Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti postavili elektrický traktor, v závodě to natřel „nafťákovi“

Studenti ze zemědělského učiliště v Dačicích postavili elektricky poháněný malotraktor, se kterým se úspěšně zúčastnili i ekologického oskara, kterého pořádá společnost E.ON. Aby demonstrovali jeho schopnosti, dali si závod s malotraktorem s klasickým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O93l91d90ř36i88c43h 82H70o94r82á13k 2984969891515

Traktor má obvykle nějaký účel a hraje roli co utáhne a průchodnost v terénu. Takže elektromodel traktoru to možná natře ve sprintu, ale k použití asi bude až s další verzí a dost dlouhou prodlužkou.

+1/0
22.9.2016 13:55

R17i61c31h55a93r42d 67T12r45e23f94i44l 4981705129870

Tak elektromobilita je in co bychom se nepřiživili. Jinak je to zhůvěřilost prvního stupně.:-P

+1/0
19.9.2016 21:15

M96a95r34t16i18n 28J32i97r75o54u21s96e56k 7656715615528

40A*12*1h=0,48KWh. Baterie jsou sice čtyři, ale ani tak to nejsou celé 2KWh. Na braní babičky "na výlet" ve stylu Slavností sněženek OK, na tahání těžké káry s bídou a na orbu? :-)

+1/0
19.9.2016 20:23

J24a43n 51P52o10s35p19i59c75h87a98l 4179941535

Už jsem to pochopil, soutěž je moderní replika na Járu da Cimrmana, který v hodinách fyziky názorně porovnával rychlost zvuku - (starý pedagog běžel se zvonkem) a rychlost světla - (mladý student běžel se svíčkou). Překvapivě vyhrálo světlo.......:-)

0/0
19.9.2016 9:24
Foto

J29i37ř50í 60D25o66l83e64ž58a57l 5762166857302

:-/ Podle titulku k článku to vypadalo, že se jedná o skutečný závod.

;-D Až když jsem viděl video, tak jsem zjistil, že ona to byla jen parodie na závody traktorů.

+1/0
18.9.2016 22:49

P13e67t24r 73J14o75n57a30s 2210178942751

Stejný problém jako i aut, a to jak na poli zemědělec traktor dobije. Jde hlavně o kapacitu a dobíjení baterii ještě to bude běh na dlouhou trať. Traktor v orbe či s plným valnikem bude mít jinou spotřebu energie. Ale uvidíme za 10let.

0/0
18.9.2016 22:20

F73i58l64i31p 88V16ý50m83o63l24a 1754300158

A jak na poli doleje zemědelec naftu? Tak přesně úplně stejně se "dobije" elektro traktor.

+1/−1
18.9.2016 23:23

T90o19m39á77š 91D93v33o29ř33á39k 6727305843437

Naftu doleje z kanystru, s elektrotraktorem musí dojet k zásuvce.

+2/0
19.9.2016 7:53

M90a77r70t17i39n 52N29e90č20a16s 8933363863989

Tak pořád lepší, než kdyby se ty děcka flákaly po ulicích a braly drogy :-P

+7/0
18.9.2016 21:20

B45o48h53u48m53i98l 84S48t89e43j24s11k51a54l 5353354571683

Až mu to natře i při práci na poli, tak to bude mít nějakou výpovědní hodnotu.

+4/0
18.9.2016 21:20

P31a17v92e85l 52L67á90n61í70k 5289285712977

Těším se až celej svět zaplaví baterky z aut a traktorů a lidem co s touhle blbostí přišli někdo pořádně namlátí!!! Elektrický auta to prostě není budoucnost, ale neskutečná blbost!

+4/−4
18.9.2016 20:07

L67a45d30a 87N92o33v75a45k 4882903927

já se zase těšim, až bude ropa tak drahá, že se z ní budou vyrábět jen opravdu důležité věci ane že se bude spalovat...

