Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti postavili elektrický traktor, v závodě to natřel „nafťákovi“

Studenti ze zemědělského učiliště v Dačicích postavili elektricky poháněný malotraktor, se kterým se úspěšně zúčastnili i ekologického oskara, kterého pořádá společnost E.ON. Aby demonstrovali jeho schopnosti, dali si závod s malotraktorem s klasickým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O62l28d81ř49i26c42h 28H22o76r60á15k 2974989691185

Traktor má obvykle nějaký účel a hraje roli co utáhne a průchodnost v terénu. Takže elektromodel traktoru to možná natře ve sprintu, ale k použití asi bude až s další verzí a dost dlouhou prodlužkou.

+1/0
22.9.2016 13:55

R32i73c33h19a10r85d 98T46r57e77f81i92l 4371335979280

Tak elektromobilita je in co bychom se nepřiživili. Jinak je to zhůvěřilost prvního stupně.:-P

+1/0
19.9.2016 21:15

M26a26r21t69i14n 70J73i14r40o15u72s17e24k 7386315545948

40A*12*1h=0,48KWh. Baterie jsou sice čtyři, ale ani tak to nejsou celé 2KWh. Na braní babičky "na výlet" ve stylu Slavností sněženek OK, na tahání těžké káry s bídou a na orbu? :-)

+1/0
19.9.2016 20:23

J38a31n 71P50o43s92p74i62c81h33a70l 4437499901872

Už jsem to pochopil, soutěž je moderní replika na Járu da Cimrmana, který v hodinách fyziky názorně porovnával rychlost zvuku - (starý pedagog běžel se zvonkem) a rychlost světla - (mladý student běžel se svíčkou). Překvapivě vyhrálo světlo.......:-)

0/0
19.9.2016 9:24
Foto

J77i41ř87í 80D87o10l13e60ž98a29l 5782936227912

:-/ Podle titulku k článku to vypadalo, že se jedná o skutečný závod.

;-D Až když jsem viděl video, tak jsem zjistil, že ona to byla jen parodie na závody traktorů.

+1/0
18.9.2016 22:49

P31e29t56r 37J97o98n12a36s 2760828332451

Stejný problém jako i aut, a to jak na poli zemědělec traktor dobije. Jde hlavně o kapacitu a dobíjení baterii ještě to bude běh na dlouhou trať. Traktor v orbe či s plným valnikem bude mít jinou spotřebu energie. Ale uvidíme za 10let.

0/0
18.9.2016 22:20

F16i32l46i13p 69V90ý24m84o38l81a 1494500658

A jak na poli doleje zemědelec naftu? Tak přesně úplně stejně se "dobije" elektro traktor.

+1/−1
18.9.2016 23:23

T94o34m69á72š 31D63v97o61ř70á59k 6137245163517

Naftu doleje z kanystru, s elektrotraktorem musí dojet k zásuvce.

+2/0
19.9.2016 7:53

M90a85r50t64i15n 57N51e93č79a24s 8943593863799

Tak pořád lepší, než kdyby se ty děcka flákaly po ulicích a braly drogy :-P

+7/0
18.9.2016 21:20

B37o62h48u79m16i70l 13S73t42e63j55s28k34a83l 5443714421883

Až mu to natře i při práci na poli, tak to bude mít nějakou výpovědní hodnotu.

+4/0
18.9.2016 21:20

P63a49v32e97l 86L27á44n91í24k 5109535542767

Těším se až celej svět zaplaví baterky z aut a traktorů a lidem co s touhle blbostí přišli někdo pořádně namlátí!!! Elektrický auta to prostě není budoucnost, ale neskutečná blbost!

+4/−4
18.9.2016 20:07

L70a76d28a 34N17o21v33a18k 4452473267

já se zase těšim, až bude ropa tak drahá, že se z ní budou vyrábět jen opravdu důležité věci ane že se bude spalovat...

