Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n29t19o50n69í39n 66S77e26b69e55r62a 7933438840679

No to je fajn, ale na kole jezdim abych mel fyzicku. Kdyz chci vykon a jen relaxovat, tak sednu na motorku. ;-)

+2/0
12.9.2015 7:24

P18a85v35e53l 97O64d91r63a88z87i95l 6374779677880

Předinstalovaný systém? Tak to znám kolo, které jezdí jako normální, a během 500ms je z něj elektrokolo, když zapnete vypinač.

0/0
11.9.2015 10:45

J84a25n 76S53l25a93b78ý 9277459454508

to přítlačné kolečko silně ničí plášť!!!!

+2/0
9.9.2015 21:37
Foto

I72v55o 91L72a58d92e34n37b13e70r40g91e28r 3203363547606

To vypadá dobře, byť cena je převysoká, ale určitě rychle zlevní . . .

+1/−1
9.9.2015 21:07

R80a42d39a10n 57K80u69b46a26n89t 1683720389680

13.500,-  to raději tohle za 19.900,- :

http://www.beznamahy.cz/Classic-II-26-2014-seda-d103.htm

+1/0
9.9.2015 16:00

V89á17c56l90a46v 70J26o39n13á12š 8492633272543

Lepší kolo s přídavným spalovacím motorem.. Za cenu kolem 5 tisic

+2/0
8.9.2015 22:34

L33i58b42o87r 48K28ř45u12p15a50l25a 3735323358428

fuj, si děláte srandu ?

0/0
9.9.2015 6:52

R65a64d74a12n 50K83u70b29a89n83t 1433510399370

jakou srandu

http://www.beznamahy.cz/elektrokola/sady-na-stavbu-elektrokol

+1/0
9.9.2015 16:17

P60a92v63e25l 23J67a56n79s34a 2205339861124

ne, že bych to snad chtěl, ale troufám si zpochybnit tu "snadnou montáž" - do mýho favorita z roku 1984 by to přimontovat nejspíš vůbec nešlo... (nemá ty sériově předvrtaný díry ;-D;-D;-D)

+2/0
8.9.2015 22:01

L16i75b72o48r 89K96ř98u46p84a88l25a 3135483868238

hmm, tohle bude použitelné jen na pláštích bez vzorku a o to víc je to asi bude odírat, navíc se tak ztratí dost energie, kdo potřebuje elektrokolo ať si koupí rovnou nebo přestavbu, za stejný peníz bude středový systém i s baterkou co ujede víc jak 100KM

+4/−1
8.9.2015 16:53

M97a63r83c92e72l 77P89a31v20l16í22k 7731554848399

v urob si sám to bolo DVAKRÁT, raz ako trofejný elektromotor, druhý krát ako elektroskrutkovač

+1/0
8.9.2015 15:09

J63i77r63k81a 64S52i26r45k53a 5542392895759

Já jsem si na jaře přestavěl svoje 7 let staré kolo pomocí sady evbike. Mám tam 500W motor od www.evbike.cz  Po prvni sezone jsem s tim spokojen.

0/0
8.9.2015 14:44

J13a47r22o73s80l42a80v 69L36e39b24e33d26a 3536629417770

A z elektrického kola uděláte obyčejné za pár sekund. ;-D

+2/0
8.9.2015 14:10

E52m60i54l 35M46i48n66á31ř 7700809279397

0,2 kWh = 60 km dojezd. To to moc cyklistovi nepomáhá. Něco to váží, má to nějaké tření o plášť. Aby pak člověk nevydal víc energie s tím pohonem.;-(

Motor přímo v kole bez převodů nenahradíš.

+1/0
8.9.2015 12:07

T48o42m86á23š 28K71u92c48h92a23ř 3147681378481

Kdo pamatuje, jak se nadřel, když se třecím převodem pohánělo dynamo osvětlení, ten vám na to neskočí.:-P

+7/−5
8.9.2015 11:43

J95a47n 98P53a57ř27í33z98e75k 9576680677566

ale tady se po vás nechce, abyste poháněl elektromotor, ale on má pohánět vás

+2/0
10.9.2015 8:28

L75u37k15á10š 35V93a54ň43u92r14a 1125104323683

Podle mne je jediné rozumné řešení do terénu středový motor. Na rovinu pak motor v předním nebo zadním kole. Pokud bych šel do elektrokola, tak bych zvolil středový motor. Má hodně výhod a málo nevýhod. Uváděné řešení se používalo už kdysi se spalovacím motorem a myslím, že umístění motoru nad zadním kolem a baterie v nosiči je mnohem lepší řešení. Může to být udělané třeba jako nosič.

+2/0
8.9.2015 11:18

J83a94k72u35b 54Š89a24f46a86n92d41a 7265107641341

Jaké má středový motor výhody? Sice u něj můžete řadit ale zase se musí více ničit převody...

