Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Garážový výprodej: příležitost vyprázdnit skříně a potlachat se sousedy

aktualizováno 
Hromadící se věci po dětech pošlete dál, zbavíte se nepotřebného haraburdí, které ovšem pro jiného může být pravým pokladem. To je princip garážového výprodeje, jak ho známe ze zahraničních filmů. U nás je zatím v plenkách.

V plenkách sice je, ale ne v oblasti západně od Prahy. Tady ho rozjela už před několika lety Bára Veselá, tehdy matka na mateřské dovolené, která nevěděla, jak se zbavit starých věcí, které se jí nehodily do nového bydlení. A tak společně se sousedkou rozjela pokus, který rozhýbal Černošice a posléze i Dobřichovice a další obce v oblasti, například Zbraslav. A zdá se, že výprodej přeskočí i na opačnou stranu Prahy až do Jesenice.

Fotogalerie

„Kdyby někdo chtěl uspořádat takovýto garážový výprodej, nepotřebuje skoro nic. Věci se prodávají ze dvora nebo garáže, prodejci jsou tak na svém pozemku. Tady jsou lidi z bytovek, kteří nemají vlastní dvorek, a tak přinesli své věci na pěší zónu kolem Berounky,“ popisuje Bára.

Město si její aktivity váží, protože je to akce pro místní obyvatele a oni přitom nemusí ani hnout prstem. „V Černošicích mám od města grant v oblasti kultury. Peníze jsou určeny na tisk plakátů, mapek, provoz webu nebo cedule na ploty. V Dobřichovicích akci financuji zatím sama. V dalších městech se o to vždy stará místní organizátor,“ říká Bára.

Co dál je zapotřebí? Kapku internetových znalostí, abyste dokázali vyrobit internetovou stránku s akcí, podobnou například této černošické. Stránky pak umožní e-mailem poslat přihlášku a její správci pak na mapu přidávají místa prodeje. A než se na výprodej vypravíte jako návštěvník, můžete si ji vytisknout jako průvodce.

„Základ je zjistit, jak ve které obci funguje rozšiřování informací. Zda chodí lidé na radniční vývěsku nebo slyší na hlášení rozhlasem. Anebo čtou plakátovací plochu v místní sámošce.  U nás nejlepe fungují nástěnky, místní zpravodaj a hodně lidí sleduje i Facebook,“ popisuje Bára kanály, které je dobré zvládnout, aby se lidé o akci dozvěděli.

My jsme se byli podívat na akci v Dobřichovicích a takovou nedělní pohodu jste už dlouho neviděli. Chodí celé rodiny i s dětmi a prarodiči. Je nakonec snazší vybrat něco dětem přímo na procházce než objíždět bazary. Každá rozumná matka totiž ví, že kupovat potomkovi nové oblečení na hraní na písku je ekonomický nesmysl.

Na druhou stranu tady vidíte i malé děti, které se pokoušejí udat hračky, se kterými si už nehrají. Za pár desetikorun, které utrží, si koupí nový hit, se kterým budou ve třídě in.

Tatínci, kteří se na procházce také občas vyskytli, se smířili s tím, že pro jednou zmeškají formuli, ale nakonec vypadali spokojeně. „Já mám hlavně radost, že se tu seznámili lidé, kteří by spolu někdy neprohodili ani slovíčko. A minule jsem zažila, že lidi, kteří vedle sebe bydlí na ulici, se po letech konečně seznámili a udělali si z toho sešlost i s občerstvením,“ září nadšením Bára.

Nezkusíte to i vy? Podělte se s ostatními v diskusi.

Přivítali byste podobnou akci u vás ve čtvrti?

celkem hlasů: 325

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. října 2014. Anketa je uzavřena.

Určitě, přišel/a bych to obhlédnout 283
Je to perfektní nápad, klidně bych se ujal/a organizace 31
U nás by se to nechytlo 11


Autor:


Témata: Úklid, úspory


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.