Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji. Češi platí, i když jim nechutná

Je několik signálů, jak poznat restauraci, do které jste vkročili omylem. (Ne)čistota ubrusů, zápach omastku, ochucovadla na stolech, náměsíčná obsluha. Co když už je ale jídlo na stole a neodpovídá představám hosta?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e85t36r 34Č44e98r74v84e67n60ý 3356281252195

Jeden příklad za všechny, obyčejný špenát.

Opakovaně jsem v různých restauracích měl problém s tak obyčejným a relativně jednoduchým jídlem jako jsou hovězí kostky na česneku s bramborovým knedlíkem a špenátem. Nevím, proč jako špenát servírují jakousi hmotu, ve které je cca 1/3 (ne-li méně) špenátu a zbytek je nějaký škrob, mouka či co ještě k tomu. Přitom kdyby na talíř dali stejné množství čistého špenátu, jako mají v té nechutné kejdě popsané výše, tak by byl podle mně host spokojenější. Nebo jde většině hostů opravdu o to, aby měli zaplněný talíř a je jím ukradené, čím?

0/0
18.4.2015 18:32

Z94d10e58n51ě63k 44H86á50j93e88k 2932901554306

Restaurace by rádi vařili kvalitněji, kdyby Češi byli ochotní za kvalitu platit. V oboru pracuju necelých 18 let, fenomén dnešní doby je tlak na cenu. Jsou podniky kde dáte za kvalitní "hotovku guláš" 130-150 korun a je to přesně podle článku - kvalitní maso, vyrobená příloha, chuť perfektní, ale z gulášové klientely nikdo za hotovku kolem 100koruny nedá, proto se vaří jak se vaří a lidi se raději nacpou haldou čehokoli do magické hranice 75 korun. Na druhou stranu z pohledu zákazníka při dnešních "českých" výdělcích a unijních nákladech :-) se není čemu divit. Najít tedy ten kompromis abych uvařil dobře a vydělal na svoje lidi a něco pro sebe je hodně těžký - výjimkou jsou nadnárodní fastfoody kde nikdo neřeší že dá za menu přepalovaného cosi s houskou a hranolkama 130,- :-/

+6/0
15.4.2015 0:20

A33l90e98x17a18n55d18r 46K69o22s50t21k12a 8962988356634

Ano, jsou někteří "restauratéři", kteří si představují, že dají za suroviny 20 kč, kuchaři pětistovku na ruku (a na černo, aby neplatili zdravotní a sociální) a host zaplatí za hotovku 150. Naštěstí takové "restaurace" obvykle velmi rychle končí.

0/0
15.4.2015 7:50

B77a68r73b50o57r81a 86S35v41o61b77o91d46o39v53á 6522537618760

A jsou take restaurateri kteri zaplati vic ale za kvalitni suroviny, zamestnaji kvalitniho kuchare a pak to promitnou do ceny 150 korun. Krome surovin a kuchare se do ceny promitaji dalsi polozky: obsluha, prostory, proud apod. Pokud to vsechno sectete za 75 korun toho uvarite kvalitne dost malo. I kdyz i to ae u urcitych jidel da, jenom by nasi kuchari museli umet varit, ale proc se snazit a namahat kdyz tady clovek sni vsechno hlavne ze si nacpe zaludek

+2/0
15.4.2015 12:44

A60l28e19x69a11n57d39r 46K10o52s41t89k50a 8682358266314

Ano, uznávám, existuje i pár vyjímek. Ale naprostá většina restauratérů (bohužel) funguje dle mnou popsaného modelu.

0/0
15.4.2015 13:00

V81ě79r74a 18B21e80n75o93v40á 9549330813

Domnívám se, že vařit lze i levně a chutně, každý umí uvařit drahé jídlo, to přece není problém. Je potřeba také si zajistit dobrého dodavatele jak masa, tak i zeleniny či ovoce, vařit česká nenáročná jídla na práci, také sladké pokrmy či zeleninové, těch je stále nedostatek, využít sezonních cen u zeleniny, různých akcí či nabídek,  jen si udělat na to trochu času.

0/0
15.4.2015 17:33
Foto

V96l68a57d44i32m74í45r 67V98o72l91k27o 6450862827109

Na reklamace prostě nemám náladu, na služebkách mám dost svých starostí. Když mi to nesedí, zaplatím a s restaurací končím. Pokud vyžijí i z jednorázových hostů...jejich boj.

