Diskuse k článku

Spolky se naštvaly na Českou poštu, prý propaguje množení koček

Zástupci skupiny Můj život s kočkou, spolku Fineliner a několika dalších se obrátili v otevřeném dopise na Českou poštu. Požadují, aby stáhla jeden ze svých letáků na online zasílání pohlednic. Tvrdí, že propaguje nekontrolované množení koček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R56a28d43i97m 61K34r26o44u66t73i36l 7320951676349

Koukám, že v poslední době dost lidí neumí chodit.

Protože tolik PADLÝCH NA HLAVU, to se jen tak nevidí.

+5/0
27.7.2018 15:33

M12a30r14i88a96n43a 59K47r15á55s12n67á 7240887177141

Pamatuje zde někdo předrevoluční televizní přestávky s koťaty? Myslíte, že to taky vedlo k přemnožení koček?;-) Já za sebe tvrdím, že ne;-D

+4/0
27.7.2018 14:20

M49a96r98t68i41n90a 74T92r21o52j16a61n64o77v50á 5823988615

Osobně mám kočky i jiná zvířata hodně ráda, celý život mám doma nějaké nalezence a odložence, ať už psí nebo kočičí, problematika množení mě zajímá, u nás je situace dost hrozná zejména v tom, že jsme proslulí jako producenti namnožených štěňat a koťat jakoby čistokrevných, která se od nás i hodně vyvážejí (to pak jsou ty medializované kauzy). Bezprizorních koček je na ulici dost (i když číslo 28000 z 1,9 mil mi zas tak alarmující nepřijde naopak. Bohužel dámy ze spolku Můj život s kočkou jsou některé docela agresivní hysterky, které dávno ztratily kontakt s realitou a normálním rodinným životem. Opakuji některé, abych někomu nekřivdila, ale je jich tam takových dost. U nich jsou na prvním místě kočky, pak kočky, pak kočky, pak dlouho nic a pak zase kočky. V té FB skupině je poměrně běžné nazývat děti smrady a fakany a nad kočičkama dělat ňuňuňu a odsoudit jako zrůdu mámu, která kvůli těžký alergii dítěte potřebuje najít domov pro kočku. Ta skupina je docela veliká a kdo je tam normální, tak radši spíš mlčí nebo jen přihazuje fotky koček, anebo pokud si dovolí oponovat hysterickým výlevům, tak ho rovnou vyrazí. Vlastní zkušenost :-)

+5/0
27.7.2018 12:42

M16i97c18h66a32l 45T95e79s38a52ř 4598662110551

Tím se vysvětluje tohle "kulturní nedorozumění". Oni (ony) totiž mají vpodstatě pravdu, ale komunikují to tím nejpitomějším možným způsobem. Ona je totiž skutečně na fotce typická zahradní směs, ostražitá, možná vystreslá a s klubkem neudatelných koťat. Trénovaný kočkomil nevidí fotku roztomilých čičinek, ale klubko potenciálních nepříjemností a typickou ukázku nezodpovědnosti. Ale měl by být natolik soudný, aby si uvědomil že se zbytkem světa je potřeba komunikovat jinak, než s vlastní bublinou.

+4/−1
27.7.2018 15:41

M59i68l85a34n 95M97a92r20k55l 1218776538

tohle je na fb v každé zvířecí skupině, sám mám zkušenost s morčaty, berou se jen názory pozitivní, morčátko je bůh a nic jiného neexistuje, stačí se jen minimálně odklonit od normálu, třeba venkovním chovem a hned jste tyran. Všude stejny

0/0
31.7.2018 10:38

J36e97r81e36m15y 28N67o62w81a18k 6947814734634

v ceskych ustavech je i dost deti.. nemelo by se tedy zakazat i pouzivani deti na plakatech?

+6/−1
27.7.2018 10:55

P72e60t62r 32F43i53a51l60a 6121943915252

Evropská původní populace klesá. Ale z takové fotky ohledně porodnosti, kde bude matka s 6 malými černoučky kteří budou pravděpodobně v budoucnosti hladovět bych asi neměl dobrý pocit. Dokonce takové výstavy organizují různé nadace a určitě u toho není jako v případě České fotky radostný komentář.

