Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PORADNA: Do sekačky nalil benzin s olejem a už nenastartoval

Můj syn mi chtěl pomoct se sekáním zahrady a spletl si kanystr. V jednom mám benzin s olejem do křovinořezu a ve druhém čistý benzin do rotační sekačky. A on nalil benzin s olejem do rotační sekačky, píše čtenář. Bojí se, zda se tím nemohl zničit motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42o85s17e55f 71Š36á43t41a63v67a 2484661946619

Po zimě mívám pravidelně problém z nastartováním.Mám už třetí sekačku a problém je u všech.

0/0
1.5.2016 10:53

J18a70n 67P40o93k98o58r12n47ý 1493719430903

Vyndejte svíčku a dejte ji vypálit, nejlépe na propanbutanový plamen, ale posloužila dobře i kostička Pe-Po. S vyndanou svíčkou prárkrát protočte motor, pak dejte svíčku, pokud bude ještě teplá tím lépe a nastartujte . Když se vám to podaří, další starty budou bez problémů.

0/0
2.5.2016 0:17

J72a23n 68F63r43o13l65í31k 6616400925444

U bezplovákového karburátoru odchází ventilky a je třeba je vyměnit.

0/0
4.5.2016 15:28

I72v79a 73M32a32l15í39k34o13v83á 9827800351197

a máte tam "čerstvý" benzin nebo ten, co byl přes zimu v kanystru v garáži?

0/0
2.5.2016 13:12

J69a85n 40F47r67o83l38í44k 6706270945144

Zatím co olej v benzínu nevadí babišův líh je hygroskopický a karburátor se ucpe kapkou vody. Lepší je kupovat maxxmotion nebo verva. Ty mají líh v jiné podobě a vodu nejímají.

0/0
4.5.2016 15:30

J14o62s38e40f 55P40i74š94v30e29j84c 5796256448429

...to se dělá v servisu ultrazvukem...

- no to by mne zajímalo v kolika servisech tohle opravdu dělají.

+1/0
29.4.2016 23:06

J18i87n88d39ř87i38c34h 42Š78k90o24p71e19k 4155381180565

vozit 4 takt do servisu jen proto, že tam byla směs oleje a benzinu je při složení a čistotě našich PHM jasný šílenost

+2/0
29.4.2016 18:54
Foto

P36e28t10r 75P94r72o37c52h15á39z88k50a 3112606322334

Pokud byl mix v poměru 1:50 případně v poměru 1:55 pak by s ním motor neměl mít žádný problém. Možná si trochu víc zakouří. Nejde li nastartovat nebývá to problém ani tak benzínu, ale spíše zaneseného filtru vzduchu a následně příliš bohaté směsi.Pro klid duše po vyjetí poloviny nádrže dolít čistým benzínem a pokračovat dál.K vyčištění karburátoru není třeba ultrazvuk a málo který servis ho vůbec vlastní. Je to celkem jednoduchá záležitost a zvládne ji v podstatě každý kdo umí zacházet s šroubovákem a klíčem. Jednodušší karburátor než je na těchto strojích snad ani neexistuje.Plovákovou komoru drží jeden u některých typů dva šroubky a po její demontáži je přístupná i tryska. Pokud vím, tak motory Honda, stejně jako Tecumseh a Brix mají palivový filtr, který brání vstupu nečistot do karburátoru.I ten je celkem snadné vyčistit. Na netu je spousta návodů. Svíčka se správně čistí pískováním, častěji však měkkým ocelovým kartáčem.Důležitá je správná vzdálenost elektrod. Nesprávná,má za následek kolísání otáček tak zvané taktování.Nejdůležitější, co se na těchto motorech nastavuje a do čeho by neměl amatér zasahovat jsou otáčky, respektive jejich maximum. Obvykle se jedná o hodnotu cca 3600ot. Při překročení se rozpadne regulátor umístěný uvnitř a následně na nás vykoukne ojnice přes blok a motor může posloužit jen jako zajímavá dekorace na skalku či do dílny.Při průměrné péči a včasné výměně kvalitního oleje vydrží motor více jak deset let intenzivního provozu. Jeden mi běží na sekačce už 16 let.

+10/0
27.4.2016 18:52

K51a29r56e81l 86N17o75v79o29t59n48ý 4406670655885

Souhlas, jen snad drobná technická, zvláštnímu druhu nepravidelnosti chodu motoru se říká tarokování, nikoliv taktování.

Tak jen tak:)

0/0
28.4.2016 13:22
Foto

P91e20t37r 52P96r43o65c22h24á60z86k81a 3972456912764

Máte naprostou pravdu.Zaboha jsem si nemohl vzpomenout.

0/0
28.4.2016 15:48

K40a91r47e67l 85N81o36v69o29t52n29ý 4556450335965

;-)

0/0
28.4.2016 15:54

K84a49r49e95l 39N72o17v35o89t84n16ý 4416300985345

;-)

0/0
28.4.2016 18:43

J76i44ř37í 81K18u48č29e97r13a 9205831678

Ale jako jistě, ale tak přece nemůžete napsat článek.... to byste pod něj potom nemohl dát reklamu na autorizované servisy zahradní techniky a tak :D

0/0
1.5.2016 21:20
Foto

P32e54t23r 19P76r89o63c11h41á58z48k62a 3132326662574

To ne....:-)

0/0
3.5.2016 17:21

P81a78v49e15l 69B93e75r84n28á63š24e57k 4643518454853

Tak tato příhoda se záměnou paliva se mi stala. Nalil jsem do sekačky benzín s olejem v mixu 1:50. Sekačka s Hondou motorem jela jak dráha. Pak když jsem šel nalít benzín do křoviňáku, tak jsem si omyl uvědomil. Nádrž jsem vyběhnul a na sekačce po létech není nic znát.

