Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z obyčejného kola uděláte elektrické za pár sekund. Ujede 60 kilometrů

Go-e Onwheel sází na starý způsob pohonu třením. Na rozdíl od klasického elektropohonu kola není stálou součástí bicyklu, ale lze ho během pár vteřin ke kolu připnout anebo odejmout. Začít dodávat by se měl během letošního podzimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n36t78o36n70í63n 54S37e47b64e68r37a 7713278250659

No to je fajn, ale na kole jezdim abych mel fyzicku. Kdyz chci vykon a jen relaxovat, tak sednu na motorku. ;-)

+2/0
12.9.2015 7:24

P89a39v28e87l 37O86d19r86a38z89i74l 6314629657510

Předinstalovaný systém? Tak to znám kolo, které jezdí jako normální, a během 500ms je z něj elektrokolo, když zapnete vypinač.

0/0
11.9.2015 10:45

J75a61n 51S30l35a56b24ý 9697909134958

to přítlačné kolečko silně ničí plášť!!!!

+2/0
9.9.2015 21:37
Foto

I34v87o 84L96a73d17e54n97b41e33r21g95e30r 3483493497456

To vypadá dobře, byť cena je převysoká, ale určitě rychle zlevní . . .

+1/−1
9.9.2015 21:07

R94a42d90a70n 95K87u17b85a50n91t 1683510299470

13.500,-  to raději tohle za 19.900,- :

http://www.beznamahy.cz/Classic-II-26-2014-seda-d103.htm

+1/0
9.9.2015 16:00

V25á90c12l98a34v 88J64o82n29á33š 8302423392783

Lepší kolo s přídavným spalovacím motorem.. Za cenu kolem 5 tisic

+2/0
8.9.2015 22:34

L41i13b80o85r 20K28ř37u98p41a10l46a 3795973558818

fuj, si děláte srandu ?

0/0
9.9.2015 6:52

R48a13d77a92n 18K29u92b31a23n59t 1833620759180

jakou srandu

http://www.beznamahy.cz/elektrokola/sady-na-stavbu-elektrokol

+1/0
9.9.2015 16:17

P69a37v65e18l 75J82a69n16s57a 2335919481824

ne, že bych to snad chtěl, ale troufám si zpochybnit tu "snadnou montáž" - do mýho favorita z roku 1984 by to přimontovat nejspíš vůbec nešlo... (nemá ty sériově předvrtaný díry ;-D;-D;-D)

+2/0
8.9.2015 22:01

L90i65b28o35r 42K82ř43u26p54a37l34a 3205843208888

hmm, tohle bude použitelné jen na pláštích bez vzorku a o to víc je to asi bude odírat, navíc se tak ztratí dost energie, kdo potřebuje elektrokolo ať si koupí rovnou nebo přestavbu, za stejný peníz bude středový systém i s baterkou co ujede víc jak 100KM

+4/−1
8.9.2015 16:53

M31a11r57c52e28l 39P13a43v37l14í25k 7851754908789

v urob si sám to bolo DVAKRÁT, raz ako trofejný elektromotor, druhý krát ako elektroskrutkovač

+1/0
8.9.2015 15:09

J85i54r34k37a 37S12i87r26k11a 5282582635429

Já jsem si na jaře přestavěl svoje 7 let staré kolo pomocí sady evbike. Mám tam 500W motor od www.evbike.cz  Po prvni sezone jsem s tim spokojen.

0/0
8.9.2015 14:44

J13a54r32o65s93l48a14v 10L80e72b18e78d57a 3386239197560

A z elektrického kola uděláte obyčejné za pár sekund. ;-D

+2/0
8.9.2015 14:10

E16m52i46l 68M81i10n81á57ř 7170109149107

0,2 kWh = 60 km dojezd. To to moc cyklistovi nepomáhá. Něco to váží, má to nějaké tření o plášť. Aby pak člověk nevydal víc energie s tím pohonem.;-(

Motor přímo v kole bez převodů nenahradíš.

+1/0
8.9.2015 12:07

T38o92m64á95š 10K87u14c48h31a47ř 3707891978231

Kdo pamatuje, jak se nadřel, když se třecím převodem pohánělo dynamo osvětlení, ten vám na to neskočí.:-P

+7/−5
8.9.2015 11:43

J45a54n 79P97a88ř78í69z93e75k 9226930607126

ale tady se po vás nechce, abyste poháněl elektromotor, ale on má pohánět vás

+2/0
10.9.2015 8:28

L72u73k57á92š 43V14a71ň86u17r22a 1785684333733

Podle mne je jediné rozumné řešení do terénu středový motor. Na rovinu pak motor v předním nebo zadním kole. Pokud bych šel do elektrokola, tak bych zvolil středový motor. Má hodně výhod a málo nevýhod. Uváděné řešení se používalo už kdysi se spalovacím motorem a myslím, že umístění motoru nad zadním kolem a baterie v nosiči je mnohem lepší řešení. Může to být udělané třeba jako nosič.

