Plakát, který pobouřil ochránce koček.

Plakát, který pobouřil ochránce koček. | foto: Česká pošta

Spolky se naštvaly na Českou poštu, prý propaguje množení koček

  • 122
Zástupci skupiny Můj život s kočkou, spolku Fineliner a několika dalších se obrátili v otevřeném dopise na Českou poštu. Požadují, aby stáhla jeden ze svých letáků na online zasílání pohlednic. Tvrdí, že propaguje nekontrolované množení koček.

Skupiny se pokoušejí zlepšit život převážně koček opuštěných, trpících na ulici či čekajících v útulcích. „V případě Česka, kde lidé chovají asi 1,9 milionu koček, na ulici živoří více než 28,5 tisíce zubožených zvířat,“ říká mluvčí spolku Adéla Kroupová.

Spolku jde o to, že na reklamním plakátu, kde pošta propaguje svoji vlastní telefonní aplikaci pro posílání pohlednic, je text „Jupí, Micka už má koťátka“ jako zpráva, kterou dětem můžete poslat třeba na tábor. Z toho vyvodili, že pošta propaguje nekontrolovanou reprodukci koček. 

„Pokud nejsou domácí kočky vykastrované, množí se doslova geometrickou řadou. Nehledě na to, že si mezi sebou předávají nejrůznější nemoci. V současné době jsou kočky domácí v České republice přemnožené. Jakákoli forma propagace dalšího množení koček domácích je proto nežádoucí – jde o přímou podporu jejich strádání,“ tvrdí Kroupová.

Jak vnímáte tento plakát vy?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 čtvrtek 9. srpna 2018. Anketa je uzavřena.

Jde o nafouknutou bublinu
Jde o nafouknutou bublinu 2466
Ochránci koček mají pravdu
Ochránci koček mají pravdu 510

Zástupci České pošty odpověděli otevřeným dopisem. „Chápeme, že se spolek snaží upozornit na problém, o kterém se v České republice v mainstreamové debatě příliš nemluví. Za Českou poštu jsme rádi, že jsme již v minulosti mohli přispět ke zviditelnění aktivit spolku, například distribucí kalendáře spolku,“ píše tiskový mluvčí Matyáš Vitík.

„Tato služba České pošty je určena pro zasílání pohledů s vlastní fotografií, naši zákazníci ji tedy nejčastěji využívají při důležitých životních událostech, jako jsou svatby, zásnubní cesty, narozeniny či oznámení narození dětí. Komerční komunikace pracuje se symboly. Se symboly událostí, emocí, činností a podobně. Také my v této kampani pracujeme se symbolem. A zde je symbolem šťastné události v rodině narození koťátek,“ vysvětluje vedoucí marketingu ČP Aleš Eder. 

„Tento symbol je zkratkou, která má navodit pozitivní emoce, o které se chtějí podělit rodiče se svými ratolestmi, které jsou na prázdninách mimo domov. A koťátka tím symbolem jsou. Česká pošta tedy nekomunikuje akt množení koček, ale radostnou událost v rodině,“ dodává.