Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji. Češi platí, i když jim nechutná

Je několik signálů, jak poznat restauraci, do které jste vkročili omylem. (Ne)čistota ubrusů, zápach omastku, ochucovadla na stolech, náměsíčná obsluha. Co když už je ale jídlo na stole a neodpovídá představám hosta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98e53t19r 42Č52e98r62v51e74n81ý 3706641802535

Jeden příklad za všechny, obyčejný špenát.

Opakovaně jsem v různých restauracích měl problém s tak obyčejným a relativně jednoduchým jídlem jako jsou hovězí kostky na česneku s bramborovým knedlíkem a špenátem. Nevím, proč jako špenát servírují jakousi hmotu, ve které je cca 1/3 (ne-li méně) špenátu a zbytek je nějaký škrob, mouka či co ještě k tomu. Přitom kdyby na talíř dali stejné množství čistého špenátu, jako mají v té nechutné kejdě popsané výše, tak by byl podle mně host spokojenější. Nebo jde většině hostů opravdu o to, aby měli zaplněný talíř a je jím ukradené, čím?

0/0
18.4.2015 18:32

Z70d37e97n55ě49k 19H82á33j45e15k 2972741844986

Restaurace by rádi vařili kvalitněji, kdyby Češi byli ochotní za kvalitu platit. V oboru pracuju necelých 18 let, fenomén dnešní doby je tlak na cenu. Jsou podniky kde dáte za kvalitní "hotovku guláš" 130-150 korun a je to přesně podle článku - kvalitní maso, vyrobená příloha, chuť perfektní, ale z gulášové klientely nikdo za hotovku kolem 100koruny nedá, proto se vaří jak se vaří a lidi se raději nacpou haldou čehokoli do magické hranice 75 korun. Na druhou stranu z pohledu zákazníka při dnešních "českých" výdělcích a unijních nákladech :-) se není čemu divit. Najít tedy ten kompromis abych uvařil dobře a vydělal na svoje lidi a něco pro sebe je hodně těžký - výjimkou jsou nadnárodní fastfoody kde nikdo neřeší že dá za menu přepalovaného cosi s houskou a hranolkama 130,- :-/

+6/0
15.4.2015 0:20

A78l48e80x70a15n88d31r 30K44o21s20t53k70a 8562788586404

Ano, jsou někteří "restauratéři", kteří si představují, že dají za suroviny 20 kč, kuchaři pětistovku na ruku (a na černo, aby neplatili zdravotní a sociální) a host zaplatí za hotovku 150. Naštěstí takové "restaurace" obvykle velmi rychle končí.

0/0
15.4.2015 7:50

B85a17r32b34o91r95a 25S14v14o39b74o17d14o43v76á 6242637718360

A jsou take restaurateri kteri zaplati vic ale za kvalitni suroviny, zamestnaji kvalitniho kuchare a pak to promitnou do ceny 150 korun. Krome surovin a kuchare se do ceny promitaji dalsi polozky: obsluha, prostory, proud apod. Pokud to vsechno sectete za 75 korun toho uvarite kvalitne dost malo. I kdyz i to ae u urcitych jidel da, jenom by nasi kuchari museli umet varit, ale proc se snazit a namahat kdyz tady clovek sni vsechno hlavne ze si nacpe zaludek

+2/0
15.4.2015 12:44

A10l98e59x91a32n50d91r 85K45o95s47t36k54a 8862748226674

Ano, uznávám, existuje i pár vyjímek. Ale naprostá většina restauratérů (bohužel) funguje dle mnou popsaného modelu.

0/0
15.4.2015 13:00

V62ě74r85a 52B65e65n10o58v55á 9239400763

Domnívám se, že vařit lze i levně a chutně, každý umí uvařit drahé jídlo, to přece není problém. Je potřeba také si zajistit dobrého dodavatele jak masa, tak i zeleniny či ovoce, vařit česká nenáročná jídla na práci, také sladké pokrmy či zeleninové, těch je stále nedostatek, využít sezonních cen u zeleniny, různých akcí či nabídek,  jen si udělat na to trochu času.

0/0
15.4.2015 17:33
Foto

V42l39a17d83i52m57í40r 35V25o98l82k98o 6190782187659

Na reklamace prostě nemám náladu, na služebkách mám dost svých starostí. Když mi to nesedí, zaplatím a s restaurací končím. Pokud vyžijí i z jednorázových hostů...jejich boj.

