Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u27d14v96í58k 31G34a58j12d81o42š27í82k 2335633144772

Pokud se baterie nedobíjí za chodu motoru, pak se nabízí otázka, proč vůbec sečení řešit benzínovým motorem a místo toho nedobíjet baterie, které točí elektromotorem.

0/0
9.1.2015 11:28

M47i28l62e58n44a 81N79o49v72a16n18s80k69a 4392347429639

Cena pořízení až druhořadá. Jde o to, že se tak zvýší nároky na údržbu - Jak má starší nebo netechnicky založený člověk řešit ošetření akumulátoru v době dlouhodobé odstávky sekačky? Dále náklady na pořízení nové baterie, pokud skončí její životnost? A samozřejmě zvýšení technického řešení nese i zvýšení rizik poruch. Víc zařízení - víc míst možných poruch. Vše jde proti spotřebiteli, ač je mu to podáváno jako výhoda.....

+1/0
9.1.2015 7:12

B32o96h57u63m85i95l 41M41á23c67a 5621472546403

Lithium-ionová baterie se vybíjí i náhodou. Tak tahle reklama se nepovedla.

+1/0
8.1.2015 21:44

J92a52n 52J48e50d25l23i36č46k63a 9344525229

Pokud máte startovat sekačku při každém vysypávání koše znovu a znovu šňůrou, tak chápu, že elektrické startování může řadě uživatelů ulehčit práci. V tomto provedení, bez dobíjení baterie při chodu motoru, to považuji za typ inovace, která má potenciálního zákazníka spíše nalákat ke koupi a vytáhnout z něj zbytečně peníze. Jinak již v této diskuzi zmíněný japonský výrobce Honda ulehčuje startování motoru šňůrou použitím dekompresního ventilu, takže dobře seřízený a udržovaný motor chytá snadno na první zatáhnutí. A ještě lepší, i když dražší, je pořídít si od Hondy sekačky řady HRD nebo HRH, které mají spojku nože, takže stačí nastartovat jen na začátku sečení a při vysypání koše jen stáhnete plyn. A věřte, že na spotřebu to nemá vůbec vliv 1500 m2 se dá sekat se spotřebou kolem 1 l. Používám Hondu profesionálně 12 let a nic jiého bych nechtěl, tak mi promiňte, že ji tady dělám reklamu.

+2/0
8.1.2015 20:32

J53i88ř72í 57H98l62i59s36n15i49k90o50v86s31k45ý 9753291422941

Hondu sekačku používám od 2002, už tenkrát 4 takt, OHC. V podstatě měním jen olej a svíčku. Někdy sekám i dost vysokou trávu. Jedu pomaleji, ale sekačka to dá. Spolehlivost, konstrukční vyspělost je daleko důležitější než startér. Startování je velmi snadné. Když je sekačka zahřátá, jen lehce potáhnu a motor běží. V pohodě ji nastartuje 8leté děcko. Startér je podle mě v podstatě zbytečnost, komplikace.

+2/0
8.1.2015 22:57

N42o22v64o37s30a87d 18M29i37r85o42s33l21a73v 9528529688659

...tento typ motorů mají osazeny skoro všechny sekačky....ale ceny určují vážení PRODEJCI.....

+1/0
8.1.2015 20:09

P68e98t86r 28V34a53z60a11č 4617293790466

Mám Husqvarnu s el. startérem 3 roky (má i start. šňúru) a její provoz si nemohu vynachválit. Na jaře aku nabiju, seču celou sezonu a na zimu opět nabiju a  demont. aku dám do tepla. Sekačka chytá studená na první otočení. Je to pohoda a lidé s nějakými zdrav. problémy s rukama si toto řešení pochvalují nadmíru. Pravda, akumulátor jako náhr. díl není nejlevnější a otázka je, jakou má životnost. Ani sám prodejce neměl k el. startu bůhví jakou důvěru a v podstatě jej považoval za nepodstatný, navíc s nejistou funkcí a spolehlivostí a i mne od této výbavy sám  odrazoval. Nicméně tento model má už více lidí v okolí a naprostá spokojenost. Pokud se tato výbava nyní zásadně neprojeví na ceně, já za sebe mohu starter doporučit

