"Na přestavbu jsem si vybral kit statického modelu německého tanku Pzkpfw III ausf M z druhé světové války," říká modelář. "Protože vyrábím i rádiem řízené modely, helikoptéry a lodě, mám zhruba představu, jak funguje ovládání a pohon modelu," popisuje.
Modelaří v kuchyni. "Mám speciální ponk padesát na osmdesát centimetrů s malým soustruhem a frézkou a tam si ve volném čase kutím. Přivedl mě k tomu táta, takže je logické, že já v tom pokračuji," vysvětluje. Některé z jeho dalších výtvorů si můžete prohlédnout na jeho stránkách www.rctanks.xf.cz.
Technické trable
Model se řídí proporcionálně, to znamená, že lze nezávisle ovládat rychlost pravého i levého pásu. Pro pohon modelář používá mikromotory s obousměrnými regulátory ovládané signálem z přijímače. Tank pohání mikrobaterie Li-Pol o kapacitě 120 mAh. "Mám vyzkoušeno, že tank s ní vydrží jezdit asi padesát minut," popisuje modelář.
Hnací, napínací a pojezdová kolečka jsou uložená v mosazných kluzných ložiskách. Vyrobil jsem je z trubičky o průměru dva milimetry. To nebyl problém, daleko horší bylo vyřešit nedostatek místa pro převody hnacích kol. Nakonec řešení přineslo použití šneků," popisuje.
Další potíže se musely řešit po nástřiku tanku maskovací barvou. Zuby hnacích kol přestaly zapadat do pásů, pak začaly klouzat dolů. Bylo to to tím, že matná barva měla poměrně hrubý povrch, zuby pak špatně vklouzávaly do otvorů v pásech. "Nakonec vše vyřešil grafitový prášek. Od té doby, co jsem jím posypal pásy, všechno funguje, jak má."
Krok za krokem
Pochlubte se svými modelyTaké modelaříte a zabýváte se neobvyklými úpravami? Napište do redakce na marek.burza@idnes.cz a pochlubte se. Uveřejněné příspěvky budeme honorovat. |