+4/0
14.4.2015 21:20
Foto

P13e30t29r 38P30r18o61c87h85á82z44k42a 3582426752374

PO shlédnutí pár dílů "Ano šéfe" a po několika zkušenostech jsem v podstatě přestal do restaurací chodit. Už si tam nedám ani kafe. Zažil jsem situace kdy to co číšník donesl se skutečně nedalo jíst. Odmítnul jsem to zaplatit, vznikla hádka a skončilo až s příchodem majitele, který když ochutnal uznal, že je to opravdu hrozné. Od té dobty jím raději doma.

0/0
14.4.2015 19:14

M61a18r12t66i40n 52K12o39p44e86c52k62ý 3918857429854

To je dobré řešení, pokud 1) jste dobrý kuchař, 2) žijete s dobrou kuchařkou, 3) nikdy se nevzdálíte do jiného města. :-)

+3/0
14.4.2015 19:58

M57i43l55a35n 92Š11e56l33i77g28a 7971684233963

Kuchařem se člověk nerodí, ale učí ;)

0/0
14.4.2015 20:09
Foto

P76e81t32r 55P47r11o76c50h35á60z28k89a 3932436652974

1 a 2 platí. 3-cestuji často a vzhledem k tomu, že se buď denně vracím tak že problém není, nebo se stravuji studenou stravou s marketu, kde mám alespoň tu jistotu, že je to jedlé.Ano, občas mě nezbývá než se spolehnout na místní restauraci. Obvykle o dovolené. To pak vybírám takové kde je buď dobrá reference, nebo podle množství lidí ve vnitř a množství aut na parkovišti. Ne vždy to však vyjde.

0/0
16.4.2015 18:05
Foto

P95a98v50e58l 84Č24e86r50n43í59k 1618785880210

To jste teda docela šťastlivec. Narazit v dnešní době na lidi kteří uznají vlastní chybu i přes ztrátu peněz je celkem neobvyklé.R^

0/0
15.4.2015 0:02
Foto

P53e42t26r 46P19r70o39c46h48á41z18k17a 3182946172134

Ledas co si nenechám líbit a tenkrát to bylo tak zřejmé, že se nad tím nedalo ani moc diskutovat. Většina našich restaurací je opravdu pod psa .

0/0
16.4.2015 18:02

M17a22r67t78i32n 97K28r63č22i61l 6930818218869

Já jím pouze tam,kde znám kuchyň.

+3/0
14.4.2015 19:09

R48a97d60e23k 16P84o73h57a33n94k68a 7591609196498

"Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji." Co to je za nesmysl. Pokud se chce restaurace udržet na trhu déle než jeden či dva roky, je nucena mít lepší služby než konkurence. Nekvalitní, šizené a nebo "předražené" služby si mohou dovolit jen podniky, které nemají stálou klientelu. Šidit na hmotnosti surovin, jak bylo níže napsáno, nemá rozumný majitel zájem, spíše naopak. Vždyť pořizovací cena surovin je mnohem nižší než přidaná hodnota. Přeci kvůli pár korunám nepřijde o hosta. Spropitné je zcela dobrovolné a je zcela v kompetenci  zákazníka. Já pokud mi řemeslník provede opravu nebo jinou službu rychle, dobře a podle mne za rozumnou cenu, tak taky konečnou cenu zaokrouhlím a to ne v řádech korun;-). Cena jídla je bohužel závislá od regionu. Jiná je ve velkých městech, turistických centrech a jiná v regionu s nízkými platy a vysokou nezaměstnanosti. Pokud lide mají jídelní kupony(stravenky) v průměrné hodnotě kolem 70,-Kč, tak těžko čekat, že si bude připlácet každý den dalších 20 až 30,- Kč.

+5/0
14.4.2015 18:41

M77a16r91t43i39n 52K48o20p20e88c54k24ý 3618337579754

Bohužel nemáte pravdu. Restaurace opravdu nemají důvod vařit kvalitněji, protože velkou většinu konzumentů zajímá především cena a "dostat něco teplého do žaludku". Pokud to není vysloveně nechutné, přepálené nebo polosyrové, je jim všechno jedno. I kdyžř třeba místo omáčky dostanou jenom ochucenou jíšku, místo masa tuhou podrážku a knedlík je ohřátý ze sámošky. A čím je nižší cena, tím méně kvalitní pokrm dostanete.