0/0
8.9.2015 16:34
Foto

P31e20t75r 66Š11r65a95i93e55r 9373662512237

Tohle je dobré možná tak do německých rovin, kde nepotřebujete ani terénní vzorek...:-P

0/0
8.9.2015 11:09

T98o45m94á68š 77F14i89r69b58a89c70h38e26r 9730980684550

...a ani elektrokolo ;-)

+8/0
8.9.2015 11:24

P20e29t18r 88K40a37r11a61s 3522142986915

tu cenu nechápu, to asi moc příznivců nezíská, ale kdo ví, třeba pro ty co kolo už mají, ale jinak ten kdo ne, tak to koupí rovnou hotové a to se dá někde třeba v Německu koupit i pod touto cenou. Ale jinak jim přeji mnoho úspěchů.

0/0
8.9.2015 10:35

J60a70n 38P24a85v57e70l38k77a 3707601744531

Pohony kolečkem na plášť stojí za prd. Za děště to klouže a kolečko se rychle obrousí. Dělají se takto motorové a po pár kilometrech to ani nejde nastartovat (startuje se rozjetím). Za tu cenu máte elektrokolo s dojezdem 100km a za 6 litrů  benzínový motorek, který se připevňuje stejně, jen dáte delší řetěz.

+12/0
8.9.2015 10:35

P44e82t58r 50N60o30v71á42k 3923396854234

Za tu ceno je origo elektrokolo...:-/

+2/0
8.9.2015 10:29

M90i34c49h33a34l 25M20a42c17h17e65k 1874252354729

Postrádám info, zda se baterie jízdou z kopce dobíjí.

0/0
8.9.2015 10:14

R52a92d70o48s67l42a44v 95K54l51a21u91d83a 5364588674412

To tam v podstatě je. Jakmile přestanete šlapat, motor se zvedne.... takže logicky se nic dobíjet nemůže.

+12/0
8.9.2015 10:21

M51i10c94h32a31l 15M53a55c50h41e46k 1364272704349

To je možné, ale třeba chybí info, že když se začne brzdit, motor se přiklopí...a bylo by to logické. Ale asi už technicky náročnější.

0/0
8.9.2015 11:09

R35a57d28o49s31l89a27v 79K55l38a94u80d22a 5324368154572

S brzdou to nemá nic společného. Ta je úplně jinde. Tohle vůbec netuší kdy brzdíte. Jen kdy šlapete.

+1/0
8.9.2015 12:07

M49i34c45h25a40l 49M31a87c27h91e27k 1104972684369

Tak by stačil do obvodu integrovat g-senzor, který by při sklonu větším než třeba 3% a trvajícím déle než 3 vteřiny motorek přiklopil. Spolu s dobíjecí elektronikou by to nemuselo náklady citelně zvýšit. Ještě na tom dost co k vylepšení.

0/0
8.9.2015 12:41

R80a85d66o36s17l19a45v 50K34l29a48u93d35a 5334408334232

A k čemu to? Když bych nechtěl šlapat vůbec, koupím si skútr. Tohle je furt jen kolo. Motorek má pouze pomoct.

0/0
8.9.2015 12:47

M36i88c85h92a35l 19M93a17c96h60e14k 1974102794579

No k prodloužení dojezdu přeci. Hádám, že by to tak 10 - 20 % mohlo přidat. Senzor vyhodnocuje velikost sklonu a podle toho kolo samo dobíjením přibrzďuje. Kdo to chce, ten to jistě uvítá.

0/0
8.9.2015 13:05

F68i67l10i35p 65H10r97b47e14k 2824210946900

Nápad určitě dobrý, ale kdyby to tam bylo, tak by to zmínili. Takže to tam evidentně není.

0/0
8.9.2015 13:55

Č55e95s64t85m68í14r 73P18r81o43c54h75á71z28k20a 8588400528341

To si myslím, že ne. S rekuperací by to bylo mnohem dražší a složitější.

0/0
8.9.2015 10:21

S49t90a34n66i32s15l66a22v 37M51i81l19e24r 5242137610103

Dobry napad, ale trenim se dost energie ztrati, hlavne na terenich pneumatikach.  Na stejnem porincipu treni mam cyklo generator a ucinnost je mensi nez kdyz je elektromotor/alternator propojeni retezem. www.cykloelektrarna.cz

+2/−1
8.9.2015 9:59

Z95b27y38n94ě15k 48Š86t33o54r58k 2926806872878

Takže nějaký cyklista si pořídí horské kolo (teréní jak vy říkáte) a bude si na něj chtít pořídit motorek?? ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 7:57

