Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A58n78t11o11n22í21n 69S51e97b34e41r92a 7693718630749

No to je fajn, ale na kole jezdim abych mel fyzicku. Kdyz chci vykon a jen relaxovat, tak sednu na motorku. ;-)

+2/0
12.9.2015 7:24

P64a74v19e76l 44O18d10r70a88z42i43l 6464919577720

Předinstalovaný systém? Tak to znám kolo, které jezdí jako normální, a během 500ms je z něj elektrokolo, když zapnete vypinač.

0/0
11.9.2015 10:45

J48a75n 94S69l75a24b45ý 9417379874658

to přítlačné kolečko silně ničí plášť!!!!

+2/0
9.9.2015 21:37
Foto

I19v76o 95L27a43d61e55n87b11e55r77g49e16r 3503773407226

To vypadá dobře, byť cena je převysoká, ale určitě rychle zlevní . . .

+1/−1
9.9.2015 21:07

R79a76d32a59n 49K61u91b27a73n11t 1863600299430

13.500,-  to raději tohle za 19.900,- :

http://www.beznamahy.cz/Classic-II-26-2014-seda-d103.htm

+1/0
9.9.2015 16:00

V81á87c78l97a32v 73J70o97n81á90š 8132553272693

Lepší kolo s přídavným spalovacím motorem.. Za cenu kolem 5 tisic

+2/0
8.9.2015 22:34

L35i88b29o97r 82K33ř60u59p64a16l68a 3255133108688

fuj, si děláte srandu ?

0/0
9.9.2015 6:52

R60a67d37a81n 21K95u61b36a52n55t 1653500819940

jakou srandu

http://www.beznamahy.cz/elektrokola/sady-na-stavbu-elektrokol

+1/0
9.9.2015 16:17

P41a55v93e44l 32J91a84n81s88a 2765949821314

ne, že bych to snad chtěl, ale troufám si zpochybnit tu "snadnou montáž" - do mýho favorita z roku 1984 by to přimontovat nejspíš vůbec nešlo... (nemá ty sériově předvrtaný díry ;-D;-D;-D)

+2/0
8.9.2015 22:01

L32i72b38o16r 70K70ř38u30p32a75l72a 3155733728618

hmm, tohle bude použitelné jen na pláštích bez vzorku a o to víc je to asi bude odírat, navíc se tak ztratí dost energie, kdo potřebuje elektrokolo ať si koupí rovnou nebo přestavbu, za stejný peníz bude středový systém i s baterkou co ujede víc jak 100KM

+4/−1
8.9.2015 16:53

M76a51r26c81e78l 64P33a59v74l80í80k 7181834788789

v urob si sám to bolo DVAKRÁT, raz ako trofejný elektromotor, druhý krát ako elektroskrutkovač

+1/0
8.9.2015 15:09

J59i85r38k74a 39S63i24r48k94a 5792522735189

Já jsem si na jaře přestavěl svoje 7 let staré kolo pomocí sady evbike. Mám tam 500W motor od www.evbike.cz  Po prvni sezone jsem s tim spokojen.

0/0
8.9.2015 14:44

J79a30r38o57s28l33a14v 46L60e23b13e66d97a 3226629357880

A z elektrického kola uděláte obyčejné za pár sekund. ;-D

+2/0
8.9.2015 14:10

E53m26i85l 76M97i43n96á62ř 7130309119357

0,2 kWh = 60 km dojezd. To to moc cyklistovi nepomáhá. Něco to váží, má to nějaké tření o plášť. Aby pak člověk nevydal víc energie s tím pohonem.;-(

Motor přímo v kole bez převodů nenahradíš.

+1/0
8.9.2015 12:07

T25o79m53á52š 32K89u59c73h41a98ř 3727341188401

Kdo pamatuje, jak se nadřel, když se třecím převodem pohánělo dynamo osvětlení, ten vám na to neskočí.:-P

+7/−5
8.9.2015 11:43

J51a60n 23P16a27ř97í31z63e63k 9436610587836

ale tady se po vás nechce, abyste poháněl elektromotor, ale on má pohánět vás

+2/0
10.9.2015 8:28

L36u51k43á39š 21V77a75ň82u42r18a 1815654713933

Podle mne je jediné rozumné řešení do terénu středový motor. Na rovinu pak motor v předním nebo zadním kole. Pokud bych šel do elektrokola, tak bych zvolil středový motor. Má hodně výhod a málo nevýhod. Uváděné řešení se používalo už kdysi se spalovacím motorem a myslím, že umístění motoru nad zadním kolem a baterie v nosiči je mnohem lepší řešení. Může to být udělané třeba jako nosič.

+2/0
8.9.2015 11:18

J77a22k26u23b 51Š89a13f55a11n88d24a 7835377671601

Jaké má středový motor výhody? Sice u něj můžete řadit ale zase se musí více ničit převody...

