i59r78o35s85l84a32v 53J30o76c58h 3682841383528

Tady vidím dva problémy:

1) třecí převod - použitelné jen na suchu, voda, bláto ... bude prokluzovat, nízká životnost třecí kladky a pláště

2) baterie vydží "až" 60 km v režimu asistence, v reálu to bude výrazně méně. Vzhledem ke kapacitě baterie to vidím na 15-20km s rozumnou asistencí. Jistě dá se ujet 60km s asistencí na minimu. Doporučuji vyzkoušet jak moc "asistuje" asistence v režimu nejnižšího výkonu, kde se dojezd zvolna přibližuje deklarovanému dojezdu. Zjistíte, že v tomto režimu je to naprosto na nic. Pokud už chcete asistenci využít tam kde to má smysl (dlouhé táhlé stoupání), většinou musíte využívat maximum výkonu. A to je třeba 10-20 min jízdy.

Doporučuji před koupí jakéhokoliv elektrokola si ho někde půjčit. A vyzkoušet si jak silně asistence funguje a jak dlouho reálně vydrží baterie v nějakém kopcovitém terénu, protože pro jízdru po rovině nemá smysl mít elektrokolo.

+17/0
8.9.2015 9:10

T11o85m40á44š 23F75i73r38b95a92c34h98e19r 9300930684420

90% projektů z Kickstarteru jsou jako od Járy Cimrmana. Tenhle je další z nich :-P

+23/0
8.9.2015 8:18

P75a33t40r48i31k 62K48o35v97a67ř65í47k 6187806800536

spravne ma byt, ze neujede ano kilometr, ale ulehci slapani na cca. 60 km .....

+12/0
8.9.2015 8:18

P24a46t82r92i51k 14K75o20v66a98ř16í53k 6217196150906

...ani...

0/0
8.9.2015 8:18

J96a75n 72J12o63r84d75a56n 5351527959

Autor clanku je klasicky spis teoretik :-)

+2/0
8.9.2015 8:51

I41g36o39r 35G54o16t27t58w84a92l74d 6917398870441

Správně má být, že 1 km to jede samo (za sucha a po rovině), nebo to 6 km citelně pomáhá, nebo to 60km přicmrdává tak, že šlapete stejně, jako byste žádnou baterii nevezli, ale v každém případě pak už se s tou mrtvou zátěží budete plahočit sami :-)

0/0
10.9.2015 21:47

D54a51v81i35d 91R23y54c38h12e88t83s77k46ý 9226811970270

Jak už psali přede mnou, ten pohon třením přináší problémy v blátě a při použití hrubého vzorku, tohle vidím spíš jako experiment...

+3/0
8.9.2015 8:10

R94a78d33o24s35l71a75v 27K65l13a86u42d21a 5814978194342

Tohle si určitě nebude pořizovat milovník adrenalinových sportů, ale spíš někdo, kdo s tím jezdí do práce, nebo do školy, případně na cyklostezku.

+14/0
8.9.2015 8:15

D82a70v69i48d 23R84y96c52h26e43t79s48k80ý 9916931220920

Bláto máte 6 měsíců v roce. Prostě mi přijde lepší jiné řešení.

+2/−5
8.9.2015 8:42

R64a31d37o56s62l25a94v 87K35l24a56u71d94a 5484128574102

Na kole jezdím poměrně často,do bláta jsem vjel jen jednou na polní cestě. Ve městě už nějakých 10 let ne.

+12/0
8.9.2015 9:09

J84a93n 94M61o53u85c58a 1908307231

Když vjedete do bláta,  toto se navalcuje na rolnu a ta zvětší průměr a už to tak netáhne.  Kdysi jsem to vyzkoušel na skladacce. Špatné.

+4/−1
8.9.2015 7:53
Foto

P85a53v61e72l 11P15o25k22o13r75n78ý 2556244160322

Tak vezmete hadici a kolo ostříkáte. Třeba budou hadice na ostříkání kola součástí cyklostezek, dotace EU toho snesou...;-D

+3/0
8.9.2015 9:00

R27a95d71o38s69l70a84v 98K77l43a92u36d97a 5694688824692

Hadice.... To je pod úroveň. Pochopitelně se bude jednat o automatické myčky na kola doplněné vlastní ČOV. Hadici za 40 milionů nezdůvodníte ani v Bruselu. :-)

+7/0
8.9.2015 9:12

S14t34a74n74i48s69l93a98v 93R43o86s45e95c18k24ý 9485479471639

navíjí se napětím 25,2 V.JAK?

+1/0
8.9.2015 5:48

M40a94r57e84k 26B81u76r72z33a 7707311842157

Díky za upozornění na překlep, opraveno

+4/0
8.9.2015 6:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.