- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja tomu nerozumim. Rikaji, ze na hodinu provozu stravi sto hodin udrzbou. A i kdyz byla ta lokomotiva nova, tak taky mela tuhle nemilou vlastnost? Nebo je to jejim starim? Ale co na ni mohlo tak zestarnout? Anebo je to tim, ze jezdi jen vyjimecne, zatimco nova jezdila neustale?
V normálním provozu byla lokomotva permanentně zatopená, takže určitě odpadlo to několikahodinové zatápění. Jinak bych si tipl, že té práce na údržbě bylo asi tak stejně, ale probíhala víc "továrním způsobem" - což se vyplatilo, když mělo depo desítky lokomotiv, ale když se nějaký spolek stará o jednu, tak to vypadá jinak. Ta náročná obsluha a údržba byla asi hlavním důvodem, proč ČSD přestaly v roce 1980 parní lokomotivy provozovat, i když mnohé byly skoro jako nové (pro takový stroj není 25 let žádný věk, některé parní lokomotivy jezdily i 70 let).
Na parních lokomotivách se mi líbí, jak je to všechno vidět. Všechno je venku, otevřené, dostupné. Je vidět jak fungují rozvody, písty, šoupátka, táhla, všechno... Moderní stroje jsou zakapotované a všechno je schované, jako by to bylo tajné. Parní lokomotiva je otevřená, je vidět, jak je silná, je vidět každý detail... Navíc je propracovaná, každý detail je začištěný, promyšleny, často i zdobený...
No nevim, teprve kdyz jsem videl rozbranej kotel parmi masiny tak jsem pochopil jak to vlastne funguje. Jako deti jsme si mysleli ze ten velkej valec je plnej vody a ze se pod nim topi jak pod konvickou na sporaku. A tipl bych ze si to mysli i mnozi dospeli :)
prosím opravte si chybu v textu, jedná se o lokomotivu řady 475.1 ne 457