Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PORADNA: Do sekačky nalil benzin s olejem a už nenastartoval

Můj syn mi chtěl pomoct se sekáním zahrady a spletl si kanystr. V jednom mám benzin s olejem do křovinořezu a ve druhém čistý benzin do rotační sekačky. A on nalil benzin s olejem do rotační sekačky, píše čtenář. Bojí se, zda se tím nemohl zničit motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23o46s26e26f 28Š51á89t36a75v36a 2244731866699

Po zimě mívám pravidelně problém z nastartováním.Mám už třetí sekačku a problém je u všech.

0/0
1.5.2016 10:53

J19a42n 17P85o34k45o80r25n23ý 1323799360783

Vyndejte svíčku a dejte ji vypálit, nejlépe na propanbutanový plamen, ale posloužila dobře i kostička Pe-Po. S vyndanou svíčkou prárkrát protočte motor, pak dejte svíčku, pokud bude ještě teplá tím lépe a nastartujte . Když se vám to podaří, další starty budou bez problémů.

0/0
2.5.2016 0:17

J81a45n 16F20r61o32l44í88k 6276630965224

U bezplovákového karburátoru odchází ventilky a je třeba je vyměnit.

0/0
4.5.2016 15:28

I34v79a 77M75a16l69í50k81o23v50á 9897380321557

a máte tam "čerstvý" benzin nebo ten, co byl přes zimu v kanystru v garáži?

0/0
2.5.2016 13:12

J81a53n 97F32r93o46l91í71k 6176890695264

Zatím co olej v benzínu nevadí babišův líh je hygroskopický a karburátor se ucpe kapkou vody. Lepší je kupovat maxxmotion nebo verva. Ty mají líh v jiné podobě a vodu nejímají.

0/0
4.5.2016 15:30

J62o50s51e80f 91P78i20š72v98e65j13c 5486166628399

...to se dělá v servisu ultrazvukem...

- no to by mne zajímalo v kolika servisech tohle opravdu dělají.

+1/0
29.4.2016 23:06

J53i65n41d55ř76i87c15h 50Š90k89o93p68e60k 4305621710875

vozit 4 takt do servisu jen proto, že tam byla směs oleje a benzinu je při složení a čistotě našich PHM jasný šílenost

+2/0
29.4.2016 18:54
Foto

P15e89t16r 98P39r41o58c21h28á58z55k26a 3492586252414

Pokud byl mix v poměru 1:50 případně v poměru 1:55 pak by s ním motor neměl mít žádný problém. Možná si trochu víc zakouří. Nejde li nastartovat nebývá to problém ani tak benzínu, ale spíše zaneseného filtru vzduchu a následně příliš bohaté směsi.Pro klid duše po vyjetí poloviny nádrže dolít čistým benzínem a pokračovat dál.K vyčištění karburátoru není třeba ultrazvuk a málo který servis ho vůbec vlastní. Je to celkem jednoduchá záležitost a zvládne ji v podstatě každý kdo umí zacházet s šroubovákem a klíčem. Jednodušší karburátor než je na těchto strojích snad ani neexistuje.Plovákovou komoru drží jeden u některých typů dva šroubky a po její demontáži je přístupná i tryska. Pokud vím, tak motory Honda, stejně jako Tecumseh a Brix mají palivový filtr, který brání vstupu nečistot do karburátoru.I ten je celkem snadné vyčistit. Na netu je spousta návodů. Svíčka se správně čistí pískováním, častěji však měkkým ocelovým kartáčem.Důležitá je správná vzdálenost elektrod. Nesprávná,má za následek kolísání otáček tak zvané taktování.Nejdůležitější, co se na těchto motorech nastavuje a do čeho by neměl amatér zasahovat jsou otáčky, respektive jejich maximum. Obvykle se jedná o hodnotu cca 3600ot. Při překročení se rozpadne regulátor umístěný uvnitř a následně na nás vykoukne ojnice přes blok a motor může posloužit jen jako zajímavá dekorace na skalku či do dílny.Při průměrné péči a včasné výměně kvalitního oleje vydrží motor více jak deset let intenzivního provozu. Jeden mi běží na sekačce už 16 let.

+10/0
27.4.2016 18:52

K17a47r15e75l 43N92o37v56o10t59n89ý 4966190585525

Souhlas, jen snad drobná technická, zvláštnímu druhu nepravidelnosti chodu motoru se říká tarokování, nikoliv taktování.

Tak jen tak:)

0/0
28.4.2016 13:22
Foto

P46e93t25r 43P26r55o39c24h33á81z44k57a 3382586332504

Máte naprostou pravdu.Zaboha jsem si nemohl vzpomenout.

0/0
28.4.2016 15:48

K41a77r37e53l 81N56o94v53o22t61n58ý 4986790515605

;-)

0/0
28.4.2016 15:54

K11a68r16e19l 32N34o25v98o84t77n33ý 4816930985445

;-)

0/0
28.4.2016 18:43

J98i96ř75í 18K58u29č80e15r70a 9895971708

Ale jako jistě, ale tak přece nemůžete napsat článek.... to byste pod něj potom nemohl dát reklamu na autorizované servisy zahradní techniky a tak :D

0/0
1.5.2016 21:20
Foto

P31e64t95r 39P43r81o30c42h87á32z49k11a 3262266782524

To ne....:-)

0/0
3.5.2016 17:21

P75a57v74e11l 53B76e61r61n33á70š92e41k 4293638454293

Tak tato příhoda se záměnou paliva se mi stala. Nalil jsem do sekačky benzín s olejem v mixu 1:50. Sekačka s Hondou motorem jela jak dráha. Pak když jsem šel nalít benzín do křoviňáku, tak jsem si omyl uvědomil. Nádrž jsem vyběhnul a na sekačce po létech není nic znát.

