Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vrchní vrstvu natírejte raději syntetikou, tvrdí profesionální lakýrníci

Přestože reklama tlačí na používání ekologických, vodou ředitelných barev, profesionálové je na vrchní nátěr neradi používají. Téměř nikdy se neslijí do dokonale hladké vrstvy. Zůstávají proto u klasické syntetiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

oldgrower

28. 8. 2009 16:36
VENEK - DŘEVO

Na dřevo pro vněší použití doporučuji jedine OSMOCOLOR - vosková barva R^R^R^.

Viz. http://www.osmocolor.eu/osmocolor/na-drevo-pro-vnejsi-pouziti.html

0 0
možnosti

Spielmacher

6. 8. 2009 22:16
VŘ vs S

Syntetika venku do dvou let křídovatí, křehne. To není o typu či výrobci, ale obecný fakt. Tím rapidně klesá její trvanlivost na povětrnosti. Vodouředitelný barvy nemají tak báječný rozliv (ale třeba Balakryl Profi vynikající) a na počátku mohou vypadat hůř, ale z dlouhodobého hlediska vydrží déle. Nekřídovatí, jsou pružnější. A na auta jdou dneska taky jen voďáky. Se syntetikou ( a levným voďákem) dnes dělaj jen nepoučené staré struktury, kterým profesně ujel o deset let vlak...

0 0
možnosti

chorchloj

7. 8. 2009 9:36
Re: VŘ vs S

Na venkovni pouziti jen 2 slozkovy polyuretan !

0 0
možnosti

Rosomak

6. 8. 2009 21:31
Silnovrstva nebo tenktovrstvá lazura?

Obešel jsem dost "odborníků" a odborníků, pročetl spousty prospektů od různých výrobců, vyposlechl sousedy a pořád nemám jasno.

Některé firmy/prodejci doporučují i na venek tenkovrstvé lazury, někteří pouze silnovrstvé. Já mám rád spíše přirozený povrch, neslitý do jedné vrstvy, proto bych se klonil k tenkovrstvé, ale zase někdo tvrdí, že vydrží jen tak rok, dva, silnovrstvá tak pět, sedm...

Zayse tenkovrstvá se jednoduše odstraní (jen se přebrousí kostkou) a přetře, silnovrstvá se musí pořádně přebrousit...

REDAKCE, dejte sem video, jak štětkou natírají prkno (viz obr.) a jeho hrany tak, aby jim nestékaly na spodní stranu, na které prkno leží. Já jsem na žádný fígl nepřišel, jen málo máčet štětku, pak hranu/stranu otřít houbičkou a hadrem.

0 0
možnosti

heythere

6. 8. 2009 16:29
Tohle se mi jeste nestalo.

Zeptat se 4 profesionalu a vsichni maji stejny nazor. .... Ono totiz nejde pouze o vodovou (latex) barvu vs. syntetika. Ono jde o kvalitu barvy. Jestlize koupite dobrou "vodovou"/latex barvu tak se vsemi prisadami smrdi jako cert a funguje perfektne. Plus se s ni pracuje, tisickrat lepe nez nejaka lacina vodova "be zapachu" sra*ka. Je rozdil mezi latex za 200 korun a za 800 korun piksla. Ale tim ze ma tenhle kvalitni latex v sobe tolik chemickych prisad mi neni uplne jasne jestli je opravdu "ekologictejsi". Kdo vi, ze.:-) 

0 0
možnosti

joensfredriksson

6. 8. 2009 9:46
painting senior consultant

nevim, ale na natírání neni potřeba být expert, a kdo tvrdí, že ano(natěrači), tak se akorát dělá důležitej - stejně jeden natírací expert něco řekne, a jinej razí úplně opačnou teorii - vodou ředitelnou barvu používám i na ven a vydrží dýl, a navíc narozdíl od syntetiky nebledne...

0 0
možnosti

Náhodně procházející

6. 8. 2009 9:54
Re: painting senior consultant

Nejlepší jsou vlastní zkušenosti, léty získané. I když při vzniku nových barev můžou být věci jinak. Ale kupodivu ty klasické barvy nejsou vůbec špatné. Ty vodou ředitelné ovšem tak nepáchnou, hezky se s nima dělá. Ale tu trvanlivost nemají.

Názory profesionálů je dobré si vyslechnout, ale přebrat si to. Pokud vyjadřují jejich zkušenost, je to dobré. Natírají hodně. Ovšem mají zkušenost, jak dlouho to vydrží? Obchází klienty pro 2, 5 a 10 letech po natření? Moc asi ne, takže tyhle zkušenosti nasbírá člověk víc doma. Něbo někdo, kdo funguje jak podnikový natěrač a ve firmě dlouhodobě pracuje.

