Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Psi už mohou sledovat svůj televizní program i na internetu

  13:03aktualizováno  13:03
Psí program kabelové televize DOGTV, který zahájil vysílání před dvěma měsíci v americkém San Diegu, dokazuje, že jde o životaschopný nápad. Nyní už je dostupný i na internetu.

Záběry jsou natáčené tak, aby odpovídaly pohledu sledujícího psa. | foto: Dogtv.com

Program je bez reklam a je určený pro psí mazlíčky, kteří zůstávají sami doma, když jejich páníčci odejdou do práce. A má zmírnit jejich stres z dlouhé osamělosti i problémy vyplývající z toho, že jsou ponecháni celé hodiny bez dozoru.

DOGTV, propagovaný coby první televizní program svého druhu, zahájil vysílání 13. února jako součást nabídky kanálů zdarma na Cox Cable a Time Warner v San Diegu. Dostupný tak je pro zhruba 483 000 domácností v druhém největším kalifornském městě. Stal se tak populární, že dokonce míří k celonárodní distribuci, napsala agentura Reuters.

Obsah je šitý psům speciálně na míru. Dokonce i zvuky, barvy či úhel záběru jsou přizpůsobené tak, aby byly pro psy co nejpoutavější. A není žádné překvapení, že nejoblíbenějšími psími hvězdami jsou jiní psi.

"Strašně rádi se dívají, jak jsou jiní psi aktivní na obrazovce, ale také na další zvířata," řekla Beke Lubeachová, která vede marketing DOGTV. Populární jsou podle ní i ptáci, opice a zebry.

Sledovanost kanálu nikdo neměří a Lubeachová odmítla zveřejnit údaje, které získává její marketingové oddělení. Uvedla ale, že 80 procent diváků, tedy páníčků, kteří program svým mazlíčkům zapnou, ladí stanici opakovaně.

Minulý týden kanál spustil program on-line vysílání na své internetové stránce za poplatek 9,99 dolaru měsíčně (asi 180 korun). Během několika následujících měsíců by podle Lubeachové mohl program získat smlouvu na celonárodní distribuci, a pak by za jeho užívání byl poplatek asi pět dolarů měsíčně (necelých 100 korun).

Mezitím už se DOGTV stal velkým hitem v psím útulku na předměstí Escondido, kde ho minulý měsíc začali psům pouštět na několika televizích rozmístěných v prostorách útulku. A už tu prý zaznamenali pozitivní vliv na psy, kteří program mohli sledovat.

"Energičtější psi, kteří dříve jevili známky úzkosti, nyní vykazují pozitivní vývoj ke klidnějšímu chování, méně intenzivnímu štěkotu a dalším hlasovým projevům," řekla výkonná ředitelka útulku Sally Costellová. Ročně útulkem projde víc než pět tisíc psů a nyní je jich tu 115.

Vysílání, které sestavila skupina izraelských odborníků, je založeno na stovkách hodin výzkumu toho, co psy v televizi nejvíc přitahuje a zajímá. Vědci tak mimo jiné zjistili, že psům se líbí hra na foukací harmoniku a z kreslených seriálů nejlépe zabodoval Spongebob v kalhotách.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nejsložitější je údržba ploch z dýhy a masivu.
Jak správně doma udržovat dřevěný nábytek: přehledný návod

Nábytku se netýkají kampaně připomínající jarní nebo předvánoční úklid. Měl by se udržovat průběžně. Nejvíce práce budete mít s dýhou a masivem.  celý článek

Fiona si pomalu zvyká na vodu, která je pro hrochy tím nejpřirozenějším...
Zoo a lékaři z dětské nemocnice zachránili předčasně narozeného hrocha

Hroší samička se narodila šest týdnů před termínem a odmítala pít. Chovatelům v Zoo Cincinnati v americkém Ohiu v tu chvíli nezbývalo nic jiného, než ji...  celý článek

Políbit velrybu, to bude pro zúčastněné zážitek, na jaký se nezapomíná.
Velryba se nechala od turistů u mexického pobřeží několikrát políbit

Mořští savci nejsou žádní mazlíci, přesto američtí turisté míří na jih Mexického poloostrova právě s vidinou toho, že je budou mít doslova „na dotek“. Minulý...  celý článek

Možná, že časem takovýto obrázek uvidíme běžně.
Vymysleli papírovou lahev, která bude stoprocentně kompostovatelná

Kampaně na Kickstarteru bývají přímočaré. Někdo nabídne výrobek, a když je tak zajímavý, že se podaří sesbírat dost peněz na rozjezd, můžete zainvestovat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.