Podle archivů American Kennel Clubu nárůst registrací plemene trvá až deset let a souvisí s celkovou úspěšností snímku. Vědci z Bristol University prozkoumali 87 filmů, kde se v jedné z hlavních postav objevil pes (zprávu najdete zde). Pak údaje porovnali s daty American Kennel Clubu, který má největší celosvětovou databázi čítající 65 milionů psů.
Nejvýraznější ovlivnění popularity zaznamenali například u snímků Lassie se vrací, kde vzrostl bezprostředně po uvedení filmu počet registrací z 2 331 na 20 006. Plemeno staroanglický ovčák, bobtail, bylo v roce 1959 téměř neznámé. Poté, co se stal hrdinou snímku The Shaggy dog, narostl v následujícím roce počet registrací z 112 na 4 226. Tento snímek byl tak úspěšný, že se dočkal v roce 2006 remaku.
Podobné příběhy prožili i pejskové, kteří se proslavili v dalších příbězích. Typicky například 101 dalmatinů či zatoulaný bernardýn ve filmu Beethoven.
Některé filmy promítané během 20. století unikly zájmu chovatelů, vesměs to však nebyly žádné trháky. A zápornou bilanci má film Lady a tramp, kde po roce 1955, kdy se film promítal, kleslo množství registrací kokršpanělů.
Až zas budou děti škemrat...... e-kniha Psi celého světa vám poradí, jakého psa vybrat. Stáhněte si ji na Knihy.iDNES.cz |
Podle úspěšnosti snímků se prodlužovala nebo naopak zkracovala vlna registrací. Po raketovém startu po několika letech nastává pád a počty se vracejí na původní hodnoty.
Výzkumníci také vysledovali, že v průběhu desítek let se vliv filmů na chovatele snižuje, což mají zřejmě na svědomí pokročilé informační technologie, televize a internet. Ty jsou pro tradiční film obrovskou konkurencí a budoucím chovatelům přinášejí daleko více informací.