+4/−4
18.9.2016 20:27

B53o86h18u85m33i67l 58S18t80e16j94s47k56a39l 5753314441233

S tím se straší minimálně 30 let a stále nic, někde je asi chyba...

+1/−2
18.9.2016 21:18

L56a12d30a 86N85o83v51a15k 4592373607

chyba asi byla v tom, že se odhadovalo, že je jí méně...

+2/0
19.9.2016 15:39

B28o11ř15i53v10o18j 57K67u56b51í45č73e70k 2759390709931

MT8 050 ma motor Slavia 2valec vzduchem chlazeny takze ho podle meho nelze uvařit tak jak bylo zmíněno ve videu.

Nadrz na naftu bue mit kapacitu kolem 10 litru.

Kazdopadne bych to chtel videt v zaprahu s dvouradlicnym pluhem nebo rotavatorem.

Fandim studentum ale tady si myslim hodne prestrelili

+2/0
18.9.2016 19:57

T41o89m87á93š 87K45u95c66h10a34ř 3447271188301

Ukažte mi, jak to orá pole. :-P

+4/0
18.9.2016 19:56

J56o71s34e76f 45M51i84k74i22n 5853544105594

A kdo platí takovou blbost? Škola?

0/0
18.9.2016 19:45

M83a23r25t18i22n 44B64e95n70e30š 4853391645190

Tak si kluci pěkně pohráli a to je dobře. Jinak je to neskutečná blbost, srovnání nesrovnatelného a zajímalo by mě, co si chtějí nechat patentovat? Jsem přesvědčený, že patent na hliníkovou kárku s elektromotůrkem už mít někdo bude:-P

+3/0
18.9.2016 17:36

J86a98n 83B23a50r47t31á87č11e45k 6975925290199

To už si rovnou mohli půjčit Kirovec K700 a bylo by to stejně vypodvídající. Navíc porovnávali úpně nový stroj s opotřebeným 20-25 let starým. Myslím, že ekvivalent toho elektrického díla by byl maximálně sekací benzínový zahradní traktor. Nevím však jak by si baterky poradili jen s dvojicí nožů a sekání ve svahu, natož v porovnání s MTčkem.

+4/0
18.9.2016 17:11

A65l76e12š 48U87r85b21a52n 7838252321827

;-D;-D;-DR^

0/0
18.9.2016 16:21

B53e34d85r51i48c47h 79Z41i96t75k38o 1726140618375

To je extremne tendencni clanek a predevsim zavadejici hodnoceni tech expertu, co stvorili tento elektrotrakturek. Zacneme vykonove : baterie 4×40 Ah = 160 A po dobu jedne hodiny, pri 12 V napeti, tzn. cca 720 W vykonu po dobu jedne hodiny,tak s tim muzete jezdit akorat po hladke betonove a zgletovane plose a budte radi za kvalitni loziska v kolech, stejne tak stihleho ridice.Oproti tomu jste nasadili traktor s vahou pres tisic kg, konstrukcne pochazejici z minuleho tisicileti, s podobnym datem vyroby a desivym opotrebenim motoru a s malou nadrzi. Co vlastne chcete srovnavat a proc? Vzdyt mate v bateriich 0.72 kWh ,i nejhloupejsi sekacka na travu ma vic vykonu, ktery zbyva na skutecnou praci.A skutecnou praci tezko muzete oznacit dopredny pohyb po bezeckem ovalu....

+6/0
18.9.2016 14:51

B95e21d79r20i28c25h 54Z40i92t28k47o 1506780968445

Omlouvam se, ten vykon je samozrejme vyssi, celych 1920 W po dobu jedne hodiny, I tak je vykon k dispozici pouhych 1920 W za hodinu.S tim se opravdu neda delat nic vic, nez jezdit po bezeckem ovalu.

+8/0
18.9.2016 14:55

T24o67m90á66š 93D96v11o59ř96á59k 6227865223887

Tak tak: 40Ah x 12V = 480 Wh. To celé x4 = 1920 Wh čili necelé 2 kWh. Pro skutečné použití chtějí montovat 5x tolik baterií, takže se dostanou na 10 kWh. Přitom každý slušný elektromobil má v bateriích alespoň dvojnásobek, a stejně pak trpí špatným dojezdem.

