Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

aktualizováno 
Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Fotogalerie

Go-e sází na osvědčené financování na Kickstarteru. Během kampaně tvůrci chtěli vybrat 50 000 eur, v současné době, 4 dny před ukončením, nasbírali od podporovatelů kolem 270 tisíc.

E-kolo se chlubí přízviskem Plug & Play. Tedy něco jako připoj a jeď. Samozřejmě musíte na kolo přišroubovat držák na baterii a motor. Vzhledem k tomu, že se využívá sériově předvrtaných děr na rámu kola, je to otázka tří minut a zvládne to i netechnicky zaměřený uživatel.

Zaváděcí cena je asi 500 eur (asi 13 500 korun), běžná cena po kampani na začátku příštího roku pak bude o sto eur vyšší. To je sice více, než za kolik lze získat na internetu komponenty na předělávku běžného kola na elektrické, Go-e však nabízí možnost variabilně kolo vybavit. Pohon není stálou součástí kola, a pokud si koupíte nové kolo, přemontujete si ho na nové.

Pohon je vybavený Li-ion baterií 200 Wh, nabíjí se napětím 25,2 V. Na jedno nabití by kolo mělo ujet 60 kilometrů, nabíjení do sta procent trvá čtyři hodiny. Pohon je vybaven i aplikací, kde si můžete nastavit maximální výkon a rychlost, ale samozřejmě lze kolo provozovat i bez ní.

Tvůrci kola Frank Fox a Peter Pötzi jsou z Rakouska, takže doprava by neměla být tak finančně náročná jako ze zámoří a v ceně už by měla být zahrnuta daň 20 %.

Autor:
Témata: nápady


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.