Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak neonemocnět na rybách. Vrstvěte a neprochladněte odspodu

aktualizováno 
Rybáři začínají být nervózní ze současného „polojara“ a mnozí, jakmile jen trochu vykoukne sluníčko, vyrážejí k vodě. Jenže když slunce zajde, zafouká trochu vítr, je jasné, že zapomínat na teplé zimní oblečení se nevyplácí.

Při zimním lovu promrznete jak nic. | foto: Profimedia.cz

Řada rybářů se neumí do chladna vhodně obléci. Za teplejšího dne se obléknou poměrně ledabyle a večer u vody cvakají zuby zimou. Přitom pravidlo proti prochladnutí je jednoduché – vrstvěte.

Více vrstev vás dokáže v chladném počasí zahřát mnohem lépe, než jediný tlustý svetr přes triko. Navíc máte možnost v teplejším počasí vrstvy postupně odkládat a vyvarovat se tím pocení, které vám při následném ochlazení dokáže pořádně pocuchat zdraví.

Fotogalerie

Výbornou variantou je používání tzv. funkčního prádla, které jednak hřeje (záleží samozřejmě na typu funkčního prádla) a jednak dobře odvádí pot. Adekvátně tomu je důležité volit i další vrstvy tak, aby zbytečně nepropouštěly teplo, zato dále odváděly vlhkost pryč. Fleecová mikina a funkční bunda, která má schopnosti odvádět pot a přitom zadržet déšť, bude ideální.

Neméně důležitý je kromě oblečení také výběr obuvi a ponožek – vždyť právě teplo od nohou je nejdůležitější. Kvalitní podzimní rybářská bota by měla být vysoká, s hrubou podrážkou proti uklouznutí na vlhkém povrchu, ale především teplá a nepromokavá. Ponožky vybírejte takové, aby nezadržovaly pot a naopak, aby udržely nohu v teple.

Pozor na prochladnutí odspoda

V zimě se rozhodně vyplatí nechodit k vodě s obyčejnou plátěnou židličkou, či křesílkem. Určitě stojí zato zainvestovat do bytelnějšího křesla nejlépe s fleecovým potahem, který dokáže udržet teplo mezi vaším tělem a křesílkem.

Pokud bazírujete na své plátěné verzi židličky, obalte opěradlo i sedák židle alespoň silnější dekou, nebo houní z ovčí vlny. Bojíte se, že se vám fleece, nebo deka při dešti nacucne vodu? Šikovné řešení je nosit sebou dostatečně velký igelitový pytel, kterým za deště židli, nebo křesílko zakryjete.

Vypilujte jídelníček

Zázvor je zdrojem cenných látek, které ochrání vaši imunitu. Namísto kávy, která vás jen krátkodobě probere po ránu, si dejte raději čaj z čerstvého zázvoru.

Načerpáte vitamíny, zahřejete se a nabudíte tělo daleko efektivněji – sice s pomalejším nástupem, avšak dlouhodobějším účinkem. Navíc zázvor dokáže zahřívat i zvenčí, takže pokud promoknete, přisypte sušený zázvor do koupele a ponořte do ní na 20 minut nohy až po kolena.

Doplňujte nejen potraviny pro dobrou náladu, jako jsou celozrnný chléb, těstoviny, jáhly, pohanka, kukuřice, ovesné vločky, ale i ty, ze kterých načerpáte „céčko“. Nejlepším zdrojem jsou citrusy. 

Mezi další podzimní vitaminy patří vitaminy skupiny B. Najdete je třeba v makrelách, vejcích, banánech, bramborách, zelí, avokádu či ořechách. Nezapomínejte na pravidelnost. Jezte po třech až čtyřech hodinách v menších porcích. A nepodceňujte snídani.

Autor je šéfredaktorem serveru Časnaryby.cz

Autoři:




Hlavní zprávy

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.