Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti postavili elektrický traktor, v závodě to natřel „nafťákovi“

Studenti ze zemědělského učiliště v Dačicích postavili elektricky poháněný malotraktor, se kterým se úspěšně zúčastnili i ekologického oskara, kterého pořádá společnost E.ON. Aby demonstrovali jeho schopnosti, dali si závod s malotraktorem s klasickým pohonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O84l38d80ř16i58c21h 71H21o76r22á38k 2214669261695

Traktor má obvykle nějaký účel a hraje roli co utáhne a průchodnost v terénu. Takže elektromodel traktoru to možná natře ve sprintu, ale k použití asi bude až s další verzí a dost dlouhou prodlužkou.

+1/0
22.9.2016 13:55

R71i19c32h41a15r87d 83T27r12e64f15i46l 4661955399850

Tak elektromobilita je in co bychom se nepřiživili. Jinak je to zhůvěřilost prvního stupně.:-P

+1/0
19.9.2016 21:15

M42a12r46t80i15n 48J85i54r33o87u29s44e76k 7456245545348

40A*12*1h=0,48KWh. Baterie jsou sice čtyři, ale ani tak to nejsou celé 2KWh. Na braní babičky "na výlet" ve stylu Slavností sněženek OK, na tahání těžké káry s bídou a na orbu? :-)

+1/0
19.9.2016 20:23

J34a10n 48P89o95s45p69i10c20h78a50l 4537739151252

Už jsem to pochopil, soutěž je moderní replika na Járu da Cimrmana, který v hodinách fyziky názorně porovnával rychlost zvuku - (starý pedagog běžel se zvonkem) a rychlost světla - (mladý student běžel se svíčkou). Překvapivě vyhrálo světlo.......:-)

0/0
19.9.2016 9:24
Foto

J46i36ř95í 18D29o44l64e33ž32a76l 5182266677482

:-/ Podle titulku k článku to vypadalo, že se jedná o skutečný závod.

;-D Až když jsem viděl video, tak jsem zjistil, že ona to byla jen parodie na závody traktorů.

+1/0
18.9.2016 22:49

P50e66t50r 59J22o41n94a90s 2940468662761

Stejný problém jako i aut, a to jak na poli zemědělec traktor dobije. Jde hlavně o kapacitu a dobíjení baterii ještě to bude běh na dlouhou trať. Traktor v orbe či s plným valnikem bude mít jinou spotřebu energie. Ale uvidíme za 10let.

0/0
18.9.2016 22:20

F79i94l69i44p 11V58ý82m14o97l49a 1494160358

A jak na poli doleje zemědelec naftu? Tak přesně úplně stejně se "dobije" elektro traktor.

+1/−1
18.9.2016 23:23

T88o69m76á25š 22D86v28o11ř61á68k 6217105923617

Naftu doleje z kanystru, s elektrotraktorem musí dojet k zásuvce.

+2/0
19.9.2016 7:53

M72a29r54t41i58n 50N51e64č68a62s 8863753583439

Tak pořád lepší, než kdyby se ty děcka flákaly po ulicích a braly drogy :-P

+7/0
18.9.2016 21:20

B63o50h10u27m44i33l 33S71t28e74j81s58k48a75l 5273354581443

Až mu to natře i při práci na poli, tak to bude mít nějakou výpovědní hodnotu.

+4/0
18.9.2016 21:20

P17a96v19e83l 52L18á89n64í82k 5339105232387

Těším se až celej svět zaplaví baterky z aut a traktorů a lidem co s touhle blbostí přišli někdo pořádně namlátí!!! Elektrický auta to prostě není budoucnost, ale neskutečná blbost!

+4/−4
18.9.2016 20:07

L46a37d84a 46N20o68v93a65k 4692373117

já se zase těšim, až bude ropa tak drahá, že se z ní budou vyrábět jen opravdu důležité věci ane že se bude spalovat...

