Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a71k37u73b 84Š38a65f32a49n67d45a 7435687791321

Také jsem se u plotostřihu rozhodoval, zda akku nebo 230V. Zvolil jsem 230V. Plotostřih použiji párkrát za rok, výdrž akku by mi asi stačila. Ale ta verze na 230V mi pojede ještě za 10 let. Jak bude vypadat akku po této době? Kdo bude myslet na jeho údržbu, udržovat ho správně nabitý (Li-ion akumulátorů vadí jak vybitý stav tak stálé udržování v plně nabitém stavu)? Vidím to u mých akkušroubováků.Většina z nich odešla na nedostačující akku, kde jeho pořízení jako ND vyjde na cenu nového šroubováku.

+5/0
doporučit
26.5.2017 8:29

M36i22c80h67a91l 36K54o51l85á92ř 9230881400

Dokud je v dosahu zásuvka tak nemá vůbec smysl přemýšlet o Aku.

Nářadí je těžší a dražší, většinou i větší a "neforemnější". Zase člověk nemusí brát ohled na kabel ale to za tu výhodu nestojí. Plus s kabelem nehrozí, že člověku dojde baterie před posledními 10m čtverečními práce.

+5/−1
doporučit
26.5.2017 11:37

T93o75m95á51š 47N32o74v85o54t64n42ý 4970938478637

Konečně, hlavně aby to trochu fungovalo i na větší klády, nebaví mě pořád natahovat prodlužovačky když kradu dřevo v lese.

+4/0
doporučit
26.5.2017 13:57

A90l26e94š 61J82a93n67á36č29e86k 3413594836143

Reklama na čínskou firmu s podvodními slevami. A to se vyplatí :-D Jinak koupíte aku verk co pojede pár minut, k tomu si musíte ale koupit ještě baterii za dva litry a nabíječku za litr :-D

+4/0
doporučit
26.5.2017 8:04

P44a46v39e86l 78J38e35ř78á14b49e92k 7821792884887

Pokud Stihl vybavuje stroje baterií aby vydržela jak jsme zvyklí pracovat, tak mě stačí monočlánek.

+2/0
doporučit
26.5.2017 0:48
Foto

A16d80a46m 70M22a53i90x55n58e97r 7245983241224

Jako fanda Tesly jsem si taky jednu koupil.

Za zimu a jaro jsem prořezal lesík aku pilou. Na velké stromy jsem musel vzít motorovku, ale na všechno ostatní je aku pila k nezaplacení. Lehká a skoro bez údržby. Stejná baterie mi pohání ještě křoviňák.

+2/−2
doporučit
26.5.2017 7:37

R57a78d95i54m 98P23o15l58á92š59e11k 9346133469669

Rozmach akutechniky umožnila elektronizace baterií.

Dříve byl poněkud nesmysl skládat větší množství článků do série než zhruba čtyři, protože okamžikem, kdy se nejslabší článek v sérii vybil a dalším používáním baterie se přepóloval, začal velmi rychlý odchod baterie zničením toho nejslabšího článku. NiCd a NiMh články s napětím 1,2 voltů mělo smysl spojovat do baterie maximálně na 6 voltů, lithiumion s výstupním napětím 3V maximálně na 9 - 12 voltů.

Situaci ještě podporovaly schválně šířené nesmysly prodejců a výrobců baterií kolem takzvaného paměťového efektu, které nutily lidi vybíjet baterie doslova až do konce použitelnosti, čímž místo kapacity až tisíce vybíjecích cyklů dosahovala taková baterie jen několika vybíjecích cyklů. Než bylo potřeba nakoupit novou a tím výrobcům a prodejcům přinést zisk.

Elektronizace baterie nyní umožňuje teoreticky sestavit baterii s libovolným počtem článků a tím s libovolným napětí. Taková baterie má řídicí elektroniku, která hlídá jednotlivé články a pokud se nejslabší článek v sérii vybije, je ho schopna buď odpojit anebo v jednodušším případě odpojit celou bateri. Baterie se tak může v případě potřeby vybít až na doraz bez poškození a opakovaně, takže i v takovém režimu vydrží stovky nabíjecích a vybíjecích cyklů. Je tak možné dělat výkonnější akunářadí na 18 a v budoucnu možná i na třeba 48 voltů. 48 voltů proto, protože to má údajně být v budoucnu palubni napětí nových automobilů, místo 12 nebo 24 voltů.

+1/0
doporučit
27.5.2017 10:48

T35o14m88á28š 43K45u17c52h70a76ř 3337961748271

Blbý je, že náhradní akublok často stojí stejně jako komplet akunářadí. :-/

+1/−1
doporučit
26.5.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.