+1/0
14.4.2015 19:57

K57r34y60š91t20o55f 93L87a31n39í59k 1879720205715

presne jak rikate, ale na druhé strane, dost lidi bere jidlo jen jako palivo a jsou srozumeni s rovnici - nižší cena = nižší kvalita.

0/0
14.4.2015 20:54

A47l18e24x44a55n12d48r 80K44o10s86t50k34a 8602698216334

PS: nejhorší na tom je, že ten knedl ze sámošky je odporný a bezpracný, ale není levnější než poctivé knedlíky. Respektive: není levnější, pokud té hotovky prodáte nějaké normální množství, čili k vám chodí lidé na obědy.

0/0
15.4.2015 8:02

B75a28r20b35o98r27a 38S32v21o13b21o10d92o60v47á 6982267168150

Pokud jde o to pripalene: v jedné restauraci jsem dostala pripalenou (cernou) smazenou rybu, tak jsem ji vratila. Kdyz mi prinesli nove jidlo z kuchyne tak ze zhora vypadala ryba dobre ale kdyz jsem ji obratila byla zespoda taktez cerna, kdyz jsem ji chtela vratit jeden kolega si se mnou vymenil talir abych pry nedelala ostudu.

+1/0
15.4.2015 12:51

B47a88r11b72o19r52a 26S90v33o14b68o36d60o27v35á 6212537988460

Vase uvaha o konkurenci a kvalite je sice logicka, ale nevysvetluje proc tady je stale hromada restauraci ktere funguji roky a pritom varity nejhorsi blafy.

0/0
15.4.2015 12:47

P48a90v84e22l 43S98l36o80v50á48k 3494502181532

Musím se smát názorům některých také hostů.Tuhle práci dělám celý život,není nic trapnějšího,když kolem zákazníka běháte celý večer,on je evidentně spokojený a potom si nechá do koruny vrátit.Je to vrchol buranství,ale jistě se najdou takoví,co to budou obhajovat,ať si.Je to tradice po celém světě,mám své zaměstnance,kterým jsem vždy dýška nechával s vysvětlením,že je to motivační složka k jejich mzdě.Jak říkám,je to vrchol buranství.

+5/−13
14.4.2015 18:09

H64a73m44p74l 55B11r81e82t35i15s27l51a75v 6596811664482

Nezlobte se na mne, ale to, jak nazýváte vaše některé zákazníky burany, mluví především o vás..

Jistě víte, že praxe je po světě různá a stačí dát cenu takovou, aby číšník dostal odpovídající plat a zákazník nedával spropitné... A jak jistě také víte, toto se v ČR neděje, naopak spousta majitelů hospod dává peníze malé a z toho ještě velkou část načerno a tedy nezdaněné...

Motivujte své lidi sám, proč to má za vás dělat zákazník...

Vrchol buranství je vaše hodnocení lidí, kteří vám dávají své peníze a tedy vás živí...

+15/0
14.4.2015 18:23

R92a10d78e67k 24Č61e76r67v73e81n70k74a 5514821624602

R^

+1/0
14.4.2015 19:58

M81i95l52a90n 46Š97e96l64i64g65a 7781934903323

U nás je to většinou především daňový únik, kdy není část výplaty (tvořená spropitným) nijak evidována.

+2/0
14.4.2015 19:58

O75n97d83ř10e55j 50L39o85š49o22t66h 1165805285201

Spropitné není mzda, ale dar od zákazníka.

0/−2
15.4.2015 12:22
Foto

H17a82n31a 64A90n93t63o38n75o12v94á 6127249124574

V Japonsku se spropitné nedává.

0/0
14.4.2015 19:23

M81i81l75a51n 16Š72e90l51i37g22a 7311954553403

A jinde se naopak dává "povinně"

0/0
14.4.2015 19:57

J33a39k27u78b 53Z57e81m56á39n10e38k 2224683181978

Jako že spokojenost hosta a běhání okolo něj považujete za nadstandard, který má host odměnit?

No lidem jako vy ani korunu a bylo by mi líto, že už zrušili haléře. Těm normálním, co se netváří, že je to pro zákazníka pocta, když se k nim chovají jako k zákazníkům, klidně spropitného vrchovatě.

