Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uvařit vejce a vyměnit žárovku je stále častěji problém, ukázal průzkum

Ačkoliv se do módy vrací trend mnoho věcí si vyrábět doma svépomocí, průzkum britské pojišťovny Aviva zjistil, že každý pátý Brit neumí uvařit vejce, přes 40 procent je v rozpacích, když má přebalit dítě, a víc než polovina lidí si na silnici neporadí s prázdnou pneumatikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a20n 69K39o48h33l 4753517431854

Mám pro to pochopení. Žárovek je spousta druhů, každá svítí jinak, a třeba moderní svítidla už se bez nich i obejdou, takže při metodě pokus-omyl často oproti odborníkovi neušetříte nic. A opravovat auto by mě ani nenapadlo - mám problém ho i 2x ročně umýt ;-D Dneska je to holt spotřební zboží.. porouchá se? Čas koupit si nové.

0/0
8.5.2017 9:51

V13l95a34d90i18m88í49r 52F36i27b42i20g26e84r 5784161351524

Jako vyměnit žárovku? To snad dobede i mentálně postižený. Beru, že rozebrat svítidlo a dostat se k žárovce může být občas složité, ale když je přístup není to nic. To se pak nedivím, že si někteří řemeslníci účtují spoustu peněz. Ale když je někdo nemehlo ať platí:-)

0/0
7.5.2017 15:49

J54o86s80e39f 63L19a61n84z 8205941214138

Čím víc bude moderních " vzdělanců" s diplomy a oběma rukama levýma , tím lépe se bude žít těm normálním , co možná nemají diplomy, ale zato něco umějí!

0/−1
7.5.2017 8:35

F22r25a29n20t72a 46N74o25v60á29k 4546594241469

Kde to žijí? To se už nedivím, že si tam pouští ty inženýry a doktory.:-) Také nevařím, ale vajíčka a řízek zmáknu, i pečeného králíka jsem zvládl, i když to byl trochu experiment. Jsem rád, že jsem absolvoval učiliště, když mě soudruzi nepustili na střední, tam jsem se hodně naučil, zejména jsem si vzal za své citát našeho mistra: "Můžeš být blbej, ale musíš si umět poradit.";-D

+2/0
4.5.2017 19:30

P11a41v35e89l 33K22o79c30i64a61n 1562490856717

Před několika lety jsem neuměl přebalit dítě, nyní to dělám několikrát denně a za několik let to zase nebudu umět.

+6/0
30.4.2017 13:57

K16a97r92e37l 48U24r11b22a98n 2524474131909

Rv

0/−2
3.5.2017 15:01

R74o32m10a37n 66F92o62j77t35í93k 4851829408825

Základní dovednosti by měl umět každý, pokud někdo očekává zářnou budoucnost, a že bude mít v budoucnosti i asistenta na utření zadele, tak to je vývoj opravdu na pováženou.8-o

R.

+1/−1
28.4.2017 13:22
Foto

D57a63n 72K70r85á74l 1682264671916

Na co asistenta? Stačí aplikace na chytrý telefon.

0/0
5.5.2017 19:57

D15a45n22i33e11l 88T87s86c42h47e57r30n36a94y 2635852189452

no jo dalsi USB doplnek ;-D;-D;-D

0/0
6.5.2017 12:27

K21a21r19e95l 65N65o46v49o38t65n71y 6449731169405

A co je spatneho na tom, ze neumim vymenit kolo od auta nebo vyvrtat diru do zdi? Od toho jsou remeslnici. Ja zase umim jine veci, ktere ten remeslnik neumi.

+8/−8
27.4.2017 13:39

J93o90s53e68f 61Š87o47l17t53e45s 8824618300683

Tak jestli máte řemeslníka na silnici ve dvě ráno, který vám to kolo vymění, tak proč ne. Ale je pravda, že hodně aut už dneska ani nemá rezervu.

+5/0
27.4.2017 15:18

M18a83r76t38i56n 15K58a94r49á78s74e82k 1728324259514

To je pěkná kravina. Aut bez rezervy jezdí jen velmi málo a navíc za speciálních podmínek.

+3/−1
28.4.2017 23:35

J67o40s26e35f 44Š50o93l34t30e97s 8144668720223

Opravdu? Skoro všechny nové škodovky mají rezervu jako příplatkovou výbavu. Mají jen lepicí sadu.

