Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PORADNA: Do sekačky nalil benzin s olejem a už nenastartoval

Můj syn mi chtěl pomoct se sekáním zahrady a spletl si kanystr. V jednom mám benzin s olejem do křovinořezu a ve druhém čistý benzin do rotační sekačky. A on nalil benzin s olejem do rotační sekačky, píše čtenář. Bojí se, zda se tím nemohl zničit motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o10s90e89f 61Š49á37t91a47v63a 2674561226539

Po zimě mívám pravidelně problém z nastartováním.Mám už třetí sekačku a problém je u všech.

0/0
1.5.2016 10:53

J97a66n 70P47o32k59o10r27n58ý 1463439850703

Vyndejte svíčku a dejte ji vypálit, nejlépe na propanbutanový plamen, ale posloužila dobře i kostička Pe-Po. S vyndanou svíčkou prárkrát protočte motor, pak dejte svíčku, pokud bude ještě teplá tím lépe a nastartujte . Když se vám to podaří, další starty budou bez problémů.

0/0
2.5.2016 0:17

J94a17n 57F20r56o17l56í87k 6156360595754

U bezplovákového karburátoru odchází ventilky a je třeba je vyměnit.

0/0
4.5.2016 15:28

I49v53a 98M73a87l63í75k18o90v59á 9567640321607

a máte tam "čerstvý" benzin nebo ten, co byl přes zimu v kanystru v garáži?

0/0
2.5.2016 13:12

J44a12n 38F51r54o56l75í78k 6416830885524

Zatím co olej v benzínu nevadí babišův líh je hygroskopický a karburátor se ucpe kapkou vody. Lepší je kupovat maxxmotion nebo verva. Ty mají líh v jiné podobě a vodu nejímají.

0/0
4.5.2016 15:30

J21o48s64e64f 91P40i21š70v82e16j11c 5536696818679

...to se dělá v servisu ultrazvukem...

- no to by mne zajímalo v kolika servisech tohle opravdu dělají.

+1/0
29.4.2016 23:06

J76i78n45d59ř91i87c94h 72Š54k58o63p80e13k 4105691220245

vozit 4 takt do servisu jen proto, že tam byla směs oleje a benzinu je při složení a čistotě našich PHM jasný šílenost

+2/0
29.4.2016 18:54
Foto

P83e44t52r 36P53r35o66c26h53á60z77k38a 3102846802714

Pokud byl mix v poměru 1:50 případně v poměru 1:55 pak by s ním motor neměl mít žádný problém. Možná si trochu víc zakouří. Nejde li nastartovat nebývá to problém ani tak benzínu, ale spíše zaneseného filtru vzduchu a následně příliš bohaté směsi.Pro klid duše po vyjetí poloviny nádrže dolít čistým benzínem a pokračovat dál.K vyčištění karburátoru není třeba ultrazvuk a málo který servis ho vůbec vlastní. Je to celkem jednoduchá záležitost a zvládne ji v podstatě každý kdo umí zacházet s šroubovákem a klíčem. Jednodušší karburátor než je na těchto strojích snad ani neexistuje.Plovákovou komoru drží jeden u některých typů dva šroubky a po její demontáži je přístupná i tryska. Pokud vím, tak motory Honda, stejně jako Tecumseh a Brix mají palivový filtr, který brání vstupu nečistot do karburátoru.I ten je celkem snadné vyčistit. Na netu je spousta návodů. Svíčka se správně čistí pískováním, častěji však měkkým ocelovým kartáčem.Důležitá je správná vzdálenost elektrod. Nesprávná,má za následek kolísání otáček tak zvané taktování.Nejdůležitější, co se na těchto motorech nastavuje a do čeho by neměl amatér zasahovat jsou otáčky, respektive jejich maximum. Obvykle se jedná o hodnotu cca 3600ot. Při překročení se rozpadne regulátor umístěný uvnitř a následně na nás vykoukne ojnice přes blok a motor může posloužit jen jako zajímavá dekorace na skalku či do dílny.Při průměrné péči a včasné výměně kvalitního oleje vydrží motor více jak deset let intenzivního provozu. Jeden mi běží na sekačce už 16 let.

+10/0
27.4.2016 18:52

K88a97r98e94l 34N95o64v25o75t20n16ý 4386580175705

Souhlas, jen snad drobná technická, zvláštnímu druhu nepravidelnosti chodu motoru se říká tarokování, nikoliv taktování.

Tak jen tak:)

0/0
28.4.2016 13:22
Foto

P23e92t86r 68P35r39o40c33h53á77z43k48a 3362276432534

Máte naprostou pravdu.Zaboha jsem si nemohl vzpomenout.

0/0
28.4.2016 15:48

K23a26r55e42l 57N73o55v27o89t57n37ý 4976410655425

;-)

0/0
28.4.2016 15:54

K56a49r92e68l 52N76o95v80o54t12n78ý 4896330495755

;-)

0/0
28.4.2016 18:43

J12i46ř62í 97K40u56č36e75r65a 9365241988

Ale jako jistě, ale tak přece nemůžete napsat článek.... to byste pod něj potom nemohl dát reklamu na autorizované servisy zahradní techniky a tak :D

0/0
1.5.2016 21:20
Foto

P98e38t51r 38P29r76o85c80h26á51z30k21a 3672266442114

To ne....:-)

0/0
3.5.2016 17:21

P39a78v83e31l 76B24e55r90n45á42š34e84k 4303738374413

Tak tato příhoda se záměnou paliva se mi stala. Nalil jsem do sekačky benzín s olejem v mixu 1:50. Sekačka s Hondou motorem jela jak dráha. Pak když jsem šel nalít benzín do křoviňáku, tak jsem si omyl uvědomil. Nádrž jsem vyběhnul a na sekačce po létech není nic znát.

