Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58n97t84o92n53í26n 94S97e74b92e19r86a 7223188140479

No to je fajn, ale na kole jezdim abych mel fyzicku. Kdyz chci vykon a jen relaxovat, tak sednu na motorku. ;-)

+2/0
12.9.2015 7:24

P62a83v95e97l 77O91d84r58a37z78i93l 6624809867890

Předinstalovaný systém? Tak to znám kolo, které jezdí jako normální, a během 500ms je z něj elektrokolo, když zapnete vypinač.

0/0
11.9.2015 10:45

J46a81n 94S23l64a29b53ý 9477169644448

to přítlačné kolečko silně ničí plášť!!!!

+2/0
9.9.2015 21:37
Foto

I70v90o 59L44a54d10e38n68b96e39r95g46e84r 3663233357646

To vypadá dobře, byť cena je převysoká, ale určitě rychle zlevní . . .

+1/−1
9.9.2015 21:07

R74a32d42a26n 86K12u72b15a26n94t 1493280189460

13.500,-  to raději tohle za 19.900,- :

http://www.beznamahy.cz/Classic-II-26-2014-seda-d103.htm

+1/0
9.9.2015 16:00

V89á43c43l30a92v 98J92o34n92á33š 8222893592493

Lepší kolo s přídavným spalovacím motorem.. Za cenu kolem 5 tisic

+2/0
8.9.2015 22:34

L44i20b56o51r 93K87ř72u83p32a27l83a 3875863388378

fuj, si děláte srandu ?

0/0
9.9.2015 6:52

R15a88d50a88n 92K16u12b50a46n29t 1353710499380

jakou srandu

http://www.beznamahy.cz/elektrokola/sady-na-stavbu-elektrokol

+1/0
9.9.2015 16:17

P18a14v96e52l 32J69a15n47s96a 2335299721164

ne, že bych to snad chtěl, ale troufám si zpochybnit tu "snadnou montáž" - do mýho favorita z roku 1984 by to přimontovat nejspíš vůbec nešlo... (nemá ty sériově předvrtaný díry ;-D;-D;-D)

+2/0
8.9.2015 22:01

L21i25b45o15r 21K63ř96u87p44a71l10a 3655423428688

hmm, tohle bude použitelné jen na pláštích bez vzorku a o to víc je to asi bude odírat, navíc se tak ztratí dost energie, kdo potřebuje elektrokolo ať si koupí rovnou nebo přestavbu, za stejný peníz bude středový systém i s baterkou co ujede víc jak 100KM

+4/−1
8.9.2015 16:53

M19a32r67c26e33l 54P24a23v86l44í63k 7671314668909

v urob si sám to bolo DVAKRÁT, raz ako trofejný elektromotor, druhý krát ako elektroskrutkovač

+1/0
8.9.2015 15:09

J26i68r29k10a 89S35i10r24k23a 5182512495729

Já jsem si na jaře přestavěl svoje 7 let staré kolo pomocí sady evbike. Mám tam 500W motor od www.evbike.cz  Po prvni sezone jsem s tim spokojen.

0/0
8.9.2015 14:44

J41a95r85o89s37l45a37v 74L64e13b49e60d96a 3116589697560

A z elektrického kola uděláte obyčejné za pár sekund. ;-D

+2/0
8.9.2015 14:10

E94m74i31l 53M54i41n45á41ř 7510439199187

0,2 kWh = 60 km dojezd. To to moc cyklistovi nepomáhá. Něco to váží, má to nějaké tření o plášť. Aby pak člověk nevydal víc energie s tím pohonem.;-(

Motor přímo v kole bez převodů nenahradíš.

+1/0
8.9.2015 12:07

T54o17m80á14š 50K81u90c58h73a40ř 3857381258601

Kdo pamatuje, jak se nadřel, když se třecím převodem pohánělo dynamo osvětlení, ten vám na to neskočí.:-P

+7/−5
8.9.2015 11:43

J64a79n 49P92a33ř51í53z65e22k 9766280287856

ale tady se po vás nechce, abyste poháněl elektromotor, ale on má pohánět vás

+2/0
10.9.2015 8:28

L64u49k57á84š 12V28a66ň20u94r67a 1565554293673

Podle mne je jediné rozumné řešení do terénu středový motor. Na rovinu pak motor v předním nebo zadním kole. Pokud bych šel do elektrokola, tak bych zvolil středový motor. Má hodně výhod a málo nevýhod. Uváděné řešení se používalo už kdysi se spalovacím motorem a myslím, že umístění motoru nad zadním kolem a baterie v nosiči je mnohem lepší řešení. Může to být udělané třeba jako nosič.

+2/0
8.9.2015 11:18

J21a82k64u88b 91Š37a92f75a65n91d57a 7195667631871

Jaké má středový motor výhody? Sice u něj můžete řadit ale zase se musí více ničit převody...

