Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PORADNA: Do sekačky nalil benzin s olejem a už nenastartoval

Můj syn mi chtěl pomoct se sekáním zahrady a spletl si kanystr. V jednom mám benzin s olejem do křovinořezu a ve druhém čistý benzin do rotační sekačky. A on nalil benzin s olejem do rotační sekačky, píše čtenář. Bojí se, zda se tím nemohl zničit motor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39o42s92e41f 84Š68á81t14a41v48a 2934261926169

Po zimě mívám pravidelně problém z nastartováním.Mám už třetí sekačku a problém je u všech.

0/0
1.5.2016 10:53

J93a24n 85P22o13k85o46r29n71ý 1133859570923

Vyndejte svíčku a dejte ji vypálit, nejlépe na propanbutanový plamen, ale posloužila dobře i kostička Pe-Po. S vyndanou svíčkou prárkrát protočte motor, pak dejte svíčku, pokud bude ještě teplá tím lépe a nastartujte . Když se vám to podaří, další starty budou bez problémů.

0/0
2.5.2016 0:17

J56a89n 48F28r24o29l52í32k 6196910595644

U bezplovákového karburátoru odchází ventilky a je třeba je vyměnit.

0/0
4.5.2016 15:28

I19v34a 91M84a92l91í72k87o42v41á 9937960641237

a máte tam "čerstvý" benzin nebo ten, co byl přes zimu v kanystru v garáži?

0/0
2.5.2016 13:12

J41a44n 20F69r88o54l37í75k 6346230925294

Zatím co olej v benzínu nevadí babišův líh je hygroskopický a karburátor se ucpe kapkou vody. Lepší je kupovat maxxmotion nebo verva. Ty mají líh v jiné podobě a vodu nejímají.

0/0
4.5.2016 15:30

J78o96s49e82f 84P32i36š57v93e60j54c 5446776208239

...to se dělá v servisu ultrazvukem...

- no to by mne zajímalo v kolika servisech tohle opravdu dělají.

+1/0
29.4.2016 23:06

J68i60n25d95ř51i63c11h 86Š17k22o48p12e14k 4375421100775

vozit 4 takt do servisu jen proto, že tam byla směs oleje a benzinu je při složení a čistotě našich PHM jasný šílenost

+2/0
29.4.2016 18:54
Foto

P90e72t22r 75P47r58o56c71h69á17z28k79a 3892756902784

Pokud byl mix v poměru 1:50 případně v poměru 1:55 pak by s ním motor neměl mít žádný problém. Možná si trochu víc zakouří. Nejde li nastartovat nebývá to problém ani tak benzínu, ale spíše zaneseného filtru vzduchu a následně příliš bohaté směsi.Pro klid duše po vyjetí poloviny nádrže dolít čistým benzínem a pokračovat dál.K vyčištění karburátoru není třeba ultrazvuk a málo který servis ho vůbec vlastní. Je to celkem jednoduchá záležitost a zvládne ji v podstatě každý kdo umí zacházet s šroubovákem a klíčem. Jednodušší karburátor než je na těchto strojích snad ani neexistuje.Plovákovou komoru drží jeden u některých typů dva šroubky a po její demontáži je přístupná i tryska. Pokud vím, tak motory Honda, stejně jako Tecumseh a Brix mají palivový filtr, který brání vstupu nečistot do karburátoru.I ten je celkem snadné vyčistit. Na netu je spousta návodů. Svíčka se správně čistí pískováním, častěji však měkkým ocelovým kartáčem.Důležitá je správná vzdálenost elektrod. Nesprávná,má za následek kolísání otáček tak zvané taktování.Nejdůležitější, co se na těchto motorech nastavuje a do čeho by neměl amatér zasahovat jsou otáčky, respektive jejich maximum. Obvykle se jedná o hodnotu cca 3600ot. Při překročení se rozpadne regulátor umístěný uvnitř a následně na nás vykoukne ojnice přes blok a motor může posloužit jen jako zajímavá dekorace na skalku či do dílny.Při průměrné péči a včasné výměně kvalitního oleje vydrží motor více jak deset let intenzivního provozu. Jeden mi běží na sekačce už 16 let.

+10/0
27.4.2016 18:52

K41a67r24e19l 27N51o65v77o19t41n69ý 4456290315295

Souhlas, jen snad drobná technická, zvláštnímu druhu nepravidelnosti chodu motoru se říká tarokování, nikoliv taktování.

Tak jen tak:)

0/0
28.4.2016 13:22
Foto

P60e60t75r 52P15r97o46c30h11á67z33k80a 3562816162274

Máte naprostou pravdu.Zaboha jsem si nemohl vzpomenout.

0/0
28.4.2016 15:48

K46a56r33e72l 69N28o89v60o48t17n43ý 4666160875205

;-)

0/0
28.4.2016 15:54

K51a48r86e67l 29N24o32v85o79t93n46ý 4236510925705

;-)

0/0
28.4.2016 18:43

J18i94ř12í 24K33u88č95e58r59a 9425691258

Ale jako jistě, ale tak přece nemůžete napsat článek.... to byste pod něj potom nemohl dát reklamu na autorizované servisy zahradní techniky a tak :D

0/0
1.5.2016 21:20
Foto

P14e96t63r 79P24r23o56c81h42á69z24k86a 3122246692524

To ne....:-)

0/0
3.5.2016 17:21

P77a32v15e48l 66B77e98r48n63á90š63e30k 4553898364343

Tak tato příhoda se záměnou paliva se mi stala. Nalil jsem do sekačky benzín s olejem v mixu 1:50. Sekačka s Hondou motorem jela jak dráha. Pak když jsem šel nalít benzín do křoviňáku, tak jsem si omyl uvědomil. Nádrž jsem vyběhnul a na sekačce po létech není nic znát.

