Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti postavili elektrický traktor, v závodě to natřel „nafťákovi“

Studenti ze zemědělského učiliště v Dačicích postavili elektricky poháněný malotraktor, se kterým se úspěšně zúčastnili i ekologického oskara, kterého pořádá společnost E.ON. Aby demonstrovali jeho schopnosti, dali si závod s malotraktorem s klasickým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O34l85d58ř41i44c42h 87H36o24r84á96k 2534579291725

Traktor má obvykle nějaký účel a hraje roli co utáhne a průchodnost v terénu. Takže elektromodel traktoru to možná natře ve sprintu, ale k použití asi bude až s další verzí a dost dlouhou prodlužkou.

+1/0
22.9.2016 13:55

R37i48c68h46a91r44d 16T24r13e97f17i16l 4251695449400

Tak elektromobilita je in co bychom se nepřiživili. Jinak je to zhůvěřilost prvního stupně.:-P

+1/0
19.9.2016 21:15

M35a83r59t33i52n 19J52i35r61o93u20s59e30k 7456375455738

40A*12*1h=0,48KWh. Baterie jsou sice čtyři, ale ani tak to nejsou celé 2KWh. Na braní babičky "na výlet" ve stylu Slavností sněženek OK, na tahání těžké káry s bídou a na orbu? :-)

+1/0
19.9.2016 20:23

J60a56n 71P43o62s15p42i35c77h52a25l 4747979571102

Už jsem to pochopil, soutěž je moderní replika na Járu da Cimrmana, který v hodinách fyziky názorně porovnával rychlost zvuku - (starý pedagog běžel se zvonkem) a rychlost světla - (mladý student běžel se svíčkou). Překvapivě vyhrálo světlo.......:-)

0/0
19.9.2016 9:24
Foto

J40i34ř72í 11D48o76l47e74ž54a58l 5862706977782

:-/ Podle titulku k článku to vypadalo, že se jedná o skutečný závod.

;-D Až když jsem viděl video, tak jsem zjistil, že ona to byla jen parodie na závody traktorů.

+1/0
18.9.2016 22:49

P78e38t47r 60J44o80n17a38s 2960108162171

Stejný problém jako i aut, a to jak na poli zemědělec traktor dobije. Jde hlavně o kapacitu a dobíjení baterii ještě to bude běh na dlouhou trať. Traktor v orbe či s plným valnikem bude mít jinou spotřebu energie. Ale uvidíme za 10let.

0/0
18.9.2016 22:20

F17i76l21i94p 34V31ý68m46o58l81a 1684890698

A jak na poli doleje zemědelec naftu? Tak přesně úplně stejně se "dobije" elektro traktor.

+1/−1
18.9.2016 23:23

T29o11m68á10š 44D82v36o13ř86á26k 6187435673687

Naftu doleje z kanystru, s elektrotraktorem musí dojet k zásuvce.

+2/0
19.9.2016 7:53

M59a10r33t27i64n 33N36e80č22a53s 8843223383889

Tak pořád lepší, než kdyby se ty děcka flákaly po ulicích a braly drogy :-P

+7/0
18.9.2016 21:20

B39o87h18u19m45i90l 43S46t33e12j92s23k89a98l 5733194521443

Až mu to natře i při práci na poli, tak to bude mít nějakou výpovědní hodnotu.

+4/0
18.9.2016 21:20

P34a97v51e80l 34L54á86n77í26k 5439885402217

Těším se až celej svět zaplaví baterky z aut a traktorů a lidem co s touhle blbostí přišli někdo pořádně namlátí!!! Elektrický auta to prostě není budoucnost, ale neskutečná blbost!

+4/−4
18.9.2016 20:07

L15a93d27a 93N50o34v73a96k 4432653657

já se zase těšim, až bude ropa tak drahá, že se z ní budou vyrábět jen opravdu důležité věci ane že se bude spalovat...