0/0
8.9.2015 16:34
Foto

P26e20t89r 72Š16r33a31i96e68r 9603562412577

Tohle je dobré možná tak do německých rovin, kde nepotřebujete ani terénní vzorek...:-P

0/0
8.9.2015 11:09

T19o52m40á49š 55F13i53r51b46a29c19h68e80r 9800500544240

...a ani elektrokolo ;-)

+8/0
8.9.2015 11:24

P37e50t17r 31K26a97r90a91s 3652702556245

tu cenu nechápu, to asi moc příznivců nezíská, ale kdo ví, třeba pro ty co kolo už mají, ale jinak ten kdo ne, tak to koupí rovnou hotové a to se dá někde třeba v Německu koupit i pod touto cenou. Ale jinak jim přeji mnoho úspěchů.

0/0
8.9.2015 10:35

J57a62n 94P58a54v45e58l57k74a 3377331244181

Pohony kolečkem na plášť stojí za prd. Za děště to klouže a kolečko se rychle obrousí. Dělají se takto motorové a po pár kilometrech to ani nejde nastartovat (startuje se rozjetím). Za tu cenu máte elektrokolo s dojezdem 100km a za 6 litrů  benzínový motorek, který se připevňuje stejně, jen dáte delší řetěz.

+12/0
8.9.2015 10:35

P78e89t79r 14N35o52v80á52k 3543326154334

Za tu ceno je origo elektrokolo...:-/

+2/0
8.9.2015 10:29

M36i92c53h48a56l 88M41a96c37h88e66k 1244192354449

Postrádám info, zda se baterie jízdou z kopce dobíjí.

0/0
8.9.2015 10:14

R90a95d49o10s26l92a22v 46K17l20a87u40d28a 5744708124402

To tam v podstatě je. Jakmile přestanete šlapat, motor se zvedne.... takže logicky se nic dobíjet nemůže.

+12/0
8.9.2015 10:21

M88i34c28h52a14l 18M27a48c90h26e80k 1894332654949

To je možné, ale třeba chybí info, že když se začne brzdit, motor se přiklopí...a bylo by to logické. Ale asi už technicky náročnější.

0/0
8.9.2015 11:09

R98a18d88o56s15l32a88v 39K23l55a46u37d68a 5584238324662

S brzdou to nemá nic společného. Ta je úplně jinde. Tohle vůbec netuší kdy brzdíte. Jen kdy šlapete.

+1/0
8.9.2015 12:07

M85i36c35h83a16l 90M86a86c31h60e34k 1764412554839

Tak by stačil do obvodu integrovat g-senzor, který by při sklonu větším než třeba 3% a trvajícím déle než 3 vteřiny motorek přiklopil. Spolu s dobíjecí elektronikou by to nemuselo náklady citelně zvýšit. Ještě na tom dost co k vylepšení.

0/0
8.9.2015 12:41

R54a91d40o19s84l24a96v 17K10l94a15u95d67a 5794588894762

A k čemu to? Když bych nechtěl šlapat vůbec, koupím si skútr. Tohle je furt jen kolo. Motorek má pouze pomoct.

0/0
8.9.2015 12:47

M93i24c14h96a40l 20M91a26c12h68e82k 1704632624819

No k prodloužení dojezdu přeci. Hádám, že by to tak 10 - 20 % mohlo přidat. Senzor vyhodnocuje velikost sklonu a podle toho kolo samo dobíjením přibrzďuje. Kdo to chce, ten to jistě uvítá.

0/0
8.9.2015 13:05

F10i61l82i75p 27H14r46b51e87k 2284340886110

Nápad určitě dobrý, ale kdyby to tam bylo, tak by to zmínili. Takže to tam evidentně není.

0/0
8.9.2015 13:55

Č93e28s16t71m70í56r 81P26r51o86c24h81á47z91k82a 8558230468451

To si myslím, že ne. S rekuperací by to bylo mnohem dražší a složitější.

0/0
8.9.2015 10:21

S41t33a95n15i96s82l72a72v 57M71i25l78e15r 5302907310823

Dobry napad, ale trenim se dost energie ztrati, hlavne na terenich pneumatikach.  Na stejnem porincipu treni mam cyklo generator a ucinnost je mensi nez kdyz je elektromotor/alternator propojeni retezem. www.cykloelektrarna.cz

+2/−1
8.9.2015 9:59

Z61b21y10n16ě79k 64Š57t74o67r92k 2786216622958

Takže nějaký cyklista si pořídí horské kolo (teréní jak vy říkáte) a bude si na něj chtít pořídit motorek?? ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 7:57

