Diskuze

Když postavíte dům, nešetřete na zahradním architektovi. Vyplatí se

Když manželé Plhalovi před 25 lety dostavěli dům, netroškařili a oslovili rovnou Vlastimila Vaňka. Zahradního architekta, autora řady odborných publikací. Nelitovali tehdy ani po čtvrtstoletí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Alijenka78

29. 4. 2011 17:09
Naprostá nádhera ..

.. opravdu klobouk dolů :) Doufám, že se jednou takového domova také dočkám :)

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

29. 4. 2011 19:03
Re: Naprostá nádhera ..

Pokud chceš, dočkáš. Je to jen ve tvých rukou ;-).

0 0
možnosti
MG

Rubik1

18. 4. 2011 23:16
Je to hezké, ale náročné.

Takováto zahrada vyžaduje i zahradníka na poloviční úvazek. Jak jsme se dočetli, zde jeho funkci plní syn.

0 0
možnosti
F

f.b.

18. 4. 2011 18:16
Architekti i designéři jsou potřební a vážím si jich..

Je sice pravda, že existuje hodně pseudochytráků, ale mít dobrého architekta je opravdu důležité, zvláště jedná-li se o vetší prostory, se kterýma máme dlouhodobější plány.. :-) Je dobré se minimálně poradit, ne každý má čas vše prostudovat, chce to nějakou koncepci, kdy co kvete, jaké stromy jsou vhodné pro druh půdy, jak rychle co poroste, jaký tvar koruny stromy budou mít..dále plánuje-li člověk bazén, nebo nějaký přístřešek.. chce to prostě vymyslet a odborník je většinu ku pomoci.. Jasný, že si každej zvládne zahradu vymyslet sám, většinou ale ne koncepčně, a pak se za pár let nestačí divit nebo lituje, že něco neudělal jinak.. Taky nemám rád pseudodesignéry, co vám přecpou byt krámama, ale s domem mi pomáhal architekt a nedám na jeho rady dopustit, teprve zpětně vnímám výhody a rady, vidím výhody v rozčlenění prostoru, který bych sám nevymyslel.. takže jako všude platí JE TO O LIDECH

0 0
možnosti
OF

Andee

18. 4. 2011 23:06
Re: Architekti i designéři jsou potřební a vážím si jich..

na baráku jsem taky nešetřil, ale zahradu si klidně lajznu sám, bbaví mě to a když něco netrefím, není problém to změnit R^

0 0
možnosti
IP

jajapaja

18. 4. 2011 15:26
Odborníka za každou cenu?

Svoji první zahradu jsem si navrhl i osázel sám. Keře i stromy prosperují, zahrada je celý rok barevná, má myšlenku a krom celé naší rodiny ji obdivují ji všichni kolemjdoucí. Na druhou zahradu jsem si dost nevěřil a tak jsem ji svěřil "odborníkům". Firma, která u nás mimo zahradní práce provozuje i velký internetový obchod s rostlinami, zahradu osázela tak, že dva roky po založení zahrady jsme museli nahradit asi 50% výsadby, zahrada vypadá jako okolí supermarketu - neosobní, bez nápadu. A tak se nám odborníci pěkně prodražili.

0 0
možnosti
MG

bledos

18. 4. 2011 14:50
Gyc

Zahradny architekt = ten najvacsi gyc ;-D

0 0
možnosti
PR

Patrik33

18. 4. 2011 16:40
Re: Gyc

Co je to gyc?

0 0
možnosti
SFS

Scarlett from Scottland

18. 4. 2011 11:47
ježiši na co je dobrý zahradní architekt?

přece si lidé udělají zahradu takovou, jakou si přejí. Inspirací je taky mraky.... ach jo.... to stejné je se zařizováním bytu. To by mě ani nebavilo, kdyby mi to někdo nalajnoval....

0 0
možnosti
H

habr

18. 4. 2011 13:02
Re: ježiši na co je dobrý zahradní architekt?

To co jste tu napsal - zahrada podle toho jak si jí majitel přeje a udělá sám - je vidět na každém kroku. Bez myšlenky, bez nápadu, zpravidla do zahrady nastrkané rostliny které autor výsadeb viděl v katalozích, v supermarketech, bez znaůosti velikosti dřevin za dvacet či 40 let. Bez znalosti tvaru koruny toho či jiného kultivaru, náročnosti na místo výsadby, nákladnosti na údržbu atd.