+2/0
29.4.2017 14:05

M13a45r77t40i53n 88K42a86r67á57s44e53k 1228774859884

A mátě nějakou statistiku, kolik aktuálně provozovaných aut tu rezervu skutečně nemá? Protože pokud se bavíme o tom, že si ji lidé musí připlatit, nic to neříká o tom, že si ji nepřiplatí. A už vůbec to nic neříká o tom, jestli rezervu v autě nemají zrovna ti, kteří by si ji stejně neuměli namontovat. Takže přestože máme určitě nějakou hromadu aut bez rezervy, věřím spíš tomu, že až někdo z těch neumětelů píchne, bude mít sice rezervu, hever, klíč na kola, ale bude na to čučet jak husa do flašky. Teda on asi takový člověk bude čučet jak husa do flašky i na lepící sadu a na stle prázdnou pneumatiku po použití lepící sady. podle statistiky co jsem našel, se asi 44% defektů nepodaří opravit lepící sadou na cestě. O počtu provozovaných aut bez rezervy jsem nenašel nic konkrétního, takže se můžu jen domnívat.

0/0
1.5.2017 18:38

J65o31s64e84f 14Š66o35l84t27e24s 8594568400513

Mám tři auta a rezervu má jen jedno. Zbylé dvě (S-max a BMW i3) mají jen lepicí sadu.

0/0
1.5.2017 18:48

M48a84r82t45i43n 96K51a28r42á81s64e10k 1828804809324

Statistika o tří autech nebude moc vypovídající. Viděl jsem za posledních pět let desítky nových aut pořízených lidmi v mém okolí a rezervu měla všechna. I když hodně z nich mělo jen neplnohodnotné dojezdové kolo a ani z toho si nedělám nárok na statistiky. Natož od jediného člověka, co možná právě rezervu nepovažuje za důležitou. Ať už kvůli tomu, že si ji stejně neumí vyměnit, nebo věří lepící sadě, nebo má prostě zaplacenou asistenci a nehodlá se tím zabývat. Případně nepíchá (kola).

+1/0
1.5.2017 19:00

J71o18s45e63f 75Š49o80l68t54e76s 8594598260933

Kola si měním sám, ale v autě není ani hever. Statistika by myslím byla zajímavá. Ale berte to tak, že naprostá většina firemních aut tu rezervu mít nebude, protože to je příplatková záležitost, která se u leasingovek nenosí. A takových aut je 70 %. Samozřejmě to platí až posledních pár let.

0/0
1.5.2017 19:31

M41a12r45t28i71n 61K18a78r80á43s69e32k 1488104849314

Právě z firemních aut vycházím a všechny v mém okolí rezervu mají. A nejen ta naše. Teda ony ji mají i ta soukromá ale těch se v poslední době kolem mně objevilo minimum.

0/0
1.5.2017 23:48

J85o53s62e54f 16Š23o92l63t11e67s 8264378670833

Podle mnou nalezených statistik nemá rezervu skoro polovina nových aut. http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/z-novych-aut-mizi-rezervy-lepici-sady-je-ale-nahradit-neumi/

0/0
2.5.2017 7:15

P46a35v33e11l 79S28v80o20b28o72d53a 4907730742402

4 roky jsem makal v pneumatikarne v nosovickem hyundai. Statistiky jsem si nevedl, ale aut bez rezervy bylo docela dost.

0/0
2.5.2017 12:01

M37a49r94t47i68n 32K95a15r20á79s48e47k 1438604559344

Tohle jsem pak našel taky, ale nevím kolik je to z celkového počtu. Každopádně považuju ježdění bez rezervy za kravinu a neschopnost vyměnit si kolo, za trapné i pro řidičku, natož pro řidiče. Nemám nic proti tomu, když to člověk dělat nechce, má na to lidi, nebo lepící/dofukovací sprej, ale když to selže, měl by si umět poradit.

+1/0
2.5.2017 13:56

J49o94s43e17f 45Š31o67l80t13e20s 8664808190633

Jasně, proti tomu nelze nic říct. Tedy až na tu kravinu při ježdění bez rezervy. Já to za kravinu nepovažuji. Hodně záleží na autě a stylu využití.

0/−1
2.5.2017 14:01

M41a48r61t36i61n 71K78a67r44á86s41e25k 1538614419844

Jediný styl který mě napadá že by rezervu nepotřeboval, tak je závodění a nebo stání v garáži. Já už píchnul i u supermarketu na parkovišti. U obrubníku ležel střep z lahve tak krásně zahnutý, že jsem píchnul nejen na běhounu, ale druhým koncem i bočnici. Na to by mi byla jakákoli samo-pomoc bez rezervy krátká. podruhé jsem prroazil gumu na dálnici, kdy byl uvolněný krycí plech dilatační spáry u mostu. Auto předemnou jej přejetím nadzvedlo a já prorazil gumu o ráfek, takže taky z boku. Dodnes se divím, že jen jednu. Každopádně s autem bez rezervy odmítám jezdit.

