Každoročně se na podzim sejdou agronomové a řeší plán pěstování na příští sezonu. Co, kolik a na jaké pole se bude vysévat. Sortiment se mění na základě poptávky, například letos se do sortimentu přidaly dýně a cukety. Dodávají se jen do supermarketů, které v ČR pokrývají asi 90 % trhu s potravinami. Tam tuto zeleninu pravděpodobně i vy berete do ruky.
Největší tlak je přitom na české pěstitele zeleniny ze zahraničí. Lokální produkce u nás není dostatečně podpořená a chráněná ze strany státu a supermarkety to neřeší. Manažeři řetězců, které se lokálností navenek chlubí, jsou schopni v soukromí otevřeně říct, že českému zákazníkovi je jedno, zda zboží pochází z Polska či nikoliv. Hlavně prý řeší cenu, a zda je zboží v akci.
V Rakousku a Německu je podle agronoma Petra Štefka z ODP mnohem chráněnější trh: „Hraje roli určitý patriotismus, který u nás chybí.“ Tamní supermarkety z pohledu našich zemědělců lokálnost lépe propagují.