0/−1
27.7.2018 11:27

J11a68k94u52b 96R88o78u19s 3973960114462

nepochopil

0/0
28.9.2018 0:25

M40a98r47t72i50n 73M13a60i42k35s41n56a33r 3764333128742

Dokud ústavy stačí, je to v pohodě, až budou děti umírat na ulicích, tak jako ty kočky na ulicích, pak bude problém.

0/0
27.7.2018 12:56

J94e86r44e89m41y 66N93o85w65a97k 6927944544734

vysveti mi nekdo jak muze kocka venku zivorit, kdyz je to vekovni tvor a lovec?

0/−3
27.7.2018 10:51

V62e61n84d12u54l13a 87F61a31i88f63e53r75o36v47á 4288291653759

Spíš by to asi chtělo udržovat města v čistotě a vůbec přemýšlet, jak to zařídit, aby tam neměly moc potravy a vůbec důvod se zdržovat. Pak ani nebudou žít tak koncentrovaně a nemusely by se tak množit. Kastrace mi přijde jako takový sysifovská práce (pokud nejde o domácího mazlíka) a přímé hubení jako hlodavců bych u koček také nezkousla. Možná by stálo za to zanalyzovat, v jakých lokalitách se kočky nejvíce zdržují a proč.

0/0
27.7.2018 11:10

P43e12t20r 66F55i98a41l53a 6851833745202

Když se někdo stará v útulku o 100 kočet, tak je to sakra rozdíl než kdyby se měl starat o 10 000. Kastrace je naprosto zásadní. Nezdá se mi, že by nějakym mechanismem kočky odtáhly do lesa.

+2/0
27.7.2018 11:21

V64e87n60d78u94l47a 74F77a97i86f43e64r55o35v86á 4898661473469

No, to je přávě ono, proč by se měl starat o 10 000? Kdo se stará o ptáky, ježky, kuny.......? Jak to, že se kočky takhle přemnožují? Opravdu není jiné řešení než hubení jako u hlodavců nebo nákladná péče?

0/−3
27.7.2018 11:48

M78a36r28t20i70n 51M93a39i12k22s58n11a76r 3564773988652

Ježci, Kuny jsou divoké zvířat, ne domácí zdivočelé. Pokud někde lítá papoušek, tak ho tyto útulky taky odchytnout a hledají jeho majitele, nebo se o něj starají (některé druhy jsou silně invazivní a mohli by ohrožovat přirozenou populaci, proto se nenechávají v přírodě). A je samozřejmě jiné řešení než hubení, to co píše pán na kterého reagujete... kastrace, pak se nemůžou tolik rozmnožovat :)

+3/0
27.7.2018 13:02

P24e57t52r 80F53i86a77l56a 6681553215302

Kočky jsou na rozdíl od většiny ostatních zvířat domestikované, tím že je lidi určitým způsobem omezili a připoutali na sebe, tak v ruku v ruce by měla být zodpovědnost se o ně postarat. Řešení, aby kočky nebily hubeny nebo se nákladně o ně nemusel někdo starat hromadně, je to že člověk zajistí, že jeho kočka nebude mít koťata, která vyhodí na ulici.

+3/0
27.7.2018 14:55

P22e51t86r 48F46i95a82l45a 6761883365102

pardon, samozřejmě "nebyly" :-)

0/0
27.7.2018 14:56

M18a72r65t48i84n 66H18e76r35z31i75g 5186947657340

Nehledě na to, že v průměrném bloku domů si každá kočka může vybrat z několika druhů krmiv a pochoutek, stačí aby se prošla :-/

0/0
27.7.2018 12:16

M49a50r63t12i95n 82M18a89i70k71s62n39a60r 3944623878352

Myslíte kočku domácí? Mno docela jednoduše, nejedná se o divokou kočku (druh) ale o zdivočelou kočku domácí. Je to asi jako kdybyste vysadil Paris Hilton uprostřed divočiny a divil by jste se že umřela hlady... ty kočky už jsou staletí a staletí učený na domácí stravu, nejsou vedeni k lovu za potravou... mnoho majitelů koček má tak "radost" když mu kočka přinese mrtvou myš... v tom je ta ironie, ona tu myš zabije, ale nesežere...