+3/0
8.1.2015 16:51
Foto

P17e13t68r 90P39r56o25c67h84á48z79k35a 3732926812374

Mám také motor s elektrickým i ručním startérem.Nepoužívám ho sice na sekačce,ale na traktůrku Agzat.Baterie je tam použita gelová Long v ceně cca 300kč.Dobíjena je přímo s motoru .Zvládne několik desítek startů za den a spolehlivě se mezi tím dobije.Pořídil jsem ho k vůli tátovi,který ve svém věku neměl dost sil a švihu na start lankem.Vřele doporučuji.Cenový rozdíl zanedbatelný,pohoda nekonečná.Staruje opravdu na první otočení setrvačníku.

0/0
8.1.2015 17:33

M27a97r44t61i79n 17L29a54c76o 7173686148

Pri poruche štartéru/batérie... roztlačiť;-D

+1/0
8.1.2015 16:36

J36i68ř67í 38H81l30i81s72n41i81k27o36v84s83k26ý 9873731232341

Svou Hondu bych nevyměnil... Ta sekačka je neskutečně spolehlivá a robustní. A chytá napoprvé.

+1/0
8.1.2015 14:51

P51a25v43e12l 27J66e10ř39á86b58e91k 7821692524877

Já taky - když doma slyším, že mám jít posekat zahradu.

+1/0
8.1.2015 14:57

M97i26l19a96n 15W91e30l50s55e10r 5712588778621

Pokud sekačka nebude mít zároveň startovací šňůru, tak to není pro mě.

Sekám na místech, kde není elektřina. A pořád myslet na to, jestli jsem nabil baterii se mi nechce.

0/0
8.1.2015 14:22

M28a55r41t52i64n 53B69l33a51s10s 3381519426331

"Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno."

To si rovnou můžu pořídit sekačku na baterky...

+2/0
8.1.2015 11:01

J80a57n 21F74r47o85l66í16k 6906680315144

Je to jako u bateriové vrtačky. Prostě tu lionku jednoduše vyjmete a doma dáte do na nabíječku. Nabitou si přinesete k sekačce a dál není co řešit. Na kdyby se v praxi většinou nehraje.

0/0
8.1.2015 15:54

E11v69a 43K40o67s88i46n21e41r26o49v28á 2267814633555

používám 4 roky a za tu dobu jsem ani jednou baterii nedobíjela, sezóna od jara do podzimu každý týden, taky mě tahání  leta nezabíjelo, teď je to velmi příjemné

+1/0
8.1.2015 8:33

P25a80v54e71l 67J48e91ř43á35b33e72k 7201552374867

Zřejmě máte motor s dobíjením baterie. Ta novinka podle popisu zřejmě nebude spojena s dobíjením. Tedy pokud se tam píše, že akumulátor lze rychle dobít, aby se sečení dokončilo, tak mi z toho vyplývají dvě varianty - nemá dobíjení nebo dobíjení je tak slabé, že při častějším startování (každé vysypání koše) se akumulátor nestačí dobíjet.

Ale co mám zkušenosti, tak tyto americké motory proti japonským se hůř zejména ženám startují, protože je potřeba startovací šňůru vytáhnout víc.  A ta to zpravidla nemají tak dlouhé ruce a švih (váhu) jako mají muži. U japonských motorů mám pocit, že cívka na startovací lanko je větší, takže stačí na roztočení motoru kratší  popotažení.

Nicméně doufám, že u mo

torů nechají startování i lankem pro případ poruchy, tak jako to mají u silnějších motorů.