0/0
8.9.2015 16:34
Foto

P94e14t85r 32Š94r36a18i26e54r 9823202582507

Tohle je dobré možná tak do německých rovin, kde nepotřebujete ani terénní vzorek...:-P

0/0
8.9.2015 11:09

T69o21m92á47š 13F83i42r82b57a86c35h89e91r 9870830644360

...a ani elektrokolo ;-)

+8/0
8.9.2015 11:24

P91e60t13r 32K10a63r69a33s 3342412136655

tu cenu nechápu, to asi moc příznivců nezíská, ale kdo ví, třeba pro ty co kolo už mají, ale jinak ten kdo ne, tak to koupí rovnou hotové a to se dá někde třeba v Německu koupit i pod touto cenou. Ale jinak jim přeji mnoho úspěchů.

0/0
8.9.2015 10:35

J19a15n 81P78a52v16e54l98k20a 3167821314141

Pohony kolečkem na plášť stojí za prd. Za děště to klouže a kolečko se rychle obrousí. Dělají se takto motorové a po pár kilometrech to ani nejde nastartovat (startuje se rozjetím). Za tu cenu máte elektrokolo s dojezdem 100km a za 6 litrů  benzínový motorek, který se připevňuje stejně, jen dáte delší řetěz.

+12/0
8.9.2015 10:35

P47e26t59r 41N12o47v34á60k 3283906584554

Za tu ceno je origo elektrokolo...:-/

+2/0
8.9.2015 10:29

M28i68c56h32a23l 78M52a39c27h47e81k 1534212494819

Postrádám info, zda se baterie jízdou z kopce dobíjí.

0/0
8.9.2015 10:14

R38a65d25o85s77l80a27v 61K47l20a91u32d92a 5774148904232

To tam v podstatě je. Jakmile přestanete šlapat, motor se zvedne.... takže logicky se nic dobíjet nemůže.

+12/0
8.9.2015 10:21

M33i33c33h46a96l 76M95a36c39h91e86k 1984432164309

To je možné, ale třeba chybí info, že když se začne brzdit, motor se přiklopí...a bylo by to logické. Ale asi už technicky náročnější.

0/0
8.9.2015 11:09

R61a64d94o94s12l15a79v 73K11l16a18u21d31a 5564588604222

S brzdou to nemá nic společného. Ta je úplně jinde. Tohle vůbec netuší kdy brzdíte. Jen kdy šlapete.

+1/0
8.9.2015 12:07

M56i67c29h86a25l 45M41a88c28h58e47k 1884402624139

Tak by stačil do obvodu integrovat g-senzor, který by při sklonu větším než třeba 3% a trvajícím déle než 3 vteřiny motorek přiklopil. Spolu s dobíjecí elektronikou by to nemuselo náklady citelně zvýšit. Ještě na tom dost co k vylepšení.

0/0
8.9.2015 12:41

R14a70d69o38s82l19a88v 18K52l59a32u39d87a 5644748794802

A k čemu to? Když bych nechtěl šlapat vůbec, koupím si skútr. Tohle je furt jen kolo. Motorek má pouze pomoct.

0/0
8.9.2015 12:47

M41i73c52h74a85l 42M45a28c63h16e82k 1554412834709

No k prodloužení dojezdu přeci. Hádám, že by to tak 10 - 20 % mohlo přidat. Senzor vyhodnocuje velikost sklonu a podle toho kolo samo dobíjením přibrzďuje. Kdo to chce, ten to jistě uvítá.

0/0
8.9.2015 13:05

F53i15l17i59p 86H30r76b13e66k 2594760376920

Nápad určitě dobrý, ale kdyby to tam bylo, tak by to zmínili. Takže to tam evidentně není.

0/0
8.9.2015 13:55

Č16e52s33t53m78í66r 57P65r19o37c28h38á33z19k29a 8128160618201

To si myslím, že ne. S rekuperací by to bylo mnohem dražší a složitější.

0/0
8.9.2015 10:21

S74t61a84n82i56s24l92a59v 63M70i85l25e18r 5152527220203

Dobry napad, ale trenim se dost energie ztrati, hlavne na terenich pneumatikach.  Na stejnem porincipu treni mam cyklo generator a ucinnost je mensi nez kdyz je elektromotor/alternator propojeni retezem. www.cykloelektrarna.cz

+2/−1
8.9.2015 9:59

Z81b38y76n73ě36k 14Š44t76o88r31k 2626206562108

Takže nějaký cyklista si pořídí horské kolo (teréní jak vy říkáte) a bude si na něj chtít pořídit motorek?? ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 7:57

