Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krašský ovčák je správný parťák, který vás bude milovat až za hrob

Krašský ovčák, zkráceně krašák, je málo početné plemeno, které je za hranicemi své rodné země téměř neznámé. Je to nekompromisní strážce stád, zároveň skvělý hlídač pozemku a správný psí parťák, který vás miluje až za hrob.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a10v75l94a 97B55a66l87a96j21k51o83v81á 4238811248843

Já myslím, že spousta z vás se spletla a napsala komentář k špatnému článku. Nebezpečná bestie je pouze a jenom člověk, neznám na planetě horšího tvora, Toto je článek o psech :-)

S těmito psy jsem strávila týden na agility táboře a nevznikl tam jediný problém. Vše je jenom o lidech, bohužel :-(

+4/0
26.10.2016 15:03

P73e69t27r 77B55u27r24d71a 3760345589937

Otázkou je, zda je horší páníček, co udělá z bernského salašníka gaučáka (vychová ho ke spaní na posteli u radiátoru), nebo páníček, co nechá psa zcela bez výchovy. Takový ne-gaučák pak najednou potřebuje vybít přebytek energie a dopadne to podobně, jako pes bez vedení.

Znám přítulné pitbuly a protivné maltézáky - vždy jsou věrným obrazem svého pána.

Nepamatuji, že by měl nějaký z našich psů (postupně, max. 2 najednou) větší problémy s lidmi. Jen ze vzpomínek rodičů vím, že jsme měli tatranského čuvače, co ho jako čerstvě přivezené odstavené stěně kůžičkář (výkupčí králičích kožek) bacil kůží, aby si ho nevšímal. Za půl roku ho ještě stále štěně nosilo za límec kolem návsi (byl drobnější postavy) a pamatuji, že cizí i "cizí" museli býtt přijmuti v domě - na dvůr pustil, ale ze dvora až po návštěvě.

+1/0
26.10.2016 16:39

J88a83n 84J96i69r32k35a 7790900360

Místo aby články o pasteveckých plemenech byly uvedeny tučným červeným písmem se třemi vykřičníky vepředu i vzadu (něco jako !!!POZOR!!! ŽIVOTU NEBEZPEČNÁ BESTIE!!! POUZE PRO ODBORNÍKY!!!), tak se jim tu ještě dělá reklama ;-(

0/−10
25.10.2016 8:21

D82a55n27a 71P97o20l33a29n63e13c53k98á 3106825807765

A to jako proč???

0/0
25.10.2016 8:50

J22o81s60e33f 31Z30a17h92á17l36k65a 4853219898566

Jste něco snědl ???

0/0
26.10.2016 16:15

P43e93t46r 85B70u60r82d29a 3130475579707

Na Vaše vlastní dveře si napište, co je Vám libo. Pastevečtí psi jsou nebezpeční jen tomu, kdo vleze na cizí pozemek a sahá na to, na co se sahat nemá. Kdo neohmatává, tak bude maximálně "držen v šachu" jak beran v ohradě.

+2/0
26.10.2016 16:41

P55e50t89r 83B12u26r92d20a 3520285669157

K výchově - jako reakce na příspěvky směrem dolů.

Neřáda udělá špatná výchova i z pekinéze či čivavy. Agility a podobné nejsou nezbytné, když má pes dost pohybu "doma" (tedy na vesnici) - ale i na vsi s hektarovým pozemkem se člověk musí psovi věnovat a ne ho mít jako ukázku, že "já na to mám" (peníze).

+2/0
26.10.2016 16:51

J62o48s33e63f 70Š54á46t17a72v56a 2194141626969

Jan Jirka

To si dejte na dveře.Protože s vašima názorama jste nebezpečnější bestie než všichni psi dohromady.

