Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u46d17v68í42k 21G82a14j38d70o89š14í56k 2925873904552

Pokud se baterie nedobíjí za chodu motoru, pak se nabízí otázka, proč vůbec sečení řešit benzínovým motorem a místo toho nedobíjet baterie, které točí elektromotorem.

0/0
9.1.2015 11:28

M14i56l98e14n12a 83N60o16v73a94n83s76k51a 4672827289759

Cena pořízení až druhořadá. Jde o to, že se tak zvýší nároky na údržbu - Jak má starší nebo netechnicky založený člověk řešit ošetření akumulátoru v době dlouhodobé odstávky sekačky? Dále náklady na pořízení nové baterie, pokud skončí její životnost? A samozřejmě zvýšení technického řešení nese i zvýšení rizik poruch. Víc zařízení - víc míst možných poruch. Vše jde proti spotřebiteli, ač je mu to podáváno jako výhoda.....

+1/0
9.1.2015 7:12

B94o24h23u42m71i30l 20M18á94c82a 5841482696933

Lithium-ionová baterie se vybíjí i náhodou. Tak tahle reklama se nepovedla.

+1/0
8.1.2015 21:44

J43a48n 59J17e93d24l45i16č61k55a 9624675269

Pokud máte startovat sekačku při každém vysypávání koše znovu a znovu šňůrou, tak chápu, že elektrické startování může řadě uživatelů ulehčit práci. V tomto provedení, bez dobíjení baterie při chodu motoru, to považuji za typ inovace, která má potenciálního zákazníka spíše nalákat ke koupi a vytáhnout z něj zbytečně peníze. Jinak již v této diskuzi zmíněný japonský výrobce Honda ulehčuje startování motoru šňůrou použitím dekompresního ventilu, takže dobře seřízený a udržovaný motor chytá snadno na první zatáhnutí. A ještě lepší, i když dražší, je pořídít si od Hondy sekačky řady HRD nebo HRH, které mají spojku nože, takže stačí nastartovat jen na začátku sečení a při vysypání koše jen stáhnete plyn. A věřte, že na spotřebu to nemá vůbec vliv 1500 m2 se dá sekat se spotřebou kolem 1 l. Používám Hondu profesionálně 12 let a nic jiého bych nechtěl, tak mi promiňte, že ji tady dělám reklamu.

+2/0
8.1.2015 20:32

J98i37ř86í 13H17l85i79s96n72i77k23o42v35s87k94ý 9173111752661

Hondu sekačku používám od 2002, už tenkrát 4 takt, OHC. V podstatě měním jen olej a svíčku. Někdy sekám i dost vysokou trávu. Jedu pomaleji, ale sekačka to dá. Spolehlivost, konstrukční vyspělost je daleko důležitější než startér. Startování je velmi snadné. Když je sekačka zahřátá, jen lehce potáhnu a motor běží. V pohodě ji nastartuje 8leté děcko. Startér je podle mě v podstatě zbytečnost, komplikace.

+2/0
8.1.2015 22:57

N14o10v50o37s91a60d 87M13i39r87o62s66l78a13v 9148219808189

...tento typ motorů mají osazeny skoro všechny sekačky....ale ceny určují vážení PRODEJCI.....

+1/0
8.1.2015 20:09

P79e77t62r 88V95a69z70a45č 4737673360506

Mám Husqvarnu s el. startérem 3 roky (má i start. šňúru) a její provoz si nemohu vynachválit. Na jaře aku nabiju, seču celou sezonu a na zimu opět nabiju a  demont. aku dám do tepla. Sekačka chytá studená na první otočení. Je to pohoda a lidé s nějakými zdrav. problémy s rukama si toto řešení pochvalují nadmíru. Pravda, akumulátor jako náhr. díl není nejlevnější a otázka je, jakou má životnost. Ani sám prodejce neměl k el. startu bůhví jakou důvěru a v podstatě jej považoval za nepodstatný, navíc s nejistou funkcí a spolehlivostí a i mne od této výbavy sám  odrazoval. Nicméně tento model má už více lidí v okolí a naprostá spokojenost. Pokud se tato výbava nyní zásadně neprojeví na ceně, já za sebe mohu starter doporučit