+2/0
27.7.2018 12:59

V31e51n72d80u31l38a 70F12a46i44f93e89r74o77v52á 4808701423949

Nejsou vedeny k lovu? Kočky umí lovitl jako fík, když chtějí, i ty krmené (s domácími gaučáky zkušenosti nemám). Zdivočela jiná zvřata, třeba divocí mustangové jsou také potomci jezdeckých koní. Stejně jako některá divoká zvířata se naučila docela drze soužívat s lidmi (třeba mývalové). Není to taková pravá plachost a divokost, ale samostatnost mají. Pokud jsou zainteresovaní lidé pološílení z nějaké nevykastrované kočky s koťaty, vypadá to, že je to spíš sysifovská frustrující práce, takhle s kočkám věnovat individuálně a spíš by to chtělo přemýšlet, jak to zařídit, aby žily samy bez přehnané koncentrace.

0/−1
27.7.2018 13:20

J21o91s10e58f 48Z24a98h94á93l19k58a 4883629678736

Okurky v plném proudu

0/0
27.7.2018 10:44

I48r89e34n72a 98K36r61o48u74p88o62v31á 4560343897982

Kritizovat poštu, že použila k propagaci služby obrázek koťat, je samozřejmě nesmysl.

Ale čistě osobně chápu frustraci lidí, kteří za vynaložení obrovského množství energie, času i fananci marně bojují s nekontrolovatelným množením koček.Zvlášť, když po akcích tohoto typu obvykle následuje vlna neuvážených rozhodnutí pořídit si roztomilé koťátko a po té logicky stoupá počet koček ocitajících se v lepším případě v útulcích, v horším rovnou na ulici.

+3/0
27.7.2018 10:33

M87a27r24t82i30n 85V80i77n84t81r 8970827223767

Ano. Na druhou stranu mně přijde vhodné dodat, že než inzerát České pošty bude v tomhle směru tak milionkrát horší vliv některých her nebo filmů typu "101 dalmatinů".

+4/0
27.7.2018 10:49

I28r14e68n11a 95K27r28o53u90p59o53v34á 4680853927522

Pravda. Chovatelé psů (a psí útulky) s tím mají bohaté zkušenosti.

0/0
27.7.2018 10:57

P69e13t20r 70F71i47a84l53a 6611193565872

Chápeme, že přemnožení lidí vede k utrpení, u koček je to obdobné. Chápu, že pošta udělala pohlednici s koťátky. Ale to co zobrazuje opravdu vede celkově k utrpení.

0/0
27.7.2018 10:32

J26i37r77k35a 96N30o44v26á87k 6332925805689

tak jako pošta to má u mě hodně polepený, ale kritizovat jí za fotku, že micka má koťata a ještě se snažit tvrdit, že je to podpora množení, to už teda přijde totálně mimo mísu i mě, věčnému kritikovi pošty.

+14/0
27.7.2018 10:00

M72a32r32t76i61n21a 91S91k39ý38p78a12l16o95v79á 7291256495860

...asi aby bylo co číst... proto tenhle článek...;-D Jinak si pomyslím něco o nenormálnosti spolku...;-D

0/0
27.7.2018 9:26

M70a40r37t62i80n 27K36o47d50a75t 2637466202387

Kočičí spolky nechtějí, aby se kočky množily. Hezké :)

+1/−6
27.7.2018 9:18

D11a97n24i61e75l10a 96B64r95u85n98c98l33í90k34o63v95á 1721823151202

Proč to vytrháváte z kontextu? Víte, že útulky praskají ve švech a přesto lidi kočky nekastrují a místo toho radši dvakrát do roka topí koťata? V lepším případě dvakrát do roka inzerují darování "krásných vymazlených roztomilých koťátek". Takové množství nechtěných koťat prostě nemá odbyt, chápete?

+6/0
27.7.2018 9:53

A38d45a69m 50V58í34c72h50a 3251747908683

když útulky praskají ve švech tak by se to mělo "uspávat"

0/−1
28.7.2018 19:30

D73a15n97i64e67l48a 49B88r15u43n50c63l81í93k45o23v85á 1781903631142

Mělo by se KASTROVAT. Řešit příčinu a ne důsledek. Když ponechám stranou, že navrhujete zabíjet zdravá zvířata, kastrování vyjde levněji, než "uspávání" takového množství koček, nebo jak si představujete, že probíhá euthanasie zvířete? Že mu zakroutíte krkem?