+4/−4
18.9.2016 20:27

B10o79h58u10m12i75l 47S43t14e52j67s61k33a78l 5963914371783

S tím se straší minimálně 30 let a stále nic, někde je asi chyba...

+1/−2
18.9.2016 21:18

L50a10d70a 14N46o45v31a63k 4382173657

chyba asi byla v tom, že se odhadovalo, že je jí méně...

+2/0
19.9.2016 15:39

B64o78ř47i69v18o83j 72K58u89b61í17č85e66k 2199840789751

MT8 050 ma motor Slavia 2valec vzduchem chlazeny takze ho podle meho nelze uvařit tak jak bylo zmíněno ve videu.

Nadrz na naftu bue mit kapacitu kolem 10 litru.

Kazdopadne bych to chtel videt v zaprahu s dvouradlicnym pluhem nebo rotavatorem.

Fandim studentum ale tady si myslim hodne prestrelili

+2/0
18.9.2016 19:57

T60o66m22á76š 65K85u28c37h39a94ř 3427231788481

Ukažte mi, jak to orá pole. :-P

+4/0
18.9.2016 19:56

J46o39s76e49f 72M29i90k25i94n 5343424465264

A kdo platí takovou blbost? Škola?

0/0
18.9.2016 19:45

M43a24r13t94i60n 65B54e12n71e93š 4883971925290

Tak si kluci pěkně pohráli a to je dobře. Jinak je to neskutečná blbost, srovnání nesrovnatelného a zajímalo by mě, co si chtějí nechat patentovat? Jsem přesvědčený, že patent na hliníkovou kárku s elektromotůrkem už mít někdo bude:-P

+3/0
18.9.2016 17:36

J41a77n 87B39a44r21t23á69č55e89k 6685225580839

To už si rovnou mohli půjčit Kirovec K700 a bylo by to stejně vypodvídající. Navíc porovnávali úpně nový stroj s opotřebeným 20-25 let starým. Myslím, že ekvivalent toho elektrického díla by byl maximálně sekací benzínový zahradní traktor. Nevím však jak by si baterky poradili jen s dvojicí nožů a sekání ve svahu, natož v porovnání s MTčkem.

+4/0
18.9.2016 17:11

A44l70e87š 43U29r68b84a23n 7358982811577

;-D;-D;-DR^

0/0
18.9.2016 16:21

B33e45d74r45i86c51h 79Z10i59t46k17o 1946960358135

To je extremne tendencni clanek a predevsim zavadejici hodnoceni tech expertu, co stvorili tento elektrotrakturek. Zacneme vykonove : baterie 4×40 Ah = 160 A po dobu jedne hodiny, pri 12 V napeti, tzn. cca 720 W vykonu po dobu jedne hodiny,tak s tim muzete jezdit akorat po hladke betonove a zgletovane plose a budte radi za kvalitni loziska v kolech, stejne tak stihleho ridice.Oproti tomu jste nasadili traktor s vahou pres tisic kg, konstrukcne pochazejici z minuleho tisicileti, s podobnym datem vyroby a desivym opotrebenim motoru a s malou nadrzi. Co vlastne chcete srovnavat a proc? Vzdyt mate v bateriich 0.72 kWh ,i nejhloupejsi sekacka na travu ma vic vykonu, ktery zbyva na skutecnou praci.A skutecnou praci tezko muzete oznacit dopredny pohyb po bezeckem ovalu....

+6/0
18.9.2016 14:51

B72e67d23r36i47c16h 69Z66i10t15k54o 1786330438285

Omlouvam se, ten vykon je samozrejme vyssi, celych 1920 W po dobu jedne hodiny, I tak je vykon k dispozici pouhych 1920 W za hodinu.S tim se opravdu neda delat nic vic, nez jezdit po bezeckem ovalu.

+8/0
18.9.2016 14:55

T51o87m57á86š 86D76v94o19ř12á27k 6427585343967

Tak tak: 40Ah x 12V = 480 Wh. To celé x4 = 1920 Wh čili necelé 2 kWh. Pro skutečné použití chtějí montovat 5x tolik baterií, takže se dostanou na 10 kWh. Přitom každý slušný elektromobil má v bateriích alespoň dvojnásobek, a stejně pak trpí špatným dojezdem.