+1/0
2.5.2017 19:33

J30o63s93e32f 57Š56o65l38t19e68s 8684918360123

Zrovna na dálnici bych nic neměnil, z odstaveného auta utekl daleko mimo dálnici a volal asistenci. Ale jo, každému podle přání.

0/0
2.5.2017 19:38

M51a86r50t77i41n 86K21a81r88á76s65e15k 1178124919914

Já s tím ještě dojel na benzinku, než z toho ušel všechen vzduch :-)

0/0
2.5.2017 20:37

D68a36n95i82e55l 71T57s60c16h74e19r52n66a91y 2785512649922

Na vymenu jednoho kola by vam mela stacit minuta, dve max

0/0
6.5.2017 12:37

J98o89s46e21f 74Š30o12l40t85e38s 8274508530733

Než vyndáte přes plný kufr rezervu a hever s klíčem, než se vám podaří hever nasadit (zpravidla speciální hevery), než to povolíte, protože to nějaký matlák přetáhl, pak zvednout, oddělat, přendat kola, našroubovat, sundat hever, dotáhnout, všechno zase uložit do kufru a vrátit náklad... Půl hodiny, jen to hvízdne. A za půl hodiny se vám na dálnici může stát cokoliv.

+1/0
6.5.2017 14:17

D45a49n42i72e19l 79T40s92c35h44e12r31n43a54y 2885192359102

Jo ja na dalnici prorazil hned obe leva kola, klika ze jsem si vezl zrovna prezuty ctyri zimaky v kufru

+1/0
6.5.2017 12:32

T22e17r22e54z79a 92H15a92j51k68o42v40a 5207612114720

Jsem ridicka. Ja vim jak se vymeni kolo. Ale problem je v tom, ze na to nemam silu. Srouby jsou tak utazene, ze to NIDKY nerozsroubuju.

0/0
9.5.2017 14:10

M12a33r29t69i70n 33K98a73r55á43s89e41k 1748234319604

Tak to je o tom, kdo vám běžně utahuje šrouby na kolech a jaký používáte klíč na kola. Šrouby se utahují předepsaným momentem a i když to spousta lidí dělá od oka, tak je pak opět na nich, aby to byli schopni povolit. Servis by si neměl dovolit dorvat to víc než na onen moment. Kdo má slabší ruce, nebo je celkově menší a za klíč na kola tolik nezabere, může v nářadí vozit lepší klíč než ten co přibalil výrobce auta k příslušenství. Obvykle s delší pákou. Záludnost občas bývají hliníkové disky, do kterých se šroub trochu víc zakousne než do ocelového plechu a po delší době od namontování, jdou těžko povolit. Každopádně klíč na kola s delší pákou by měl pomoct. A jako řidfička která ví jak na to, kde má rezservu a jak ji vyndat, jak pracovat s heverem dodaným k autu, bohužel nejspíš patříte k menšině ale moc rád bych se v tom mýlil.

0/0
11.5.2017 1:03

V37í15t 42B41r28z64o55b36o78h66a20t96ý 7620252813111

mám zkušenost, že zejména firemní auta rezervu mají, spousta nefiremních lidí si rezervu do levnějších aut kupuje, protože je to vyjde podstatně levněji než jako příplatková výbava a co má s rezervou společného leasingovka by mě opravdu zajímalo - prozradíte?

0/0
8.5.2017 22:05

J57a40k30u68b 48S63t75a22š43e66k 4207899613404

Špatnýho na tom není nic.... akorát to prošení se řemošů na kolenou a pak placení přemrštěných částek se mi poněkud zajídá. To se tu jejich (často velmi jednoduchou) práci naučím radši sám a sám si to taky udělám. Bude to totiž pohodlnější, rychlejší, levnější a navíc uspokojení z toho, že jsem se něco naučil.

+6/0
28.4.2017 0:23

V78i30n18c15e35n77t 30V82a17l56l96e49n12t59i36n45e 5572727427418

Když si zavoláte řemeslníka kvůli blbosti a pak se divíte, že chce za takovou maličkost normální taxu, nemůžete se divit. Bohužel je pravda, že spousta lidí ztrácí základní manuální zručnost.

+2/0
29.4.2017 21:33

J10o54s53e81f 96Š60á91t97a74v17a 2744921956109

Spousta lidí doma vrtačku a jiné věci nemá.A kupovat si vrtačku kvůli pověšení zrcadla nebo obrazu,to by vyšlo pěkně draho.A spousta lidí neví ani na co to pověsit.