+4/−4
18.9.2016 20:27

B86o43h28u90m24i83l 45S86t54e43j40s13k43a51l 5203914741563

S tím se straší minimálně 30 let a stále nic, někde je asi chyba...

+1/−2
18.9.2016 21:18

L60a31d41a 38N84o98v71a64k 4342753747

chyba asi byla v tom, že se odhadovalo, že je jí méně...

+2/0
19.9.2016 15:39

B85o78ř47i64v32o89j 19K70u51b90í70č98e58k 2369770629831

MT8 050 ma motor Slavia 2valec vzduchem chlazeny takze ho podle meho nelze uvařit tak jak bylo zmíněno ve videu.

Nadrz na naftu bue mit kapacitu kolem 10 litru.

Kazdopadne bych to chtel videt v zaprahu s dvouradlicnym pluhem nebo rotavatorem.

Fandim studentum ale tady si myslim hodne prestrelili

+2/0
18.9.2016 19:57

T35o28m93á73š 52K65u15c80h66a24ř 3777931248491

Ukažte mi, jak to orá pole. :-P

+4/0
18.9.2016 19:56

J96o66s48e89f 20M50i93k72i10n 5293304755964

A kdo platí takovou blbost? Škola?

0/0
18.9.2016 19:45

M33a52r77t54i59n 80B76e90n81e20š 4693151225320

Tak si kluci pěkně pohráli a to je dobře. Jinak je to neskutečná blbost, srovnání nesrovnatelného a zajímalo by mě, co si chtějí nechat patentovat? Jsem přesvědčený, že patent na hliníkovou kárku s elektromotůrkem už mít někdo bude:-P

+3/0
18.9.2016 17:36

J85a38n 74B69a72r83t51á80č88e18k 6425155620649

To už si rovnou mohli půjčit Kirovec K700 a bylo by to stejně vypodvídající. Navíc porovnávali úpně nový stroj s opotřebeným 20-25 let starým. Myslím, že ekvivalent toho elektrického díla by byl maximálně sekací benzínový zahradní traktor. Nevím však jak by si baterky poradili jen s dvojicí nožů a sekání ve svahu, natož v porovnání s MTčkem.

+4/0
18.9.2016 17:11

A50l98e86š 60U30r84b47a86n 7228132791917

;-D;-D;-DR^

0/0
18.9.2016 16:21

B54e25d14r81i74c34h 98Z25i76t49k86o 1886890478255

To je extremne tendencni clanek a predevsim zavadejici hodnoceni tech expertu, co stvorili tento elektrotrakturek. Zacneme vykonove : baterie 4×40 Ah = 160 A po dobu jedne hodiny, pri 12 V napeti, tzn. cca 720 W vykonu po dobu jedne hodiny,tak s tim muzete jezdit akorat po hladke betonove a zgletovane plose a budte radi za kvalitni loziska v kolech, stejne tak stihleho ridice.Oproti tomu jste nasadili traktor s vahou pres tisic kg, konstrukcne pochazejici z minuleho tisicileti, s podobnym datem vyroby a desivym opotrebenim motoru a s malou nadrzi. Co vlastne chcete srovnavat a proc? Vzdyt mate v bateriich 0.72 kWh ,i nejhloupejsi sekacka na travu ma vic vykonu, ktery zbyva na skutecnou praci.A skutecnou praci tezko muzete oznacit dopredny pohyb po bezeckem ovalu....

+6/0
18.9.2016 14:51

B42e18d16r46i87c63h 65Z16i59t61k71o 1706740568665

Omlouvam se, ten vykon je samozrejme vyssi, celych 1920 W po dobu jedne hodiny, I tak je vykon k dispozici pouhych 1920 W za hodinu.S tim se opravdu neda delat nic vic, nez jezdit po bezeckem ovalu.

+8/0
18.9.2016 14:55

T39o79m70á17š 27D39v14o64ř14á44k 6287845493727

Tak tak: 40Ah x 12V = 480 Wh. To celé x4 = 1920 Wh čili necelé 2 kWh. Pro skutečné použití chtějí montovat 5x tolik baterií, takže se dostanou na 10 kWh. Přitom každý slušný elektromobil má v bateriích alespoň dvojnásobek, a stejně pak trpí špatným dojezdem.