+2/0
8.9.2015 11:18

J86a19k45u61b 47Š55a45f54a11n58d27a 7315447151611

Jaké má středový motor výhody? Sice u něj můžete řadit ale zase se musí více ničit převody...

0/0
8.9.2015 16:34
Foto

P79e70t45r 96Š25r39a89i38e13r 9663282212157

Tohle je dobré možná tak do německých rovin, kde nepotřebujete ani terénní vzorek...:-P

0/0
8.9.2015 11:09

T33o75m21á74š 24F90i59r58b24a73c47h24e57r 9700240404710

...a ani elektrokolo ;-)

+8/0
8.9.2015 11:24

P98e97t19r 16K45a75r80a52s 3922822586165

tu cenu nechápu, to asi moc příznivců nezíská, ale kdo ví, třeba pro ty co kolo už mají, ale jinak ten kdo ne, tak to koupí rovnou hotové a to se dá někde třeba v Německu koupit i pod touto cenou. Ale jinak jim přeji mnoho úspěchů.

0/0
8.9.2015 10:35

J77a42n 36P49a21v77e89l83k12a 3397831564471

Pohony kolečkem na plášť stojí za prd. Za děště to klouže a kolečko se rychle obrousí. Dělají se takto motorové a po pár kilometrech to ani nejde nastartovat (startuje se rozjetím). Za tu cenu máte elektrokolo s dojezdem 100km a za 6 litrů  benzínový motorek, který se připevňuje stejně, jen dáte delší řetěz.

+12/0
8.9.2015 10:35

P16e32t30r 49N54o24v59á65k 3133676194144

Za tu ceno je origo elektrokolo...:-/

+2/0
8.9.2015 10:29

M68i57c94h67a80l 41M41a53c79h80e46k 1964132784799

Postrádám info, zda se baterie jízdou z kopce dobíjí.

0/0
8.9.2015 10:14

R40a37d41o25s51l70a10v 23K55l41a97u78d32a 5914128204332

To tam v podstatě je. Jakmile přestanete šlapat, motor se zvedne.... takže logicky se nic dobíjet nemůže.

+12/0
8.9.2015 10:21

M32i80c63h82a31l 13M70a97c39h76e65k 1684342274699

To je možné, ale třeba chybí info, že když se začne brzdit, motor se přiklopí...a bylo by to logické. Ale asi už technicky náročnější.

0/0
8.9.2015 11:09

R73a83d32o34s86l26a47v 13K55l12a62u69d12a 5184488504682

S brzdou to nemá nic společného. Ta je úplně jinde. Tohle vůbec netuší kdy brzdíte. Jen kdy šlapete.

+1/0
8.9.2015 12:07

M57i24c26h49a95l 58M36a65c43h85e74k 1144412874379

Tak by stačil do obvodu integrovat g-senzor, který by při sklonu větším než třeba 3% a trvajícím déle než 3 vteřiny motorek přiklopil. Spolu s dobíjecí elektronikou by to nemuselo náklady citelně zvýšit. Ještě na tom dost co k vylepšení.

0/0
8.9.2015 12:41

R71a33d93o10s67l25a93v 84K28l34a60u29d60a 5114618584872

A k čemu to? Když bych nechtěl šlapat vůbec, koupím si skútr. Tohle je furt jen kolo. Motorek má pouze pomoct.

0/0
8.9.2015 12:47

M17i18c53h18a76l 72M25a57c65h90e11k 1504422714669

No k prodloužení dojezdu přeci. Hádám, že by to tak 10 - 20 % mohlo přidat. Senzor vyhodnocuje velikost sklonu a podle toho kolo samo dobíjením přibrzďuje. Kdo to chce, ten to jistě uvítá.

0/0
8.9.2015 13:05

F73i90l45i17p 18H80r35b74e71k 2944900876750

Nápad určitě dobrý, ale kdyby to tam bylo, tak by to zmínili. Takže to tam evidentně není.

0/0
8.9.2015 13:55

Č96e35s13t83m96í66r 95P86r79o60c97h18á46z43k76a 8238520518561

To si myslím, že ne. S rekuperací by to bylo mnohem dražší a složitější.