+4/−4
18.9.2016 20:27

B32o27h94u38m28i48l 65S79t67e77j28s76k37a52l 5623104801613

S tím se straší minimálně 30 let a stále nic, někde je asi chyba...

+1/−2
18.9.2016 21:18

L46a23d30a 70N71o25v42a15k 4332463427

chyba asi byla v tom, že se odhadovalo, že je jí méně...

+2/0
19.9.2016 15:39

B34o91ř85i27v11o91j 30K50u94b33í51č78e62k 2909390889261

MT8 050 ma motor Slavia 2valec vzduchem chlazeny takze ho podle meho nelze uvařit tak jak bylo zmíněno ve videu.

Nadrz na naftu bue mit kapacitu kolem 10 litru.

Kazdopadne bych to chtel videt v zaprahu s dvouradlicnym pluhem nebo rotavatorem.

Fandim studentum ale tady si myslim hodne prestrelili

+2/0
18.9.2016 19:57

T52o60m50á70š 74K64u37c54h78a12ř 3557331228851

Ukažte mi, jak to orá pole. :-P

+4/0
18.9.2016 19:56

J42o41s43e35f 53M36i90k19i50n 5693794405654

A kdo platí takovou blbost? Škola?

0/0
18.9.2016 19:45

M23a71r50t18i80n 84B52e88n80e85š 4913621275300

Tak si kluci pěkně pohráli a to je dobře. Jinak je to neskutečná blbost, srovnání nesrovnatelného a zajímalo by mě, co si chtějí nechat patentovat? Jsem přesvědčený, že patent na hliníkovou kárku s elektromotůrkem už mít někdo bude:-P

+3/0
18.9.2016 17:36

J89a56n 23B28a93r71t21á65č45e31k 6575145450899

To už si rovnou mohli půjčit Kirovec K700 a bylo by to stejně vypodvídající. Navíc porovnávali úpně nový stroj s opotřebeným 20-25 let starým. Myslím, že ekvivalent toho elektrického díla by byl maximálně sekací benzínový zahradní traktor. Nevím však jak by si baterky poradili jen s dvojicí nožů a sekání ve svahu, natož v porovnání s MTčkem.

+4/0
18.9.2016 17:11

A61l50e98š 10U93r33b70a40n 7178602471527

;-D;-D;-DR^

0/0
18.9.2016 16:21

B36e42d53r60i56c43h 89Z19i69t29k92o 1566610458935

To je extremne tendencni clanek a predevsim zavadejici hodnoceni tech expertu, co stvorili tento elektrotrakturek. Zacneme vykonove : baterie 4×40 Ah = 160 A po dobu jedne hodiny, pri 12 V napeti, tzn. cca 720 W vykonu po dobu jedne hodiny,tak s tim muzete jezdit akorat po hladke betonove a zgletovane plose a budte radi za kvalitni loziska v kolech, stejne tak stihleho ridice.Oproti tomu jste nasadili traktor s vahou pres tisic kg, konstrukcne pochazejici z minuleho tisicileti, s podobnym datem vyroby a desivym opotrebenim motoru a s malou nadrzi. Co vlastne chcete srovnavat a proc? Vzdyt mate v bateriich 0.72 kWh ,i nejhloupejsi sekacka na travu ma vic vykonu, ktery zbyva na skutecnou praci.A skutecnou praci tezko muzete oznacit dopredny pohyb po bezeckem ovalu....

+6/0
18.9.2016 14:51

B12e15d15r85i32c80h 17Z97i29t44k91o 1626320968285

Omlouvam se, ten vykon je samozrejme vyssi, celych 1920 W po dobu jedne hodiny, I tak je vykon k dispozici pouhych 1920 W za hodinu.S tim se opravdu neda delat nic vic, nez jezdit po bezeckem ovalu.

+8/0
18.9.2016 14:55

T26o16m66á56š 28D83v33o90ř69á10k 6707555803907

Tak tak: 40Ah x 12V = 480 Wh. To celé x4 = 1920 Wh čili necelé 2 kWh. Pro skutečné použití chtějí montovat 5x tolik baterií, takže se dostanou na 10 kWh. Přitom každý slušný elektromobil má v bateriích alespoň dvojnásobek, a stejně pak trpí špatným dojezdem.