Pro skutečnou práci, za kterou se jistě nedá považovat jízda po hladkého okruhu, budou nároky na výkon mnohem větší - kolik potřebuje traktor pro orání? V diskusního fórech se dají najít zkušenosti traktoristů, takže např.:

"jezdim s John Deerem 7930 , 215koní jmenovitých, a tahám Agronom roto 6x40 a spotřeba je 16,5- 17l/ha a orám kolem 13ha za den na malym poli jinak 15 ha na velkym"

To by asi tenhle traktůrek nedal v rozumném čase ani s odmotávací šňůrou na 220 V :-)

0/0
18.9.2016 23:08

V48o39j44t36ě57c25h 41M14o15r13a67v97e93c 5925324106955

Ta rekuperace je u traktoru tak trochu zbytečná zátěž, v ostrém provozu toho traktor asi moc nenarekuperuje. ;-)

+6/0
18.9.2016 14:13

J11o44s62e60f 69M80i47k66i40n 5933604825594

Pokud ho používáte na dopravu tak celkem dost rekuperuje

0/0
18.9.2016 19:43

J16a37r41o50s53l88a12v 24P30e80l12d19a 0

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
18.9.2016 14:07

A61d86a98m 94H13u17r36t95a 2621202517580

Kdyby za traktory zapřáhli vlečku s pytlem brambor, tak by závod dopadl asi jinak, ale stejně gratuluji ke skvělé práci! [>-]R^

+5/0
18.9.2016 13:23

J37a78n 57K95a68r27e30l 79N31o55v96a39k 5656524498436

<>

0/0
18.9.2016 12:37

R97o81b80e63r59t 51M17á93s48l71o 1371851337867

No to jsem zvědav na kolik kilometrů orby jim vystačí baterie až za to zapřáhnou pluh a pomoří tak těch klasických 25 cm ho hlíny. Obávám se že by nestačilo ani přímé připojení na 220V.

+3/0
18.9.2016 12:26
Foto

J95i94ř85í 82D22o74l40e16ž54a13l 5592316877162

220V asi stačit nebude. Ale občas nad polem vede VN alespoň 35kV ... :-P

0/0
18.9.2016 23:06

J89o68s38e59f 67V91a97l80a 9390873983853

nejak mi nedochazi ucel zavodu "na dojeti". Pokud tim, chteji dokazat, ze elektricka energie je ekologictejsi nez nafta, tak nejprve musi spocitat nejake ekvivalenty, kolik energie obsahuje 1 litr nafty atd. Nicmene je celke tezko ocekavatelne, ze by elektrovozik byl ve srovnani s fosilnim palivem ekologictejsi, protoze stejne se elektrna v 80-90% vyrabi z fosilnich paliv a jak je znamo, ucinnost vyroby elektricke energie v elektrarne neprevysuje ucinnost spalovaciho motoru. Navic je nutno pripocitat ztraty vedenim, kladovanin a v el.motoru jako takovem. Vyznam toho zavodu je zhruba stejny, jako kdyz na runway zavodila stihacka a zavodni auto.....

+2/−1
18.9.2016 12:16

P70a62v57e96l 88H43a56l44b59i11c53h 6829402736129

Kde jste došel k 80-90%? Podle http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren bylo v r. 2013 podíl černého a hnědého uhlí lehce přes 46%, celkově však fosil nemá více než 50%.

+2/0
18.9.2016 12:34

T91o37m77á13š 38D62v11o13ř78á42k 6767285403877

Souhlas. A účinnost výroby elektřiny v tepelných elektrárnách je bez debaty vyšší než těch 20-30 % udávaných u dnešních spalovacích motorů (a to ještě v optimálních otáčkách). Tuším něco lehce přes 40 %.