0/0
26.10.2016 21:42

I19v25e38t62a 57D84v72o58ř60á52k26o51v63á 6688276792131

Už 13 let chováme Šarplanince a jsou to naprosto úžasní psi, skvělí hlídači a kamarádi (samozřejmě jen pro rodinu, blízké příbuzné a kamarády). Strašně rádi se nechají drbat, hladit, mazlit. Jsou velmi inteligentní a tvrdohlaví. Když byl brácha mimino tak skvěle snášeli i jeho. Nejsou pro nezkušené ale když člověk ví jak na ně.... Za nic na světě bych našeho Maxe a Rexe nevyměnila a to se normálně psů bojím.

+1/0
24.10.2016 19:27

M24a37r41t33i31n36a 29T57r58o10j49a96n98o40v85á 5303148175

Krásnej pes, ale přiznám se, že mi nepřijde úplně dobré těmhle pasteveckým plemenům dělat reklamu mezi prostým lidem. Nechala bych je nadšencům a zkušeným kynologům, ideálně bačům a pastevcům opravdu pro účely, ke kterým jsou léta užívána.

Dneska si takového ostrého psa pořídí kdejaký jouda a pak se nestačí divit. Mám jedny (naštěstí dost vzdálené) známé s šarplanincem, jedny s kavkazákem a je to dost děs. Jedna ta trubka dokonce tvrdí, že ten pes asi furt kouše z radosti... :-/.To fakt nejsou plyšáci na hraní.

+22/0
24.10.2016 13:53

O76l80d89ř70i80c41h 13H87o79r46á29k 2904769881925

Házet do jednoho pytle veškerá pastevecká/ovčácká plemena je také dost nesmysl. Co Německý ovčák, Belgický ovčák, Border kolie a mnoho dalších co jsou báječnými služebními psy, asistenčními psy či "jen" kamarády?

Ty přeci zvládne každý trochu rozumný a odpovědný člověk.

Hlupák bez odpovědnosti zas zkazí výchovu i sebevětších dobráků.

+1/0
25.10.2016 10:44

M53a94r76t31i73n86a 88T18r14o97j83a33n61o60v21á 5403318585

Tyhle všechny jsem do jednoho pytle opravdu hodit nechtěla. Měla jsem na mysli především ta velká jižní a východní plemena jako je právě šarplaninec, kavkazan, nebo i třeba jihoruský ovčák.. i čuvač dokáže být ostrý jak břitva.

0/0
25.10.2016 10:58

J61a50n 97Š22á52l55e98k 8295433558815

Máte naprostou pravdu, dost často si taková plemena pořizují lidé, kteří měli doma maximálně oříška na dvoře a pak se nestačí divit - tedy hlavně jejich okolí. Soused má kavkazáka a chodí s ním na laně navečer na procházku, celá vesnice se schovává. Další jantar má nějakýho křížence všech těchle "super" plemen a to je to samý v bledě modrým. Je to strašná legrace do doby, než se něco stane. Partnerka šla na procházku a byla ve čtvrtém měsíci těhotenství. Ten kříženec, kterej má odhadem 70 kg ji začal nahánět, povalil ji na zem a hrát si rozhodně nechtěl. Štestí že měla s sebou mého loveckého psa, kterek jí bráníl a v okolí byly další osoby. Jak by to dopadlo, kdyby byla sama, to nevím... Vlastně vím, já bych šel na dlouho dobu za katr...

+2/0
25.10.2016 11:46

D38o67r33a 59V14e55s45e19l97á 2400293879723

Všechny varianty těchto východních pastaveckých plemen mi připadnou jako nebezpečné, ač jsou momentálně v módě. Při pouhém procházení kolem plotu štěkají jak smyslů zbavení a i při nádechu vydávají strašiedelné hrdelní vrčení, jakoby se zrovna octli přímo uprostřed boje na život či na smrt.

