Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti postavili elektrický traktor, v závodě to natřel „nafťákovi“

Studenti ze zemědělského učiliště v Dačicích postavili elektricky poháněný malotraktor, se kterým se úspěšně zúčastnili i ekologického oskara, kterého pořádá společnost E.ON. Aby demonstrovali jeho schopnosti, dali si závod s malotraktorem s klasickým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O15l86d91ř38i10c54h 52H23o18r44á41k 2144449271915

Traktor má obvykle nějaký účel a hraje roli co utáhne a průchodnost v terénu. Takže elektromodel traktoru to možná natře ve sprintu, ale k použití asi bude až s další verzí a dost dlouhou prodlužkou.

+1/0
22.9.2016 13:55

R74i69c24h96a67r89d 50T45r36e13f45i87l 4281415549830

Tak elektromobilita je in co bychom se nepřiživili. Jinak je to zhůvěřilost prvního stupně.:-P

+1/0
19.9.2016 21:15

M57a13r19t62i73n 82J80i39r26o78u94s60e38k 7266485825888

40A*12*1h=0,48KWh. Baterie jsou sice čtyři, ale ani tak to nejsou celé 2KWh. Na braní babičky "na výlet" ve stylu Slavností sněženek OK, na tahání těžké káry s bídou a na orbu? :-)

+1/0
19.9.2016 20:23

J19a84n 70P94o64s71p22i64c51h65a34l 4647669331812

Už jsem to pochopil, soutěž je moderní replika na Járu da Cimrmana, který v hodinách fyziky názorně porovnával rychlost zvuku - (starý pedagog běžel se zvonkem) a rychlost světla - (mladý student běžel se svíčkou). Překvapivě vyhrálo světlo.......:-)

0/0
19.9.2016 9:24
Foto

J63i60ř83í 11D35o63l27e90ž88a84l 5802876947882

:-/ Podle titulku k článku to vypadalo, že se jedná o skutečný závod.

;-D Až když jsem viděl video, tak jsem zjistil, že ona to byla jen parodie na závody traktorů.

+1/0
18.9.2016 22:49

P17e19t64r 61J97o19n55a82s 2870918412951

Stejný problém jako i aut, a to jak na poli zemědělec traktor dobije. Jde hlavně o kapacitu a dobíjení baterii ještě to bude běh na dlouhou trať. Traktor v orbe či s plným valnikem bude mít jinou spotřebu energie. Ale uvidíme za 10let.

0/0
18.9.2016 22:20

F97i32l27i55p 73V59ý54m22o96l76a 1424470578

A jak na poli doleje zemědelec naftu? Tak přesně úplně stejně se "dobije" elektro traktor.

+1/−1
18.9.2016 23:23

T35o90m92á80š 20D83v82o27ř74á43k 6557695133677

Naftu doleje z kanystru, s elektrotraktorem musí dojet k zásuvce.

+2/0
19.9.2016 7:53

M24a35r79t71i90n 68N39e65č94a73s 8433203313429

Tak pořád lepší, než kdyby se ty děcka flákaly po ulicích a braly drogy :-P

+7/0
18.9.2016 21:20

B81o91h40u76m26i14l 72S27t61e12j77s18k57a78l 5333884701843

Až mu to natře i při práci na poli, tak to bude mít nějakou výpovědní hodnotu.

+4/0
18.9.2016 21:20

P70a91v40e86l 27L14á50n77í28k 5689945292477

Těším se až celej svět zaplaví baterky z aut a traktorů a lidem co s touhle blbostí přišli někdo pořádně namlátí!!! Elektrický auta to prostě není budoucnost, ale neskutečná blbost!

+4/−4
18.9.2016 20:07

L98a62d49a 44N81o13v78a53k 4982933957

já se zase těšim, až bude ropa tak drahá, že se z ní budou vyrábět jen opravdu důležité věci ane že se bude spalovat...

