Honza Homola z Wohnoutů radí, jak vytáhnout co nejvíc z malého čudlíku

  • 0
Tohle 20. cvičení je vlastně spíš jedna obrovsky praktická rada, která ale do zvuku vaší kytary může vnést další dimenzi. Obyčejný knoflík na zvyšování hlasitosti snímačů většina kytaristu používá pouze pro zesílení nástroje tak, že ho dá jednoduše nadoraz. Aniž by si uvědomovali, jak efektně s ním lze pracovat.

Pokud se nemýlím, tak se v zásadě vyrábějí dva druhy „volume knob“. Každý má jiný průběh zvyšování hlasitosti, s každým zacházíme jinak.

Ukažte se a vyhrajte kytaru

Snažíte se hrát, trénujete na elektrickou kytaru a škola Honzy Homoly vám v tom pomáhá? Natočte svoji hru na kytaru podobně jako Honza níže a pošlete nám maximálně dvouminutové video. Svá videa nahrávejte do 15. prosince ZDE a připojte komentář a heslo KYTARA.

Nezáleží ani tak na úrovni hry, každý někdy začínal, přesto může být video zajímavé a originální. Mělo by prostě zaujmout tak, aby měl Honza Homola důvod vybrat jako výherce této krasavice od Kytary,cz jen vás.

Elektrická kytara WASHBURN RX22 FBLB je cenou pro výherce, který pošle...
Detail elektrické kytary WASHBURN RX22 FBLB, která je cenou pro autora...

Výherce získá kytaru WASHBURN RX22 FBLB

Pokud toužíte po jiné krásce, je dohoda na výběru jiného zboží v ekvivalentní hodnotě u firmy Kytary.cz, která elektrickou kytaru do soutěže věnovala, samozřejmě možná.

Zatímco jeden nechává onen průběh dlouho bez vpuštění většího množství signálu, druhý zabere hned na začátku a pak už přidáváme jen zesílený zvuk.

Prakticky to znamená, že u prvního otočíme knoflíkem a ocitneme se v relativně čistém zvuku, který pak drží až do poslední fáze, kdy ho zesílíme otočením nadoraz. Varianta B zase naskočí hned na začátku do zkresleného zvuku, otáčením pak už jen přidáváme na intenzitě.

Já osobně používám variantu A, protože rád využívám i na zkresleném aparátu možnost hraní čistě právě tím, že mám knoflík jen málo otočený. Má to krásný a dynamický charakter.

Při koncertech i ve studiu neustále na volume knob sahám a točím s ním. Divák to okem nepostřehne, ale ve zvuku to uslyší.

Při hraní doprovodů dám knoflík nadoraz a pak ho maličko vrátím. Tím se mi zvuk zejména v basech pročistí od chlupaté a bučivé frekvence a kytara líp zapadne do ostatních nástrojů.

Při sólech jedu naplno a u čistého dynamickýho hraní s krátkým sustainem naopak volume stahuji téměř na minimum.

Doufám, že se i vy v tomhle najdete a pochopíte, jak velký přínos může mít i tak malý knoflík.

Jak cvičit na elektrickou kytaru i jak si ji vybrat, se dočtete v rozhovoru s Janem Homolou u první lekce jeho kytarové školy zde.