Do benzínu normálně ještě přidávám aditivum. Ale je fakt, že před touto událostí jsem měl problém s chodem motoru po zimě, tak jsem dal jednu stříkačku 20 ml technického lihu do nádrže a kašlání motoru po chvíli zmizelo.

Jojo, mít možnost si koupit benzín bez biosložky. A Aspen je dost drahý a v Čechách je jen 2 mix. "Syntetický" benzín i bez oleje ve svých zahraničních katalozích má Stihl ale i Oleo MAC!

0/0
27.4.2016 17:23

J54a15r84o80s75l74a39v 50P66o97r92t 7279947739775

Jestli mne zrak neklame tak tu svíčku čistí drátěným kotoučem - no to je servis jak noha .

0/0
27.4.2016 16:56

P85e81t70r 25K33n69ě77b97o37r77t 8382908229750

Taky mi jednou syn chtěl pomoci. A do bazénu místo chemie nalil benzín.

+2/−1
27.4.2016 12:54

O15n46d89ř22e61j 17Z97d46e85r81a17d49i97č47k71a 6114575883538

To je pak pohoda dát si cigárko u bazénu..

+7/0
27.4.2016 13:43

P84a37v74e93l 36J22e25ř76á16b56e12k 7471822264747

Pořád lepší cigárko u bazénu, než na záchodě, do kterého nalila manželka benzinový čistič.

Stalo se před desetiletími.

+2/0
27.4.2016 20:49

J60o60s12e14f 42D66o78h49n95a88l 6183837702391

Vyndat svíčku (vyčistit), několikrát zatáhnout za startovací šňůru, zašroubovat svíčku a startovat. Mělo by to běžet.

0/0
27.4.2016 8:20

L36u35k30á48š 47K36o47h39o52u63t 7108454402919

poznat benzín s olejem nebývá problém pouhým okem vzhledem k tomu že moderní oleje pro 2T motory jsou barvené a tak je na první pohled vidět i že benzín je obarven.

+1/0
27.4.2016 7:50

P88e82t44r 33N32o33v86o20t98n53y 1561860151

To chce ale přelít vzorek do skleničky. V tenkem curku do nadrze to nemusi byt videt, nebo když pouzijete takovy ten nastavec na kanystru, tak vůbec.

0/0
28.4.2016 21:57

P87a78v14e28l 38J54e46ř78á30b80e97k 7451892374317

Stačí se podívat do nádrže.

Pokud si pořádně posvítíte svíčkou, tak pokud uvidíte plamen z nádrže, tak podle kouře a zabarvení ohně lze i usoudit, zda benzin byl čistý či s olejem.

Pokud neuvidíte oheň, tak to stejně už nevyřešíte.

+2/0
28.4.2016 23:41

J18i48n14d95ř35i86c59h 22Š53k83o60p47e52k 4265361760915

to poznáš i při nalývání

0/0
29.4.2016 18:55

A60l30e58š 60Z47e45l71i90n93k22a 1684122456

Myslím, že větší problém je po zimě Babišova biosložka a nefunkční palivo:-)

+21/−2
27.4.2016 1:23

V86i42k94y64r 11B59o48h59u60m28i38l 65S59t43r76a16n92s62k92y 9147168846689

dávám plus, ne kvůli "Babišovi", ale tomu, že obecně benzíny zmršené biosložkou /která se má nyní navýšit až na 9% objemu!/ jsou svojí stabilitou horší, než benzín dělaný v Záluží u Mostu z uhlí za II. světové války. Jsou tak mizerné, ty nové benzíny, že při větším stáří můžete u takto malých motorů i propálit tenkostěnný slitinový píst!

+12/0
27.4.2016 7:56

M77a69r70t13i42n 15L41a74c90o 7203186958

Áno, majitelia motocyklov so zložitými karburátormi majú na jar problém. Zalepené trysky. Najjednoduchším riešením je natankovať po sezóne kvalitnejšie palivo.

0/0
27.4.2016 8:03

R28o51b86e24r75t 37S42e98d12l29á93r 4867112

Možno ešte lepšie je to kvalitné palivo natankovať po sezone pred zazimovaním.....

+1/0
27.4.2016 8:39

J93i84ř10í 58Z74ý96k39a 9129733271940

... já do toho benzinu přidávám pro jistotu ještě VIF.

+2/0
27.4.2016 8:54

R40a56d16i54m 29P52o47l55á51š46e58k 9636153479269

Nebo každý měsíc přijít do garáže, nastartovat a nechat zahřát na mírně zvýšených otáčkách.

Jinak myslím, že časem na nových strojích se objeví všelijaké "fičurky".

Třeba taková, že po poslední jizdě se zavře palivový kohout, palivo zbylé v karburátoru nechá motorem spotřebovat a potom se otevře nějaký nalévací otvor a do karbutoru se vstříkne konzervační směs ( čti obyčejné kvalitní palivo bez biosložky s konzervačními činidly, které zneutralizují zbylé stopy biosložka. A které se na jaře v motoru bez problému spotřebuje)

Taky benzín s biosložkou zbylý v nádrži se bude muset nějak řešit.

0/0
27.4.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.