+4/−4
18.9.2016 20:27

B72o77h93u82m20i59l 41S16t12e57j49s38k12a94l 5743354351483

S tím se straší minimálně 30 let a stále nic, někde je asi chyba...

+1/−2
18.9.2016 21:18

L84a13d32a 42N63o77v54a18k 4442503847

chyba asi byla v tom, že se odhadovalo, že je jí méně...

+2/0
19.9.2016 15:39

B90o41ř71i96v43o23j 48K20u66b66í67č37e88k 2279890589331

MT8 050 ma motor Slavia 2valec vzduchem chlazeny takze ho podle meho nelze uvařit tak jak bylo zmíněno ve videu.

Nadrz na naftu bue mit kapacitu kolem 10 litru.

Kazdopadne bych to chtel videt v zaprahu s dvouradlicnym pluhem nebo rotavatorem.

Fandim studentum ale tady si myslim hodne prestrelili

+2/0
18.9.2016 19:57

T46o49m17á77š 53K15u23c89h73a40ř 3247251378121

Ukažte mi, jak to orá pole. :-P

+4/0
18.9.2016 19:56

J25o89s30e20f 26M77i41k68i80n 5353254675804

A kdo platí takovou blbost? Škola?

0/0
18.9.2016 19:45

M27a75r42t25i72n 29B31e70n93e43š 4173471355580

Tak si kluci pěkně pohráli a to je dobře. Jinak je to neskutečná blbost, srovnání nesrovnatelného a zajímalo by mě, co si chtějí nechat patentovat? Jsem přesvědčený, že patent na hliníkovou kárku s elektromotůrkem už mít někdo bude:-P

+3/0
18.9.2016 17:36

J17a68n 82B34a93r38t64á52č46e67k 6165725800919

To už si rovnou mohli půjčit Kirovec K700 a bylo by to stejně vypodvídající. Navíc porovnávali úpně nový stroj s opotřebeným 20-25 let starým. Myslím, že ekvivalent toho elektrického díla by byl maximálně sekací benzínový zahradní traktor. Nevím však jak by si baterky poradili jen s dvojicí nožů a sekání ve svahu, natož v porovnání s MTčkem.

+4/0
18.9.2016 17:11

A77l67e80š 61U84r33b94a24n 7408252501957

;-D;-D;-DR^

0/0
18.9.2016 16:21

B16e40d30r56i23c71h 89Z28i34t98k96o 1106300388255

To je extremne tendencni clanek a predevsim zavadejici hodnoceni tech expertu, co stvorili tento elektrotrakturek. Zacneme vykonove : baterie 4×40 Ah = 160 A po dobu jedne hodiny, pri 12 V napeti, tzn. cca 720 W vykonu po dobu jedne hodiny,tak s tim muzete jezdit akorat po hladke betonove a zgletovane plose a budte radi za kvalitni loziska v kolech, stejne tak stihleho ridice.Oproti tomu jste nasadili traktor s vahou pres tisic kg, konstrukcne pochazejici z minuleho tisicileti, s podobnym datem vyroby a desivym opotrebenim motoru a s malou nadrzi. Co vlastne chcete srovnavat a proc? Vzdyt mate v bateriich 0.72 kWh ,i nejhloupejsi sekacka na travu ma vic vykonu, ktery zbyva na skutecnou praci.A skutecnou praci tezko muzete oznacit dopredny pohyb po bezeckem ovalu....

+6/0
18.9.2016 14:51

B74e39d74r18i10c47h 39Z92i36t62k54o 1626120628915

Omlouvam se, ten vykon je samozrejme vyssi, celych 1920 W po dobu jedne hodiny, I tak je vykon k dispozici pouhych 1920 W za hodinu.S tim se opravdu neda delat nic vic, nez jezdit po bezeckem ovalu.

+8/0
18.9.2016 14:55

T38o67m83á96š 32D34v31o89ř54á43k 6827625663787

Tak tak: 40Ah x 12V = 480 Wh. To celé x4 = 1920 Wh čili necelé 2 kWh. Pro skutečné použití chtějí montovat 5x tolik baterií, takže se dostanou na 10 kWh. Přitom každý slušný elektromobil má v bateriích alespoň dvojnásobek, a stejně pak trpí špatným dojezdem.

