Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nové motory pro sekačky budou mít startér, cenu to příliš neovlivní

aktualizováno 
Tradiční americký výrobce benzinových motorů Briggs & Stratton představil nový systém startování motorů InStart. Přizpůsobil se poptávce po motorech umožňujících pohodlnější elektrické startování.

I když se v posledních letech startování motorů usnadnilo, stále představuje oříšek například pro starší osoby. Problém je v tom, že sekačky s elektrickým startérem se na trhu sice vyskytují, ale zatím byly cenově hůře dostupné. 

Briggs & Stratton svým zařízením InStart chce cenově zpřístupnit tento nový trend, cena by se od „šňůrového“ startování měla lišit jen v několika málo procentech. „Nové řešení je přitom z uživatelského hlediska velmi jednoduché. Do motoru je integrovaná Lithium-Ionová baterie, motorek pak otočí motorem stejně, jako by se spustil šňůrou,“ popisuje Radovan Bureš ze společnosti Briggs & Stratton.

Fotogalerie

Baterii je možné uvést do plně nabitého stavu již za necelou hodinu díky superrychlému systému nabíjení. A kdyby se baterie náhodou zcela vybila během sekání, může být částečně nabita již za několik minut, aby mohlo být sekání trávníku úspěšně dokončeno.

Na českém trhu by se sekačky vybavené motory umožňujícími snadný start se systémem Briggs & Stratton InStart měly objevit již na sezonu 2015. „Uvidíme, jaký bude zájem od spolupracujících výrobců sekaček, první motory už ale v těchto chvílích začínají sjíždět z výrobních pásů. Takže letošní rok bude v podstatě zkušební a pak se uvidí,“ doplňuje Bureš.

Například Martin Morávek ze společnosti M&M technika potvrzuje zvýšený zájem zákazníků o startování pomocí elektrostartéru. „To, co chystají Briggsové, je sice chvályhodné, ale jako velkou inovaci to nevidím. Spíš dohánějí dluh. V poslední době se sem začínají hrnout čínské motory, které mají elektrické startování za babku, a lidi na to pochopitelně slyší,“ upozorňuje.

Nastražené uši má i Tomáš Nevečeřal z Husqvarny. „Pro nás je to zatím okrajová věc a uvidíme, až se nám motory dostanou do ruky. A pak samozřejmě záleží, jak se k tomu postaví v ředitelství firmy ve Švédsku. Víc informací zatím nemáme.“

Zato Filip Werner ze společnosti Mountfield už nový systém ohlašuje. „Elektrické startování chtějí hlavně ženy a starší lidé. Přece jen u silnějších motorů šňůra někomu může dělat problém. Systém InStart pro letošek budeme mít, zatím sice ještě není v regále, ale počítáme s tím, že dorazí než začne sezona,“ popisuje. 

Systém se mu líbí hlavně jednoduchostí. „Baterku vytáhnete z motoru, strčíte do kapsy, odnesete domů a dobijete stejně, jako když dobíjíte vrtačku nebo další spotřebiče,“ popisuje. A potvrzuje slova výrobce, že by elektrický startér by neměl nijak výrazně zdražit cenu sekačky, takže by se časem mohl stát standardem – pokud sami lidé o to budou stát. Stejně jako se dřív automobily startovaly klikou a dnes už na takové narazíte jen v muzeu. 

Podle dostupných informací firma nabízí na jedno nabití 75 startů, životnost Li-Ion akumulátoru je klasická, mluví se 1000 cyklech, podrobnější technické specifikace zatím nejsou k mání. Jakmile se sekačky objeví v obchodech, vyzkoušíme, jak se se systémem pracuje.

Dali byste přednost sekačce s elektrickým startérem, kdyby byla za rozumnou cenu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 22. ledna 2015. Anketa je uzavřena.

Rozhodně, startovat se šňůrou je otrava 1202
Je to zbytečnost, která zvyšuje pravděpodobnost poruchy na sekačce 611
Autor:




Nejčtenější

Soutěžní příspěvek do fotosoutěže pořádané Zoo Praha
Fotosoutěž Zoo Praha se blíží do finále. Klikněte pro nejlepší fotky

Zoo Praha vyzvala všechny fotografy, aby posílali své nejlepší výtvory do fotografické soutěže. Nejlepší z nich použije na billboardy a citylighty. Naše...  celý článek

Bedla vysoká má štíhlou tygrovanou nohu s pohyblivým prstenem a velký šupinatý...
Bedly rostou jako o život. Na řízky jsou skvělé, ale umí i otrávit

Houbařská sezona vrcholí a s ní i růst oblíbených bedel. Pro laiky často prezentují houby, které si nelze splést, jenže opak je pravdou. Některé druhy jsou...  celý článek

Kareta pravá (Eretmochelys imbricata)
Ekolog zjistil, že množství želv ve světových mořích roste. Až desetkrát

Světové populace mořských želv jsou zřejmě na vzestupu. Vědci z Aristotelovy univerzity v Soluni totiž zjistili, že po historickém úbytku se želvám v...  celý článek

V Praze se chystá nejpálivější zmrzlina.
Nejpálivější zmrzlina na světě? Taková se bude prodávat v říjnu v Praze

S výraznou chilli chutí se rozhodl experimentovat Jan Hochsteiger, alias pan Zmrzlinka ze zmrzlinárny Crème de la Crème. Tvrdí, že by to měla být...  celý článek

Další z rubriky

Krychlové melouny jsou samozřejmě skladnější. Ale také výrazně dražší. V...
Tvarovaný meloun je spíš jen dekorace. Jako rarita víc vynáší

Těžko říci, jestli melouny tvarované během růstu do podoby krychlí, srdcí či pyramid ještě patří do krámků s ovocem a zeleninou. Japonci za ně zaplatí nemalé...  celý článek

Šikmé větve představují oříšek, vyplatí se "předlomit" si je předem.
Připravte se na úklid zahrady a vyhrajte elektrické zahradní pomocníky

Na podzim připravujeme zahradu k zimnímu spánku. K tomu patří úklid větví z prořezávky, nadrcení na mulč nebo do kamen i hrabání listí. Pokud v soutěži správně...  celý článek

Svlačec rolní (Convolvulus arvensis)
Na neodbytný svlačec platí mulčování a postupná regulace

Úhlavní nepřítel zahrádkářů má atraktivní bílé květy, ale zaplevelit zahradu dokáže během chvilky. Jak na něj? Rozlučte se s představou, že ho zlikvidujete...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi  Titanium,DEMO VŮZ...
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium,DEMO VŮZ...

r.v. 2015, naj. 34 254 km, diesel, 1. majitel
761 025 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.