Jednou jsem takhle procházela kolem plotu, kde mají dva kusy. Ve vzdálenosti asi 100m od konce jejich plotu se mi najednou zdálo, že se štěkot přibližuje, tak jsem se ohlídla a jeden (mladší) se na mne plnou rychlostí řítil. Vzhledem se skutečnosti, že jsem měla s sebou 3 děti ve věku do 5-ti let, nezbývalo mi nic, než doufat, že se mi za zády děti strachy nerozutečou od kočárku ... to by nedopadlo dobře. Fuj, ještě i teď - po letech - se mi dělá při té vzpomínce špatně.

Nedaleko od školky bydlí další takový neurotik a za rohem ještě další dva. Od pohledu se jen malinko liší (ti první 2 mají kupírovaný ocas i uši), ale všichni se vyznačují zcela nepřiměřenou reakcí na pohyb za plotem. 8-o

Jinak, článek je zjevná reklama na chovnou stanici, ale případný zájemce by si měl informace o plemeni zjistit i z jiných zdrojů, neb např. námatkově na Wiki se o něm píše zcela něco jiného.

+5/0
24.10.2016 12:19

J85a71n 95S17v51o36b68o16d96a 3417254489943

To že na Vás pes ze dvorku štěká není jeho vina. Je to dáno především jeho nevýchovou. Na každé vesnici na Vás něco štěká pomalu z každé druhé zahrady a plemeno nerozhoduje. Holt když jim majitelé nevštípí ani základní výchovu a nedávají jim během dne žádné podněty (prostě je jen vypustí na zahradu), tak se prostě ten pes zabaví jak umí.

Osobně jsem jednoho tohoto ovčáka znal a s klidem bych ho zařadil mezi 3 nejhodnější psy, které jsem za život zažil. Ty další dva jsem měl a mám já.

+4/−1
24.10.2016 12:35

B40á51r30a 31T53e52s42n36e75r40o60v73á 5565150754309

Já jsem ráda, že naši psi, resp. pes (voříšek) štěká (kavkazan štěká málokdy). Alespoň se lidi drží od plotu dál (i když některé matky, stojíc uprostřed silnice a vyzývajíc své malé děti, ať si jdou ty dva velké psy klidně pohladit, jsou celkem vtipné).

A k tomu "když jim majitel během dne nedá žádné podněty", by mě zajímalo, jak by to ten majitel měl udělat, když je v práci... Poradíte? ;-)

0/−2
24.10.2016 12:55

J33a28n 42S61v35o35b80o58d91a 3767174869753

No když jste v práci, tak asi nicmoc. Ideál je si psa vychovat, aby přes den někde podřimoval a byl jen v pohotovosti proti případnému vetřelci:) Ale to určitě víte.

Myslel jsem to spíš tak, že se jim často nevěnují ani ti lidé kteří jsou doma a vrcholem výchovy je pro ně zařvání "drž už hubu," když to už ani oni nejsou schopni snést.

+4/0
24.10.2016 13:07

B40á35r18a 20T18e24s92n87e75r85o75v55á 5455200404459

Samozřejmě, že když je člověk doma a psovi se věnuje, tak ho spíš naučí nějaké ty povely nebo "vhodné" chování, aniž by s ním musel na cvičák. Ale když doma nejste, nikdy nevíte, co tam vyvádí nebo nevyvádí. Já třeba vím, že naši kluci vždycky spustí vytí, když slyší nějakou sirénu - ať už první středu v měsíci nebo třeba projíždějící hasiče. A nic s tím nenaděláme, prostě tu minutu musíme vydržet, páč oni nás stejně přes ten jejich hukot neslyší. ;-D Na druhou stranu voříšek když štěká, tak se okřiknout nechá bez problémů. Ale štěká, nenaučili jsme ho (ani jsme nechtěli), aby na kolemjdoucí neštěkal. Hájí si území. A za ním postává kliďas Arnold, bez jediného pípnutí a kouká lidem do očí. Oni nevědí, že je to mazlík, který miluje lidi, prostě budí respekt. ;-D

0/−2
24.10.2016 13:17

P43e93t31r 91B84u73r23d81a 3860695159707

Měli jsme psa, kterého stěkáním naštval sousedův německý ovčák. Náš štěkal jen na rodinu (tedy, při příchodu někoho z rodiny udělal "HAF!", jako nazdar). Tak se milý pejsek (landseer) jednoho dne sebral, stoupl si pod eternitový sousedovic plot a když řvoučí ovčák vyskočil na střechu boudy, sáhl po něm, vytáhl ho za obojek a chvilku si na něj lehl. Sousedovi měli po zbylých pár let jeho života psa, který si nedovolil strachy stěknout ani na pošťáka.

