Monstrózní úlovek z řeky Pád

Monstrózní úlovek z řeky Pád | foto: Libor Hrdý

Chytil jsem italské monstrum, raduje se rybář z 2,5 metru dlouhého sumce

Rybář Libor Hrdý se z Itálie vrátil s ohromujícím 2,5 metru dlouhým úlovkem. Na řece Pád se mu podařilo ulovit monstrózního sumce, kterého po změření a vyfotografování pustil zpět do vody.

Libor Hrdý se s kamarády vypravil rybařit do Itálie k řece Pád. Rozhodně nečekal, že se vrátí se životní trofejí. Chytil totiž sumce dlouhého 244 centimetrů.

"Po ujištění, že bdím, beru metr a přikládám ho ke konci sumčího ocasu širokému okolo třiceti centimetrů. Druhý konec si bere na starost jeden ze známých a hlásí neuvěřitelných 249 cm. Všímám si však, že na můj vkus až moc ohýbá metr okolo spodní čelisti. Proto raději měříme znovu a i bez tohoto vylepšení se shodujeme na úžasných 244 centimetrech," popisuje chvíli, kdy dostal na břeh svůj životní úlovek.

Monstrózní úlovek z řeky PádNa cesty vyrazil s parťákem Jardou. "Bez problémů míjíme Alpy a zbytek cesty nám uteče jako voda. Po nezbytném obstarání povolenek v Arianu nabíráme směr na jedno z mnoha ramen řeky Pád. Na tomto rameni již osm dní loví naši přátelé Radek, Milan a Václav, a tak víme, že sumci jsou celkem při chuti," popisuje svůj zážitek na rybářském serveru Chytej.cz, kde najdete nejen články se zážitky rybářů, ale i diskuze, fotogalerie úlovků, články o vybavení či rybářská videa.

Úlovek se ale nepovedl hned, rybář s kamarádem nejdříve první den obhlíželi terén, druhý den se jim večer podařilo ulovit "chlapíka" asi 160 centimetrů dlouhého. "Takováto ryba už stojí za pěkný snímek. A říkám si, že kdybych už nic nechytl, tak stejně budu mít krásnou zahájenou."

Překvapení přichází až v podvečer třetího dne. "Vidím záběr na místě, kterému tajně věřím, a proto je zde nastražen opravdu velký cejn a trhačka je zhotovena z dvojité pětačtyřicítky o nosnosti 27 kg. Tak to bude strom jak prase, napadá mě v první chvíli vzhledem k proplouvajícím stromům, které čas od času proplouvají kolem nás. Domotávám a pro jistotu stejně sekám. Cítím mrtvou váhu a už se vidím jako čerstvý majitel přímořské zpracovny dřeva," popisuje první okamžiky.

V té chvíli ale ještě nevěděl, jak moc se plete. Na prutu bylo totiž něco, co zatím ani nemá tušení, že začalo zdolávání. "A pak už cítím pomalý, důrazný pohyb v prutu, už ale tuším, že na druhém konci nebude žádný prcek."

Sumec se nechává bez problémů přivést až ke břehu, kde je vracák se sedmimetrovou hloubkou, a teprve teď demonstruje svoji sílu. I když zůstává v klidu, nedá se odlepit ode dna a vypadá to, jako by byl ve vázce. V té však není, protože znenadání vyráží dopředu a bere si asi deset metrů šňůry. "Nesmím ho pustit do hlavního proudu," měl rybář obavy ze ztráty tak těžké ryby, o které věděl, že podobnou na udici ještě neměl.

Monstrózní úlovek z řeky Pád

"Štěstí mi ale přálo, a tak asi po dalších patnácti minutách neskutečné přetahované kamarád Jarda plácal unaveného sumce po monstrózní hlavě. Sumec se ani nedal lehce chytit za čelist, jak je ohromná," vzpomíná.

Aby sumce vytáhli na břeh, museli jim pomoci rybáři z Kolína, kteří rybařili několik kilometrů odtud a přišli na kus řeči. "Ve čtyřech jsme to zvládli i díky tomu, že byl zrovna příliv a břeh nebyl vysoký. Vyndal jsem sumci trojhák a byl čas vzít míru. 244 centimetrů!"