+4/0
14.4.2015 21:20
Foto

P71e37t33r 21P23r31o70c73h86á67z48k46a 3422746702124

PO shlédnutí pár dílů "Ano šéfe" a po několika zkušenostech jsem v podstatě přestal do restaurací chodit. Už si tam nedám ani kafe. Zažil jsem situace kdy to co číšník donesl se skutečně nedalo jíst. Odmítnul jsem to zaplatit, vznikla hádka a skončilo až s příchodem majitele, který když ochutnal uznal, že je to opravdu hrozné. Od té dobty jím raději doma.

0/0
14.4.2015 19:14

M16a63r13t83i82n 54K27o92p88e57c31k19ý 3868577729344

To je dobré řešení, pokud 1) jste dobrý kuchař, 2) žijete s dobrou kuchařkou, 3) nikdy se nevzdálíte do jiného města. :-)

+3/0
14.4.2015 19:58

M96i75l32a12n 31Š21e68l74i96g82a 7571644353973

Kuchařem se člověk nerodí, ale učí ;)

0/0
14.4.2015 20:09
Foto

P34e34t11r 89P20r80o82c98h26á26z19k39a 3312646982614

1 a 2 platí. 3-cestuji často a vzhledem k tomu, že se buď denně vracím tak že problém není, nebo se stravuji studenou stravou s marketu, kde mám alespoň tu jistotu, že je to jedlé.Ano, občas mě nezbývá než se spolehnout na místní restauraci. Obvykle o dovolené. To pak vybírám takové kde je buď dobrá reference, nebo podle množství lidí ve vnitř a množství aut na parkovišti. Ne vždy to však vyjde.

0/0
16.4.2015 18:05
Foto

P86a38v94e23l 48Č66e51r67n80í94k 1948385850980

To jste teda docela šťastlivec. Narazit v dnešní době na lidi kteří uznají vlastní chybu i přes ztrátu peněz je celkem neobvyklé.R^

0/0
15.4.2015 0:02
Foto

P95e62t67r 90P32r96o17c95h46á90z51k97a 3582156912914

Ledas co si nenechám líbit a tenkrát to bylo tak zřejmé, že se nad tím nedalo ani moc diskutovat. Většina našich restaurací je opravdu pod psa .

0/0
16.4.2015 18:02

M89a13r74t45i94n 29K69r21č58i67l 6810438198259

Já jím pouze tam,kde znám kuchyň.

+3/0
14.4.2015 19:09

R85a54d23e27k 30P56o71h40a41n12k53a 7891909136718

"Restaurace nemají důvod vařit kvalitněji." Co to je za nesmysl. Pokud se chce restaurace udržet na trhu déle než jeden či dva roky, je nucena mít lepší služby než konkurence. Nekvalitní, šizené a nebo "předražené" služby si mohou dovolit jen podniky, které nemají stálou klientelu. Šidit na hmotnosti surovin, jak bylo níže napsáno, nemá rozumný majitel zájem, spíše naopak. Vždyť pořizovací cena surovin je mnohem nižší než přidaná hodnota. Přeci kvůli pár korunám nepřijde o hosta. Spropitné je zcela dobrovolné a je zcela v kompetenci  zákazníka. Já pokud mi řemeslník provede opravu nebo jinou službu rychle, dobře a podle mne za rozumnou cenu, tak taky konečnou cenu zaokrouhlím a to ne v řádech korun;-). Cena jídla je bohužel závislá od regionu. Jiná je ve velkých městech, turistických centrech a jiná v regionu s nízkými platy a vysokou nezaměstnanosti. Pokud lide mají jídelní kupony(stravenky) v průměrné hodnotě kolem 70,-Kč, tak těžko čekat, že si bude připlácet každý den dalších 20 až 30,- Kč.

+5/0
14.4.2015 18:41

M50a17r46t74i87n 15K91o62p50e13c75k91ý 3558417649244

Bohužel nemáte pravdu. Restaurace opravdu nemají důvod vařit kvalitněji, protože velkou většinu konzumentů zajímá především cena a "dostat něco teplého do žaludku". Pokud to není vysloveně nechutné, přepálené nebo polosyrové, je jim všechno jedno. I kdyžř třeba místo omáčky dostanou jenom ochucenou jíšku, místo masa tuhou podrážku a knedlík je ohřátý ze sámošky. A čím je nižší cena, tím méně kvalitní pokrm dostanete.