J72a40r85o55s10l30a38v 41K80a11d90l46e66c 5101349402611

R^

0/0
8.9.2015 9:36

M68i66r19o62s22l23a38v 43J51o47c43h 3772551733408

Tady vidím dva problémy:

1) třecí převod - použitelné jen na suchu, voda, bláto ... bude prokluzovat, nízká životnost třecí kladky a pláště

2) baterie vydží "až" 60 km v režimu asistence, v reálu to bude výrazně méně. Vzhledem ke kapacitě baterie to vidím na 15-20km s rozumnou asistencí. Jistě dá se ujet 60km s asistencí na minimu. Doporučuji vyzkoušet jak moc "asistuje" asistence v režimu nejnižšího výkonu, kde se dojezd zvolna přibližuje deklarovanému dojezdu. Zjistíte, že v tomto režimu je to naprosto na nic. Pokud už chcete asistenci využít tam kde to má smysl (dlouhé táhlé stoupání), většinou musíte využívat maximum výkonu. A to je třeba 10-20 min jízdy.

Doporučuji před koupí jakéhokoliv elektrokola si ho někde půjčit. A vyzkoušet si jak silně asistence funguje a jak dlouho reálně vydrží baterie v nějakém kopcovitém terénu, protože pro jízdru po rovině nemá smysl mít elektrokolo.

+17/0
8.9.2015 9:10

T49o62m18á78š 37F67i13r41b71a63c46h36e14r 9680810854980

90% projektů z Kickstarteru jsou jako od Járy Cimrmana. Tenhle je další z nich :-P

+23/0
8.9.2015 8:18

P24a95t34r24i77k 35K60o26v57a21ř58í81k 6937636340376

spravne ma byt, ze neujede ano kilometr, ale ulehci slapani na cca. 60 km .....

+12/0
8.9.2015 8:18

P59a95t14r90i55k 13K93o65v34a46ř97í74k 6867336740686

...ani...

0/0
8.9.2015 8:18

J60a44n 63J58o48r26d71a36n 5571627789

Autor clanku je klasicky spis teoretik :-)

+2/0
8.9.2015 8:51

I55g53o58r 76G10o22t98t54w71a76l94d 6527208120681

Správně má být, že 1 km to jede samo (za sucha a po rovině), nebo to 6 km citelně pomáhá, nebo to 60km přicmrdává tak, že šlapete stejně, jako byste žádnou baterii nevezli, ale v každém případě pak už se s tou mrtvou zátěží budete plahočit sami :-)

0/0
10.9.2015 21:47

D89a40v37i84d 39R33y46c88h30e59t98s74k88ý 9436341760420

Jak už psali přede mnou, ten pohon třením přináší problémy v blátě a při použití hrubého vzorku, tohle vidím spíš jako experiment...

+3/0
8.9.2015 8:10

R92a33d47o21s75l69a96v 62K86l78a12u90d65a 5904528564782

Tohle si určitě nebude pořizovat milovník adrenalinových sportů, ale spíš někdo, kdo s tím jezdí do práce, nebo do školy, případně na cyklostezku.

+14/0
8.9.2015 8:15

D35a40v98i72d 33R55y18c63h38e27t10s46k19ý 9216471100610

Bláto máte 6 měsíců v roce. Prostě mi přijde lepší jiné řešení.

+2/−5
8.9.2015 8:42

R59a86d63o57s24l70a39v 31K51l54a44u97d64a 5684568274192

Na kole jezdím poměrně často,do bláta jsem vjel jen jednou na polní cestě. Ve městě už nějakých 10 let ne.

+12/0
8.9.2015 9:09

J17a92n 77M69o68u76c38a 1568477521

Když vjedete do bláta,  toto se navalcuje na rolnu a ta zvětší průměr a už to tak netáhne.  Kdysi jsem to vyzkoušel na skladacce. Špatné.

+4/−1
8.9.2015 7:53
Foto

P95a25v77e67l 63P90o13k40o65r91n31ý 2216694690502

Tak vezmete hadici a kolo ostříkáte. Třeba budou hadice na ostříkání kola součástí cyklostezek, dotace EU toho snesou...;-D

+3/0
8.9.2015 9:00

R80a11d72o65s72l57a53v 28K10l13a53u31d91a 5894198344102

Hadice.... To je pod úroveň. Pochopitelně se bude jednat o automatické myčky na kola doplněné vlastní ČOV. Hadici za 40 milionů nezdůvodníte ani v Bruselu. :-)

+7/0
8.9.2015 9:12

S75t28a42n16i73s85l80a16v 60R38o90s35e87c94k33ý 9185289871759

navíjí se napětím 25,2 V.JAK?

+1/0
8.9.2015 5:48

M64a89r73e93k 52B95u77r63z19a 7687211492557

Díky za upozornění na překlep, opraveno

+4/0
8.9.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.