Pro skutečnou práci, za kterou se jistě nedá považovat jízda po hladkého okruhu, budou nároky na výkon mnohem větší - kolik potřebuje traktor pro orání? V diskusního fórech se dají najít zkušenosti traktoristů, takže např.:

"jezdim s John Deerem 7930 , 215koní jmenovitých, a tahám Agronom roto 6x40 a spotřeba je 16,5- 17l/ha a orám kolem 13ha za den na malym poli jinak 15 ha na velkym"

To by asi tenhle traktůrek nedal v rozumném čase ani s odmotávací šňůrou na 220 V :-)

0/0
18.9.2016 23:08

V31o16j52t42ě86c76h 38M12o55r60a29v54e34c 5545404216505

Ta rekuperace je u traktoru tak trochu zbytečná zátěž, v ostrém provozu toho traktor asi moc nenarekuperuje. ;-)

+6/0
18.9.2016 14:13

J36o85s72e10f 76M50i93k88i74n 5273804235264

Pokud ho používáte na dopravu tak celkem dost rekuperuje

0/0
18.9.2016 19:43

J32a20r61o27s37l23a85v 20P88e19l51d86a

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
18.9.2016 14:07

A14d21a95m 98H39u97r46t38a 2871292287930

Kdyby za traktory zapřáhli vlečku s pytlem brambor, tak by závod dopadl asi jinak, ale stejně gratuluji ke skvělé práci! [>-]R^

+5/0
18.9.2016 13:23

J28a30n 38K12a48r97e11l 20N30o41v44a95k 5446724368136

<>

0/0
18.9.2016 12:37

R97o64b26e96r62t 58M88á46s81l92o 1741871827767

No to jsem zvědav na kolik kilometrů orby jim vystačí baterie až za to zapřáhnou pluh a pomoří tak těch klasických 25 cm ho hlíny. Obávám se že by nestačilo ani přímé připojení na 220V.

+3/0
18.9.2016 12:26
Foto

J86i43ř89í 42D33o19l91e56ž17a49l 5202506767822

220V asi stačit nebude. Ale občas nad polem vede VN alespoň 35kV ... :-P

0/0
18.9.2016 23:06

J78o60s12e93f 34V19a35l88a 9640113953643

nejak mi nedochazi ucel zavodu "na dojeti". Pokud tim, chteji dokazat, ze elektricka energie je ekologictejsi nez nafta, tak nejprve musi spocitat nejake ekvivalenty, kolik energie obsahuje 1 litr nafty atd. Nicmene je celke tezko ocekavatelne, ze by elektrovozik byl ve srovnani s fosilnim palivem ekologictejsi, protoze stejne se elektrna v 80-90% vyrabi z fosilnich paliv a jak je znamo, ucinnost vyroby elektricke energie v elektrarne neprevysuje ucinnost spalovaciho motoru. Navic je nutno pripocitat ztraty vedenim, kladovanin a v el.motoru jako takovem. Vyznam toho zavodu je zhruba stejny, jako kdyz na runway zavodila stihacka a zavodni auto.....

+2/−1
18.9.2016 12:16

P71a48v64e65l 15H35a32l46b64i57c62h 6539402136929

Kde jste došel k 80-90%? Podle http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren bylo v r. 2013 podíl černého a hnědého uhlí lehce přes 46%, celkově však fosil nemá více než 50%.

+2/0
18.9.2016 12:34

T16o17m18á56š 52D18v22o62ř12á41k 6727935573667

Souhlas. A účinnost výroby elektřiny v tepelných elektrárnách je bez debaty vyšší než těch 20-30 % udávaných u dnešních spalovacích motorů (a to ještě v optimálních otáčkách). Tuším něco lehce přes 40 %.