0/0
26.10.2016 16:47

R71o39m76a45n 54K59o44n15e52č62n47ý 4894818423

Takze podle Vas kdyz kolem domu jde cizi clovek,muj pes zacne stekat,tak je to moje chyba,protoze ho nemam vychovaneho?Vzdyt ten pes stekanim dava najevo,ze tohle jeme uzemi.To co piseteje jen kravina

+2/−2
24.10.2016 17:19

J41a65n 15S88v25o49b23o57d82a 3847944909663

Ano, je to vaše vina. Pes se dá samozřejmě naučit, aby neštěkal na všechny lidi okolo, ale až na ty, které se aktivně snaží dostat na váš pozemek.

Můj pes taky neštěká na lidi, kteří jdou v domě okolo našich dvěří, nebo na chatě kolem zahrady, ale až na ty, kteří se snaží dostat případně dovnitř, nebo zvoní. A to neštěká ostře a agresivně, ale jen výstražně.

+2/−2
24.10.2016 17:26

V22e35n32d48u19l32a 26F45a19i40f11e85r75o35v91á 4808551413199

Ale jeho štěkot se rozléha a obtěžuje i mimo jeho území. Bláznivě štěkající pes za plotěm mě neuvěřitelně vytáčí a zvedá tlak. Člověk si v klidu zamyšleně jde a najednou řev, že mu poskočí srdce. To si tak představuju, jak by bylo krásné našít do do něj elektrickou pistolí, až by mu vyschlo v krku a příště si dal pořádného majzla.

+2/−2
24.10.2016 19:02

D52o27r80a 26V81e79s88e30l57á 2810933599583

Pane Konečný, to co píšete platí snad jenom v případě, že bydlíte někde na samotě u lesa. To potom ano - 3x do roka vyštěká houbaře ...

Pokud ale vedle Vašeho plotu vede chodník/silnice/cyklostezka, považuji za normální, že pes nebude bezdůvodně strašit kolemjdoucí, budit miminka v kočárku a lekat děti na odrážedlech.

Pes má hlásit nebezpečí, vymluvit zloději myšlenku, že přeskočí plot, případně zadržet osobu již vniklou - a to hlásí až do příchodu majitele.

K čemu je Vám pes, který štěká nepřetržitě???

+1/0
24.10.2016 22:31

D68o77r92a 27V39e98s79e59l25á 2200323359143

Pane Svobodo, a víte, že možná máte s tou nevýchovou pravdu? Ani jednoho z těchto běsnících psů jsem nikdy neviděla na vodítku, nikdy jsem je nepotkala na louce, natož na cvičáku.

Je pravdou, že já svého psa cíleně učila, že se na "normální" kolemjdoucí, auta, děti a cyklisty neštěká. A proto štěká jenom v případě, že se kolemjdoucí nechová "normálně" - nějak tuším, že je rasista a xenofob ;-)

Nicméně na naši vesnici již 5 let vidím i slyším ten rozdíl, když na mne, potažmo všechny jiné lidi, z nudy štěká deprimovaný kříženec NO a když zběsile a agresivně skáče do plotu štěkajíco-vrčící-chrčící zuřivá bestie pasteveckého psa, zralá na prášky 8-o

S vlastním psem (statný boxer na vodítku) kolem nich procházím jen v případě nejvyšší nouze - tak to je ještě větší mazec a lze odpozorovat, že svou agresi již nevěnuji tolik mé osobě, ale víc mému psovi - i ten pes se bojí ;-€ (s dětma tudy jezdím již výhradně jenom autem!!!)