+3/0
8.1.2015 16:51
Foto

P98e60t79r 94P63r25o58c98h93á51z28k81a 3502196202204

Mám také motor s elektrickým i ručním startérem.Nepoužívám ho sice na sekačce,ale na traktůrku Agzat.Baterie je tam použita gelová Long v ceně cca 300kč.Dobíjena je přímo s motoru .Zvládne několik desítek startů za den a spolehlivě se mezi tím dobije.Pořídil jsem ho k vůli tátovi,který ve svém věku neměl dost sil a švihu na start lankem.Vřele doporučuji.Cenový rozdíl zanedbatelný,pohoda nekonečná.Staruje opravdu na první otočení setrvačníku.

0/0
8.1.2015 17:33

M44a39r30t76i24n 97L31a97c14o 7243136798

Pri poruche štartéru/batérie... roztlačiť;-D

+1/0
8.1.2015 16:36

J65i55ř85í 30H76l88i87s12n86i83k48o87v61s80k23ý 9373581802481

Svou Hondu bych nevyměnil... Ta sekačka je neskutečně spolehlivá a robustní. A chytá napoprvé.

+1/0
8.1.2015 14:51

P86a59v60e11l 44J47e58ř36á11b38e81k 7901492224777

Já taky - když doma slyším, že mám jít posekat zahradu.

+1/0
8.1.2015 14:57

M42i48l65a97n 14W61e31l18s33e59r 5892418248421

Pokud sekačka nebude mít zároveň startovací šňůru, tak to není pro mě.

Sekám na místech, kde není elektřina. A pořád myslet na to, jestli jsem nabil baterii se mi nechce.

0/0
8.1.2015 14:22

M83a92r48t33i74n 25B29l15a54s50s 3811289616861

"Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno."

To si rovnou můžu pořídit sekačku na baterky...

+2/0
8.1.2015 11:01

J72a14n 91F98r75o82l48í74k 6716590755864

Je to jako u bateriové vrtačky. Prostě tu lionku jednoduše vyjmete a doma dáte do na nabíječku. Nabitou si přinesete k sekačce a dál není co řešit. Na kdyby se v praxi většinou nehraje.

0/0
8.1.2015 15:54

E64v51a 36K50o54s15i43n93e26r45o42v66á 2737954573375

používám 4 roky a za tu dobu jsem ani jednou baterii nedobíjela, sezóna od jara do podzimu každý týden, taky mě tahání  leta nezabíjelo, teď je to velmi příjemné

+1/0
8.1.2015 8:33

P92a24v25e85l 98J44e44ř28á66b90e65k 7401922184307

Zřejmě máte motor s dobíjením baterie. Ta novinka podle popisu zřejmě nebude spojena s dobíjením. Tedy pokud se tam píše, že akumulátor lze rychle dobít, aby se sečení dokončilo, tak mi z toho vyplývají dvě varianty - nemá dobíjení nebo dobíjení je tak slabé, že při častějším startování (každé vysypání koše) se akumulátor nestačí dobíjet.

Ale co mám zkušenosti, tak tyto americké motory proti japonským se hůř zejména ženám startují, protože je potřeba startovací šňůru vytáhnout víc.  A ta to zpravidla nemají tak dlouhé ruce a švih (váhu) jako mají muži. U japonských motorů mám pocit, že cívka na startovací lanko je větší, takže stačí na roztočení motoru kratší  popotažení.

Nicméně doufám, že u mo

torů nechají startování i lankem pro případ poruchy, tak jako to mají u silnějších motorů.

