- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že by tyto medaile, jejichž autory jsou významní umělci (Oppl, Harcuba, atd.) neměly v budoucnu cenu, je při tak nízké emisi málo pravděpodobné. Možná to potrvá, ale zájem o ně postupně poroste. Viz, třeba takový Šejnost, jehož práce (i medaile) jsou dnes mimořádně v kurzu. Všechno je otázka času a poptávky. Teoreticky medaile může razit každý, to je pravda, prakticky ale jen několik málo firem. Zaplatit špičkové umělce, mincovnu, nechat vyrobit raznici..., to asi nebude levná záležitost. Samozřejmě pokud se bavíme o seriozních firmách a ne o někom bezejmenném, kdo to vyrábí na koleně v dílně.
jelikož je článek v sekci reklama, zajímalo by mně, kolik z vás podobně probírá např.
reklamu na čokoládu Nestle a jestli je opravdu nejlepší ?
Já jsem článek našel v sekci Finance a Hobby, bez zmínky o tom, že by se jednalo o reklamu.
Nesouhlasím, že je toto zboží sběratelsky bezcenné. Zvláště, když jich česká mincovna vyrazila jen pět set kusů. Nevím, proč si myslíte, že medaile jsou nezajímavé. Třeba takový číslovaný Hollar v proofu, kterého vyrazili jen 250 kusů může být za pár let trhákem, který podstatně přesáhne pořizovací cenu. I když dnes připlatíte dph.
Medaile jsou podle mě nezajímavé proto, že si je může nechat vyrazit každý. I Vy si můžete udělat ( anebo necat udělat ) návrh medaile splňující technické parametry a pak si nechat vyrazit třeba 10 kusů. Teoreticky by tyto medaile měly být extrémně vzácné, bylo jich raženo jen 10 kusů, ale nebudou, protože o ně nikdo nebude mít zájem.
Bylo by dobré zdůraznit, že se na rozdíl od prvorepublikových dukátů nejedná o oficiální ražbu. Je to medaile vydaná soukromou firmou ( která si patrně tuto reklamu zaplatila ). Medaili si může nechat vyrazit kdokoli a v jakémkoli nákladu, pak je už jen na něm aby nalákal kupce. Pro sběratele je takové zboží bezcenné. Osobně tipuji, že tato medaile nebude mít v budoucnu výrazně vyšší hodnotu než cenu kovu.