+1/0
14.4.2015 19:57

K73r86y31š15t95o84f 41L84a44n30í59k 1709720905155

presne jak rikate, ale na druhé strane, dost lidi bere jidlo jen jako palivo a jsou srozumeni s rovnici - nižší cena = nižší kvalita.

0/0
14.4.2015 20:54

A37l65e48x17a59n45d67r 30K20o92s91t72k23a 8532648256974

PS: nejhorší na tom je, že ten knedl ze sámošky je odporný a bezpracný, ale není levnější než poctivé knedlíky. Respektive: není levnější, pokud té hotovky prodáte nějaké normální množství, čili k vám chodí lidé na obědy.

0/0
15.4.2015 8:02

B76a86r79b12o69r97a 75S65v74o60b39o67d55o31v88á 6582977488350

Pokud jde o to pripalene: v jedné restauraci jsem dostala pripalenou (cernou) smazenou rybu, tak jsem ji vratila. Kdyz mi prinesli nove jidlo z kuchyne tak ze zhora vypadala ryba dobre ale kdyz jsem ji obratila byla zespoda taktez cerna, kdyz jsem ji chtela vratit jeden kolega si se mnou vymenil talir abych pry nedelala ostudu.

+1/0
15.4.2015 12:51

B16a34r14b78o15r66a 20S21v14o22b28o40d79o14v60á 6922857208120

Vase uvaha o konkurenci a kvalite je sice logicka, ale nevysvetluje proc tady je stale hromada restauraci ktere funguji roky a pritom varity nejhorsi blafy.

0/0
15.4.2015 12:47

P66a67v72e51l 84S83l37o61v64á71k 3124232241152

Musím se smát názorům některých také hostů.Tuhle práci dělám celý život,není nic trapnějšího,když kolem zákazníka běháte celý večer,on je evidentně spokojený a potom si nechá do koruny vrátit.Je to vrchol buranství,ale jistě se najdou takoví,co to budou obhajovat,ať si.Je to tradice po celém světě,mám své zaměstnance,kterým jsem vždy dýška nechával s vysvětlením,že je to motivační složka k jejich mzdě.Jak říkám,je to vrchol buranství.

+5/−13
14.4.2015 18:09

H38a19m73p71l 18B74r45e59t86i70s53l56a30v 6596631934372

Nezlobte se na mne, ale to, jak nazýváte vaše některé zákazníky burany, mluví především o vás..

Jistě víte, že praxe je po světě různá a stačí dát cenu takovou, aby číšník dostal odpovídající plat a zákazník nedával spropitné... A jak jistě také víte, toto se v ČR neděje, naopak spousta majitelů hospod dává peníze malé a z toho ještě velkou část načerno a tedy nezdaněné...

Motivujte své lidi sám, proč to má za vás dělat zákazník...

Vrchol buranství je vaše hodnocení lidí, kteří vám dávají své peníze a tedy vás živí...

+15/0
14.4.2015 18:23

R13a48d95e80k 67Č42e81r29v93e76n15k55a 5494111974132

R^

+1/0
14.4.2015 19:58

M35i51l94a86n 30Š77e45l66i17g79a 7121964373633

U nás je to většinou především daňový únik, kdy není část výplaty (tvořená spropitným) nijak evidována.

+2/0
14.4.2015 19:58

O77n97d70ř43e98j 74L28o33š69o75t90h 1525235965391

Spropitné není mzda, ale dar od zákazníka.

0/−2
15.4.2015 12:22
Foto

H13a46n68a 54A52n94t17o68n16o16v35á 6127399724874

V Japonsku se spropitné nedává.

0/0
14.4.2015 19:23

M40i83l90a40n 97Š17e83l15i12g33a 7841114813283

A jinde se naopak dává "povinně"

0/0
14.4.2015 19:57

J95a77k63u47b 36Z13e42m42á52n84e67k 2704383631368

Jako že spokojenost hosta a běhání okolo něj považujete za nadstandard, který má host odměnit?

No lidem jako vy ani korunu a bylo by mi líto, že už zrušili haléře. Těm normálním, co se netváří, že je to pro zákazníka pocta, když se k nim chovají jako k zákazníkům, klidně spropitného vrchovatě.

