I opilý styl hry se dá natrénovat. Kytarová škola Honzy Homoly, 14.díl

  • 0
- K téhle metodě hry se dá propracovat dvěma cestami. Buď jít před koncertem na bar a tam do sebe nasypat osm rumů, nebo svoji opilost na pódiu předstírat. Naprosto střízlivý.

Na videu k této lekci opilý charakter záměrně přeháním, aby bylo jasné, o čem je řeč. Stačí každý tón nabrat bříškem prstu a přitáhnout si ho směrem k hrudníku, čímž ho trošku nadladíme. Při hře stačí tenhle pohyb udělat jen velmi decentně, ovšem když ho budete cvičit, můžete si zapřehánět.

Je to jako když se doma učíte mluvit a přeháníte výslovnost, a pak v hospodě u karet slova z pusy necháváte padat tak, jak se zrovna utvoří na jazyku. Základ musí být precizní, ale dál je třeba dát všemu přirozenost.

Upozorňuju, že se u zvedání tónu nesoustředíme jen na prst, ale na tah celé paže i ramena. Víceméně je ve hře celé tělo. Musíte si taky obecně uvědomit, že se na vás při koncertě lidé dívají a hra těla je důležitou součástí toho, jak vše působí.

Jan Homola

neboli Honza Homolka Tobolka (1976) je vzděláním loutkař a loutkovodič. Živí se jako grafik a je kytaristou skupiny Wohnout.

Když se u kytary hrbíte a vaše tělo se zmítá v křeči, výsledný dojem je právě takový. Tím neříkám, že by to bylo špatně, často je to dokonce projev totálního odevzdání se nástroji. Jen je dobrý o tom vědět.

Všimněte si, že řada kytaristů při sóle jakoby trpí. Je to zvláštní psychologická záležitost, kterou jsem si nikdy nedokázal vysvětlit. Až jedna kamarádka mi řekla zajímavou věc. Prý se tak chlapi tváří na vrcholu mileneckých hrátek. Prostě v ten moment do toho dáváte úplně všechno!

Jak cvičit na elektrickou kytaru i jak si ji vybrat, se dočtete v rozhovoru s Janem Homolou u první lekce jeho kytarové školy zde.