Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PORADNA: Co dělat, když se při vrtání strefím do spáry mezi cihly

Stává se to často. Potřebujete vyvrtat otvor pro hmoždinku a místo do cihly se strefíte do spáry. Když se pak pokusíte do hmoždinky zašroubovat vrut, začne se protáčet a nezbývá, než najít pro umístění poličky nové místo a začít s novou dírou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A65j84a 48S19t63e38j21s91k91a77l24o33v79á 5696304631350

Sadra!!! Proste hmozdinku prisadruju!

0/0
6.3.2016 20:31
Foto

I38v39o 68C16h50u55d18o76b62a 9980936531754

zavolat Jirku Houfa;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 5:31

K80a75r27e60l 64J20a10r87o80s51l91a90v 67P33r73o69c98h19á39z96k77a 7616476722344

Nikdy jsem to pak už znova nepoužil. V 60. letech jsme v nějakém balení objevili s otcem pěnový polystyrén. Zkusili jsme ho čistě pro zajímavost namočit do acetonu. Stačilo tehdy pravděpodobně malé množství. Krásně se rozpustil. Vznikla pokud se pamatuji tvárná, poměrně dobře formovatelná hmota. Shodou okolností nám v té době opakovaně vypadávala skobička (háček) ze zdi. Zkusili jsme hmotu přemístit do otvoru a stěnu uhladit. Nakonec jsme ještě více méně volně vložili skobu a trošku ji ještě i přitloukli. Druhý den jsme ji již opět začali používat. Po dalších 30 letech byl spíše problém před přestavbou kuchyně skobu vyndat. Hrubou silou to ale šlo nakonec poměrně rychle. Před aplikací této metody ale doporučuji nejdříve vše vyzkoušet na místě kde by případně vzniklý problém nevadil. Pěnového polystyrénu jsou dnes všude mraky. Lahvičku acetonu by asi také nemělo být problém koupit. Tak hodně štěstí!

0/0
4.3.2016 13:03

L25u39k39a41s 10N38e26m47e25c 7959470152284

A ještě vřele doporucuju rajčata strikat DDT, a dětem dávat denně na oběd klobásy, uzené a tučné maso.

0/−3
4.3.2016 13:49

L15u19d63v47í56k 87G75a24j81d31o44š17í63k 2885643554962

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Sádra vás vyjde levněji a drží daleko lépe za 15 minut. :-)

Jinak kdybyste vzal místo polystyrenu a acetonu tubu s Chemoprenem, tak to bude to samé - nic moc.

0/0
7.3.2016 13:56
Foto

J28a38n 53Z35á49h80r69a55d80n22í75k 1531523360365

poučné čítanie komentárov....;-D...R^

0/0
4.3.2016 4:32

P63a79v14e29l 43M40a14r59e95š 4208421178948

Osvědčilo se mi do díry, kterou je třeba předtím vyfoukat, vytlačit tavné lepidlo z pistole. Hmoždinku je třeba zatlačit, dokud je tekuté, přilepí se spolehlivě.

+2/0
3.3.2016 20:36

P33e46t48r 61K90o28m77á19r61e92k 8655383925901

Ano, to je nejlepší postup i v méně pevných omítkách nebo tam, kde musí být vysoká únosnost.R^

0/0
4.3.2016 0:03

J75i75ř10í 69J39u93ř18i53c82a 2848443221

Spíše mi poraďte co dělat, až se mi konečně někdy podaří trefit cihlu. :-)

0/0
3.3.2016 15:21

P66a24v77e56l 25J16e72ř74á31b43e72k 7231622344587

Asi bych se šel samou radostí opít.:-)

0/0
4.3.2016 1:02

O27l12d86a 47Z90i49n 8488376839952

Jednoduché, omotej hmoždinku obyčejnou vatou.

Škarohlídům: nejdřív vyzkoušej!

+1/0
3.3.2016 14:21

M49i12c22h85a79l 62K62r27č77á60l 6628408146772

Pokud je celá hmoždinka ve spáře, tak není problém a spraví to trocha sádry. Průs-er je, když díra vyjde na hranu cihly a vrták samozřejmě do té spáry sklouzne.

+6/0
3.3.2016 11:32

J58o65s28e68f 41T12i85k17v15a45r89t 2500954460

Proč použít obyčejnou sádru za pár korun, když mohu použít chemickou vinyl esterovou kotvu na bázi methakrylátu a anorganických plniv za několik set korun ;-D

+13/0
3.3.2016 10:12

J52a72n 27F85r93o60l74í14k 6596870515804

Přesně. Pokud to tedy není šroub, který drží satelitní parabolu o průměru 80 cm.;-D Tam jsem do dutých cihel obětoval chemickou kotvu.

