Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kotel, který si sám zavolá pomoc, se už testuje v praxi

aktualizováno 
Je už normální, že se elektronika kotle dokáže sama testovat. Servisman pak před podzimním čištěním připojí počítač a kotel mu ukáže, co je třeba vyčistit, seřídit, či vyměnit. British Gas teď zkouší propojit elektroniku kotle s centrálou, která v případě poruchy rovnou dokáže objednat servis.

Řemeslník přijde už vyzbrojený náhradními díly. | foto: British Gas

Plynárenský podnik British Gas napojil na inteligentní servis více než 700 domácností a zkušební provoz má probíhat do konce roku 2014.

Kotel má bezdrátový vysílač, který pomocí domácí wi-fi sítě posílá v reálném čase do plynáren data o stavu kotle. Cílem je, aby systém detekoval „náběh“ na poruchy dříve, než dojde k selhání kotle.

Fotogalerie

V zásadě existují dvě možnosti nápravy. Pokud jde jen o jednoduchou poruchu, kterou si může opravit člověk sám, zavolá vám technik domů a navede vás na řešení příčiny „poplachu“, například nutnost restartu systému.

Pokud se závada jeví jako horší, zavolá vám dispečer a domluví návštěvu technika. Výhodou je to, že technik už předem ví, na co se má připravit a jaké náhradní díly bude potřebovat, čímž se ušetří náklady na dopravu.

Podle ředitele British Gas Kassira Hussaina pozorují, že se zkrátil čas návštěvy servisního technika na jednu opravu. „Hlavně diagnostika kotle na dálku je úžasná věc. Dokonce se stává, že když už je servisák u kotle, přijde na drobnosti, které levně opraví, ale když by se nechaly být, poškodily by celé zařízení,“ popisuje Hussain.

U nás zatím podobný systém neexistuje, možná se však do toho vloží samotní výrobci. Například kotel Buderus už můžete vybavit modulem Logamatic MK200, který podobně funguje s aplikací Easy Control v telefonu, a můžete ho tak řídit dálkově. Třeba když jste na dovolené, případně ovládat kotel na chalupě.

Podobné ovládání nabízí i Junkers, jen se aplikace jmenuje Home. Není se co divit: obě značky patří do rodiny Bosch. Pak už je jen krůček k tomu, aby výrobce kotlů sbíral místo informací o teplotě v domě informace potřebné pro servis, a poskytoval tak rychlý servis.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.