Možná opravdu platí, že pokud se pasteveckému či jinému psovi nemáte čas věnovat, nepořizujte si ho, ani jako módní doplněk zahrady V

+2/0
24.10.2016 22:06

J13a49n 23K31o76h36l 4533847471494

Alkohol? Nechci, raději knihu.

Psa? Nechci, raději kočičku.

:-P

+2/0
24.10.2016 11:21

M40i18c50h67a29l 11T68o63m25á79n51e26k 9967429736

kocka chutna lip nez pes?

+1/−2
24.10.2016 20:18

M50i56l60a59n 36Ž16e58r90n76í76č49e17k 8363150661

Vizsla.

0/0
24.10.2016 10:35

P16e73t30r 38H62u19ň87á40č59e57k 6568560171550

Tohoto psa si přivedl kamarád domů s velkou zahradou. Vše jim tam zničil. Stromky, keře, zahradní posezení, květináče, pustil se i do plotu a rozkousal jim i schody na půdu. Když přišla návštěva, museli ho zavřít, protože se naježil a nikdo se neopovážil dovnitř. Jednoho dne přeskočil přes dřevník na střechu garáže a šup na ulici. První ženské, která jela po stezce se zahryzl do ramene a strhl jí z kola. Kamarád se ho nechtěl vzdát a odstěhoval se kvůli němu do Orlických hor na chalupu. Zde ho asi 14 dní po incidentu s cyklistkou napadl a kamarád musel utéct na palandu, aby ho pes neroztrhal. To byl poslední hřebíček a Kazan šel bohužel na injekci.

0/0
24.10.2016 9:39

L62a85d51i80s56l35a78v 92E35s21t42e80r27k73a 7909795935415

dementní pán, který není schopný vychovat psa. Takových jsem bohužel viděl několik...

+23/−1
24.10.2016 10:59

J57a57n 72S77v94o68b78o64d61a 3257104129793

Ono když vypustíte jakéhokoliv psa na libovolně velkou zahradu, tak se vám na ní sám od sebe nevychová, ale musíte se mu věnovat. Když se mu nevěnujete, tak to má logicky pak negativní následky a čím větší plemeno, tím jsou více vidět.

+14/0
24.10.2016 11:46

L59í51d45a 24J89e96l35í79n79k87o22v47á 4195940800906

Jo, když je majitel blb, pes jiný nebude :-/.

+4/0
24.10.2016 12:12

M24a49r79e62k 24G97a58j81d83a 4893814116902

Hlavně tady taky napište , že se takový pes nehodí do paneláku. ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2016 9:38

J92o33s40e81f 39C81h58ý10l82e68k 5617777699600

Nejlepší plemeno jsou Bernští salašníci. Nejlepší z nich je Švýcarský salašnicky pes a toho mám já.

+5/−4
24.10.2016 9:01

L39u85k73á97š 72A47d75a30m48e65c 3618914623394

Tak to jsme radi,ze to vime

+8/−1
24.10.2016 11:29

J98a25n 33C87h16o34d29u24r77a 1232509193643

Nejlepší je Pudl a toho nemáte

+2/−1
24.10.2016 12:49

B48á95r93a 62T29e88s31n54e14r18o13v27á 5355850724849

Nevyzpytatelný neurotik? 8-o Tak toho bych domů nechtěla ani za milion! Leda královského, s přivřenýma očima.

+1/0
24.10.2016 13:05

J74a30n 47C28h29o10d67u45r72a 1712459403243

Si z něho dělám prcku. Jinak pudlíci jsou zase ale hodně hraví a přitom osobnosti

0/0
24.10.2016 13:41

A17d59a56m 63Ž81í37d33e53k 8135412125413

Kdyby vydrželi být s pány aspoň 12 let a v kondici, tak ho mám taky. Ale nechtěl bych se loučit se psem v osmi, devíti letech.