0 0
možnosti

vymrzovac

6. 8. 2009 8:47
to jsou zase rady......

syntetiku dávat na "vodu" ?   to může doporučovat jenom blázen.  Většina prodejců vám nedoporučí ani starý akrylátový nátěr přetírat syntetikou!  Jinak akrylátové barvy běžně používám v interiéru, např. na futra dveří. Ven, zejména na dřevo/slunce, je lepší syntetika. Je to ovšem i o aplikaci. Mám natřenou ocelovou bránu + sloupky akrylátem už 9 let, a teprve letos to budu přetírat(přitom se mluví o životnosti cca 6let). Problém v "nekvalitě" nátěrů barvami na bázi akrylátové disperze vidím hlavně v tom, že to lidi při aplikaci příliš nařeďují vodou;-)....mnohdy je lepší neředit to vůbec.  Kdysi jsme dělali zátěžové zkoušky natřeného eternitu, akryláty vyšly nastejno se syntetikou, možná o něco líp

0 0
možnosti

hovori.cml.hovori.cml

6. 8. 2009 8:51
Re: to jsou zase rady......

no vubec nejlepsi byli stary socialisticky barvy redilo se to myslim fermezi a vydrzelo to leta

0 0
možnosti

kapa2

6. 8. 2009 7:45
voda ne

Ja jsem si barak natrel napousteci fermezi a kdyz jsem zavolal do nejake profi prodejny nejakemu znalci na barvy a zeptal se ho, co na to, tak mi rekl ze coze, fermez? No tak to vubec, to to nejak obruste a zacnete znovu...rikam jak znovu? Dnes pry jedine vodou reditelne. Dnes jsem rad, ze na to prisel synteticky lak s UV, po 7mi letech pohoda, zato pergola natrena Impranalem katastrofa, je to zrale kazdy 1-2 roky pretrit, akorat tim jak to moc nechrani to bude za chvili na vyhozeni. Proste barva musi smrdet a cim driv uschne, tim driv to budete muset opravovat, jednoduche pravidlo.

0 0
možnosti

hovori.cml.hovori.cml

6. 8. 2009 7:35
na fsecko nan treba votborniku

cituji " je podle mě lepší obětovat pár korun než se trápit s něčím, co neumíte, a dívat se na pokaženou práci" no pokud chci mit neco kvalitne, rychle a dobre udelane tak si to nezbyva nez udelat sam ..... prace votbornika spociva v tom, ze prijde obhlidne a konstatuje ze nic neni problem ( na cenu je zbytecne se ptat pac ji ve finale stejne o polovinu zvedne), ale ze ma ted toho moc tak nejdriv za 14 dni .... druhy den zatelefonuje, ze najednou uz ma cas a chce prachy na material + malou zalohu, pak zacne delat , kdo ho necha svemu osudu a nekontreoluje ho je blazen, pak prijde s tim, ze neco nejde udelat protoze je tam to na co ste ho vyslovne upozornovali a on s tim nemel problem ......... a tak porad dokola .....

0 0
možnosti

WIFI

6. 8. 2009 6:59
Hm

Osobně vodou ředitelným barvám nevěřím a to z toho důvodu, že pokud má něco odolávat vodě a dalším vlivům, tak se to přece nemůže rozmíchávat ve vodě před nanášením.

No a k tomu schnutí - syntetická základovka schne rovnou za štětcem

0 0
možnosti

4848

6. 8. 2009 6:53
souhlasím i nesouhlasím

1) ten kdo si doma luxolem natřel plůtek u zahrádky není lakýrník

2) vodovky mají své místo v nátěrech a tam jsou dobré

3) v žádné profesi neexistuje bezchybné universální řešení, vyjimka je pouze Paroubek, Rath a Ferari

4) nevěřte všechno lakýrům

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Chystáte se sázet brambory? Zkuste to letos nastojato

19. dubna 2024

Brambory se obvykle sázejí podle nadmořské výšky a odrůdy od dubna do května. V novém pořadu...

Gorilák Kisumu se v pražské zoo činí. Narodil se mu letos už druhý potomek

12. dubna 2024  6:45,  aktualizováno  15:13

V pražské zoologické zahradě se v noci na pátek narodilo mládě gorily nížinné. Jeho matkou je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Podkroví se v létě může proměnit v peklo. Jak udržet snesitelnou teplotu

15. dubna 2024

Podkroví nabízí nevšední prostor, kde může být velmi příjemné trávit čas. Někteří mají pod střechou...

Vybírejte nejroztomilejší dubnové kočky a psy. Rozdělí si krmivo za 10 tisíc

2. dubna 2024  7:02,  aktualizováno  15.4 9:14

Hlasování v dubnovém kole čtenářské fotografické soutěže o nejroztomilejší psy a kočky je tu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Venkovská zahrada, kde se moderní s respektem snoubí s kouzlem starých časů

16. dubna 2024

Zrekonstruujte starý dům na venkově ruku v ruce se starou zahradou tak, abyste zachovali jejich...

Chystáte se sázet brambory? Zkuste to letos nastojato

19. dubna 2024

Brambory se obvykle sázejí podle nadmořské výšky a odrůdy od dubna do května. V novém pořadu...

Jako dítě miloval Bajaju. Dnes vyrábí zbraně a díky šermu žije v minulosti

19. dubna 2024

Na hradech a zámcích či ve filmech, jako je třeba pohádkový Bajaja, ho fascinovali šermíři, a tak...

Senoseče letos budou zřejmě dřív. Ochránci srnčat se bojí zmařených životů

18. dubna 2024

Vzhledem k tomu, že letošní zemědělský rok začal dříve, předpokládá se, že i senoseč přijde v...

Potěšte se kvetoucími keři. Vybírejte, který by se hodil na vaši zahradu

18. dubna 2024

Není nic krásnějšího, než se projít zahradou nebo parkem, ve kterých na jaře kvetou květiny a keře....

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...