Pro skutečnou práci, za kterou se jistě nedá považovat jízda po hladkého okruhu, budou nároky na výkon mnohem větší - kolik potřebuje traktor pro orání? V diskusního fórech se dají najít zkušenosti traktoristů, takže např.:

"jezdim s John Deerem 7930 , 215koní jmenovitých, a tahám Agronom roto 6x40 a spotřeba je 16,5- 17l/ha a orám kolem 13ha za den na malym poli jinak 15 ha na velkym"

To by asi tenhle traktůrek nedal v rozumném čase ani s odmotávací šňůrou na 220 V :-)

0/0
18.9.2016 23:08

V63o92j46t92ě64c21h 54M22o72r43a50v62e77c 5735394416725

Ta rekuperace je u traktoru tak trochu zbytečná zátěž, v ostrém provozu toho traktor asi moc nenarekuperuje. ;-)

+6/0
18.9.2016 14:13

J55o65s40e94f 29M46i19k48i36n 5763584205194

Pokud ho používáte na dopravu tak celkem dost rekuperuje

0/0
18.9.2016 19:43

J15a56r45o69s45l22a18v 84P68e32l73d39a

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
18.9.2016 14:07

A24d24a46m 33H97u30r78t69a 2531862927930

Kdyby za traktory zapřáhli vlečku s pytlem brambor, tak by závod dopadl asi jinak, ale stejně gratuluji ke skvělé práci! [>-]R^

+5/0
18.9.2016 13:23

J12a44n 55K36a54r38e44l 95N11o63v38a92k 5276184388276

<>

0/0
18.9.2016 12:37

R33o86b85e43r66t 65M14á32s71l24o 1381551787497

No to jsem zvědav na kolik kilometrů orby jim vystačí baterie až za to zapřáhnou pluh a pomoří tak těch klasických 25 cm ho hlíny. Obávám se že by nestačilo ani přímé připojení na 220V.

+3/0
18.9.2016 12:26
Foto

J64i27ř63í 50D66o11l66e80ž40a40l 5862776377602

220V asi stačit nebude. Ale občas nad polem vede VN alespoň 35kV ... :-P

0/0
18.9.2016 23:06

J84o53s16e88f 91V61a46l66a 9100593363463

nejak mi nedochazi ucel zavodu "na dojeti". Pokud tim, chteji dokazat, ze elektricka energie je ekologictejsi nez nafta, tak nejprve musi spocitat nejake ekvivalenty, kolik energie obsahuje 1 litr nafty atd. Nicmene je celke tezko ocekavatelne, ze by elektrovozik byl ve srovnani s fosilnim palivem ekologictejsi, protoze stejne se elektrna v 80-90% vyrabi z fosilnich paliv a jak je znamo, ucinnost vyroby elektricke energie v elektrarne neprevysuje ucinnost spalovaciho motoru. Navic je nutno pripocitat ztraty vedenim, kladovanin a v el.motoru jako takovem. Vyznam toho zavodu je zhruba stejny, jako kdyz na runway zavodila stihacka a zavodni auto.....

+2/−1
18.9.2016 12:16

P40a32v63e39l 98H87a26l60b97i20c38h 6759512366609

Kde jste došel k 80-90%? Podle http://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nejvic-energie-stale-ziskavame-z-uhelnych-elektraren bylo v r. 2013 podíl černého a hnědého uhlí lehce přes 46%, celkově však fosil nemá více než 50%.

+2/0
18.9.2016 12:34

T51o55m55á55š 88D37v52o46ř28á18k 6487625273137

Souhlas. A účinnost výroby elektřiny v tepelných elektrárnách je bez debaty vyšší než těch 20-30 % udávaných u dnešních spalovacích motorů (a to ještě v optimálních otáčkách). Tuším něco lehce přes 40 %.