+4/0
8.1.2015 8:55

M20a47r63e83k 36B92u83r21z90a 7407101162417

pokud jsem zjistil, tak dobijeni nemaji a podle dostupnych informaci snura nebude, to uvidime, az se dostanou do kramu. Co se tyka obtiznosti - ja treba ted laboruju s pravou rukou a prave tento pohyb je dost problem

+3/0
8.1.2015 9:11

J39a94r91o82m39í51r 35K45r95á62l 4640189354189

Pokud tam nebude ta šňůra, pak to moc velký význam nemá.

+4/0
8.1.2015 10:03

R16e93n77é 89C83v54r16k11a63l 9426549706716

Děkuji za sledování diskuse a doplnění, tyto dvě věci mě po přečtení článku zajímaly. R^

0/0
8.1.2015 11:53

P14a88v24e70l 61J17e62ř47á42b49e42k 7681302904897

S ohledem na fakt, že u silnějších motorů firma dává možnost startéru s nabíjením akumulátoru, tak se domnívám, že takový systém u malých motorů by jejich cenu významně nezvýšil, ale zvýšil by uživatelské pohodlí. Na jednom stroji co užívám je japonský motorek, cca 2 k, se startérem a nabíjením.

0/0
8.1.2015 14:57

M57a82r54t57i28n 85H88o42r10ň56á55k 7101391742

taky jsem o el startéru přemýšlel, na ebay jsou sady (setrvačník, startér, skříňka, dobíjecí cívka) na Hondy GV/GX za cca 2000 Kč, ale tahání provázku mě nezabije a peníze raději vložím někam jinam, šňuru si opravím vždycky

0/0
8.1.2015 8:22

V62l46a22d67i46m45í31r 34F11i56b55i86g74e66r 5604191691914

Je to pohodlnost, bude tam akumulátor, který může být po zimě KO pokud nebude ve vytápěné místnosti. Zatáhnout za špagát snad není tak velký problém, to než startér tak bych raději pořídil automatickou sekačku.

+2/0
8.1.2015 7:58

M64a58r28e19k 83B36u83r81z70a 7887661252607

akumulator si vezmete domu

+1/0
8.1.2015 8:34

T87o84m94á36š 74V31e84s69e64l55ý 5355988690529

ideální by bylo, kdyby byl společný s akuvrtačkou atd...

0/0
8.1.2015 13:23

M29i37c33h40a64l 90S51e21v65e77r20s38k84ý 4740558639199

Určitě je to zboží, které najde svého kupce...

 Nicméně dobře seřízený karbec, čistý filtr a slušná svíčka, a sekačka jde na první "trhnutí za provaz" s minimem součástek okolo- pro mne tedy zatím klasika zůstane v garáži i na dále.

+4/0
8.1.2015 6:01

P49a78v66e12l 79J39e85ř86á84b31e98k 7121912194247

Pokud máte klasickou rotační zahradní sekačku, kdy při startování jednou rukou musíte držet bezpečnostní vypínání motoru a druhou tahat za šňůru, tak zejména pro menší lidi to trhnutí za provaz dělá problém, protože nedokáží vytáhnout šňůru v plném rozsahu. A navíc jim trochu schází síla na švih - rychlejší "trhnutí".

Takže z pozice muže - provaz žádný problém, z pohledu ženy je nastartování některých sekaček trhnutím problém.

Mimochodem - vy seřizujete karburátor? Co si pamatuji, tak jediné co za leta používání amerických a japonským motorů dělám, tak občas vypustím vodu ze "skleničky", měním v termínu olej a vzduchový filtr (taky ho vyfukuji). Dřív se mi na motoru vyběhají různá táhla, vymelou různé čepy na karburátoru ( škrtící klapky apod., než se začnu v karburátoru hrabat. A někdy měním svíčku.

Motory zpravidla po pěti letech používání jsou na odpis.  Pracují v prachu z luk (krtince apod.) prakticky každý den celou sezónu. Co do zátěže se zahrádkářským používáním se to nedá srovnávat..

0/0
8.1.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.