+1/0
28.7.2018 20:06

A27d71a62m 54V20í27c74h33a 3241797218183

jestliže máme řešit příčinu tak by se mělo zakázat chovatelství pro zábavu jako takové, jestliže jsou to zdravá zvířata tak nic nebrání tomu aby skončily na talíři.

0/−1
29.7.2018 19:58

H39a59n84a 36F98i38n34k43o26v15á 1936935164686

Ano, nechtějí. Protože jsou přemnožené a je stále náročnější sehnat útulky a dočasky, kde by se o narůstající počet koček mohli postarat...

+3/0
27.7.2018 9:56

L63u87d59ě63k 46M83a37z64u55c42h 8443204565302

To jsou starosti 8-o

+2/0
27.7.2018 9:15

J73i64n90d62r39i55c51h 44K59u86c86h49a66r 1297874227769

Nevadí že se najde pár bláznu,kterým takový obrázek vadí. Problémem je,že mají velkou šanci dosáhnout jeho stažení

+5/0
27.7.2018 9:14

J67i48n50d62r86i73c60h 43K37u79c74h13a52r 1907884817139

Většina koček se nekontrolovatelně množí,pokud se nejedná o chov v paneláku...

+1/0
27.7.2018 9:13

I69r60e24n41a 64K59r26o28u38p71o75v95á 4260173767432

Nebo pokud nejsou vykastrované.

+1/0
27.7.2018 10:34

L64u76k70á15š 66W86a90g40n28e12r 7747765418174

Měli tam dát fotku maminky s dítětem a k tomu popisek. "Jupí, Kája už má brášku." Potom by si třeba někdo stěžoval, že pošta propaguje reprodukci.

Já opravdu nechápu jak někoho vůbec může při pohledu na tuto reklamu napadnout něco o propagaci množení koček. Prostě tam dali obrázek o kterém si většina národa bude myslet, že je krásný a roztomilý a tím samozřejmě zaujme. Mě by teda při pohledu na něj ani nenapadlo: "Asi bych měl začít množit kočky."

+27/0
27.7.2018 8:51

I94r97e67n62a 59K37r97o45u13p87o34v43á 4570113837472

Zřejmě jste normální.

Bohužel, nelze to říci o všech lidech. Spousta dospělých svéprávných jedinců se rozhoduje i ve věcech, které by měla zodpovědně uvážit, pod vlivem okamžitého dojmu. Stačí úspěšný film nebo seriál se psím hrdinou a lidé, kteří v životě psa neměli a ani o něm neuvažovali, najednou pocítí neodolatelnou potřebu vlastnit přesně takového psa, jaký prokázal neuvěřitelnou (a samozřejmě v reálu nemožnou) inteligenci, odvahu a věrnost. U koček to platí také. Před lety zvedla televizní reklama obrovskou vlnu zájmu o britské modré kočky. Později zase chovatelé nestačili uspokojovat poptávku po bengálských koťatech. A tak dále. Budoucího majitele přitom obvykle vůbec nezajímá povaha a nároky vytouženého mazlíčka, jenom chtějí mít doma zvířátko, které se jim zalíbilo. Končí to přeplněnými útulky a bezprizornými zvířaty.

+1/0
27.7.2018 11:05

L63u56k49á45š 28W72a81g80n32e38r 7887555808914

Příklady, které jste uvedla chápu. No ne že bych je úplně chápal, ale rozumím tomu, jak v někom můžou podobné filmy nebo reklamy tu touhu mít domácího mazlíčka vyvolat. Když někdy v době kdy mi bylo zhruba patnáct frčel komisař Rex, taky jsem nejednou zatoužil po takovém psu, ale velmi rychle jsem si uvědomil, že v panelákovém bytě by se mu asi nelíbilo a že mě by asi nebavilo ho denně několikrát venčit.