Fakt ale je, že dobrý zahradní architekt se špatně shání, velká část to mastí od kusu, protože lidi nechtějí investovat do dobrého projektu který stojí nějakou tu tisícovku. A když už projekt mají, dojedou do nejbližšího marketu a nakoupí to co tam nabízí a ne kultivary které architekt napsal. Potom taková zahrada vypadá jako kdyby na Škodovku někdo dal světla z BMW, kola z traktoru, narazníky z bagru a  koncová světla z mopedu.

0 0
možnosti
KM

yrral

18. 4. 2011 10:56
finance

Většina lidí je po dostavbě domu tak finančně vyčerpaná, že na realizaci zahrady, natož za pomocí architekta, nezbývají peníze. Takže se to zařizuje až jak to jde a pokud to člověk dělá s rozmyslem, něco si o tom přečte, tak je to krásná tvůrčí práce na dlouhá léta a ve výsledku má z té zahrady větší radost, než když mu jí vytvoří architekt.

0 0
možnosti
H

habr

18. 4. 2011 13:07
Re: finance

To je sice pravda, ale zahrada by se měla dělat podle nějakého plánu a ize jakým směrem se bude vyvíjet. A potom vše dělat podle práce a peněz.  někdy je lepší sikoupit menší sazenice a počkat pár let než povyrostou, než sázet drahé a velké. někdy zas jedna dražší kosterní dřevina i trvalka se vyplatí koupit, protože bude dělat trochu radosti než se zahrada "postaví". A to šikovný architekt dokáže lidem rozplánovat (po diskusi s majiteli pozemku).

0 0
možnosti
SB0

stará Blažková 04

18. 4. 2011 9:57
Nepotřebuju aby mi kdokoliv

kecal do vzhledu mé zahrady nebo zařízení bytu. Všichni tihle dizajnéři jsou absolutně nepotřbní příživníci, co tahaj lidem z kapes peníze.

0 0
možnosti
PR

Patrik33

18. 4. 2011 16:42
Re: Nepotřebuju aby mi kdokoliv

R^R^R^

0 0
možnosti
I

ivoš

18. 4. 2011 9:45
Sice nemám zkušenosti

se zahradními architekty, ale vadí mi, že se lidé vzdávají tvůrčí činnosti. Klidně ať mi někdo říká, že moje zahrada není "in", ale mě prostě baví tvořit si ji sám. Aby za mě všechno dělali jiní, a já pak chodil od ničeho k ničemu, abych náhodou nepokazil architektonický záměr...Brr.

0 0
možnosti
PR

Patrik33

18. 4. 2011 16:38
Re: Sice nemám zkušenosti

Souhlasím s Vámi. Zahrada je jako byt, žádný dizajnér jej nenavrhne tak, aby se v bytě človek cítil dobře a útulně.

0 0
možnosti
LV

rafton

18. 4. 2011 8:52
Nesouhlasím,

zahradní architekt je neštěstí. Jelikož moje žena má zahradu jako koníček a zná několik zahradních architektů, tak se občas jezdíme dívat na jejich dílka. Každý si jede svůj styl a je schopen jen málo uhnout ze zavedeného.

Takže jeden to je kámen - kámen - borovice a druhý kámen - borovoce - kámen.

Navíc zahrada je živý organismus a buď si necháte udělat "hřbitov" nebo se o to stejně musíte starat sami. Těch několik zákonistostí co se musí dodržet by zvládl i žák z pomocné školy.

0 0
možnosti
NSTS2

Nahlas se ti směju 2

18. 4. 2011 8:59
Re: Nesouhlasím,

Jenže co když člověk sice není žákem ani absolventem pomocné školy, jen se mu nechce na dlouhou dobu ponořit do botanických knih, aby zjistil jaké všechny rstliny vlastně existují a byly by vhodné na jeho zahradu, do jaké půdy je vhodná jaká rostlina, jak která rostlina snáší sucho/vlhko, slunce/stín, jak a kdy která rostlina kvete, jak přesně se o kterou rostlinu starat, aby vedle sebe nebyly rostliny vyžadující např jiné hnojení atd. atd.?

.

Je to prostě služba jako každá jiná. Někdo se stříhá sám, jiný chodí ke kadeřníkovi...

.

Ale souhlas s tím, že dobrý zahradní architekt je snad ještě vzácnější jedinec než dobrý bytový architekt.

0 0
možnosti