+4/0
14.4.2015 19:52

P72a71v88e59l 81N44o16v60á81k 4973328295411

Naprosto souhlasim. Neni treba to s dyskem prehanet treba v dobe obedu, ale I v tom pripade je zaokrouhleni z 98 na 100 na pest.

0/−2
14.4.2015 20:42

L65u30k67a92s 35N49e20m37e70c 7649120682544

Kolik davate dysko pokladni v supermarketu?

+1/0
15.4.2015 16:04

P97e41t16r 71Č37e77r30v77e39n61ý 3946501982835

Číšník, který vyžaduje dýško, není číšník. Měl by jít dělat něco jiného, když ho to nebaví za smluvní plat.

Ke všem hostům se máte chovat stejně, a ne obskakovat víc hosty, u kterých se domníváte, že z nich vypadne víc peněz.

0/0
18.4.2015 18:42

F88i27l81i48p 13V83r11a75c31o27v73s44k88ý 8530977121160

Musím říct, že dnes už je řada míst v oboru, kde se s kritikou umí pracovat.Ona totiž i případná negativní zpětná vazba má význam, chyba se může stát jde o to ji neopakovat.

Pravdou ovšem je, že i ona negativní vazba mi měla mít určitě slušnou formu.

+4/0
14.4.2015 17:49

H85a89m37p46l 74B54r19e70t54i98s62l36a68v 6716521354652

Já si zatraceně vybírám, kam jdu, když už jdu.

Jakmile vkročím do dveří a hraje rádio, odcházím..

Snažit se upoutat pozornost obsluhy, která se radši baví mezi sebou, také nemusím..

No a jídlo je kapitola sama pro sebe...

Neříkám, že tu nejsou taky dobré restaurace, ale je jich strašně málo, ve zbytku dělají lidé, kteří zjevně nejsou z oboru a ještě se vás snaží okrást, kde jen mohou...

+5/−1
14.4.2015 16:36

L30u20d88ě25k 98N84ě52m31e19c 5875971912874

Vám zatraceně vadí rádio? A že je zatraceně málo dobrých restaurací? No Vás bych zatraceně neměl rád jako hosta, který si myslí, že ho potřebuju okrást.

+1/0
14.4.2015 21:25

H75a78m36p54l 19B59r71e46t24i71s71l77a57v 6846481484612

Žádný problém, stačí říci, kde jste a já k vám ani nepáchnu...;-D

+1/−1
15.4.2015 5:46

B55a31r19b33o32r87a 22S90v85o15b83o24d64o65v21á 6772667328820

No tak treba to radio chapu. Neni moc horsiho nez kdyz mi pri jidle vyrvava hudba. Chut me pak okamzite prechazi.

+1/0
15.4.2015 13:31

L98u24d61ě91k 62N28ě16m48e26c 5465511982144

No samozřejmě. Já budu chodit tam, kde hraje jiná hudba, a jinak hlasitá, než se líbí Vám. To snad je normální. Někdo má rád úplně ticho, někdo lehké šumění lokálu, někdo k tomu lehké hudební podbarvení, někdo rachot.

0/0
15.4.2015 14:38

J82i57ř42í 76K82a63č53í90r24e62k 5320546876

Problémem může být i gramáž. Když maso byť skvělé chuti neváží tolik, kolik udává jídelní lístek, má host právo nechat si ho převážit. V případě, že se váha nevejde do schválené odchylky, která je u masa 20 procent, může host odejít bez placení, nebo požádat o novou porci.

Zdroj: http://hobby.idnes.cz/cesi-toleruji-nedostatky-v-restauracich-ffo-/hobby-domov.aspx?c=A150409_111842_hobby-domov_bma#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box

;-D;-D;-D ne diky, na jidlo s chlustancem nemam chut

+1/0
14.4.2015 16:03

P32e58p16a 60Č10u90m62p64e48l47í92k 7387558154253

Proč bych měl vůbec dávat spropitné? Borci mají plat. Tak mají mít větší. Spropitné nedává a nikde nepíší abych ho dával. Někdy jsem viděl jak toho pikolíka štve ale chyba je, že to dává na jevo. Tento systém je pouze dobrovolný a vůbec špatný.

Pak se pikolíci soustředí na ty kteří sypou hodně a běhají okolo jak to jen jde. Na ostatní se zaměřují méně. Prostě podle toho jak kdo sype anebo asi asi bude sypat. Měli by se chovat ke všem hostům stejně.

