Pětadvacetiletý Marco Bruns a jeho obchodní partner, osmadvacetiletý Felix Rennies, na nápad přišli při jedné ze svých návštěv Anglie, kde se jim do rukou dostala značně nepovedená klobása. "Šli jsme na trh, kde měli německé klobásy, ale zjistili jsme, že Angličané vůbec netuší, jak je připravit - na jedné straně byly úplně hnědé a na druhé zase zcela bílé," tvrdil agentuře Reuters Bruns.
Oba si prý následně uvědomili, že není úplně jednoduché připravit perfektní klobásu. Vystudovaný technik Rennies proto přišel s nápadem na automat, který má umožnit jednoduchou přípravu "dokonalé klobásy". Na první pohled sice Wursttoaster vypadá jako obyčejný toustovač, jen s kulatými otvory, ale podle Brunse je použitá technologie zcela nová.
Podnikavá dvojice již také vyvíjí vlastní značku klobás. Jde o takzvaný Smartwurst, neboli chytrou klobásu, navrženou speciálně pro Wursttoaster. "Chutná úplně stejně jako normální klobása, ale její příprava je rychlejší - jen dvě a půl až tři minuty namísto čtyř. To bude zajímavé například pro benzínové stanice, kde musí být obsluha rychlá," je přesvědčen Bruns.
Wursttoaster, který již ocenilo i německé ministerstvo hospodářství a technologií, by se měl začít prodával v létě 2011 za cenu 499 eur (asi 12 300 korun).