Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Držák na nádobí ze starého ráfku na kolo a závitové tyče

aktualizováno 
Staré kolo nevyhazujte, jednotlivé části ještě mohou posloužit. Až tedy ve stodole najdete staré nepojízdné kolo, odmontujte přední ráfek a vyrobte si z něj otočný držák na nádobí.

Zavěsíte hrnce a máte originální věšák hotový. | foto: Playtvak.cz

Takový držák je ideální do chat a chalup, kde je v módě (a i kvůli prostorovým možnostem) otevřený systém ukládání nádobí. Takže v dosahu kuchyňské linky můžete zavěsit jednoduchý karusel, na který zavěsíte hrnce, pánve, naběračky... Prostě vše, co se nevejde do běžných skříněk.

Hodinový manžel Jirka Houf na Playtvakovi předvádí, jak si s tímto úkolem poradit. V první řadě je potřeba kolo očistit, klidně postačí i saponátová voda. Pokud najdete rez, budete muset bohužel zapojit do práce i smirkový papír.

Fotogalerie

Dalším úkolem je rozebrat náboj kola tak, aby vám nevypadly ze středu kuličky ložisek. Vyšroubujte hlavici a opatrně vyndejte náboj. Pak vyndejte střed a jeden náboj si přichystejte na závitovou tyč.

U jízdních kol se většinou používá varianta Whitworthova závitu British Standard Cycle (BSC), který je jemnější než u nás nejběžnější metrický závit. V obchodech lze sehnat i takové závitové tyče. Pokud by bylo nejhůř, radí Houf vzít závitník a tyč přetočit. Sice se tím poškodí, ale nepředpokládá se, že by musel držák nést desítky kilo, nádobí i tak v pohodě unese.

Až upevníte závitovou tyč do středu, nahradíte tak vlastě původní osu. Dlouhou závitovou tyč můžete na délku uříznout tak, abyste na ni lehce dosáhli, až bude viset u stropu. Otáčet se bude díky uložení v ložiscích stejně dobře jako kolo na bicyklu.

Podívejte se na přesný postup rozebrání středu kola krok za krokem.

Na ráfek stačí zavěsit háčky a držák je hotový. Komu nevyhovuje „stříbrné“ provedení, může snadno čistý a odmaštěný plech s dráty stříknout třeba autosprejem.

Autor:


Subaru Forester 2,0i ACTIVE 6MT
Subaru Forester 2,0i ACTIVE 6MT

r.v. 2016, naj. 3 500 km, benzín
649 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.