+2/−9
14.4.2015 13:28

M49i95l53a44n 16K79l41o17u33č44e93k 3120775918847

To je divné, pikolík přeci dostane spropitné až na konec, takže když hosty nezná, nemůže kolem nich běhat podle toho jak sypou.

+8/0
14.4.2015 13:46

M60i39c47h74a94l 56K41o65r45t59a45n 1487437193495

Asi se Pepa chová k personálu jako vůl hned od příchodu do hospody, nejen až při placení...

+6/0
14.4.2015 16:35

O47n37d58ř37e51j 27L18o86š47o17t90h 1515815255161

To ano, ale to si představte, že přijde pan Čumpelík do restaurace kam chodí pravidelně a obsluha ví, že pan Čumpelík nenechává spropitné a chová se k tomu povýšeně, pak si stěžuje, že se k němu nechovají tak hezky, jako k milým hostům, kteří je dokáží ocenit spropitným a pan Čumpelík je z toho celý překvapený, protože se narodil včera a neví, že lidi se k němu chovají tak, jak on se chová k nim.

+7/0
14.4.2015 16:39

L87u83d72ě62k 86N62ě90m79e19c 5675171392184

No... možná občas zaplatím za něco, co není úplně špičkový. Ale jenom jednou. Pak se pokorně vrátím do osvědčených zařízení.

+10/0
14.4.2015 13:25

K83a69r40e96l 96S82t96r65ž52a50n49o66v51s51k98ý 1668145155

Zaokrouhlení na celé desetikoruny mi přijde jako urážka obsluhy. Byl jsi dobrý, pikolíku, tady máš dvoukorunu a kup si něco na sebe. To ať ten člověk radši nedá nic.

+8/−9
14.4.2015 12:31

T59o49m39a71s 61P75i80l32n85y 9553569485682

Urazka?8-o Ten cisnik je placen od majitele, a pokud dostane 2 Kc od kazdeho hosta, coz nepredpokladam, protoze spoustalidi necha spropitne i vetsi, a tech hostu je napriklad 100, tak uz je to 200 Kc za den navic. Jen za to, ze dela svoji praci, kterou si sam svobodne vybral. Pokud to vynasobim 20 smenami v mesici, tak jsou to 4 000 Kc navic k vyplate. To se vam zda malo?!!

+1/−9
14.4.2015 13:26

M44a87t10o13u77š 76B93á53r98t28a 4496450436328

Ano, to se mi zdá málo. Na 100 hostů jeden obsluhující je totiž také málo. Dvacet směn v měsíci je zase hodně.

+8/0
14.4.2015 13:37
Foto

M94a44t20o90u22š 15F62o57r88m78a22n 5180637266747

Vas bych chtěl vidět dělat 20 14tek pravidelně v měsíci....

+2/0
14.4.2015 15:57

J95a50k19u14b 80Z15e78m50á48n31e89k 2194603591308

Kolik necháváte u oběda za 75 korun?

0/0
14.4.2015 13:45

M88i35l28a53n 84K86l75o64u43č42e16k 3860975318897

Já nechávám 10 - 15%, ale oběd za 75 korun jsem v restauraci  neměl ani nepamatuju, to ještě někde je?

+3/−2
14.4.2015 13:48

J68a22k77u78b 12Z77e40m41á61n26e26k 2934703681328

No, za 8 Kč si dovolenou taky nekoupí.

Obědy za tak málo opravdu existují a chodí na ně lidi proto, že nemají na oběd stovku. Kdyby ji měli, jdou na oběd za stovku, ne za 75 + zaplacený vzduch. Takže dorovnat u těchto cen pár korun mi přijde normální, už kvůli otravování s drobnýma.

Já sám většinou nechodím na polední menu a u normálních cen těch 10% už nějakou rozumnou částku udělá, ale článek bude spíš o těch extrémně levných hospodách. Aspoň jsem teda nikdy na nic nepoživatelného, co by stálo od sto padesáti výš, nenarazil.

(A jestli tady ten komentář bude 5x, přestávám chodit do restaurací a ušetřené peníze věnuju na léčbu duševně chorých ve chvíli, kdy bude hospitalizován génis stojící za funkčností idnesu...)

+2/−1
14.4.2015 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.