+4/0
14.4.2015 19:52

P59a48v24e82l 90N39o84v40á39k 4223478265401

Naprosto souhlasim. Neni treba to s dyskem prehanet treba v dobe obedu, ale I v tom pripade je zaokrouhleni z 98 na 100 na pest.

0/−2
14.4.2015 20:42

L93u51k68a96s 17N97e51m71e77c 7339690542754

Kolik davate dysko pokladni v supermarketu?

+1/0
15.4.2015 16:04

P35e51t75r 23Č93e13r82v53e76n73ý 3166231632115

Číšník, který vyžaduje dýško, není číšník. Měl by jít dělat něco jiného, když ho to nebaví za smluvní plat.

Ke všem hostům se máte chovat stejně, a ne obskakovat víc hosty, u kterých se domníváte, že z nich vypadne víc peněz.

0/0
18.4.2015 18:42

F48i98l87i65p 15V40r51a62c86o40v40s14k70ý 8650357811240

Musím říct, že dnes už je řada míst v oboru, kde se s kritikou umí pracovat.Ona totiž i případná negativní zpětná vazba má význam, chyba se může stát jde o to ji neopakovat.

Pravdou ovšem je, že i ona negativní vazba mi měla mít určitě slušnou formu.

+4/0
14.4.2015 17:49

H54a37m25p13l 42B64r25e28t44i43s86l26a77v 6626821524952

Já si zatraceně vybírám, kam jdu, když už jdu.

Jakmile vkročím do dveří a hraje rádio, odcházím..

Snažit se upoutat pozornost obsluhy, která se radši baví mezi sebou, také nemusím..

No a jídlo je kapitola sama pro sebe...

Neříkám, že tu nejsou taky dobré restaurace, ale je jich strašně málo, ve zbytku dělají lidé, kteří zjevně nejsou z oboru a ještě se vás snaží okrást, kde jen mohou...

+5/−1
14.4.2015 16:36

L13u72d89ě66k 63N24ě33m72e64c 5445811882414

Vám zatraceně vadí rádio? A že je zatraceně málo dobrých restaurací? No Vás bych zatraceně neměl rád jako hosta, který si myslí, že ho potřebuju okrást.

+1/0
14.4.2015 21:25

H26a27m93p58l 61B85r47e96t15i44s71l47a70v 6966631454182

Žádný problém, stačí říci, kde jste a já k vám ani nepáchnu...;-D

+1/−1
15.4.2015 5:46

B77a57r60b74o62r62a 91S57v89o23b91o40d77o29v43á 6392127268680

No tak treba to radio chapu. Neni moc horsiho nez kdyz mi pri jidle vyrvava hudba. Chut me pak okamzite prechazi.

+1/0
15.4.2015 13:31

L31u29d11ě96k 14N97ě96m38e27c 5285921262694

No samozřejmě. Já budu chodit tam, kde hraje jiná hudba, a jinak hlasitá, než se líbí Vám. To snad je normální. Někdo má rád úplně ticho, někdo lehké šumění lokálu, někdo k tomu lehké hudební podbarvení, někdo rachot.

0/0
15.4.2015 14:38

J36i55ř66í 34K37a66č63í64r12e10k 5700726556

Problémem může být i gramáž. Když maso byť skvělé chuti neváží tolik, kolik udává jídelní lístek, má host právo nechat si ho převážit. V případě, že se váha nevejde do schválené odchylky, která je u masa 20 procent, může host odejít bez placení, nebo požádat o novou porci.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/cesi-toleruji-nedostatky-v-restauracich-ffo-/hobby-domov.aspx?c=A150409_111842_hobby-domov_bma#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

;-D;-D;-D ne diky, na jidlo s chlustancem nemam chut

+1/0
14.4.2015 16:03

P66e36p24a 38Č18u68m80p94e23l88í76k 7607568754643

Proč bych měl vůbec dávat spropitné? Borci mají plat. Tak mají mít větší. Spropitné nedává a nikde nepíší abych ho dával. Někdy jsem viděl jak toho pikolíka štve ale chyba je, že to dává na jevo. Tento systém je pouze dobrovolný a vůbec špatný.

Pak se pikolíci soustředí na ty kteří sypou hodně a běhají okolo jak to jen jde. Na ostatní se zaměřují méně. Prostě podle toho jak kdo sype anebo asi asi bude sypat. Měli by se chovat ke všem hostům stejně.