0/0
18.9.2016 23:14

P25a65v96e82l 35M13a77r57e56š 2236268743531

Jenomže tomu traktoru prázdnou nádrž naplním přímo na poli za pár minut.Tdn elektrickej krám se musí nabíjet půl dne.

U normálního traktoru tažná sila motoru slouží i pro pohon různých zařízení (rozmetadlo, obraceč..)Chci vidět jak to zvládne baterka...

+7/0
18.9.2016 11:27

M56a88r24t54i28n 92J88a16g53r 8608844692333

Vždycky fandím pokroku a je třeba posouvat se dál, ale tenhle "závod" je jen srandovní představení, jako porovnání to určitě neslouží. Už jen proto, že traktor se rozhodně nepoužívá k jízdě po perfektním povrchu na dálku a je nám představen pouze jeden bod porovnání, ve kterém (buhví jak to bylo doopravdy) jakože zrovna vede elektrický. A jen tak mimochodem, když traktoru dojde nafta, nezačne se mu kouřit z pod deklu krásný bílý hustý kouř...

+9/0
18.9.2016 11:16
Foto

M69i59l77o64s22l25a25v 55D43o44u55b10r15a70v34a 6432798641860

Traktory jsou zemní stroje, které při své činnosti využívají zejména tažnou sílu. Tuhle "soutěž" beru jen jako nepovedenou reklamu. Tohle vozítko by v terénu nic nezvládlo.

+15/0
18.9.2016 11:07

J62a18n 54H23r63u86z57a 8344508819717

Do malotraktoru MT8 05 se montovaly různé typy motorů. Dvouválcová Slávia i italské Lombardini 42 kW. Parametry nádrží na naftu se mě nepodařilo zjistit, ale asi by nebyl problém instalovat nádrž, která by umožnila 8 hod provozu bez doplnění nafty. Zvláště pokud by jel motor bez zátěže na okruhu tak se musí spokojit s méně než 5 litry a to je kapacita nádrže 40 l což má běžný osobák. Takže "nátěru" od akumulátorového vozítka bych se nebál. ;-D

+12/0
18.9.2016 10:55
Foto

J15i22ř22í 11D43v27o78ř91á11k 5105599970228

bma. Co dodat ?

0/0
18.9.2016 10:31

L54u68k54á23š 32S63e71d72l95á96č17e24k 1243467237760

Nepoužitelný hliníkový traktor závodil s klasickým plnohodnotným. No to je výhra. ;-D

+6/0
18.9.2016 10:09

R63o90m73a72n 71K39a42c86h13l36í17ř 7643861621850

Orání nezmiňují, tže to bude nejspíš ještě předmětem vývoje ;-D

+6/0
18.9.2016 10:07

T13o20m41a68s 41A44p11l 4856286803640

kdyby s tim vjeli na pole, tak to by takova slava uz nebyla...

+19/0
18.9.2016 10:04

J21i13ř14í 82N76e28u44m28e88i86s62t73e30r 2272805263171

Na stadion dobrý.

+3/0
18.9.2016 9:56

M36i98c71h25a76e28l 85C91h52a69r73v34á15t 9399138223742

Měli k tomu připojit vlečku. Nejlépe plně naloženou. Potom by mne zajímal výsledek.

+5/0
18.9.2016 8:06

J23i26ř44í 84N28e89u34m57e70i93s83t57e58r 2612545243781

Já bych taky čekal spíš souboj v nějakých "zemědělských" disciplínách. A oni postavili atleta.

+3/0
18.9.2016 9:58

P44e71t32r 62K91n96ě56b30o23r26t 8572618869410

To je toho. Já traktor předjedu na šlapacím kole.

+9/0
18.9.2016 7:41

P27a19v95e97l 58J68e26ř63á54b78e87k 7191342454497

Traktor má vrčet, kouřit, chrastit, atd., aby se zajíc v brázdě včas probudil a stačil hladovému traktoristovi utéci dřív, než po něm skočí.

+19/0
18.9.2016 0:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.