+2/0
30.4.2017 12:06

J46o12s91e37f 46Š61o28l49t83e33s 8294468130493

Já vám nevím. Vrtačka z baumaxu stojí obvykle i třeba 600 Kč. Nová. Není to nic moc, ale na ten obrázek to stačí. Opravdu vás vyjde řemeslník levněji?

+1/0
1.5.2017 18:32

D76a84n92i77e58l 61T84s35c47h21e54r42n79a54y 2745422629102

Hlavne vetsinou i kvalitnejsi

0/0
6.5.2017 12:33

R49o65m56a44n 18F21o21j24t90í25k 4311349458925

nic, ale až takových jedinců bude většina, tak budeme stádem joudů.....:-(

+3/−1
28.4.2017 13:24

J20o25l22a80n39a 26B40r20z73y98b90o46h93a66t16á 9529179316

A co vejce?;-D

0/0
28.4.2017 16:59

D32a78n80i55e15l 68T73s81c62h66e46r63n10a12y 2285432279662

Pokud neumite vymenit kolo, tak nemate na silnici co pohledavat. Drive to byla podminka ridicaku. Dnesni doba je opravdu superdivna, nikdo nic neumi a jeste to dava na odiv.

0/−2
6.5.2017 12:29

T73e44r26e31z88a 74H65a65j96k23o53v14a 5707832934980

Nemam silu. Chapete?

0/0
9.5.2017 14:11

J54a64k46u14b 56N47e97s75v59a93d56b72a 4954729131

Není to myslím ani tak otázka síly, ale aplikace učiva základní školy (fyzika, 6.třída). Pokud nejste extrémně podvyživená, nasaďte klíč na hlavu šroubu a prostě se na něj postavte - princip "kolo na hřídeli". Následně šrouby dotahujte tak, abyste je byla schopna po sobě též povolit.

0/0
9.5.2017 17:12

V76í10t 42B17r89z98o42b13o24h89a18t54ý 7300772903811

špatného na tom není asi nic, horší a to Vám nepřeju bude, až zrovna žádný řemeslník v nejnevhodnější chvíli nebude po ruce

0/0
8.5.2017 22:10

D51a63n55i47e80l 38M70u28n74z67a66r 1379418122696

je mi lito, ale ja zadne problemy s uvarenim zarovky a vymeny vejce nemam!

+18/0
26.4.2017 20:27

J58o90z73e15f 80B66e48v33i70l10a11q54u96a 9245189761161

Evidentne nie ste Angličan.;-D Mňa ten výpočet neschopností Angličanov až tak neprekvapuje. Zahľadení do svojej koloniálnej minulosti, keď mali na všetko domorodca...a dovliekli si ich aj na ostrova. A teraz sa za nimi sťahujú "domorodci" samotní a dobrovoľne. A na tých ostrovoch to nedopadne dobre!

+5/0
28.4.2017 9:50

V37i87n56c97e13n96t 35V42a69l11l53e82n88t85i48n83e 5202107297408

Než se smát Britům radši by jsme se měli kouknout u nás. Manuální zručnost lidí pod 30 je na pováženou. Když vidím někoho pod 20 jak bere nějakej nástroj do ruky koukám, kde je lékarnička. Samozřejmě umí spoustu jiných věcí a po nikom nemůžem chtít aby si postavil barák. Já bych jen rád aby měli alespoň základní manuální zručnost.

+1/0
29.4.2017 21:38

J71o14s24e70f 33Š64á49t94a57v81a 2914501246569

Dělali jsme na stavbě a vedle brigádníci přivrtávali plechy na střechu.Mě se nezdálo že jim vyvrtání díry trvá tak dlouho.Tak jsem si k nim stoupnul a koukal jsem že se má úplně žhavej vrták,když vrtá.Když jsem mu sebral vrtačku,že mu vrták nabrousim,tak jsem zjistil že má nastavený obrácený otáčky.Takže on díry nevrtal ale propaloval.Ale byli levnější než my.

+6/0
30.4.2017 12:14

M88a93r93t23i61n 65K41a45r79á22s64e43k 1848604269434

;-D Taky dobrý.

A už jste viděl šroubovat vruty s příklepem? :-)

+2/0
1.5.2017 19:05

K95a94m77i14l11a 23K27a32l42e63n11s76k60á 9776597397368

;-D

0/0
5.5.2017 13:44

D10a90n54i69e58l 44T87s93c91h90e58r36n48a14y 2325612609862

A pri zpatecce, jo jo. A kdyz mu clovek rika, ze to dela blbe, tak odpovi ze nepanimaju

0/0
6.5.2017 12:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.