Pro skutečnou práci, za kterou se jistě nedá považovat jízda po hladkého okruhu, budou nároky na výkon mnohem větší - kolik potřebuje traktor pro orání? V diskusního fórech se dají najít zkušenosti traktoristů, takže např.:

"jezdim s John Deerem 7930 , 215koní jmenovitých, a tahám Agronom roto 6x40 a spotřeba je 16,5- 17l/ha a orám kolem 13ha za den na malym poli jinak 15 ha na velkym"

To by asi tenhle traktůrek nedal v rozumném čase ani s odmotávací šňůrou na 220 V :-)

0/0
18.9.2016 23:08

V79o56j81t40ě77c11h 89M72o73r89a29v60e47c 5195794286615

Ta rekuperace je u traktoru tak trochu zbytečná zátěž, v ostrém provozu toho traktor asi moc nenarekuperuje. ;-)

+6/0
18.9.2016 14:13

J86o89s28e73f 21M95i71k51i37n 5733874605474

Pokud ho používáte na dopravu tak celkem dost rekuperuje

0/0
18.9.2016 19:43

J90a84r58o77s30l93a69v 83P83e91l56d19a

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
18.9.2016 14:07

A29d33a96m 47H21u51r77t23a 2251532737530

Kdyby za traktory zapřáhli vlečku s pytlem brambor, tak by závod dopadl asi jinak, ale stejně gratuluji ke skvělé práci! [>-]R^

+5/0
18.9.2016 13:23

J11a37n 29K18a52r26e63l 98N86o24v21a98k 5656764348946

<>

0/0
18.9.2016 12:37

R36o15b76e70r94t 75M73á84s29l73o 1241571437867

No to jsem zvědav na kolik kilometrů orby jim vystačí baterie až za to zapřáhnou pluh a pomoří tak těch klasických 25 cm ho hlíny. Obávám se že by nestačilo ani přímé připojení na 220V.

+3/0
18.9.2016 12:26
Foto

J92i89ř57í 39D69o76l77e15ž84a96l 5772446207622

220V asi stačit nebude. Ale občas nad polem vede VN alespoň 35kV ... :-P

0/0
18.9.2016 23:06

J55o72s52e83f 46V11a52l30a 9770983673803

nejak mi nedochazi ucel zavodu "na dojeti". Pokud tim, chteji dokazat, ze elektricka energie je ekologictejsi nez nafta, tak nejprve musi spocitat nejake ekvivalenty, kolik energie obsahuje 1 litr nafty atd. Nicmene je celke tezko ocekavatelne, ze by elektrovozik byl ve srovnani s fosilnim palivem ekologictejsi, protoze stejne se elektrna v 80-90% vyrabi z fosilnich paliv a jak je znamo, ucinnost vyroby elektricke energie v elektrarne neprevysuje ucinnost spalovaciho motoru. Navic je nutno pripocitat ztraty vedenim, kladovanin a v el.motoru jako takovem. Vyznam toho zavodu je zhruba stejny, jako kdyz na runway zavodila stihacka a zavodni auto.....

+2/−1
18.9.2016 12:16

P63a15v59e19l 38H69a19l38b83i51c31h 6879702486979

Kde jste došel k 80-90%? Podle http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren bylo v r. 2013 podíl černého a hnědého uhlí lehce přes 46%, celkově však fosil nemá více než 50%.

+2/0
18.9.2016 12:34

T57o70m65á18š 48D12v31o10ř82á71k 6707375653867

Souhlas. A účinnost výroby elektřiny v tepelných elektrárnách je bez debaty vyšší než těch 20-30 % udávaných u dnešních spalovacích motorů (a to ještě v optimálních otáčkách). Tuším něco lehce přes 40 %.

