- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aspoň víme, že CASA umí přistávat na nezpevněných polních letištích..........:)
A,že nemají využití.Vozí aspoň koně po světě.Trochu drahý špás pro daňové poplatníky,kteří to podporuji svými daněmi,které naši politici neumí líp udat ve prospěch LIDI tedy občanů této země..
Vlakom sem mali prísť mongolskí pastieri, a dopraviť si ich do Mongolska po vlastných. A ak by niektorí cestu neprežil, bol by to akýsi prirodzený výber.
Džingischán sa musí v hrobe obracať.
A ty jsi z kotárů přišel taky po svých?
a pak že jsme ty Casy nepotřebovali, čím by se teď vozili koně po světě, díky Vlastičko, fandím Ti ..
No prostě jiným a nepochybně pro armádu vhodnějším strojem. Samozřejmě pokud armádu deklasujeme na státní nákladní aerolinky tak je to asi jedno...
...a stejně do toho pořád nějací kverulanti rejou...
Jo, jenže přistát na nezpevněné dráze umí celá řada letadel, včetně těch, která nám byla nabízena a která by narozdíl od víceméně civilních CAS se zelenou kamufláží a trochou vojenské techniky byla pro armádu mnohem vhodnější. CASY armáda od začátků z jasných důvodů nechtěla, koupit je bylo čistě politické a snad se i vyšetří jak moc zkorumpované rozhodnutí. Mimochodem přistát na nezpevněné dráze není až takový zázrak jak by se mohlo na první pohled zdát. Není dráha jako dráha a slovo nezpevněná pouze znamená, že to není asfalt nebo beton a pokud je dostatečně únosná a rovná jedinným dalším rizikovým faktorem jsou pak již jen volné částice, které mohou poškodit stroj nebo motory a trochu jiné brzdné a odporové faktory. Víte že z nezpevněných ploch je schopen operovat například i Boeing 737 první generace? Letadlo se kterým mnoho z nás letělo na dovolenou...
to asi ztuhla vojenským stratégům mysl někde v období první světové ... ve skutečnosti nejspíš zase jen někdo bezpracně zbohatnul na úkor ostatních ...