+4/0
8.1.2015 8:55

M87a56r87e60k 77B77u13r95z76a 7837671692367

pokud jsem zjistil, tak dobijeni nemaji a podle dostupnych informaci snura nebude, to uvidime, az se dostanou do kramu. Co se tyka obtiznosti - ja treba ted laboruju s pravou rukou a prave tento pohyb je dost problem

+3/0
8.1.2015 9:11

J71a35r34o78m35í20r 80K57r44á88l 4870309164189

Pokud tam nebude ta šňůra, pak to moc velký význam nemá.

+4/0
8.1.2015 10:03

R82e63n48é 12C10v17r25k54a19l 9846459796586

Děkuji za sledování diskuse a doplnění, tyto dvě věci mě po přečtení článku zajímaly. R^

0/0
8.1.2015 11:53

P89a28v47e11l 40J73e18ř56á41b65e86k 7151822374727

S ohledem na fakt, že u silnějších motorů firma dává možnost startéru s nabíjením akumulátoru, tak se domnívám, že takový systém u malých motorů by jejich cenu významně nezvýšil, ale zvýšil by uživatelské pohodlí. Na jednom stroji co užívám je japonský motorek, cca 2 k, se startérem a nabíjením.

0/0
8.1.2015 14:57

M53a67r10t39i71n 69H29o41r38ň80á67k 7621211272

taky jsem o el startéru přemýšlel, na ebay jsou sady (setrvačník, startér, skříňka, dobíjecí cívka) na Hondy GV/GX za cca 2000 Kč, ale tahání provázku mě nezabije a peníze raději vložím někam jinam, šňuru si opravím vždycky

0/0
8.1.2015 8:22

V25l48a42d54i61m90í38r 95F86i56b56i97g60e51r 5964601951274

Je to pohodlnost, bude tam akumulátor, který může být po zimě KO pokud nebude ve vytápěné místnosti. Zatáhnout za špagát snad není tak velký problém, to než startér tak bych raději pořídil automatickou sekačku.

+2/0
8.1.2015 7:58

M79a52r10e51k 84B16u18r88z70a 7857181302727

akumulator si vezmete domu

+1/0
8.1.2015 8:34

T20o96m39á26š 27V54e59s31e45l43ý 5565798530819

ideální by bylo, kdyby byl společný s akuvrtačkou atd...

0/0
8.1.2015 13:23

M72i18c77h44a77l 83S50e81v68e26r72s63k35ý 4460718309529

Určitě je to zboží, které najde svého kupce...

 Nicméně dobře seřízený karbec, čistý filtr a slušná svíčka, a sekačka jde na první "trhnutí za provaz" s minimem součástek okolo- pro mne tedy zatím klasika zůstane v garáži i na dále.

+4/0
8.1.2015 6:01

P86a66v83e45l 11J31e34ř78á16b46e95k 7431182534717

Pokud máte klasickou rotační zahradní sekačku, kdy při startování jednou rukou musíte držet bezpečnostní vypínání motoru a druhou tahat za šňůru, tak zejména pro menší lidi to trhnutí za provaz dělá problém, protože nedokáží vytáhnout šňůru v plném rozsahu. A navíc jim trochu schází síla na švih - rychlejší "trhnutí".

Takže z pozice muže - provaz žádný problém, z pohledu ženy je nastartování některých sekaček trhnutím problém.

Mimochodem - vy seřizujete karburátor? Co si pamatuji, tak jediné co za leta používání amerických a japonským motorů dělám, tak občas vypustím vodu ze "skleničky", měním v termínu olej a vzduchový filtr (taky ho vyfukuji). Dřív se mi na motoru vyběhají různá táhla, vymelou různé čepy na karburátoru ( škrtící klapky apod., než se začnu v karburátoru hrabat. A někdy měním svíčku.

Motory zpravidla po pěti letech používání jsou na odpis.  Pracují v prachu z luk (krtince apod.) prakticky každý den celou sezónu. Co do zátěže se zahrádkářským používáním se to nedá srovnávat..

0/0
8.1.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.