Právě pro automobil dřevo není zrovna nejideálnější materiál, takže už je jedno, jestli z něj chcete postavit 1:1 model škodovky nebo právě legendárního sporťáku Bugatti Veyron Super Sport. Proč ne.
Možná bylo pro indonéské tvůrce z Boyolali v provincii Střední Jáva inspirací, že originálu vydrží pneumatiky při rychlostech nad 300 kilometrů za hodinu zhruba jen 15 minut (podrobnosti, které o tom prozradil australský inženýr, čtěte zde). Tak proč jej nevytvořit z krásného teakového dřeva.
Unikátní teakový model ovšem není o moc levnější než originál; jeho cenu tvůrci stanovili na 2 miliony liber (tedy cca 70,5 milionu korun). A to originál pořídíte zhruba za 1,5 až 1,7 milionu eur (více o prodeji zde). Odkud se ozve kupec, těžko spekulovat, proto je model postavený tak, aby splňoval požadavky potenciálního kupce z USA, Velké Británie i řady evropských zemí.
Nejúžasnější je na teakovém modelu samozřejmě na dotyk příjemný přírodní materiál, poctivé řemeslo a krásně propracované detaily, ať se to týká exteriéru, či interiéru. Také na něm v indonéské dílně dřela řada šikovných lidí přes měsíc.
Zajímá vás, jaké je svezení v originálu? Ochutnejte Bugatti Veyron na videu:
18. července 2007 |