Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Travní osivo se vybírá jako nové auto, říká trávníkář

aktualizováno 
Nestačí v obchodě koupit první travní semeno, které vám přijde pod ruku. Podívejte se, jak to vidí specialista na údržbu anglických trávníků Tomáš Šena.

Druh travní směsi přímo ovlivňuje charakter budoucího trávníku. | foto: Profimedia.cz

Travní osivo je jako auto. Představte si, že přijdete do autosalonu a řeknete, že chcete auto. Je vám to vlastně jedno, nerozumíte tomu a ve finále to stejně bude jezdit. Takže prodavač přijde a prodá vám náklaďák. Je v akci. Sice kvalitní, ale náklaďák. Dojedete domu a řeknete si, jako dobrý, ale není to ono.

Dáte druhý pokus, řeknete, že chcete auto, ale ne náklaďák. Prodavač s úsměvem prodá dodávku. Dodávka je mnohem lepší než náklaďák, ale zrovna vybral nekvalitní značku a dodávka se za rok rozsype.

Může se hodit

Sháníte zahradní nářadí nebo techniku? Ušetřete až 30% při výběru nabídek
díky poptávce zdarma na AAAPOPTÁVKA.CZ.

Tak dáte třetí pokus, už máte dvě zkušenosti, takže šance na úspěch roste. Přijdete do krámu a chcete auto, ne náklaďák a ne nekvalitní dodávku. Už tomu trošku rozumíte tak si troufnete, svůj požadavek trošku upřesnit. Chci, aby to auto jezdilo 220 km/hod. 

Prodavač se zamyslí a řekne, no jo, ale to žádná dodávka neumí. To neumí ani většina osobních aut, pokračuje. A vy na to, co je osobní auto? Ono je ještě nějaké jiné auto než náklaďák a dodávka? Prodavač na to, no jistě, ale vy spíš potřebujete sportovní auto. Pokrčíte rameny, no asi jo, když mi náklaďák ani dodávka, ani obyčejné osobní auto nevyhovují. Sportovní auta se ještě nějak člení?

Ano, máte tady desítky výrobců a každý dělá trošku jiné sportovní auto. Aha. Tak mi dejte to, které bude nejdéle fungovat na českých silnicích. A nákup je u konce.

Teď si bystrý čtenář dosadí za slovo „auto“ slova „travní osivo“ nebo „travní směs“ a máte typický proces, kdy laik nakupuje osivo v hobbymarketu a ještě v akci. Pravděpodobně to můžeme napasovat na každou oblast, které moc nerozumíme.

Travní osiva jsou tak široká oblast, že sám o nich vím jen pár procent. Problém je, že auto můžete vzít a prodat, vyměnit, vyhodit. Trávu z trávníku nevyhodíte, ani snadno nenahradíte. Proto si dobře rozmyslete, než začnete na jaře dosívat, jakou směs a od jakého výrobce používáte. I dobrý výrobce dělá náklaďáky a i sportovní auta mohou být nekvalitní.

Autor se specializuje na údržbu travních porostů a své postřehy publikuje na svém blogu Milujusvujtravnik.cz.

Autoři:




Nejčtenější

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...
Předvánoční úklid podle našich babiček. Osm tipů na čistou domácnost

Předvánoční úklid začíná strašit. Ne každý je však ochoten používat současné chemické „dryjáky“, radši by postupoval podle tradic našich prababiček. Jde to...  celý článek

Fenka mopse Peppa se zhruba před měsícem ujala tří opuštěných koťat nalezených...
VIDEO: Fenka mopse se dojemně stará o tři opuštěná koťata z ulice

Když tři opuštěná slepá koťata nalezená na ulici v Londýně přivezli na začátku listopadu do útulku Battersea Dogs and Cats, byla to pro fenku mopse jménem...  celý článek

Kachní prsa marinovaná v cukru a soli se šalotkovou marmeládou a arašídovou...
Marmeláda ze šalotky je bomba. Nejen ke kachním prsíčkům

Šéfkuchař Petr Vlásek z restaurace AvantGarde vždycky nabídne překvapivá řešení, jak zdánlivě obyčejné jídlo obléci do nového hávu. V nejnovějším dílu sezonní...  celý článek

Baví vás vaření?
Baví vás vaření?

Inspirujte se recepty na eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.