Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Motorový vozík lehce vytlačí vaše kolo do kopce. Podívejte se

aktualizováno 
Když v televizi pod záběrem finišujícího Lance Armstronga na Tour de France běžely údaje o jeho tepové frekvenci, rychlosti a dosaženém výkonu ve wattech, napadlo konstruktéra Marka Wangera, že se podobají výkonu bateriové vrtačky. Necelých 400 wattů. Druhý den už zkoušel prototyp tlačného vozíku pro cyklisty.

Vynález pro cyklisty, který jeho konstruktér vymyslel u televize při sledování horské etapy Tour de France, jednoznačně nezapře kouzlo jednoduchosti svého vzniku i provedení. Prodává se za 699 USD, takže našince přijde cca na 14 tisíc korun. 

Wanger totiž svůj nápad opravdu vyzkoušel hned druhý den a prototyp tlačného vozíku za kolo s názvem Ridekick, který cyklistu spolehlivě vytlačí do kopce, tak byl na světě. Bývalý inženýr firmy HP se rozhodl naplno se věnovat projektům snižujícím spotřebu energie a fosilních paliv už před několika lety. Ridekick je tak prý jenom první vlaštovkou.

Tlačný vozík kontra elektrokolo

Výhody proti běžnému elektrokolu tu jsou. Cena vozíku je přece jen nižší, navíc dává k dispozici užitečný úložný prostor pro zavazadla. Kdykoliv ho můžete podle potřeby rychle odpojit a máte zpět své kolo bez kilogramů baterií a motoru navíc.

Jak lze využít vozík Ridekick

Motorový vozík může tlačit bicykl maximálně třicetikilometrovou rychlostí, protože víc americká legislativa pro elektrokola nepovoluje. Na jedno nabití ujede asi 20 kilometrů. Praxe ukázala, že vozík využívají pro jízdu po městě i cyklisté, jejichž váha se pohybuje kolem 150 kilogramů. 

Není divu, že uživatele láká vyzkoušet si jeho připojení nejen za kolo. Jak napovídá naše video, není problém nechat ho po kancelářích tlačit kancelářskou kolečkovou židli a vozit se na ní, nebo si jeho služeb užívat na bruslích. U každého alternativního použití byste si ale měli být nejprve opravdu jistí, že ho ustojíte.  

Vlastní vozík vypadá trošku jako skořepinový kufr určený na palubu letadla a má odolný kryt uzamykatelný kódovým zámkem. Navržen je tak, aby byl stabilní i v zatáčkách. Instalace na jakékoli kolo je relativně rychlá a dá se prý stihnout za méně než čtvrt hodiny.

Autoři:




Nejčtenější

Lachtan stáhl holčičku pod vodu.
VIDEO: Lachtan strhl malou dívku do vody. Myslel, že je to pochoutka

Opět se potvrdilo, že s divokými zvířaty není radno si zahrávat. Poučení si ponese do života malá holčička, pro kterou se stalo zábavné krmení lachtana...  celý článek

Prsa z divoké kachny se zeleninovým salátem
Zelenina opečená na grilu bude ještě lepší než syrová, láká Pohlreich

Další díl pořadu Rozpal to, šéfe! byl celý o zvěřině. A k výraznému masu je ideální připravit něco čerstvého. Takže k prsíčkům z divoké kachny se hodí...  celý článek

Vizualizace budoucí podoby výsadby u hřbitovní zdi, tzv. babiččiny zahrádky.
Zahradu klidně budujte postupně, nejdůležitější je koncept

Tato zahrada skýtá útočiště vážně nemocným dětem a jejich rodinám. Místo užívá komunita lidí, z nichž každý jeden může přispět k jeho budování. I když není...  celý článek

V červené knize Mezinárodního svazu ochrany přírody jsou nártouni filipínští...
Českým zoologům se podařilo odchovat ohroženého nártouna

Českým zoologům se podařilo odchovat ohroženého nártouna filipínského, což se dosud nikde ve světě nepovedlo. Mládě se narodilo 1. května v chovné stanici na...  celý článek

Reece Wepener se svým úlovkem
Měli prázdnou ledničku, tak vypluli rybařit. Chytili 70kilového kanice

Tři kamarádi se vypravili rybařit poblíž Perthu na západě Austrálie. Místo toho, aby si jen normálně doplnili lednici běžnými rybami, chytili na háček...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.