Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PORADNA: Do sekačky nalil benzin s olejem a už nenastartoval

Můj syn mi chtěl pomoct se sekáním zahrady a spletl si kanystr. V jednom mám benzin s olejem do křovinořezu a ve druhém čistý benzin do rotační sekačky. A on nalil benzin s olejem do rotační sekačky, píše čtenář. Bojí se, zda se tím nemohl zničit motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o72s42e28f 88Š64á25t78a25v54a 2964491226729

Po zimě mívám pravidelně problém z nastartováním.Mám už třetí sekačku a problém je u všech.

0/0
1.5.2016 10:53

J56a83n 15P27o29k20o43r23n34ý 1653939780713

Vyndejte svíčku a dejte ji vypálit, nejlépe na propanbutanový plamen, ale posloužila dobře i kostička Pe-Po. S vyndanou svíčkou prárkrát protočte motor, pak dejte svíčku, pokud bude ještě teplá tím lépe a nastartujte . Když se vám to podaří, další starty budou bez problémů.

0/0
2.5.2016 0:17

J38a13n 73F65r20o30l19í89k 6296790945194

U bezplovákového karburátoru odchází ventilky a je třeba je vyměnit.

0/0
4.5.2016 15:28

I37v34a 38M59a56l14í19k90o97v48á 9667180821277

a máte tam "čerstvý" benzin nebo ten, co byl přes zimu v kanystru v garáži?

0/0
2.5.2016 13:12

J73a71n 33F17r48o48l26í35k 6216150585434

Zatím co olej v benzínu nevadí babišův líh je hygroskopický a karburátor se ucpe kapkou vody. Lepší je kupovat maxxmotion nebo verva. Ty mají líh v jiné podobě a vodu nejímají.

0/0
4.5.2016 15:30

J75o39s32e52f 75P88i95š88v93e80j83c 5656296568129

...to se dělá v servisu ultrazvukem...

- no to by mne zajímalo v kolika servisech tohle opravdu dělají.

+1/0
29.4.2016 23:06

J80i32n71d94ř89i48c46h 57Š85k82o79p41e77k 4835251280795

vozit 4 takt do servisu jen proto, že tam byla směs oleje a benzinu je při složení a čistotě našich PHM jasný šílenost

+2/0
29.4.2016 18:54
Foto

P26e79t73r 85P47r31o59c70h28á87z46k89a 3152136602464

Pokud byl mix v poměru 1:50 případně v poměru 1:55 pak by s ním motor neměl mít žádný problém. Možná si trochu víc zakouří. Nejde li nastartovat nebývá to problém ani tak benzínu, ale spíše zaneseného filtru vzduchu a následně příliš bohaté směsi.Pro klid duše po vyjetí poloviny nádrže dolít čistým benzínem a pokračovat dál.K vyčištění karburátoru není třeba ultrazvuk a málo který servis ho vůbec vlastní. Je to celkem jednoduchá záležitost a zvládne ji v podstatě každý kdo umí zacházet s šroubovákem a klíčem. Jednodušší karburátor než je na těchto strojích snad ani neexistuje.Plovákovou komoru drží jeden u některých typů dva šroubky a po její demontáži je přístupná i tryska. Pokud vím, tak motory Honda, stejně jako Tecumseh a Brix mají palivový filtr, který brání vstupu nečistot do karburátoru.I ten je celkem snadné vyčistit. Na netu je spousta návodů. Svíčka se správně čistí pískováním, častěji však měkkým ocelovým kartáčem.Důležitá je správná vzdálenost elektrod. Nesprávná,má za následek kolísání otáček tak zvané taktování.Nejdůležitější, co se na těchto motorech nastavuje a do čeho by neměl amatér zasahovat jsou otáčky, respektive jejich maximum. Obvykle se jedná o hodnotu cca 3600ot. Při překročení se rozpadne regulátor umístěný uvnitř a následně na nás vykoukne ojnice přes blok a motor může posloužit jen jako zajímavá dekorace na skalku či do dílny.Při průměrné péči a včasné výměně kvalitního oleje vydrží motor více jak deset let intenzivního provozu. Jeden mi běží na sekačce už 16 let.

+10/0
27.4.2016 18:52

K66a93r62e26l 24N19o96v28o53t49n72ý 4446200215725

Souhlas, jen snad drobná technická, zvláštnímu druhu nepravidelnosti chodu motoru se říká tarokování, nikoliv taktování.

Tak jen tak:)

0/0
28.4.2016 13:22
Foto

P75e10t67r 85P54r69o64c59h71á11z75k11a 3122556512814

Máte naprostou pravdu.Zaboha jsem si nemohl vzpomenout.

0/0
28.4.2016 15:48

K31a43r73e82l 30N98o14v70o28t61n30ý 4466740865485

;-)

0/0
28.4.2016 15:54

K58a55r22e45l 32N29o58v89o80t17n31ý 4616500235175

;-)

0/0
28.4.2016 18:43

J50i75ř70í 27K38u69č37e90r73a 9705391488

Ale jako jistě, ale tak přece nemůžete napsat článek.... to byste pod něj potom nemohl dát reklamu na autorizované servisy zahradní techniky a tak :D

0/0
1.5.2016 21:20
Foto

P34e33t32r 89P71r33o52c30h88á65z32k32a 3332406612664

To ne....:-)

0/0
3.5.2016 17:21

P61a67v58e90l 62B77e85r58n29á45š27e21k 4663808504163

Tak tato příhoda se záměnou paliva se mi stala. Nalil jsem do sekačky benzín s olejem v mixu 1:50. Sekačka s Hondou motorem jela jak dráha. Pak když jsem šel nalít benzín do křoviňáku, tak jsem si omyl uvědomil. Nádrž jsem vyběhnul a na sekačce po létech není nic znát.