+4/0
3.3.2016 11:21

M19a95r83e72k 94K85a96š18n88ý 9345302780945

Známý dával TV na chemickou kotvu,má ju nakřivo...;-D

+1/0
3.3.2016 10:07

K80a19r42e95l 76S95l38a66v26í73k 4153434765455

To je rukama :-)

0/0
3.3.2016 16:59

R53o13m53a16n 40K27n60ě91ž89o32u42r 7492142531861

asi ohlej vrták;-D;-D;-D;-D

0/0
3.3.2016 18:22

L57u27k51á47š 89R22a51n41d18á81k 8914227230921

Tak zaprvé vrtám vždy o číslo menší díry. Na 6-ku hmoždinku 5-kou vidiákem, na 8-mičku 7-mičkou. I do betonu. Pokud drží okolní matriál, tak to proškrábnu 6-kou (7), pokud ne, tak je to akorát. Většinou stačí tou 5-kou pak projet párkrát sem tam a je z toho díra tak 5 a kousek a to je akorát. Je třeba ale dávat pozor, aby hmoždinka nebyla moc natěsno, musí tam jít ztuha zastrčit, pokud by se musela na krev natloukat, tak pak ten vrut do ní je schopen roztrhnout cihlu. "Povedlo" se mi to jednou u věšení satelitu na komín a oprava byla poměrně dost složitá.

Také není hmoždinka jako hmoždinka. Je třeba používat ty správný. Osobně preferuji "čtyřsměrný" fišery nebo jejich kopie. Koruna za kus nikoho ještě nezabila. Obyčejný šunty se lámou a kroutěj a nestojí to za to.:-(

Pokud už se hmoždinka protáčí, tak jí vytáhnu, díru trochu máznu montážním lepidlem a nacpu zpátky. Je třeba chvíli počkat, aby lepidlo zavadlo a pak opatrně našroubuju co musim. Hmoždinka se kousne a drží. Používám Pattex fix super, obyčejné, ale nikdy nezklamalo.R^

Je třeba lepené hmoždinky, ale spíš všechny hmoždinky, zamáčknout až POD !!úroveň omítky. Stačí kousíček. Hmoždinku už nevyndáte, lepenou zvlášť (jednoduše ne) a třeba bude někdo chtít časem tu věc ze zdi sundat a díru zatmelit. Vyřezávání staré hmoždinky přečuhující přes omítku je vždycky super.:-/

Chemické kotvy jsem používal jednou, byly to takové ampule do díry a pak se našroubovala závitovina. Jo, drželo to, ale je s tim opruz.

+15/0
3.3.2016 9:18

P31e77t39r 28N50o53v15o44t28n89y 1611440881

Tam, kde hrozí roztržení materiálu a případné komplikace s tím spojené(ten komín, kotvení hodně u kraje) je právě chemická kotva ideální, protože materiál, do kterého se kotví, neroztahuje.

+2/0
3.3.2016 9:55

L28u19k62a36s 90N84e78m67e55c 7639940852334

Kde se dá sehnat ta hmoždinka za korunu? Mám s tím problém. Mam novostavbu z ytongu a zatím hledám optimální řešení

+1/0
3.3.2016 13:00

L12u70d45v33í48k 15G46a97j67d53o13š31í63k 2985813234982

"...Je třeba ale dávat pozor, aby hmoždinka nebyla moc natěsno..."

A proto používáte o minimetr menší vrták. ;-D Nevím jak tedy vrtáte, ale mě se ještě nikdy nepodařilo strčit 8 hmoždinku do 7mm díry.

Jinak v zásadě souhlasím.

Chemie je jen na určitý druh montáže. Cena je desetinásobná a navíc dáváte do zdi čep na který připevňujete matkou, což né vždycky jde nebo je vhodné.

+1/0
3.3.2016 19:50

V61á85c55l33a32v 32K54r54č10m36á44ř 1345758242435

Nejde ani o to jak, jako spíš do čeho. V paneláku se to opravdu nestane, ve starém domě je to naprosto běžné a spára mezi cihlami je ten menší problém :-D

+1/0
3.3.2016 21:43

L41u26d51v44í97k 93G50a55j96d89o59š64í59k 2155373844952

Pardon, ale vrtat ve starém domě všechno menším vrtákem - co kdyby tam byla náhodou spára - a pak všechno znovu převrtávat? Trochu úlet ne?

0/0
4.3.2016 11:05

J54a56r11o18s40l98a78v 47K90a77d48l77e12c 5731919392681

;-D;-D;-D

0/0
3.3.2016 8:48

M88a46r57e47k 24B14u20r40z58a 7437711662937

Chlapi, já o sádře nepsal, protože jsem předpokládal, že to dneska už nikdo nedělá, ale vyvedli jste mě z omylu, omlouvam se. To je podobný omyl, jako když jsem si tuhle myslel, že dnes už nikdo nepije turka, a ono jo :-)

+8/−1
3.3.2016 7:52

H49e71r51b48e79r28t 22M34a11c26h71á95n16ě 1254120766

Používám sádru a piju i toho turka.

