- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Modelářství neumím, ale miluju modely čehokoliv, klobouk dolů před zručností a trpělivostí! Ty nákladové vagony jsou BOMBA!
Trošku zjednodušené modely , Někdy méně znamená více: Raději míň lokomotiv a víc se věnovat detailům , ale i tak ,klobouk dolů
Modely jsou to pěkný, ale zas až tak precizní (detailní) nejsou - vzhledem k měřítku.
Jeste Brejlovec, Bardotka a Pomeranc, a bude to nadhernà sbirka unikatnich modelu. Pridal bych jeste Sergeje, at je to komplet.
Oprava drobných nepřesností: T669.0 a 1 pro ČSD byly kromě prototypů vyráběny ne v ČKD, ale Strojárenské a metalurgické závody Dubnica nad Váhom a T466.0 Turčanské strojárne Martin.
Určitě ojedinělá sbírka Pro potěšení tvůrce.
Chápu, že mnoha laikům a nezasvěceným se můžou zdát modely ze sbírky pana Urbánka precizní, ale při bližším pohledu mají k preciznosti docela daleko. Spousta detailů na nich buď chybí nebo jsou znázorněny velmi zjednodušeně.
K porovnání kvality mi poslouží výtvory modelářů jak v měřítku H0 (1:87) tak dokonce TT (1:120), které jsou zpracovávány z odlitků a pak doplněny o drobné detaily z drátu nebo mosazného plechu.
Pravdou však je, že modely z odlitků jsou plánovány jako sériové výrobky, což částěčně kompenzuje počáteční investici a titěrnou práci při výrobě masteru.
Máte pravdu. Mnoho modelů v menších měřítcích HO a menší jsou vypracovanější včetně přesných popisů. Odlitky nejsou právě to nejlepší. Ruční práce, laserem či leptáním dělané přesné dílce. Viděl jsem takové modely na výstavě mistrovství republiky, pracnost takových modelů je 1000 až 3000 hodin. trvá třeba 2-3 roky práce jeden model. Cena jak ojeté auto, Viděl jsem zakázkové kovové modely cena 12 000 Euro. To už je nové auto.
Krásné modely, skvělý koníček, velmi šikovný pán.Jen fotograf, co to vše fotil mohl být lepší.Pánovi držím palce aby se mu podařilo dodělat vše, co chce a splnit si svůj sen.
Krása, moc šikovný pán.
Až zas budu zítra čekat na vlak a modlit se, aby to skrz ty třícentimetrové závěje přijelo, zavřu oči, vybavím si tyto krásné mašinky, a hned se mi bude na perónu mrznout lépe...
..ani číst jsem to nemusel...prostě frajer. Pan Urbánek a jemu podobní, budou mít u mě vždycky velkou úctu. Tak pilně a precizně dělat jednu věc tak dlouhou......smekám před jejich disciplinovaností (pro případné rýpali...ano, uvědomuji si i druhou stránku věci...o tu mi teď ale nejde)