0/0
8.9.2015 10:21

S67t86a38n25i92s53l77a61v 42M45i58l26e87r 5952277310613

Dobry napad, ale trenim se dost energie ztrati, hlavne na terenich pneumatikach.  Na stejnem porincipu treni mam cyklo generator a ucinnost je mensi nez kdyz je elektromotor/alternator propojeni retezem. www.cykloelektrarna.cz

+2/−1
8.9.2015 9:59

Z16b14y83n46ě84k 86Š22t91o37r70k 2736136222318

Takže nějaký cyklista si pořídí horské kolo (teréní jak vy říkáte) a bude si na něj chtít pořídit motorek?? ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2015 7:57

J30a48r33o11s47l81a41v 59K16a44d34l59e37c 5631719112901

R^

0/0
8.9.2015 9:36

M24i80r70o18s68l15a71v 80J73o45c87h 3312781743498

Tady vidím dva problémy:

1) třecí převod - použitelné jen na suchu, voda, bláto ... bude prokluzovat, nízká životnost třecí kladky a pláště

2) baterie vydží "až" 60 km v režimu asistence, v reálu to bude výrazně méně. Vzhledem ke kapacitě baterie to vidím na 15-20km s rozumnou asistencí. Jistě dá se ujet 60km s asistencí na minimu. Doporučuji vyzkoušet jak moc "asistuje" asistence v režimu nejnižšího výkonu, kde se dojezd zvolna přibližuje deklarovanému dojezdu. Zjistíte, že v tomto režimu je to naprosto na nic. Pokud už chcete asistenci využít tam kde to má smysl (dlouhé táhlé stoupání), většinou musíte využívat maximum výkonu. A to je třeba 10-20 min jízdy.

Doporučuji před koupí jakéhokoliv elektrokola si ho někde půjčit. A vyzkoušet si jak silně asistence funguje a jak dlouho reálně vydrží baterie v nějakém kopcovitém terénu, protože pro jízdru po rovině nemá smysl mít elektrokolo.

+17/0
8.9.2015 9:10

T20o25m19á91š 86F58i45r88b12a98c68h58e85r 9560320504890

90% projektů z Kickstarteru jsou jako od Járy Cimrmana. Tenhle je další z nich :-P

+23/0
8.9.2015 8:18

P45a56t91r41i13k 62K24o76v52a36ř11í93k 6207796410946

spravne ma byt, ze neujede ano kilometr, ale ulehci slapani na cca. 60 km .....

+12/0
8.9.2015 8:18

P24a44t27r70i83k 52K55o34v78a70ř49í19k 6297246570336

...ani...

0/0
8.9.2015 8:18

J55a51n 74J85o42r45d56a11n 5421497599

Autor clanku je klasicky spis teoretik :-)

+2/0
8.9.2015 8:51

I57g50o78r 31G67o73t43t51w38a61l65d 6477898310231

Správně má být, že 1 km to jede samo (za sucha a po rovině), nebo to 6 km citelně pomáhá, nebo to 60km přicmrdává tak, že šlapete stejně, jako byste žádnou baterii nevezli, ale v každém případě pak už se s tou mrtvou zátěží budete plahočit sami :-)

0/0
10.9.2015 21:47

D70a63v52i94d 61R93y13c54h52e44t93s98k58ý 9676431840300

Jak už psali přede mnou, ten pohon třením přináší problémy v blátě a při použití hrubého vzorku, tohle vidím spíš jako experiment...

+3/0
8.9.2015 8:10

R34a93d14o54s57l13a74v 75K77l85a95u66d18a 5604538724702

Tohle si určitě nebude pořizovat milovník adrenalinových sportů, ale spíš někdo, kdo s tím jezdí do práce, nebo do školy, případně na cyklostezku.

+14/0
8.9.2015 8:15

D81a13v15i79d 54R55y12c97h44e36t68s25k75ý 9176531400410

Bláto máte 6 měsíců v roce. Prostě mi přijde lepší jiné řešení.

+2/−5
8.9.2015 8:42

R52a85d75o64s67l87a76v 26K75l97a46u46d90a 5904308374752

Na kole jezdím poměrně často,do bláta jsem vjel jen jednou na polní cestě. Ve městě už nějakých 10 let ne.

+12/0
8.9.2015 9:09

J63a37n 14M75o77u91c15a 1208307441

Když vjedete do bláta,  toto se navalcuje na rolnu a ta zvětší průměr a už to tak netáhne.  Kdysi jsem to vyzkoušel na skladacce. Špatné.

+4/−1
8.9.2015 7:53
Foto

P59a98v69e42l 65P35o64k74o76r17n13ý 2936364870142

Tak vezmete hadici a kolo ostříkáte. Třeba budou hadice na ostříkání kola součástí cyklostezek, dotace EU toho snesou...;-D

+3/0
8.9.2015 9:00

R56a19d64o17s53l16a40v 48K22l79a48u63d63a 5594798654442

Hadice.... To je pod úroveň. Pochopitelně se bude jednat o automatické myčky na kola doplněné vlastní ČOV. Hadici za 40 milionů nezdůvodníte ani v Bruselu. :-)

+7/0
8.9.2015 9:12

S32t37a77n56i43s42l21a81v 25R24o23s33e81c36k48ý 9985299671369

navíjí se napětím 25,2 V.JAK?

+1/0
8.9.2015 5:48

M97a66r24e13k 21B86u89r92z11a 7717141942207

Díky za upozornění na překlep, opraveno

+4/0
8.9.2015 6:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.