J60a96r65o61s41l30a68v 76K39a85d17l92e94c 5331229192331

R^

0/0
8.9.2015 9:36

M80i95r19o30s76l84a46v 48J56o49c16h 3672921393488

Tady vidím dva problémy:

1) třecí převod - použitelné jen na suchu, voda, bláto ... bude prokluzovat, nízká životnost třecí kladky a pláště

2) baterie vydží "až" 60 km v režimu asistence, v reálu to bude výrazně méně. Vzhledem ke kapacitě baterie to vidím na 15-20km s rozumnou asistencí. Jistě dá se ujet 60km s asistencí na minimu. Doporučuji vyzkoušet jak moc "asistuje" asistence v režimu nejnižšího výkonu, kde se dojezd zvolna přibližuje deklarovanému dojezdu. Zjistíte, že v tomto režimu je to naprosto na nic. Pokud už chcete asistenci využít tam kde to má smysl (dlouhé táhlé stoupání), většinou musíte využívat maximum výkonu. A to je třeba 10-20 min jízdy.

Doporučuji před koupí jakéhokoliv elektrokola si ho někde půjčit. A vyzkoušet si jak silně asistence funguje a jak dlouho reálně vydrží baterie v nějakém kopcovitém terénu, protože pro jízdru po rovině nemá smysl mít elektrokolo.

+17/0
8.9.2015 9:10

T17o69m34á28š 52F52i21r90b50a15c97h90e66r 9430190214630

90% projektů z Kickstarteru jsou jako od Járy Cimrmana. Tenhle je další z nich :-P

+23/0
8.9.2015 8:18

P79a97t81r24i47k 79K82o22v29a23ř83í80k 6627186460556

spravne ma byt, ze neujede ano kilometr, ale ulehci slapani na cca. 60 km .....

+12/0
8.9.2015 8:18

P67a85t34r97i92k 65K79o69v14a67ř25í77k 6937786140466

...ani...

0/0
8.9.2015 8:18

J37a51n 87J94o57r34d68a89n 5501167339

Autor clanku je klasicky spis teoretik :-)

+2/0
8.9.2015 8:51

I39g36o20r 87G95o61t44t98w56a84l23d 6697238270221

Správně má být, že 1 km to jede samo (za sucha a po rovině), nebo to 6 km citelně pomáhá, nebo to 60km přicmrdává tak, že šlapete stejně, jako byste žádnou baterii nevezli, ale v každém případě pak už se s tou mrtvou zátěží budete plahočit sami :-)

0/0
10.9.2015 21:47

D19a79v63i15d 27R50y18c47h52e20t30s51k97ý 9426261440560

Jak už psali přede mnou, ten pohon třením přináší problémy v blátě a při použití hrubého vzorku, tohle vidím spíš jako experiment...

+3/0
8.9.2015 8:10

R86a41d50o42s93l78a29v 26K59l78a56u61d24a 5804738764452

Tohle si určitě nebude pořizovat milovník adrenalinových sportů, ale spíš někdo, kdo s tím jezdí do práce, nebo do školy, případně na cyklostezku.

+14/0
8.9.2015 8:15

D25a88v35i45d 87R82y30c88h67e77t74s20k45ý 9666401490650

Bláto máte 6 měsíců v roce. Prostě mi přijde lepší jiné řešení.

+2/−5
8.9.2015 8:42

R82a80d76o78s25l10a44v 87K67l70a60u84d37a 5384568734622

Na kole jezdím poměrně často,do bláta jsem vjel jen jednou na polní cestě. Ve městě už nějakých 10 let ne.

+12/0
8.9.2015 9:09

J27a37n 18M21o98u58c29a 1538357111

Když vjedete do bláta,  toto se navalcuje na rolnu a ta zvětší průměr a už to tak netáhne.  Kdysi jsem to vyzkoušel na skladacce. Špatné.

+4/−1
8.9.2015 7:53
Foto

P53a15v23e22l 26P21o58k97o91r98n65ý 2106874900562

Tak vezmete hadici a kolo ostříkáte. Třeba budou hadice na ostříkání kola součástí cyklostezek, dotace EU toho snesou...;-D

+3/0
8.9.2015 9:00

R29a21d68o13s40l48a28v 45K82l48a12u41d53a 5834328564342

Hadice.... To je pod úroveň. Pochopitelně se bude jednat o automatické myčky na kola doplněné vlastní ČOV. Hadici za 40 milionů nezdůvodníte ani v Bruselu. :-)

+7/0
8.9.2015 9:12

S88t97a90n81i54s58l43a72v 77R39o64s74e95c27k48ý 9275639781469

navíjí se napětím 25,2 V.JAK?

+1/0
8.9.2015 5:48

M59a49r94e61k 35B69u39r72z24a 7797141242687

Díky za upozornění na překlep, opraveno

+4/0
8.9.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.