Do benzínu normálně ještě přidávám aditivum. Ale je fakt, že před touto událostí jsem měl problém s chodem motoru po zimě, tak jsem dal jednu stříkačku 20 ml technického lihu do nádrže a kašlání motoru po chvíli zmizelo.

Jojo, mít možnost si koupit benzín bez biosložky. A Aspen je dost drahý a v Čechách je jen 2 mix. "Syntetický" benzín i bez oleje ve svých zahraničních katalozích má Stihl ale i Oleo MAC!

0/0
27.4.2016 17:23

J37a77r96o52s12l73a59v 23P47o68r58t 7599257509405

Jestli mne zrak neklame tak tu svíčku čistí drátěným kotoučem - no to je servis jak noha .

0/0
27.4.2016 16:56

P23e22t35r 45K85n52ě92b31o84r82t 8602928859510

Taky mi jednou syn chtěl pomoci. A do bazénu místo chemie nalil benzín.

+2/−1
27.4.2016 12:54

O11n60d52ř24e87j 83Z89d29e91r97a64d29i70č83k18a 6644945743938

To je pak pohoda dát si cigárko u bazénu..

+7/0
27.4.2016 13:43

P12a21v72e93l 37J50e87ř44á55b21e68k 7501802724707

Pořád lepší cigárko u bazénu, než na záchodě, do kterého nalila manželka benzinový čistič.

Stalo se před desetiletími.

+2/0
27.4.2016 20:49

J46o17s16e45f 37D66o49h93n30a36l 6803667812181

Vyndat svíčku (vyčistit), několikrát zatáhnout za startovací šňůru, zašroubovat svíčku a startovat. Mělo by to běžet.

0/0
27.4.2016 8:20

L23u30k86á85š 97K83o40h37o65u24t 7728104482449

poznat benzín s olejem nebývá problém pouhým okem vzhledem k tomu že moderní oleje pro 2T motory jsou barvené a tak je na první pohled vidět i že benzín je obarven.

+1/0
27.4.2016 7:50

P17e32t56r 83N56o98v47o11t57n59y 1471360621

To chce ale přelít vzorek do skleničky. V tenkem curku do nadrze to nemusi byt videt, nebo když pouzijete takovy ten nastavec na kanystru, tak vůbec.

0/0
28.4.2016 21:57

P27a52v67e56l 83J16e35ř42á90b80e64k 7821872394187

Stačí se podívat do nádrže.

Pokud si pořádně posvítíte svíčkou, tak pokud uvidíte plamen z nádrže, tak podle kouře a zabarvení ohně lze i usoudit, zda benzin byl čistý či s olejem.

Pokud neuvidíte oheň, tak to stejně už nevyřešíte.

+2/0
28.4.2016 23:41

J50i91n72d37ř28i15c85h 96Š79k95o20p81e70k 4215711370475

to poznáš i při nalývání

0/0
29.4.2016 18:55

A70l31e23š 84Z97e67l87i93n22k11a 1264512906

Myslím, že větší problém je po zimě Babišova biosložka a nefunkční palivo:-)

+21/−2
27.4.2016 1:23

V11i67k69y38r 59B65o86h20u18m57i40l 54S86t59r72a33n64s30k28y 9537268216669

dávám plus, ne kvůli "Babišovi", ale tomu, že obecně benzíny zmršené biosložkou /která se má nyní navýšit až na 9% objemu!/ jsou svojí stabilitou horší, než benzín dělaný v Záluží u Mostu z uhlí za II. světové války. Jsou tak mizerné, ty nové benzíny, že při větším stáří můžete u takto malých motorů i propálit tenkostěnný slitinový píst!

+12/0
27.4.2016 7:56

M26a32r52t33i83n 42L15a13c68o 7543876948

Áno, majitelia motocyklov so zložitými karburátormi majú na jar problém. Zalepené trysky. Najjednoduchším riešením je natankovať po sezóne kvalitnejšie palivo.

0/0
27.4.2016 8:03

R52o22b41e61r16t 49S37e62d72l81á39r 4207172

Možno ešte lepšie je to kvalitné palivo natankovať po sezone pred zazimovaním.....

+1/0
27.4.2016 8:39

J25i69ř57í 80Z97ý96k73a 9889103521150

... já do toho benzinu přidávám pro jistotu ještě VIF.

+2/0
27.4.2016 8:54

R17a41d13i76m 12P53o71l10á98š64e30k 9206323689219

Nebo každý měsíc přijít do garáže, nastartovat a nechat zahřát na mírně zvýšených otáčkách.

Jinak myslím, že časem na nových strojích se objeví všelijaké "fičurky".

Třeba taková, že po poslední jizdě se zavře palivový kohout, palivo zbylé v karburátoru nechá motorem spotřebovat a potom se otevře nějaký nalévací otvor a do karbutoru se vstříkne konzervační směs ( čti obyčejné kvalitní palivo bez biosložky s konzervačními činidly, které zneutralizují zbylé stopy biosložka. A které se na jaře v motoru bez problému spotřebuje)

Taky benzín s biosložkou zbylý v nádrži se bude muset nějak řešit.

0/0
27.4.2016 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.