Pro skutečnou práci, za kterou se jistě nedá považovat jízda po hladkého okruhu, budou nároky na výkon mnohem větší - kolik potřebuje traktor pro orání? V diskusního fórech se dají najít zkušenosti traktoristů, takže např.:

"jezdim s John Deerem 7930 , 215koní jmenovitých, a tahám Agronom roto 6x40 a spotřeba je 16,5- 17l/ha a orám kolem 13ha za den na malym poli jinak 15 ha na velkym"

To by asi tenhle traktůrek nedal v rozumném čase ani s odmotávací šňůrou na 220 V :-)

0/0
18.9.2016 23:08

V69o79j41t55ě18c30h 84M65o16r49a58v75e46c 5935924676195

Ta rekuperace je u traktoru tak trochu zbytečná zátěž, v ostrém provozu toho traktor asi moc nenarekuperuje. ;-)

+6/0
18.9.2016 14:13

J87o65s41e70f 39M26i32k16i90n 5523484305744

Pokud ho používáte na dopravu tak celkem dost rekuperuje

0/0
18.9.2016 19:43

J27a83r71o23s65l81a23v 16P92e41l17d71a 1609434481557

Dobrá eko-masírka ;-D

+4/0
18.9.2016 14:07

A86d37a95m 85H33u93r95t35a 2181392637180

Kdyby za traktory zapřáhli vlečku s pytlem brambor, tak by závod dopadl asi jinak, ale stejně gratuluji ke skvělé práci! [>-]R^

+5/0
18.9.2016 13:23

J49a26n 77K45a45r41e32l 73N14o33v38a21k 5536134938346

<>

0/0
18.9.2016 12:37

R33o97b78e81r83t 59M13á25s51l43o 1501321877457

No to jsem zvědav na kolik kilometrů orby jim vystačí baterie až za to zapřáhnou pluh a pomoří tak těch klasických 25 cm ho hlíny. Obávám se že by nestačilo ani přímé připojení na 220V.

+3/0
18.9.2016 12:26
Foto

J15i35ř27í 14D65o75l62e71ž36a29l 5212736517632

220V asi stačit nebude. Ale občas nad polem vede VN alespoň 35kV ... :-P

0/0
18.9.2016 23:06

J98o84s42e30f 10V71a12l20a 9600813343883

nejak mi nedochazi ucel zavodu "na dojeti". Pokud tim, chteji dokazat, ze elektricka energie je ekologictejsi nez nafta, tak nejprve musi spocitat nejake ekvivalenty, kolik energie obsahuje 1 litr nafty atd. Nicmene je celke tezko ocekavatelne, ze by elektrovozik byl ve srovnani s fosilnim palivem ekologictejsi, protoze stejne se elektrna v 80-90% vyrabi z fosilnich paliv a jak je znamo, ucinnost vyroby elektricke energie v elektrarne neprevysuje ucinnost spalovaciho motoru. Navic je nutno pripocitat ztraty vedenim, kladovanin a v el.motoru jako takovem. Vyznam toho zavodu je zhruba stejny, jako kdyz na runway zavodila stihacka a zavodni auto.....

+2/−1
18.9.2016 12:16

P23a62v92e11l 89H10a85l67b27i12c92h 6489462276709

Kde jste došel k 80-90%? Podle http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren bylo v r. 2013 podíl černého a hnědého uhlí lehce přes 46%, celkově však fosil nemá více než 50%.

+2/0
18.9.2016 12:34

T61o70m59á69š 19D18v49o26ř66á11k 6307315253437

Souhlas. A účinnost výroby elektřiny v tepelných elektrárnách je bez debaty vyšší než těch 20-30 % udávaných u dnešních spalovacích motorů (a to ještě v optimálních otáčkách). Tuším něco lehce přes 40 %.