0/0
18.9.2016 23:14

P60a53v35e40l 36M54a29r17e52š 2836158243531

Jenomže tomu traktoru prázdnou nádrž naplním přímo na poli za pár minut.Tdn elektrickej krám se musí nabíjet půl dne.

U normálního traktoru tažná sila motoru slouží i pro pohon různých zařízení (rozmetadlo, obraceč..)Chci vidět jak to zvládne baterka...

+7/0
18.9.2016 11:27

M46a24r13t49i49n 93J16a42g82r 8568924492223

Vždycky fandím pokroku a je třeba posouvat se dál, ale tenhle "závod" je jen srandovní představení, jako porovnání to určitě neslouží. Už jen proto, že traktor se rozhodně nepoužívá k jízdě po perfektním povrchu na dálku a je nám představen pouze jeden bod porovnání, ve kterém (buhví jak to bylo doopravdy) jakože zrovna vede elektrický. A jen tak mimochodem, když traktoru dojde nafta, nezačne se mu kouřit z pod deklu krásný bílý hustý kouř...

+9/0
18.9.2016 11:16
Foto

M63i36l12o63s73l62a38v 88D96o95u18b28r98a75v48a 6852988651720

Traktory jsou zemní stroje, které při své činnosti využívají zejména tažnou sílu. Tuhle "soutěž" beru jen jako nepovedenou reklamu. Tohle vozítko by v terénu nic nezvládlo.

+15/0
18.9.2016 11:07

J46a92n 67H26r87u37z32a 8534638609287

Do malotraktoru MT8 05 se montovaly různé typy motorů. Dvouválcová Slávia i italské Lombardini 42 kW. Parametry nádrží na naftu se mě nepodařilo zjistit, ale asi by nebyl problém instalovat nádrž, která by umožnila 8 hod provozu bez doplnění nafty. Zvláště pokud by jel motor bez zátěže na okruhu tak se musí spokojit s méně než 5 litry a to je kapacita nádrže 40 l což má běžný osobák. Takže "nátěru" od akumulátorového vozítka bych se nebál. ;-D

+12/0
18.9.2016 10:55
Foto

J70i77ř47í 86D42v65o80ř49á29k 5415609250578

bma. Co dodat ?

0/0
18.9.2016 10:31

L26u17k41á31š 93S39e92d96l57á36č76e74k 1693677847750

Nepoužitelný hliníkový traktor závodil s klasickým plnohodnotným. No to je výhra. ;-D

+6/0
18.9.2016 10:09

R45o39m83a34n 46K77a47c49h61l88í16ř 7303271251520

Orání nezmiňují, tže to bude nejspíš ještě předmětem vývoje ;-D

+6/0
18.9.2016 10:07

T18o94m70a82s 61A63p71l 4726556403780

kdyby s tim vjeli na pole, tak to by takova slava uz nebyla...

+19/0
18.9.2016 10:04

J34i97ř87í 52N80e79u28m21e11i69s93t26e40r 2202725393171

Na stadion dobrý.

+3/0
18.9.2016 9:56

M78i48c57h23a16e24l 23C39h30a67r94v16á68t 9359928743872

Měli k tomu připojit vlečku. Nejlépe plně naloženou. Potom by mne zajímal výsledek.

+5/0
18.9.2016 8:06

J88i38ř12í 86N24e64u68m68e86i91s48t11e53r 2512505903421

Já bych taky čekal spíš souboj v nějakých "zemědělských" disciplínách. A oni postavili atleta.

+3/0
18.9.2016 9:58

P91e37t97r 95K67n27ě20b23o84r22t 8202198709960

To je toho. Já traktor předjedu na šlapacím kole.

+9/0
18.9.2016 7:41

P45a17v60e39l 45J71e38ř31á74b93e66k 7351242814927

Traktor má vrčet, kouřit, chrastit, atd., aby se zajíc v brázdě včas probudil a stačil hladovému traktoristovi utéci dřív, než po něm skočí.

+19/0
18.9.2016 0:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.