0/0
18.9.2016 23:14

P34a18v92e34l 19M67a48r45e74š 2676928913881

Jenomže tomu traktoru prázdnou nádrž naplním přímo na poli za pár minut.Tdn elektrickej krám se musí nabíjet půl dne.

U normálního traktoru tažná sila motoru slouží i pro pohon různých zařízení (rozmetadlo, obraceč..)Chci vidět jak to zvládne baterka...

+7/0
18.9.2016 11:27

M73a83r33t53i35n 75J44a43g80r 8748774672973

Vždycky fandím pokroku a je třeba posouvat se dál, ale tenhle "závod" je jen srandovní představení, jako porovnání to určitě neslouží. Už jen proto, že traktor se rozhodně nepoužívá k jízdě po perfektním povrchu na dálku a je nám představen pouze jeden bod porovnání, ve kterém (buhví jak to bylo doopravdy) jakože zrovna vede elektrický. A jen tak mimochodem, když traktoru dojde nafta, nezačne se mu kouřit z pod deklu krásný bílý hustý kouř...

+9/0
18.9.2016 11:16
Foto

M90i43l31o53s50l44a11v 45D59o42u63b49r35a73v39a 6642778761430

Traktory jsou zemní stroje, které při své činnosti využívají zejména tažnou sílu. Tuhle "soutěž" beru jen jako nepovedenou reklamu. Tohle vozítko by v terénu nic nezvládlo.

+15/0
18.9.2016 11:07

J64a77n 76H73r16u37z36a 8564898199667

Do malotraktoru MT8 05 se montovaly různé typy motorů. Dvouválcová Slávia i italské Lombardini 42 kW. Parametry nádrží na naftu se mě nepodařilo zjistit, ale asi by nebyl problém instalovat nádrž, která by umožnila 8 hod provozu bez doplnění nafty. Zvláště pokud by jel motor bez zátěže na okruhu tak se musí spokojit s méně než 5 litry a to je kapacita nádrže 40 l což má běžný osobák. Takže "nátěru" od akumulátorového vozítka bych se nebál. ;-D

+12/0
18.9.2016 10:55
Foto

J11i90ř87í 23D96v10o73ř32á43k 5595349340578

bma. Co dodat ?

0/0
18.9.2016 10:31

L59u24k70á96š 66S10e25d95l11á92č90e63k 1163737627410

Nepoužitelný hliníkový traktor závodil s klasickým plnohodnotným. No to je výhra. ;-D

+6/0
18.9.2016 10:09

R90o43m67a54n 49K51a35c98h17l31í28ř 7513191161280

Orání nezmiňují, tže to bude nejspíš ještě předmětem vývoje ;-D

+6/0
18.9.2016 10:07

T61o13m19a69s 36A40p92l 4176726273470

kdyby s tim vjeli na pole, tak to by takova slava uz nebyla...

+19/0
18.9.2016 10:04

J84i23ř60í 65N32e81u87m74e15i84s82t32e59r 2172495773241

Na stadion dobrý.

+3/0
18.9.2016 9:56

M89i19c77h48a89e81l 92C78h42a69r34v14á73t 9959828403882

Měli k tomu připojit vlečku. Nejlépe plně naloženou. Potom by mne zajímal výsledek.

+5/0
18.9.2016 8:06

J84i12ř27í 29N55e23u66m36e82i67s54t63e41r 2542455313251

Já bych taky čekal spíš souboj v nějakých "zemědělských" disciplínách. A oni postavili atleta.

+3/0
18.9.2016 9:58

P67e81t45r 53K15n79ě90b41o27r17t 8912918739950

To je toho. Já traktor předjedu na šlapacím kole.

+9/0
18.9.2016 7:41

P96a30v42e86l 92J64e57ř63á35b19e93k 7361502474427

Traktor má vrčet, kouřit, chrastit, atd., aby se zajíc v brázdě včas probudil a stačil hladovému traktoristovi utéci dřív, než po něm skočí.

+19/0
18.9.2016 0:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.