0/0
18.9.2016 23:14

P94a74v45e79l 76M62a10r77e34š 2386208873821

Jenomže tomu traktoru prázdnou nádrž naplním přímo na poli za pár minut.Tdn elektrickej krám se musí nabíjet půl dne.

U normálního traktoru tažná sila motoru slouží i pro pohon různých zařízení (rozmetadlo, obraceč..)Chci vidět jak to zvládne baterka...

+7/0
18.9.2016 11:27

M45a95r91t92i82n 81J11a49g48r 8118214252793

Vždycky fandím pokroku a je třeba posouvat se dál, ale tenhle "závod" je jen srandovní představení, jako porovnání to určitě neslouží. Už jen proto, že traktor se rozhodně nepoužívá k jízdě po perfektním povrchu na dálku a je nám představen pouze jeden bod porovnání, ve kterém (buhví jak to bylo doopravdy) jakože zrovna vede elektrický. A jen tak mimochodem, když traktoru dojde nafta, nezačne se mu kouřit z pod deklu krásný bílý hustý kouř...

+9/0
18.9.2016 11:16
Foto

M72i45l36o10s69l77a69v 34D32o37u56b68r69a63v69a 6822458311590

Traktory jsou zemní stroje, které při své činnosti využívají zejména tažnou sílu. Tuhle "soutěž" beru jen jako nepovedenou reklamu. Tohle vozítko by v terénu nic nezvládlo.

+15/0
18.9.2016 11:07

J30a35n 14H29r74u17z47a 8484248929557

Do malotraktoru MT8 05 se montovaly různé typy motorů. Dvouválcová Slávia i italské Lombardini 42 kW. Parametry nádrží na naftu se mě nepodařilo zjistit, ale asi by nebyl problém instalovat nádrž, která by umožnila 8 hod provozu bez doplnění nafty. Zvláště pokud by jel motor bez zátěže na okruhu tak se musí spokojit s méně než 5 litry a to je kapacita nádrže 40 l což má běžný osobák. Takže "nátěru" od akumulátorového vozítka bych se nebál. ;-D

+12/0
18.9.2016 10:55
Foto

J72i33ř63í 95D89v63o51ř34á67k 5415289580228

bma. Co dodat ?

0/0
18.9.2016 10:31

L68u44k33á22š 28S40e66d12l78á61č93e54k 1683267607910

Nepoužitelný hliníkový traktor závodil s klasickým plnohodnotným. No to je výhra. ;-D

+6/0
18.9.2016 10:09

R31o39m54a40n 75K63a33c14h73l73í15ř 7413211621270

Orání nezmiňují, tže to bude nejspíš ještě předmětem vývoje ;-D

+6/0
18.9.2016 10:07

T12o76m90a60s 40A83p34l 4306826363530

kdyby s tim vjeli na pole, tak to by takova slava uz nebyla...

+19/0
18.9.2016 10:04

J93i70ř69í 50N31e47u89m41e45i12s72t27e45r 2142205283471

Na stadion dobrý.

+3/0
18.9.2016 9:56

M54i35c35h90a26e44l 91C77h76a65r30v18á95t 9189708143322

Měli k tomu připojit vlečku. Nejlépe plně naloženou. Potom by mne zajímal výsledek.

+5/0
18.9.2016 8:06

J69i61ř44í 33N51e67u50m78e26i24s39t58e55r 2552295643861

Já bych taky čekal spíš souboj v nějakých "zemědělských" disciplínách. A oni postavili atleta.

+3/0
18.9.2016 9:58

P75e57t10r 62K76n36ě77b72o53r81t 8692338489920

To je toho. Já traktor předjedu na šlapacím kole.

+9/0
18.9.2016 7:41

P11a23v23e44l 58J82e24ř12á67b83e21k 7981292614287

Traktor má vrčet, kouřit, chrastit, atd., aby se zajíc v brázdě včas probudil a stačil hladovému traktoristovi utéci dřív, než po něm skočí.

+19/0
18.9.2016 0:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.