+2/−9
14.4.2015 13:28

M34i73l38a96n 95K31l13o32u62č19e11k 3440625148297

To je divné, pikolík přeci dostane spropitné až na konec, takže když hosty nezná, nemůže kolem nich běhat podle toho jak sypou.

+8/0
14.4.2015 13:46

M28i39c33h57a41l 70K23o88r20t33a45n 1737237653895

Asi se Pepa chová k personálu jako vůl hned od příchodu do hospody, nejen až při placení...

+6/0
14.4.2015 16:35

O72n80d90ř97e39j 38L70o73š75o33t62h 1145605285161

To ano, ale to si představte, že přijde pan Čumpelík do restaurace kam chodí pravidelně a obsluha ví, že pan Čumpelík nenechává spropitné a chová se k tomu povýšeně, pak si stěžuje, že se k němu nechovají tak hezky, jako k milým hostům, kteří je dokáží ocenit spropitným a pan Čumpelík je z toho celý překvapený, protože se narodil včera a neví, že lidi se k němu chovají tak, jak on se chová k nim.

+7/0
14.4.2015 16:39

L34u28d89ě92k 69N46ě36m97e44c 5935201832284

No... možná občas zaplatím za něco, co není úplně špičkový. Ale jenom jednou. Pak se pokorně vrátím do osvědčených zařízení.

+10/0
14.4.2015 13:25

K72a60r57e89l 65S72t45r30ž52a63n73o89v56s64k56ý 1348775665

Zaokrouhlení na celé desetikoruny mi přijde jako urážka obsluhy. Byl jsi dobrý, pikolíku, tady máš dvoukorunu a kup si něco na sebe. To ať ten člověk radši nedá nic.

+8/−9
14.4.2015 12:31

T61o70m13a98s 26P83i29l95n52y 9463819565142

Urazka?8-o Ten cisnik je placen od majitele, a pokud dostane 2 Kc od kazdeho hosta, coz nepredpokladam, protoze spoustalidi necha spropitne i vetsi, a tech hostu je napriklad 100, tak uz je to 200 Kc za den navic. Jen za to, ze dela svoji praci, kterou si sam svobodne vybral. Pokud to vynasobim 20 smenami v mesici, tak jsou to 4 000 Kc navic k vyplate. To se vam zda malo?!!

+1/−9
14.4.2015 13:26

M29a54t52o11u25š 75B72á47r87t82a 4846800646268

Ano, to se mi zdá málo. Na 100 hostů jeden obsluhující je totiž také málo. Dvacet směn v měsíci je zase hodně.

+8/0
14.4.2015 13:37
Foto

M13a22t81o78u73š 65F36o57r23m24a73n 5430737696697

Vas bych chtěl vidět dělat 20 14tek pravidelně v měsíci....

+2/0
14.4.2015 15:57

J29a98k47u95b 58Z54e45m14á63n41e57k 2154293731868

Kolik necháváte u oběda za 75 korun?

0/0
14.4.2015 13:45

M27i27l61a66n 26K82l70o66u18č89e76k 3700405388367

Já nechávám 10 - 15%, ale oběd za 75 korun jsem v restauraci  neměl ani nepamatuju, to ještě někde je?

+3/−2
14.4.2015 13:48

J81a12k12u76b 67Z82e47m83á15n71e66k 2184283471258

No, za 8 Kč si dovolenou taky nekoupí.

Obědy za tak málo opravdu existují a chodí na ně lidi proto, že nemají na oběd stovku. Kdyby ji měli, jdou na oběd za stovku, ne za 75 + zaplacený vzduch. Takže dorovnat u těchto cen pár korun mi přijde normální, už kvůli otravování s drobnýma.

Já sám většinou nechodím na polední menu a u normálních cen těch 10% už nějakou rozumnou částku udělá, ale článek bude spíš o těch extrémně levných hospodách. Aspoň jsem teda nikdy na nic nepoživatelného, co by stálo od sto padesáti výš, nenarazil.

(A jestli tady ten komentář bude 5x, přestávám chodit do restaurací a ušetřené peníze věnuju na léčbu duševně chorých ve chvíli, kdy bude hospitalizován génis stojící za funkčností idnesu...)

+2/−1
14.4.2015 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.