Do benzínu normálně ještě přidávám aditivum. Ale je fakt, že před touto událostí jsem měl problém s chodem motoru po zimě, tak jsem dal jednu stříkačku 20 ml technického lihu do nádrže a kašlání motoru po chvíli zmizelo.

Jojo, mít možnost si koupit benzín bez biosložky. A Aspen je dost drahý a v Čechách je jen 2 mix. "Syntetický" benzín i bez oleje ve svých zahraničních katalozích má Stihl ale i Oleo MAC!

0/0
27.4.2016 17:23

J58a98r28o88s26l24a32v 98P93o21r38t 7489807259215

Jestli mne zrak neklame tak tu svíčku čistí drátěným kotoučem - no to je servis jak noha .

0/0
27.4.2016 16:56

P19e29t52r 79K37n37ě31b57o36r97t 8252258329580

Taky mi jednou syn chtěl pomoci. A do bazénu místo chemie nalil benzín.

+2/−1
27.4.2016 12:54

O35n35d51ř42e88j 37Z13d94e79r35a62d10i15č54k54a 6484595663488

To je pak pohoda dát si cigárko u bazénu..

+7/0
27.4.2016 13:43

P79a54v11e12l 19J98e96ř37á50b91e90k 7111982984507

Pořád lepší cigárko u bazénu, než na záchodě, do kterého nalila manželka benzinový čistič.

Stalo se před desetiletími.

+2/0
27.4.2016 20:49

J67o84s85e16f 90D86o17h23n49a26l 6273377312761

Vyndat svíčku (vyčistit), několikrát zatáhnout za startovací šňůru, zašroubovat svíčku a startovat. Mělo by to běžet.

0/0
27.4.2016 8:20

L13u86k47á57š 75K52o13h34o32u42t 7438914102629

poznat benzín s olejem nebývá problém pouhým okem vzhledem k tomu že moderní oleje pro 2T motory jsou barvené a tak je na první pohled vidět i že benzín je obarven.

+1/0
27.4.2016 7:50

P13e88t34r 63N10o63v85o68t61n53y 1751610711

To chce ale přelít vzorek do skleničky. V tenkem curku do nadrze to nemusi byt videt, nebo když pouzijete takovy ten nastavec na kanystru, tak vůbec.

0/0
28.4.2016 21:57

P40a61v85e91l 71J74e60ř47á14b52e52k 7321562464437

Stačí se podívat do nádrže.

Pokud si pořádně posvítíte svíčkou, tak pokud uvidíte plamen z nádrže, tak podle kouře a zabarvení ohně lze i usoudit, zda benzin byl čistý či s olejem.

Pokud neuvidíte oheň, tak to stejně už nevyřešíte.

+2/0
28.4.2016 23:41

J62i53n72d98ř86i53c20h 60Š90k63o36p67e89k 4435341930815

to poznáš i při nalývání

0/0
29.4.2016 18:55

A24l79e71š 71Z46e50l71i27n48k25a 1974452806

Myslím, že větší problém je po zimě Babišova biosložka a nefunkční palivo:-)

+21/−2
27.4.2016 1:23

V40i53k27y52r 16B18o79h76u73m27i30l 11S93t38r44a17n69s14k78y 9577708176759

dávám plus, ne kvůli "Babišovi", ale tomu, že obecně benzíny zmršené biosložkou /která se má nyní navýšit až na 9% objemu!/ jsou svojí stabilitou horší, než benzín dělaný v Záluží u Mostu z uhlí za II. světové války. Jsou tak mizerné, ty nové benzíny, že při větším stáří můžete u takto malých motorů i propálit tenkostěnný slitinový píst!

+12/0
27.4.2016 7:56

M73a70r25t12i11n 80L47a38c21o 7243206328

Áno, majitelia motocyklov so zložitými karburátormi majú na jar problém. Zalepené trysky. Najjednoduchším riešením je natankovať po sezóne kvalitnejšie palivo.

0/0
27.4.2016 8:03

R82o49b47e36r26t 23S15e50d61l51á70r 4527222

Možno ešte lepšie je to kvalitné palivo natankovať po sezone pred zazimovaním.....

+1/0
27.4.2016 8:39

J36i19ř78í 21Z28ý86k20a 9329763521800

... já do toho benzinu přidávám pro jistotu ještě VIF.

+2/0
27.4.2016 8:54

R90a16d78i94m 36P88o18l85á83š15e61k 9666313769629

Nebo každý měsíc přijít do garáže, nastartovat a nechat zahřát na mírně zvýšených otáčkách.

Jinak myslím, že časem na nových strojích se objeví všelijaké "fičurky".

Třeba taková, že po poslední jizdě se zavře palivový kohout, palivo zbylé v karburátoru nechá motorem spotřebovat a potom se otevře nějaký nalévací otvor a do karbutoru se vstříkne konzervační směs ( čti obyčejné kvalitní palivo bez biosložky s konzervačními činidly, které zneutralizují zbylé stopy biosložka. A které se na jaře v motoru bez problému spotřebuje)

Taky benzín s biosložkou zbylý v nádrži se bude muset nějak řešit.

0/0
27.4.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.