0/0
24.10.2016 13:36

G83a94b16r30i69e80l47a 56K39o13b91l13í90ž45k47o38v58á 2881570539894

Na tohle plemeno pozor, kamaradky holcice dost osklive prokousl nohu (skakala na chodniku panaka a tenhle pes sel kolem).

+4/−7
24.10.2016 8:34

D40a95n57i55e63l 52S58o48b40o71t87a 9449854446150

Bratrance kousnul vlčák. Mě jezevčík. Na křižovatce do mě nabourala ženská. Na tahle plemena pozor.

+44/0
24.10.2016 8:55

G60a25b12r89i96e83l84a 14K67o53b72l45í89ž93k94o23v83á 2581510539984

Jezevcik kousnul i me, ale takove zraneni, jako te holcicce neudelal a nema na to ani odpovidajici rozmery tlamy. Pokud do vas nabourala pani na krizovatce, asi to odnesly jen plechy.

+1/−1
24.10.2016 9:24

G58a73b16r37i87e17l98a 40K14o68b14l11í42ž77k43o85v66á 2551150549904

Ja na to proste musela upozornit. Lide si mysleji, ze to je nejaky mazlik k detem a pritom byl odjakziva ucen rdousit a zabijet.

+5/−2
24.10.2016 9:26

A89d11a90m 16Ž68í54d44e57k 8145852445893

však je to pastevecký pes, nikdo tady netvrdí že je to Kolie nebo Retrívr

A to že si do někoho kousl, je smutné, ale není to problém plemene ale majitele

+2/0
24.10.2016 13:32

J15a12n 50J95i62r18k76a 7840730630

...no on je to bohužel v první řadě problém toho pokousaného, který v drtivé většině případů vůbec za nic nemůže. Majitele ani psa to nebolí.Rv

+1/0
25.10.2016 8:18
Foto

P84e67t44r 56V25a61ř37á27k 3122450976185

No, ona má paní asi v podstatě pravdu, že na výchovu to nebude úplně jednoduchý pes. Pokud chcete psa k dětem, jehož správná výchova není až tak náročná a pečlivá (címž neříkám, že je lze úplně zanedbat), lepší volbou bude labrador nebo zlatý retrívr. (s oblibou se lidí žertovně ptám, jestli už někdy slyšely o tom, že by někoho pokousal labrador :-)).

+4/0
24.10.2016 11:08

M67i72r25e30k 29P61r63a82ž98s82k69ý 7203372750929

Kdepak, pokud k dětem chcete naprosto, ale naprosto bezproblémového psa, kupte jim plyšáka. :-)

+9/0
24.10.2016 11:12

A89d13a46m 38Ž68í27d36e26k 8325712215383

To je fakt, že retrívři jsou pětihvězdičkoví parťáci!!

+1/0
24.10.2016 13:34

J81a29n 86S82v97o90b95o43d77a 3797414889243

O tom, že někoho pokousal labrador jsem samozřejmě slyšel, následky i viděl a dokonce pár labradorských "raplů" znám. Ani u nich to však není primárně jejich chyba, ale chyba majitelů a špatné výchovy.

+1/0
24.10.2016 14:57

G30a90b63r12i96e33l29a 49K68o47b23l64í16ž38k90o41v55á 2921570189324

No ale to je tomu pokousanemu asi prd platny, ze ano. A taky asi nepujde utratit majitele psu tak snadno jako psa.

0/0
24.10.2016 15:02

J81a62n 22S98v70o29b40o42d24a 3197714579243

Nemusí jít přece nutně hned o utracení majitele, jsou i jiné možnosti trestu. Podmíněné, nepodmíněné, doživotní zákas chovu psa.

Tím, že utratíte chudáka psa, když jeho "majiteli" dovolíte mít dalšího, který dopadne de facto stejně, se naprosto nic nevyřeší.

+1/0
24.10.2016 17:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.