Honza Homola z Wohnoutů radí, jak cvičit na elektrickou kytaru: 12. díl

  • 1
Tentokrát se vrhneme na další tip, jak podpořit a trénovat schopnost improvizace. Právě tuto věc mám hrozně rád, protože je celkem jednoduchá ke vstřebání a zároveň právě v improvizaci velmi účinná.

Zahraji v rámci jednoho boxu tolik oblíbenou pentatoniku (o procvičování této pro kytaristy nejdůležitější stupnice zde) a pak i její sousední boxy. Tím si určím prostor, kde se budu pohybovat a jaké tóny použiji.

V další fázi začnu harmonicky spojovat ty tóny, které jsou ve strunách nad sebou a tím mi vzniknou intervaly jako jsou kvarta či tercie.

Tento souzvuk dvou not můžu zahrát buď jen trsátkem, trsátkem a jedním prstem, či dvěma prsty zároveň. Přičemž každá technika zní jinak.

Jan Homola neboli Honza Homolka Tobolka (1976)

Vzděláním loutkař a loutkovodič, jehož facebookový profil lze sledovat zde, se od maturity před dvaceti lety živí jako grafik. Je kytaristou skupiny Wohnout. Kytaristou je po tátovi, stejně jako bratr Matěj, lídr kapely.

Tímto způsobem pokryji všechny tři pentatonikové boxy a můžu začít improvizovat. Když mi to bude málo, přidám tón třetí, čímž vzniknou krásně zvučné akordy.

Je třeba důsledně netlačit na struny, respektive tlačit na ně jen jemně, protože při těchto hmatech je interval citlivý na ladění. Týká se to zejména velké tercie, u které se případné rozladění projeví nejvíc.

V tomto případě být měl být zvuk našeho aparátu spíše čistší, protože při velkém zkreslení se z něj vytrácí malebnost. Ale vlastně to už je vlastně všecko na vás a na vaší volbě.

Jak cvičit na elektrickou kytaru i jak si ji vybrat, se dočtete v rozhovoru s Janem Homolou u první lekce jeho kytarové školy zde.