Kdyby byla nouze o reportáže, tak navrhuji: Do dělat, když si v hospodě rozlijete pivo...:-)

+19/0
3.3.2016 7:58

J94o26s66e35f 89T26i90k37v58a39r51t 2900774810

Sádru používají profesionálové , domácí kutil požívá chemické kotvy, pokud možno nejdražší a tím logicky nejkvalitnější ;-)

+15/0
3.3.2016 10:16

L65u17d80v95í38k 75G36a62j92d73o26š43í87k 2295843514172

Jo jo.

Sádra je velmi podceňovaný materiál. Přitom je to hmota naprosto geniální a v mnoha případech zcela nenahraditelná. Akorát to má drobný háček - musíte s ní umět dělat, což ovšem naprostá většina lidí (včetně profesionálních řemeslníků) neumí. Proto se používají často přiblblé náhražky, které jsou sice na zpracování jednodušší, ale přicházíte s nimi téměř o všechny výhody sádry.

0/0
4.3.2016 11:12

M87a18r62t62i26n 14F41i14l32i79p23c88z49y76k 3311561285603

Tak to je fakt "poradna" ... bez rady nejjednoduššího řešení: sádry.

+15/0
3.3.2016 7:38

V64í24t 19J86ů35z49a 8412326921188

Taky přemýšlím, jestli už není lepší pěkně postaru zasádrovat dřevěný špalíček, a obejít se bez tekutých i netekutých hmožděnek ... ale to asi nebylo předmětem reklamy, že...

+1/0
3.3.2016 7:19

M55i37r71e51k 17T32u63r81e24č28e48k 4123492910152

On ten dreveny spalik se kvuli stridani vlhkosti a suchosti prostredi jednou uvolni, a pak zalezi jen na tom jaka je zatez...

0/−1
3.3.2016 7:45

P95e23t73r 53N95o94v86o68t68n29y 1361960111

To je právě zmíněno v článku. Záleží na tom, jestli věšíte obrázek nebo bojler. ;-D

+1/0
3.3.2016 9:53

P82e23t31r 93K20u32b57e94c 5183704815272

A co nejlevnější cesta a to sádra nebo stavební lepidlo v tubě? Obojí pár korun a lze použít opakovaně. U chemické kotvy vyplácáte polovinu jen na míchání a pak zatuhne špička (nová stojí do 10 Kč). Sádra tuhne hned, stavební lepidlo den dva, ale aplikace pro absolutní neschopenky :)

+4/0
3.3.2016 7:08

M23a48r41t98i21n 62Č74e27r80n39ý 7361664771

Ja mam na to jednoduche reseni a to se jmenuje sadra. Jeste nikdy se mi nestalo, ze by pak hmozdenka vypadla.

+18/0
3.3.2016 2:17
Foto

V95l23a68d67i13m31í79r 34V61o98l11k95o 6540902277449

Ale jednu vadu sádra má....nevytáhnete za jednu díru z "kutila" dvě kila;-)

0/0
7.3.2016 9:51

P20a86v51e90l 36J82e55ř54á68b56e66k 7601792304527

Když navrtám spáru - už jsem to někdy psal v jiném případě - vrtačku odhodím do koše na prádlo, vezmu čapku na hlavu a běžím za Lojzou, aby poradil.

Vše řádně probereme, dáme nějaké pivko. Lojza se podívá do šuplíku, ale nemá to, čím by mi pomohl, takže mě pošle k Honzovi. Po ochutnávce jeho skvělého uzeného mi dá potřebné věci - třeba hmoždinky, ale ty mají netypickou hlavu. Tak běžím k Frantovi, Jenže není doma, jen jeho Mařka. Tak s Mařkou na něj čekáme. Když přijde, je mu divné, že jsme schvácení a různými pohyby rukou se začíná vyptávat proč. Zubař mi po jeho rozhovoru navrhne korunky v rovině několika tisíc.

Když si uvědomím, že řemeslník by za tu cenu dentální korunky, hmoždinku zalil zlatem, kutilství zavrhuji.

+24/0
3.3.2016 1:21

D85a63n25i24e18l 87C36o15u49f11a91l60í49k 7402132668703

Dobře děláte, hmoždinky s netypickou hlavou dokáží potrápit i profíka...

+5/0
3.3.2016 6:56

B57o81h69u51m84i75r 51M22a66l24ý 6972556647292

Pokud je ta hlava netypická a ještě k tomu dutá je neštěstí dokonalé.

+4/0
3.3.2016 8:49
Foto

P53e41t55r 24P42r38o76c18h56á83z81k11a 3892436322164

;-DR^

+1/0
3.3.2016 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.