Do benzínu normálně ještě přidávám aditivum. Ale je fakt, že před touto událostí jsem měl problém s chodem motoru po zimě, tak jsem dal jednu stříkačku 20 ml technického lihu do nádrže a kašlání motoru po chvíli zmizelo.

Jojo, mít možnost si koupit benzín bez biosložky. A Aspen je dost drahý a v Čechách je jen 2 mix. "Syntetický" benzín i bez oleje ve svých zahraničních katalozích má Stihl ale i Oleo MAC!

0/0
27.4.2016 17:23

J33a62r93o43s88l47a89v 98P72o65r55t 7759577739915

Jestli mne zrak neklame tak tu svíčku čistí drátěným kotoučem - no to je servis jak noha .

0/0
27.4.2016 16:56

P41e50t38r 39K22n24ě95b27o53r12t 8442168729870

Taky mi jednou syn chtěl pomoci. A do bazénu místo chemie nalil benzín.

+2/−1
27.4.2016 12:54

O88n23d34ř86e29j 76Z62d32e44r63a37d67i74č38k87a 6304845133588

To je pak pohoda dát si cigárko u bazénu..

+7/0
27.4.2016 13:43

P78a60v90e90l 33J32e14ř37á45b49e41k 7531412264217

Pořád lepší cigárko u bazénu, než na záchodě, do kterého nalila manželka benzinový čistič.

Stalo se před desetiletími.

+2/0
27.4.2016 20:49

J82o52s31e88f 37D95o39h19n16a74l 6123547492671

Vyndat svíčku (vyčistit), několikrát zatáhnout za startovací šňůru, zašroubovat svíčku a startovat. Mělo by to běžet.

0/0
27.4.2016 8:20

L38u32k26á41š 56K93o36h97o31u11t 7638254492269

poznat benzín s olejem nebývá problém pouhým okem vzhledem k tomu že moderní oleje pro 2T motory jsou barvené a tak je na první pohled vidět i že benzín je obarven.

+1/0
27.4.2016 7:50

P81e12t19r 95N50o63v54o44t98n95y 1741620481

To chce ale přelít vzorek do skleničky. V tenkem curku do nadrze to nemusi byt videt, nebo když pouzijete takovy ten nastavec na kanystru, tak vůbec.

0/0
28.4.2016 21:57

P51a83v26e31l 76J64e68ř17á26b24e22k 7841322834847

Stačí se podívat do nádrže.

Pokud si pořádně posvítíte svíčkou, tak pokud uvidíte plamen z nádrže, tak podle kouře a zabarvení ohně lze i usoudit, zda benzin byl čistý či s olejem.

Pokud neuvidíte oheň, tak to stejně už nevyřešíte.

+2/0
28.4.2016 23:41

J30i30n35d22ř55i23c37h 13Š64k15o14p85e22k 4925321300655

to poznáš i při nalývání

0/0
29.4.2016 18:55

A93l54e84š 23Z15e78l85i59n79k19a 1644872966

Myslím, že větší problém je po zimě Babišova biosložka a nefunkční palivo:-)

+21/−2
27.4.2016 1:23

V20i27k78y68r 24B78o70h62u16m35i24l 80S60t25r72a78n55s23k93y 9937568906779

dávám plus, ne kvůli "Babišovi", ale tomu, že obecně benzíny zmršené biosložkou /která se má nyní navýšit až na 9% objemu!/ jsou svojí stabilitou horší, než benzín dělaný v Záluží u Mostu z uhlí za II. světové války. Jsou tak mizerné, ty nové benzíny, že při větším stáří můžete u takto malých motorů i propálit tenkostěnný slitinový píst!

+12/0
27.4.2016 7:56

M97a71r24t50i48n 61L74a13c71o 7253676948

Áno, majitelia motocyklov so zložitými karburátormi majú na jar problém. Zalepené trysky. Najjednoduchším riešením je natankovať po sezóne kvalitnejšie palivo.

0/0
27.4.2016 8:03

R85o16b53e78r52t 59S12e86d28l70á41r 4537622

Možno ešte lepšie je to kvalitné palivo natankovať po sezone pred zazimovaním.....

+1/0
27.4.2016 8:39

J22i80ř33í 94Z70ý92k50a 9299493801960

... já do toho benzinu přidávám pro jistotu ještě VIF.

+2/0
27.4.2016 8:54

R98a38d31i10m 40P31o51l65á92š30e86k 9716123449509

Nebo každý měsíc přijít do garáže, nastartovat a nechat zahřát na mírně zvýšených otáčkách.

Jinak myslím, že časem na nových strojích se objeví všelijaké "fičurky".

Třeba taková, že po poslední jizdě se zavře palivový kohout, palivo zbylé v karburátoru nechá motorem spotřebovat a potom se otevře nějaký nalévací otvor a do karbutoru se vstříkne konzervační směs ( čti obyčejné kvalitní palivo bez biosložky s konzervačními činidly, které zneutralizují zbylé stopy biosložka. A které se na jaře v motoru bez problému spotřebuje)

Taky benzín s biosložkou zbylý v nádrži se bude muset nějak řešit.

0/0
27.4.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.