Ovšem jak někdo z fotky s koťátkama může udělat propagaci množení koček, to mi hlava opravdu nebere. To by 80% obsahu internetu byla jedna velká reklama na množení. Mně ta asociace prostě přijde přehnutá přes tři kolena. To je jako kdybych se podíval v novinách na fotku Kajínka a obvinil jsem je z propagování vraždy.

+4/0
27.7.2018 11:34

V12e78n71d30u80l80a 91F26a76i67f24e33r50o13v84á 4568371343169

No jo, ale kdyby se teoreticky vykastrovalo vše, co tu zbyde? Jen ti podivní šlechtěnci chovaní v bytech? Tu pestrou populaci "obyčejné kočky" je také třeba nějak zachovat.

+6/0
27.7.2018 8:50

V56l25a57d33i67s50l45a94v 23Ž53i79d37e40k 3698820690

Nejhorší problém pro přírodu jsou ty potulné, každá za rok zabije několik desítek ptáčat, v průměru.

0/0
27.7.2018 9:02

V24e10n94d95u45l46a 78F81a31i94f31e78r95o75v10á 4638481703459

S těmi ptáky to problém je, těžko říct, jestli by si příroda nějak neporadila a prostě by přeživali hlavně ti nejostražitější. Navíc na úbytek ptáků má vliv mnoho jevů, naposledy se tu psalo o intenzivním zemědělství. Tak mi přide hloupé zaměřovat se jan na kočky.

+5/0
27.7.2018 9:06

V85l31a48d61i39s44l96a12v 33Ž86i85d92e80k 3298240410

To máte pravdu, ale taky jsem pocítil, jak přibilo ptactva u nás na sídlišti, když ubylo potulných koček. Mluvil jsem primárně o lidských sídlech, tam se i ty kočky zdržují.

0/0
27.7.2018 9:09

V37e39n20d74u19l45a 75F12a72i29f65e97r47o52v26á 4888691343969

Známý s koucourem (ani nevím, jestli kastrovaným, asi ano) také povídal, jak koucour tzv. "vylovil" ptáky okolo bytovky.:-) Otákza je, jestli skutečně vylovil, jestli max. několik neulovil a ostatní se nestáli jinam.

+1/0
27.7.2018 9:12

P47e75t47r65a 60N48o44v55á94k44o11v50á 7588806434728

No přesně - on je nevyloví, ale ptáci zcela logicky, když tam není bezpečno, tak se přestěhují o kus dál.

+1/0
27.7.2018 23:36

J34e38r95e36m49y 55N46o87w19a78k 6977634794694

a nenapadlo vas ze ptactva na sidlisti ubylo proto ze tam je cim dam vice lidi, aut, atd a a proste sou spis v pridode nez ve meste kde nemaji zadnou potravu ani piti?

+1/0
27.7.2018 10:54

B96á32r56a 32T76e65s88n72e58r35o73v89á 5805660704789

to není ani teoretická otázka, to je šílená hypotéza, nic takového se nikdy nestane

0/0
27.7.2018 11:08

V16e27n14d78u91l60a 73F97a56i91f39e58r55o81v49á 4798741343479

Pokud je pro někoho volně bobíhající nevykastrovaná kočka nepřijatelná a každou, která se mu dostane do ruky by kastroval, tak by to teroreticky nastat mohlo. Pokud je to utopie proto, že se mu spousta koček do ruky nedostane, pak asi žijí poměrně skrytě a pak je otázka, proč je vůbec řešit. Ostaní voln žijící zvířata také neřešíme.

0/0
27.7.2018 12:56

M78a93r36t14i77n 83M60a78i69k61s59n74a78r 3274403718792

jedná se o kastraci zdivočelých koček domácích, tzn. zvíře co v té přírodě ani nemá co dělat :) zbyli by tu ptáci, ježci, divocí králíci, mufloni, kanci, srnky, kuny... taková ta havěť, co do přírody patří přirozeně :)

0/0
27.7.2018 13:04

M59i11c77h45a57l 57T74e83s35a39ř 4278762840931

To je "trochu" akademická úvaha, nemyslíte? Až bude vykastrováno 90% vesnických micek, tak bude pořád dost pestrý genofond, s kastrováním prostě přestaneme a Váš problém je vyřešen, ne?:-)

0/0
27.7.2018 17:10

Najdete na iDNES.cz