Do benzínu normálně ještě přidávám aditivum. Ale je fakt, že před touto událostí jsem měl problém s chodem motoru po zimě, tak jsem dal jednu stříkačku 20 ml technického lihu do nádrže a kašlání motoru po chvíli zmizelo.

Jojo, mít možnost si koupit benzín bez biosložky. A Aspen je dost drahý a v Čechách je jen 2 mix. "Syntetický" benzín i bez oleje ve svých zahraničních katalozích má Stihl ale i Oleo MAC!

0/0
27.4.2016 17:23

J83a93r34o67s90l45a97v 19P29o34r50t 7289527479855

Jestli mne zrak neklame tak tu svíčku čistí drátěným kotoučem - no to je servis jak noha .

0/0
27.4.2016 16:56

P76e13t74r 32K24n79ě75b70o48r74t 8122538539220

Taky mi jednou syn chtěl pomoci. A do bazénu místo chemie nalil benzín.

+2/−1
27.4.2016 12:54

O84n48d47ř58e48j 38Z98d72e69r31a63d58i38č65k21a 6584425213438

To je pak pohoda dát si cigárko u bazénu..

+7/0
27.4.2016 13:43

P68a24v45e43l 65J70e40ř23á55b59e64k 7471902854337

Pořád lepší cigárko u bazénu, než na záchodě, do kterého nalila manželka benzinový čistič.

Stalo se před desetiletími.

+2/0
27.4.2016 20:49

J80o85s90e79f 24D48o22h16n81a21l 6733857232631

Vyndat svíčku (vyčistit), několikrát zatáhnout za startovací šňůru, zašroubovat svíčku a startovat. Mělo by to běžet.

0/0
27.4.2016 8:20

L21u15k62á68š 84K39o75h51o81u76t 7288344812489

poznat benzín s olejem nebývá problém pouhým okem vzhledem k tomu že moderní oleje pro 2T motory jsou barvené a tak je na první pohled vidět i že benzín je obarven.

+1/0
27.4.2016 7:50

P17e32t39r 77N34o56v79o30t78n28y 1721300611

To chce ale přelít vzorek do skleničky. V tenkem curku do nadrze to nemusi byt videt, nebo když pouzijete takovy ten nastavec na kanystru, tak vůbec.

0/0
28.4.2016 21:57

P42a34v69e79l 56J75e11ř50á95b95e61k 7601192814977

Stačí se podívat do nádrže.

Pokud si pořádně posvítíte svíčkou, tak pokud uvidíte plamen z nádrže, tak podle kouře a zabarvení ohně lze i usoudit, zda benzin byl čistý či s olejem.

Pokud neuvidíte oheň, tak to stejně už nevyřešíte.

+2/0
28.4.2016 23:41

J19i71n54d41ř98i14c82h 51Š43k48o38p43e43k 4425851890475

to poznáš i při nalývání

0/0
29.4.2016 18:55

A33l96e51š 80Z12e29l52i32n40k52a 1214702786

Myslím, že větší problém je po zimě Babišova biosložka a nefunkční palivo:-)

+21/−2
27.4.2016 1:23

V67i52k58y69r 57B33o85h72u25m77i90l 89S30t50r22a42n68s63k16y 9577388636679

dávám plus, ne kvůli "Babišovi", ale tomu, že obecně benzíny zmršené biosložkou /která se má nyní navýšit až na 9% objemu!/ jsou svojí stabilitou horší, než benzín dělaný v Záluží u Mostu z uhlí za II. světové války. Jsou tak mizerné, ty nové benzíny, že při větším stáří můžete u takto malých motorů i propálit tenkostěnný slitinový píst!

+12/0
27.4.2016 7:56

M10a95r88t29i31n 10L56a92c22o 7713746958

Áno, majitelia motocyklov so zložitými karburátormi majú na jar problém. Zalepené trysky. Najjednoduchším riešením je natankovať po sezóne kvalitnejšie palivo.

0/0
27.4.2016 8:03

R79o73b85e18r98t 26S32e54d16l60á60r 4607172

Možno ešte lepšie je to kvalitné palivo natankovať po sezone pred zazimovaním.....

+1/0
27.4.2016 8:39

J20i63ř76í 45Z63ý41k25a 9109513621790

... já do toho benzinu přidávám pro jistotu ještě VIF.

+2/0
27.4.2016 8:54

R37a12d84i26m 32P64o28l24á33š70e48k 9556603639889

Nebo každý měsíc přijít do garáže, nastartovat a nechat zahřát na mírně zvýšených otáčkách.

Jinak myslím, že časem na nových strojích se objeví všelijaké "fičurky".

Třeba taková, že po poslední jizdě se zavře palivový kohout, palivo zbylé v karburátoru nechá motorem spotřebovat a potom se otevře nějaký nalévací otvor a do karbutoru se vstříkne konzervační směs ( čti obyčejné kvalitní palivo bez biosložky s konzervačními činidly, které zneutralizují zbylé stopy biosložka. A které se na jaře v motoru bez problému spotřebuje)

Taky benzín s biosložkou zbylý v nádrži se bude muset nějak řešit.

0/0
27.4.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.