J73a80r88o56s77l97a23v 18K88a97d82l34e54c 5351179192601

R^

0/0
8.9.2015 9:36

M56i70r10o92s12l46a39v 61J67o47c39h 3392881923618

Tady vidím dva problémy:

1) třecí převod - použitelné jen na suchu, voda, bláto ... bude prokluzovat, nízká životnost třecí kladky a pláště

2) baterie vydží "až" 60 km v režimu asistence, v reálu to bude výrazně méně. Vzhledem ke kapacitě baterie to vidím na 15-20km s rozumnou asistencí. Jistě dá se ujet 60km s asistencí na minimu. Doporučuji vyzkoušet jak moc "asistuje" asistence v režimu nejnižšího výkonu, kde se dojezd zvolna přibližuje deklarovanému dojezdu. Zjistíte, že v tomto režimu je to naprosto na nic. Pokud už chcete asistenci využít tam kde to má smysl (dlouhé táhlé stoupání), většinou musíte využívat maximum výkonu. A to je třeba 10-20 min jízdy.

Doporučuji před koupí jakéhokoliv elektrokola si ho někde půjčit. A vyzkoušet si jak silně asistence funguje a jak dlouho reálně vydrží baterie v nějakém kopcovitém terénu, protože pro jízdru po rovině nemá smysl mít elektrokolo.

+17/0
8.9.2015 9:10

T93o75m50á96š 25F73i23r33b68a52c32h11e32r 9540190314660

90% projektů z Kickstarteru jsou jako od Járy Cimrmana. Tenhle je další z nich :-P

+23/0
8.9.2015 8:18

P57a42t32r50i62k 13K71o44v59a94ř19í59k 6827786980146

spravne ma byt, ze neujede ano kilometr, ale ulehci slapani na cca. 60 km .....

+12/0
8.9.2015 8:18

P31a40t78r84i20k 92K86o42v46a40ř49í78k 6447166160576

...ani...

0/0
8.9.2015 8:18

J56a70n 21J40o71r78d61a65n 5771147739

Autor clanku je klasicky spis teoretik :-)

+2/0
8.9.2015 8:51

I84g73o32r 96G11o24t40t46w56a64l54d 6887138310621

Správně má být, že 1 km to jede samo (za sucha a po rovině), nebo to 6 km citelně pomáhá, nebo to 60km přicmrdává tak, že šlapete stejně, jako byste žádnou baterii nevezli, ale v každém případě pak už se s tou mrtvou zátěží budete plahočit sami :-)

0/0
10.9.2015 21:47

D91a10v52i87d 60R43y21c97h52e43t19s98k16ý 9156571360180

Jak už psali přede mnou, ten pohon třením přináší problémy v blátě a při použití hrubého vzorku, tohle vidím spíš jako experiment...

+3/0
8.9.2015 8:10

R38a72d54o75s55l47a14v 91K27l78a25u26d11a 5814178184192

Tohle si určitě nebude pořizovat milovník adrenalinových sportů, ale spíš někdo, kdo s tím jezdí do práce, nebo do školy, případně na cyklostezku.

+14/0
8.9.2015 8:15

D85a61v23i88d 52R39y73c74h79e62t90s24k34ý 9406971370460

Bláto máte 6 měsíců v roce. Prostě mi přijde lepší jiné řešení.

+2/−5
8.9.2015 8:42

R59a40d76o85s45l62a47v 95K43l63a94u81d50a 5604118894952

Na kole jezdím poměrně často,do bláta jsem vjel jen jednou na polní cestě. Ve městě už nějakých 10 let ne.

+12/0
8.9.2015 9:09

J28a95n 23M28o85u42c80a 1108757831

Když vjedete do bláta,  toto se navalcuje na rolnu a ta zvětší průměr a už to tak netáhne.  Kdysi jsem to vyzkoušel na skladacce. Špatné.

+4/−1
8.9.2015 7:53
Foto

P23a76v91e47l 26P87o64k32o76r41n32ý 2506984740922

Tak vezmete hadici a kolo ostříkáte. Třeba budou hadice na ostříkání kola součástí cyklostezek, dotace EU toho snesou...;-D

+3/0
8.9.2015 9:00

R19a74d77o92s39l12a88v 33K38l22a12u23d27a 5734968954852

Hadice.... To je pod úroveň. Pochopitelně se bude jednat o automatické myčky na kola doplněné vlastní ČOV. Hadici za 40 milionů nezdůvodníte ani v Bruselu. :-)

+7/0
8.9.2015 9:12

S69t77a34n28i51s26l77a92v 85R38o34s57e73c77k96ý 9485349751669

navíjí se napětím 25,2 V.JAK?

+1/0
8.9.2015 5:48

M12a16r46e81k 33B53u63r35z24a 7747461572797

Díky za upozornění na překlep, opraveno

+4/0
8.9.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.