Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nadšenec postavil z lega repliku legendárního polského žuka

  11:46aktualizováno  11:46
Polský student Damian Plesniak (18) postavil z lega čtyřiceticentimetrový model staré polské dodávky FSC Žuk. Vybavil ji funkčním pérováním, LED světly i řiditelnými koly.

Damian Plesniak není ve stavbě z lego kostek žádným nováčkem. Je členem mnoha specializovaných lego blogů, kde prezentuje své výtvory. Například na blogu Thelegocarblog.com ukazuje model terénního auta Suzuki Samurai.

Fotogalerie

Podle toho, co Plesniak řekl agentuře Reuters, se věnuje stavbě automobilů už od svých sedmi let. Žuka stavěl tři týdny. Vybavil ho čtyřválcovým (falešným) motorem, plně fungujícím pérováním, dveřmi, které lze otevírat jako na skutečném autě, a LED světly.

Legendární polská dodávka až do nedávna brázdila i české silnice. První exempláře vznikly v Lublinu v roce 1956 na platformě vozu Varšava. Tradovalo se, že vůz trpěl mnoha neduhy, například příliš vysoko položeným těžištěm, nízkou životností přední nápravy. Na druhé straně byl relativně levný. Větší obnovy se dočkal v sedmdesátých letech.

Vyráběly se různé verze od pickupů až pro skříňové dodávky, vyskytovaly se i specializované nástavby. Celkem se vozů do roku 1998 vyrobilo skoro 600 tisíc.

Autor:
Témata: Modelářství


Nuda, nebo zápřah?
Nuda, nebo zápřah?

Kolik kroužků má mít vaše dítě?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.