0/0
18.9.2016 23:14

P97a27v13e24l 30M70a43r26e10š 2406988603751

Jenomže tomu traktoru prázdnou nádrž naplním přímo na poli za pár minut.Tdn elektrickej krám se musí nabíjet půl dne.

U normálního traktoru tažná sila motoru slouží i pro pohon různých zařízení (rozmetadlo, obraceč..)Chci vidět jak to zvládne baterka...

+7/0
18.9.2016 11:27

M61a74r24t39i47n 65J11a93g20r 8538144472183

Vždycky fandím pokroku a je třeba posouvat se dál, ale tenhle "závod" je jen srandovní představení, jako porovnání to určitě neslouží. Už jen proto, že traktor se rozhodně nepoužívá k jízdě po perfektním povrchu na dálku a je nám představen pouze jeden bod porovnání, ve kterém (buhví jak to bylo doopravdy) jakože zrovna vede elektrický. A jen tak mimochodem, když traktoru dojde nafta, nezačne se mu kouřit z pod deklu krásný bílý hustý kouř...

+9/0
18.9.2016 11:16
Foto

M86i85l45o31s59l34a98v 57D10o92u34b61r30a65v26a 6342558251550

Traktory jsou zemní stroje, které při své činnosti využívají zejména tažnou sílu. Tuhle "soutěž" beru jen jako nepovedenou reklamu. Tohle vozítko by v terénu nic nezvládlo.

+15/0
18.9.2016 11:07

J37a61n 90H71r14u77z11a 8964258199867

Do malotraktoru MT8 05 se montovaly různé typy motorů. Dvouválcová Slávia i italské Lombardini 42 kW. Parametry nádrží na naftu se mě nepodařilo zjistit, ale asi by nebyl problém instalovat nádrž, která by umožnila 8 hod provozu bez doplnění nafty. Zvláště pokud by jel motor bez zátěže na okruhu tak se musí spokojit s méně než 5 litry a to je kapacita nádrže 40 l což má běžný osobák. Takže "nátěru" od akumulátorového vozítka bych se nebál. ;-D

+12/0
18.9.2016 10:55
Foto

J72i98ř75í 21D83v57o80ř78á79k 5745619280608

bma. Co dodat ?

0/0
18.9.2016 10:31

L81u88k76á26š 98S83e68d64l38á57č20e56k 1943237407520

Nepoužitelný hliníkový traktor závodil s klasickým plnohodnotným. No to je výhra. ;-D

+6/0
18.9.2016 10:09

R58o36m82a47n 22K30a35c85h19l81í68ř 7533751441800

Orání nezmiňují, tže to bude nejspíš ještě předmětem vývoje ;-D

+6/0
18.9.2016 10:07

T75o43m39a89s 24A11p84l 4966416503320

kdyby s tim vjeli na pole, tak to by takova slava uz nebyla...

+19/0
18.9.2016 10:04

J43i50ř64í 64N87e43u50m35e31i47s78t79e47r 2602635903171

Na stadion dobrý.

+3/0
18.9.2016 9:56

M27i24c25h87a92e76l 44C22h64a33r25v51á73t 9389508963892

Měli k tomu připojit vlečku. Nejlépe plně naloženou. Potom by mne zajímal výsledek.

+5/0
18.9.2016 8:06

J85i83ř30í 53N92e35u13m50e23i43s95t62e90r 2382605203761

Já bych taky čekal spíš souboj v nějakých "zemědělských" disciplínách. A oni postavili atleta.

+3/0
18.9.2016 9:58

P79e26t34r 44K49n73ě30b51o32r20t 8342838569180

To je toho. Já traktor předjedu na šlapacím kole.

+9/0
18.9.2016 7:41

P37a81v57e74l 78J69e63ř34á88b22e47k 7791432474597

Traktor má vrčet, kouřit, chrastit, atd., aby se zajíc v brázdě včas probudil a stačil hladovému traktoristovi utéci dřív, než po něm skočí.

+19/0
18.9.2016 0:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.